Zobacz temat - [R400 1,6 16V] Regulacja sprzegla
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400 1,6 16V] Regulacja sprzegla

gpredki - Nie Lip 20, 2008 12:39
Temat postu: [R400 1,6 16V] Regulacja sprzegla
Witam
Wczoraj kupilem dla dziewczyny Rovera 400 1,6 16V, rocznik 99. Powiedzcie mi jest tam linka czy sprzeglo jest hydrauliczne? Da to sie jakos regulowac, bo zrobilem z 10 jazd probnych roznymi Roverami i kazdy mial tak idiotycznie wysoko biorace sprzeglo.

Pozdrawiam

sTERYD - Nie Lip 20, 2008 15:07

sprzęgło jest hydrauliczne i bez regulacji :/
jeśli faktycznie wysoko bierze, to może się okazać, że tarcza jest juz zużyta :???:

gpredki - Nie Lip 20, 2008 15:48

Tylko, ze w czasie poszukiwan zrobilem z 10 jazd testowych roznymi 400tkami i kazde tak mialo. W 10 zuzytych sprzegiel nie uwierze.
mietas - Pon Lip 21, 2008 13:38

Jeździłeś audi np. a4? każde praktycznie biorą u góry podobnie jak w roverku, a wydaje mi sie że nawet bardziej. :) widocznie rover zaraził się tym pomysłem od audi...i tak ma:) A sprzęgło się nie ślizga? tzn. wrzuć 1 bieg , zaciągnił ręczny i gaz...jak obroty wskoczą to masz odpowiedź....sprzęgło....jak zgaśnie to jest raczej ok.
gpredki - Pon Lip 21, 2008 23:19

Jezdzilem roznymi modelami fiata, volvo, opla, skody, mercedesa, bmw, audi tez jezdzilem, ale krotko i w zadnym nie pamietam tak wysoko bioracego sprzegla.

Pozdrawiam

[ Dodano: Pon Lip 21, 2008 23:55 ]
Aha, i sprzeglo jest ok, dzis wyciagnalem skrzynie i jest w bardzo dobrym stanie. Ktos to bardzo nieciekwie wymsylil :)

Pozdrawiam

Stacho - Wto Lip 22, 2008 08:12
Temat postu: [R45 1,4 16V, 2001r]
Witam,
Wydaje mi się, że Pan od początku źle sformułował problem - to nie sprzęgło bierze wysoko, tylko pedał sprzęgła jest wysoki w porównaniu z pedałem hamulca, a sprzęgło bierze raczej normalnie. Te typy tak mają, poprostu do wysokiego pedału trzeba się przyzwyczić, napewno jest tego jedna zaleta - nie da się jechać z nogą na pedale, co jest złym przyzwyczajeniem niektórych kierowców, prowadzi to do szybszego zużycia sprzęgła, może i dlatego po to ustawione jest wyżej. Regulacji pedału też nie ma, choć ja w prosty sposób obniżyłem sobie o ok. 2 cm, :wink: Pozdr.....

gpredki - Wto Lip 22, 2008 10:09

To zdradz ten sposob :)
Stacho - Sro Lip 23, 2008 11:43
Temat postu: [R45 1,4 16V, 2001r]
Szczegułów nie zdradzę, bo nie chcę brać odpowiedzialności za to. Ale zaglądnij od spodu, nad pedał, na konstrukcję jego mocowania.Można do niej przykręcić jakiś kawałek gumy (typu zatyczka do umywalki), tak aby górna krawędź pedału się o to wspirała i pedał jest już niżej. Nie można przesadzić z grubością podkładki, poniważ tym samym zmniejszasz skok jałowy sprzęgła, co w konsekwencji może doprowadzić do jego poślizgu i szybszego zużycia sprzęgła, pozdr.... :wink:
wincek - Sro Cze 24, 2009 10:51
Temat postu: Re: [R45 1,4 16V, 2001r]
Stacho napisał/a:
...Ale zaglądnij od spodu, nad pedał, na konstrukcję jego mocowania.Można do niej przykręcić jakiś kawałek gumy (typu zatyczka do umywalki), tak aby górna krawędź pedału się o to wspirała i pedał jest już niżej.


wow, niezle! :lol:
musze to zasugerowac mechanikowi jak bedzie badal to moje "wysokie sprzeglo" w R45 ;-)

pozdrawiam!

truten23 - Sro Cze 24, 2009 11:46

Kolego gpredki, zdziwił byś się jakbyś widział moje "wysokie sprzęgło" (około 20cm) ale w moim przypadku musi tak być :razz:
Te sprzęgła ogólnie wysoko łapią :wink:

kostas - Sro Cze 24, 2009 11:48

Pisałem już kiedyś o tym jak to sprzęgło obniżyc u siebie obnizylem i nic zlego sie nie stalo z nim. jezdze tak juz od roku.