|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R6007] Szarpanie na wolnych obrotach
WhoLeeGuns - Pon Sie 04, 2008 23:18 Temat postu: [R6007] Szarpanie na wolnych obrotach Proszę was o poradę bo choć jednostka napędowa dość oryginalna to mimo wszystko sterowanie MEMS powoduję że jest ona blisko spokrewniona z serią K (pod względem funkcjonalnym, bo pod względem mechanicznym już jest całkiem inna bajka).
Mam taki problem: gdy jadę na niskich obrotach samochód strasznie mi szarpie, wygląda to jak gdyby dostawał "czkawki", podobnie podczas gwałtownego wciśnięcia pedału gazu najpierw szarpnięcie później zaczyna ciągnąć. Najbardziej wkurzająca jest jazda w korkach gdzie trzeba wolno snuć się na niskich obrotach na jedynce - jest masakra - ciągle szarpie i robi zajączki.
Z rzeczy które próbowałem zrobić mogę wymienić: wymiana świec i przewodów WN, czyszczenie przepustnicy (mniej więcej dokładnie - nie wykręcałem wszystkich śrubek regulacyjnych ale przedmuchałem sprężarką pod znacznym ciśnieniem i wymyłem wnętrze z nagarów) - żadnych zmian nie zaobserwowałem
Proszę poradźcie co mogę jeszcze sprawdzić bo już mam dość jeżdżenia ma półsprzegle - wówczas jest nieco lepiej - jak zaczyna szarpać wciskam i odłączam napęd (kiedyś się skończy i wtedy to będzie) - dzięki z góry
Markzo - Wto Sie 05, 2008 08:49
może problem z układem paliwowym?? świeci się check? sprawdzałeś błędy??
WhoLeeGuns - Wto Sie 05, 2008 10:01
Ten model nie ma kontrolki check engine. Układ paliwowy też odpada bo tak samo zachowuje się i na PB i na LPG.
Czekam na kolejne propozycje
Markzo - Wto Sie 05, 2008 11:01
jak to nie ma kontrolki?? tak ma być?? a może jest odłączona?
herc - Wto Sie 05, 2008 11:13
a może to właśnie wina układu przeniesienia napędu a nie silnika
WhoLeeGuns - Wto Sie 05, 2008 13:50
herc napisał/a: | a może to właśnie wina układu przeniesienia napędu a nie silnika |
Też się zastanawiałem czy to nie sprzęgło (bo chyba to miałeś na myśli) ale nie wydaje mi się by się ślizgało - trzyma tak jak należy - myślę że gdyby było zjechane to przy~240Nm ciągu jaki sie pojawia w okolicach 2500obr/min było by to czuć.
Największy problem jest przy całkowitym odpuszczaniu gazu ( zamknięta przepustnica) wówczas poszarpując schodzi z obrotów a następnie dodając gazu znowu poszarpuje - jedynie gdy dodaje się gazu tak bardzo delikatnie, "po aptekarsku" silnik przyspiesza wolno ale bez szarpnięć. coraz bardziej mnie to denerwuje - no chyba że ten typ tak ma?
Brt - Wto Sie 05, 2008 14:21
napewno nie ma. A czy elementy układu zapłonowego są ok
herc - Wto Sie 05, 2008 14:34
a posprawdzaj czy układ dolotowy jest szczelny, czy jakieś przewody podciśnienia nie są popękane, może to też filtr paliwa albo pompa paliwa, wtryskiwacze mogą być zapchane, spróbuj też komputer zresetować
Markzo - Wto Sie 05, 2008 15:08
Chłopaki ale mnie dziwi ze on nie ma kontrolki od checka
Brt - Wto Sie 05, 2008 15:10
seria K też nie ma
Markzo - Wto Sie 05, 2008 17:05
czyli w tej T-serii która mi sie podba tez czegos takiego nie ma?
dobryziom - Wto Sie 05, 2008 17:09
ja stawiam na nieszczelności układu albo sprężarkę... ewentualnie powaliło EBC i ci ucina doładowanie stąd szarpanie przy dociskaniu gazu...
WhoLeeGuns - Wto Sie 05, 2008 18:28
Brt napisał/a: | A czy elementy układu zapłonowego są ok |
Tak jak pisałem w pierwszym poście wymieniane ostatnio i przewody i świece.
herc napisał/a: | może to też filtr paliwa albo pompa paliwa, wtryskiwacze mogą być zapchane, spróbuj też komputer zresetować |
Problem z tym że w momencie przełączenia na LPG nic się nie zmienia - a tam jest inny filtr paliwa i inne wtryskiwacze (powiedzmy że drugi komplet specjalnie dla LPG )
dobryziom napisał/a: | ja stawiam na nieszczelności układu albo sprężarkę... ewentualnie powaliło EBC i ci ucina doładowanie stąd szarpanie przy dociskaniu gazu... |
Szczelność posprawdzam przy najbliższej okazji - choć nie chce mi się wierzyć. Ostatnio na forum wypowiadał się gość który nie miał zaślepki na takim króćcu przy kolektorze dolotowym - silnik brał lewe powietrze i normalnie chodził
A co do EBC - jest jakiś sposób na jego sprawdzenie? Jeżeli dobrze kojarzę to EBC ma nr 5 na rysunku poniżej. Może da sie go jakoś wywalić? lub czymś zastąpić? Bo domyślam się że z jego zdobyciem może być problem - pod warunkiem że to EBC rzeczywiście jest niesprawne
dobryziom - Sro Sie 06, 2008 09:15
zgadza sie numerek 5 na schemacie, wywalić to raczej bym nie próbował ja u siebie tylko odpiąłem od rurki i zastąpiłem MBC z ustawieniem na sztywno doładowania. Jednak wtyczki od EBC nie wypiąłem żeby mi komp błędu nie wywalił
|
|