Zobacz temat - [RSDI] ciśnienie doładowania.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [RSDI] ciśnienie doładowania.

funfel - Nie Lip 27, 2008 20:15
Temat postu: [RSDI] ciśnienie doładowania.
Jakie najwieksze cisnieje doladowania wytrzyma silnik SDI? 2bary jest nierealne? co by trzeba bylo wymienic zeby dmuchnąć tyle? i zeby silnik boom nie zrobil :)

Pozdrawiam.

Jary - Nie Lip 27, 2008 21:25

funfel napisał/a:
co by trzeba bylo wymienic zeby dmuchnąć tyle?


Zainstalować inny napęd sprężarki, bo ta napędzana energią spalin daje najczęściej 0,04 do 0,08 MPa, ale chyba istotniejsza od ciśnienia jest temperatura powietrza doładowanego :wink:

soboc - Nie Lip 27, 2008 22:11

Dokładnie najgorsza jest temperatura, a od temperatury raz dwa przepalą się denka tłoków.
funfel - Pon Lip 28, 2008 08:43

Dokladnie to chodzilo mi po glowie dolozenie drugiej turbosprężarki i stad obawy o silnik, czy to wytrzyma (ewentualnie co trzeba by bylo wymienic).

Odnośnie obniżenia temperatury.
1. Podłączyć do obudowy filtra powietrza "Zamrażacz w aerozolu" ( temp. ok -49°C )
"Jedynym mozliwym rozwiazaniem jest zastosowanie schladzania dolotu poprzez rozprezajacy sie CO2 lub N2O takie rozwiazanie stosuje firma CRYO2 silnik wolnossacy zaopatrzony w specjalna czesci w dolocie w ktorej rozprezajacy sie gaz obniza temp do -80C" - cytat z jednego forum.
2. Zrobić nawiew powietrza bezposrednio z maski (niewielka dziura w masce) na turbałke. Nie zaszkodzi jej taka różnica temperatur?

Pozdrawiam.

sTERYD - Pon Lip 28, 2008 09:41

to chyba pytanie do działu "Tuning" :???:
funfel - Pon Lip 28, 2008 16:38

No niech bedzie, ale nie chodzilo mi o te modyfikacje dolotu i efekty zimnego powietrza, tylko czy silnik nie padnie przy takim ciśnieniu?

Jeśli pomylilem dział to przepraszam :]

sTERYD - Sro Lip 30, 2008 09:43

myślę, że to wiedza raczej Tuningowa, nie mam pojęcia na jakie ciśnienie doładowania jest odporny ten silnik, po mocnym doturbieniu, może sie okazać, że tłoki nie wytrzymają... ale to już niechsie jakiś tunungspec wypowie ;)
dobryziom - Sro Lip 30, 2008 09:49

funfel o doładowanie to sie nie martw bo silnik te 2 bary jakoś zniesie to nie problem tylko pewnie EGT wzrośnie ci grubo powyżej krytycznych 900C i znajdziesz tłok w misce olejowej. Propozycja to wstawienie duzego wydajnego IC (oczywiście układ nie może mieć za dużej pojemności bo zamuli) do tego jakiś natrysk, zegarek EGT oraz MBC i walczysz :)
Brt - Sro Lip 30, 2008 10:22

i skrzynię będzie zbierał z asfaltu :lol: ;) Ten silnik sporo wytrzyma, skrzynia seryjna niestety nie.
dobryziom - Sro Lip 30, 2008 10:24

Brt ze skrzynia to jak z dziewczyna - będzie następna :rotfl:
Brt - Sro Lip 30, 2008 10:29

taa i to na jedną porządną jazdę :hahaha:
dobryziom - Sro Lip 30, 2008 10:35

trafiłeś w samo sedno :razz: