|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] 1,4 16V
firefighter - Nie Sie 03, 2008 11:58 Temat postu: [R25] 1,4 16V Witam wszystkich i proszę o pomoc
Wlaśnie wróciłem z urlopu znad morza.Po drodze silnik mojego Roverka zaczął zachowywać sie dziwnie.Po parudziesieciu kilometrach zaczął przerywać podczas jazdy a konkretnie podczas dodawania i ujmowania gazu.Nie dzialo sie to płynnie jak powinno tylko silnik zrywał.jak dodałem mocno gaz szedł OK .Zauważyłem rownież skok wolnych obrotów na światlach podczas postoju miał okolo 1500 obr/min.Nie wiem tylko czy przyczyną była włączona klima czy dzialo się tak również bez klimy.Zrywanie silnikas powtarzało się co około 2 godziny i samo znnikało ale było wkurzające.Co z tym fantem zrobić
kolin - Nie Sie 03, 2008 12:02
Świece, cewki w porządku ?
Ja obstawiam, że coś nie tak z cewką jest... jeśli chodzi o przerywanie...
firefighter - Nie Sie 03, 2008 15:02
Najbardziej dziwi mnie to, że po kilkuset kilometrach wszystko wracalo do normy i potem znowu to samo. Zastanawiałem się czy to może być wina przepustnicy ale chyba raczej nie.A jesli chodzi o wysokie wolne obroty to co myślicie??
pietro - Nie Sie 03, 2008 18:47
a wjechałeś w jakąś wielka kałużę? z tego co wiem to ta cewka jest w takim miejscu, że jak wpadnie się w dużą kałuże i się ja zaleje to potrafi autko zgasnąć na chwilę, więc być może jakieś niewielkie zalanie może powodować podobne akcje.
kolin - Nie Sie 03, 2008 20:34
tylko cewka jest na pokrywie zaworów i zakryta plastikiem... ale nie zaszkodzi jej sprawdzić, i całą resztę układu zapłonowego...
Co do obrotów CPP, Krokowy, zasyfiona przepustnica... masz aluminiową przepustnicę czy plastikową bo na plastikowej obroty czasami lubią się wieszać
pietro - Nie Sie 03, 2008 21:01
jest taka jedna cewka duża za silnikiem w okolicach pompy wody, chyba że ja coś mylę i wiem, że po zalaniu jej mogą się takie rzeczy dziać.
Lechos - Nie Sie 03, 2008 21:08
pietro napisał/a: | jest taka jedna cewka duża za silnikiem w okolicach pompy wody |
tak maja starsze silniki np. z modeli 200, 400
timer - Nie Sie 03, 2008 21:21
niech kolega określi sie jaki rodzaj cewki ma zastosowany w R 200 była jedna cewka z kopułka i palcem rozdzielacza a w 25 hmm nie wiem, ja w pojemności 1.6 mam dwie cewki pod plastikową pokrywą zaworów , jak jest w 25 i silniku 1.4 ??dowiem sie bo czeka mnie zmiana silnika a wracając do tematu ,jak ma kolega jedną cewkę to niech sprawdzi palec rozdzielacza i kopułkę a najlepiej wymieni , kiedy kolega firefighter wymieniał kable i świece
kolin - Nie Sie 03, 2008 21:28
No jak... w R25 były tylko 2 cewki pod plastikową pokrywą...
Sprawdzić cewki i resztę układu zapłonowego... i na pewno tam będzie przyczyna kable,świece,cewki
Motor 1.4-1.8 w R25 75 itp miały 2 cewki pod plastikiem...
firefighter - Pon Sie 04, 2008 19:17
OK postaram się to wszystko posprawdzać na razie jeźdżę trochę przerywa ale nie mam czasu bo pracuję.W kałużę nie wjechałem bo podczs jazdy bylo sucho, po przejechaniu około 50KM sam zaczął przerywać najpierw delikatnie potem coraz mocniej a po 700km sam się naprawił. W drodze powrotnej z Rewala do Wrocławia przerywał a na A4 z Wrocławia doszedł do normy.Teraz po mieście czasem przerywa ale jest to mało odczuwalne.
ajpinus - Wto Sie 05, 2008 16:34
25 ma dwie cewki - po angielsku coil, na pierwszej i trzeciej swiecy. Ja mam podobny problrm ale skacze mi tylko na niskich obrotach i bardzo zadko. Wymienilem swiece i kable WN i nic, bede musial sprubowac wymienic cewki. Najlepiej wymieniaj w kolejnosci: swiece, kable WN i cewki na samym koncu i to tez pojedynczo a nie dwie naraz, bo troche kosztuja.
|
|