Zobacz temat - [R6007] Szarpanie na wolnych obrotach
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R6007] Szarpanie na wolnych obrotach

WhoLeeGuns - Pon Sie 04, 2008 23:18
Temat postu: [R6007] Szarpanie na wolnych obrotach
Proszę was o poradę bo choć jednostka napędowa dość oryginalna to mimo wszystko sterowanie MEMS powoduję że jest ona blisko spokrewniona z serią K (pod względem funkcjonalnym, bo pod względem mechanicznym już jest całkiem inna bajka).

Mam taki problem: gdy jadę na niskich obrotach samochód strasznie mi szarpie, wygląda to jak gdyby dostawał "czkawki", podobnie podczas gwałtownego wciśnięcia pedału gazu najpierw szarpnięcie później zaczyna ciągnąć. Najbardziej wkurzająca jest jazda w korkach gdzie trzeba wolno snuć się na niskich obrotach na jedynce - jest masakra - ciągle szarpie i robi zajączki.

Z rzeczy które próbowałem zrobić mogę wymienić: wymiana świec i przewodów WN, czyszczenie przepustnicy (mniej więcej dokładnie - nie wykręcałem wszystkich śrubek regulacyjnych ale przedmuchałem sprężarką pod znacznym ciśnieniem i wymyłem wnętrze z nagarów) - żadnych zmian nie zaobserwowałem

Proszę poradźcie co mogę jeszcze sprawdzić bo już mam dość jeżdżenia ma półsprzegle - wówczas jest nieco lepiej - jak zaczyna szarpać wciskam i odłączam napęd (kiedyś się skończy i wtedy to będzie) - dzięki z góry

Markzo - Wto Sie 05, 2008 08:49

może problem z układem paliwowym?? świeci się check? sprawdzałeś błędy??
WhoLeeGuns - Wto Sie 05, 2008 10:01

Ten model nie ma kontrolki check engine. Układ paliwowy też odpada bo tak samo zachowuje się i na PB i na LPG.

Czekam na kolejne propozycje

Markzo - Wto Sie 05, 2008 11:01

jak to nie ma kontrolki?? :shock: tak ma być?? a może jest odłączona?
herc - Wto Sie 05, 2008 11:13

a może to właśnie wina układu przeniesienia napędu a nie silnika ??
WhoLeeGuns - Wto Sie 05, 2008 13:50

herc napisał/a:
a może to właśnie wina układu przeniesienia napędu a nie silnika ??


Też się zastanawiałem czy to nie sprzęgło (bo chyba to miałeś na myśli) ale nie wydaje mi się by się ślizgało - trzyma tak jak należy - myślę że gdyby było zjechane to przy~240Nm ciągu jaki sie pojawia w okolicach 2500obr/min było by to czuć.

Największy problem jest przy całkowitym odpuszczaniu gazu ( zamknięta przepustnica) wówczas poszarpując schodzi z obrotów a następnie dodając gazu znowu poszarpuje - jedynie gdy dodaje się gazu tak bardzo delikatnie, "po aptekarsku" silnik przyspiesza wolno ale bez szarpnięć. coraz bardziej mnie to denerwuje - no chyba że ten typ tak ma?

Brt - Wto Sie 05, 2008 14:21

napewno nie ma. A czy elementy układu zapłonowego są ok ??
herc - Wto Sie 05, 2008 14:34

a posprawdzaj czy układ dolotowy jest szczelny, czy jakieś przewody podciśnienia nie są popękane, może to też filtr paliwa albo pompa paliwa, wtryskiwacze mogą być zapchane, spróbuj też komputer zresetować
Markzo - Wto Sie 05, 2008 15:08

Chłopaki ale mnie dziwi ze on nie ma kontrolki od checka :shock:
Brt - Wto Sie 05, 2008 15:10

seria K też nie ma ;)
Markzo - Wto Sie 05, 2008 17:05

czyli w tej T-serii która mi sie podba tez czegos takiego nie ma?
dobryziom - Wto Sie 05, 2008 17:09

ja stawiam na nieszczelności układu albo sprężarkę... ewentualnie powaliło EBC i ci ucina doładowanie stąd szarpanie przy dociskaniu gazu...
WhoLeeGuns - Wto Sie 05, 2008 18:28

Brt napisał/a:
A czy elementy układu zapłonowego są ok ??


Tak jak pisałem w pierwszym poście wymieniane ostatnio i przewody i świece.

herc napisał/a:
może to też filtr paliwa albo pompa paliwa, wtryskiwacze mogą być zapchane, spróbuj też komputer zresetować


Problem z tym że w momencie przełączenia na LPG nic się nie zmienia - a tam jest inny filtr paliwa i inne wtryskiwacze (powiedzmy że drugi komplet specjalnie dla LPG :wink: )

dobryziom napisał/a:
ja stawiam na nieszczelności układu albo sprężarkę... ewentualnie powaliło EBC i ci ucina doładowanie stąd szarpanie przy dociskaniu gazu...


Szczelność posprawdzam przy najbliższej okazji - choć nie chce mi się wierzyć. Ostatnio na forum wypowiadał się gość który nie miał zaślepki na takim króćcu przy kolektorze dolotowym - silnik brał lewe powietrze i normalnie chodził

A co do EBC - jest jakiś sposób na jego sprawdzenie? Jeżeli dobrze kojarzę to EBC ma nr 5 na rysunku poniżej. Może da sie go jakoś wywalić? lub czymś zastąpić? Bo domyślam się że z jego zdobyciem może być problem - pod warunkiem że to EBC rzeczywiście jest niesprawne


dobryziom - Sro Sie 06, 2008 09:15

zgadza sie numerek 5 na schemacie, wywalić to raczej bym nie próbował ja u siebie tylko odpiąłem od rurki i zastąpiłem MBC z ustawieniem na sztywno doładowania. Jednak wtyczki od EBC nie wypiąłem żeby mi komp błędu nie wywalił :)