Zobacz temat - [R416] Wymiana łożysk w skrzyni biegów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Wymiana łożysk w skrzyni biegów

wolft1234 - Sro Lip 23, 2008 19:57
Temat postu: [R416] Wymiana łożysk w skrzyni biegów
Witam!

Wczoraj byłem u mechnika i kazał mi zamówić łożyska do skrzyni biegów wszystkie bo przydałoby się wymienić gdyż strasznie furczą. Chciłbym się dowiedzieć jakie to są łożyska i ile ich jest i jakie są ich orientacyjne ceny. Dziękuje z góry za pomoc.

sTERYD - Sro Lip 23, 2008 22:11

co za mechanik Ci to powiedzial i skąd wziął taki pomysł...??
wszystkie łożyska w skrzyni biegów... trochę tego będzie... :/

wolft1234 - Czw Lip 24, 2008 06:58

W sumie taki jest probelem że gdy nie mam wciśniętego sprzęła to łożyska furkoczą strasznie. Gdy wciskam pedał wszystko ustaje. Z racji tego postanowiłem się zabrać za ich wymianę a że nie mam pojęcia co tam dokładnie jest to poszedłem do mechanika. On powiedział mi coś takiego "że najlepiej będzie wymienić wszystko łożyska". Oporowe i inne zeby w przyszłości coś nie padło i nie trzeba było rozbierać jeszcze raz. No więc z racji tego że mechanikiem nie jestem postanowiłem się spytać na forum o jakie łożyska chodzi, ile ich tam jest i jaka bedzie ich orientacyjna cena. :?:
agibi - Pią Lip 25, 2008 17:29

pewnie chodzi o łożysko oporowe przy tarczy sprzęgła, objawy które opisałeś tego właśnie łożyska dotyczą, natomiast jeśli te łożysko już sie odzywa to pewnie tarcza i docisk też będą kończyły swój żywot, popytaj o cały komplet!
wolft1234 - Pią Lip 25, 2008 20:18

mechnik mowił też coś o łożysku zdawczym. jestem laikiem wiec chciałbym się spytać co to jest i jakie ma zadanie?
agibi - Pią Lip 25, 2008 20:26

skocz może do innego mechanika, zobaczysz co Ci powie, jeśli to rzeczywiście są łożyska w skrzyni to radzę rozważyć opcję wymiany całej skrzyni
wolft1234 - Pią Lip 25, 2008 20:43

w sumie on mowił że przy okazji przydałoby się wymienić wszystkie :sad: a napewno to chce wymienic oprowe lub zdawcze tak to powiedzial. byłem u innego i też mowi że moze przy okazji wymienić wszystkie bo moge pasc w przyszłości i po co rozbierac jeszcze raz skrzynie.

[ Dodano: Pią Lip 25, 2008 21:45 ]
a tak przy okazji chce wymienic uszczelkę pod głowicą i chciałbym wiedzieć tak po prostu z użytku czy ktoś wymieniał uszczelkę i czy wybrał ten nowy typ który wyszedł po 2005r czy stary ten z przed 2005 metalowy. na tomateam jest orginał tej sprzed 2005 i podróba chyba ;-) tej po 2005. co lepiej wybrać?

agibi - Pią Lip 25, 2008 21:02

masz objawy HGF? czy chcesz wymienić profilaktycznie? jeśli juz to wybierz oczywiscie nowy typ uszczelki czyli metalowy nr LVB500190 zalecają też wymianę magistrali olejowej nr LCN000140L Było o tym na forum sporo...
wolft1234 - Pią Lip 25, 2008 23:37

w sumie sprawa wyglada tak ze kapie mi plyn chlodniczy z miejsca troche niżej niż kolektor wydechowy. rano jest kałuza mała pod samochodem. oczywiście ubywa przez to płynu w zbiorniczku. mechnik mówił że to uszczelkę pod głowicą trzeba by wymienić. Co do tej uszelki LVB500190 tak jak mowisz trzeba by dokupic magistralę koszt 200zł + uszeczlka głowicy podróbka 180zł + uszelki pod kolektory pokrywy zaworów i robi się niezła kasa z tego. Czy nie lepiej po prostu kupić ta oryginalną uszczelkę LVB000320SLP i może to wystarczy?????? Użytkujecie tą nową uszczelkę czy jednak darować sobie sprawę i założyć ta starsza LVB000320SLP ale oryginalną???
michone - Sob Lip 26, 2008 10:42

nie zapomniej ze przydalo by sie dac jeszcze nowe szpilki do glowicy i zrobic jej planowanie...
wolft1234 - Nie Lip 27, 2008 16:25

i jak nikt mi nie odpowie z własnych doświadczeń która uszczelka lepsza?
michone - Nie Lip 27, 2008 16:59

wszyscy wiedza ze nowego typu :)
wolft1234 - Nie Lip 27, 2008 17:06

a naprawde musowo trzeba kupic ta magistrale do tej uszelki nowego typu? bo to troche duży wydatek sie zrobi wtedy???????????
michone - Pon Lip 28, 2008 10:26

zrobisz roza porządnie i prejedziesz kilkaset tysiecy kilometrow... zrobisz gowniano i za 5-10 tysiecy bedziesz robil wszystko od nowa... a byly takie przypadki
MiL999 - Pon Lip 28, 2008 13:22

Co do skrzyni to sprawdz poziom oleju. Mi trochę ubywa i jak ubędzie to też terkocze po puszczeniu sprzęgła. Łożyska tez pewnie mam rozklekotane ale mechanik powiedział że nie za bardzo opłaca się to rozbierać i wymieniać. I tak już ponad 2 lata jeżdżę i jest ok.
PTE - Pon Lip 28, 2008 14:06

agibi napisał/a:
pewnie chodzi o łożysko oporowe przy tarczy sprzęgła, objawy które opisałeś tego właśnie łożyska dotyczą, natomiast jeśli te łożysko już sie odzywa to pewnie tarcza i docisk też będą kończyły swój żywot, popytaj o cały komplet!


Łożysko oporowe/wyciskowe hałasuje przy wciśniętym pedale sprzęgła. Kolega ma odwrotną sytuację.


michone napisał/a:
wszyscy wiedza ze nowego typu :)


Czy ja wiem czy wszyscy? Ja bez zmiany magistrali olejowej raczej nie wstawiałbym uszczelki nowego typu.