Zobacz temat - [R420] Przegrzewanie się silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Przegrzewanie się silnika

Luigi - Czw Sie 07, 2008 23:08
Temat postu: [R420] Przegrzewanie się silnika
witam.mam maly problem,mianowicie nie wlacza mi sie wentylator kiedy silnik nabierze zbyt wysokiej temperatury np.podczas stania w korkach.czujnik temperatury juz wymienilem ale dalej nie wlacza sie wentylator. w sumie poprowadzilem kabel i przelacznik do kabiny na tryb awaryjny wentylatora,czasami pomaga wlaczenie klimy i temperatura spada no ale trzeba zwracac uwage na tewmperature caly czas... :( ...czy ktos ma jakis pomysl co to moze jeszcze byc???
pozdrawiam

thef - Czw Sie 07, 2008 23:15

A który czujnik wymieniłeś? Ten który załącza wentylator? Rozumiem, że obejście czujnika powoduje załączanie się wentylatora. W zasadzie powinny być dwa czujniki dla wolnego i szybkiego biegu wentylatora. Czy po włączeniu klimy kręcą się oba wentylatory?
oprawca_1978 - Pią Sie 08, 2008 11:04
Temat postu: Re: [R 420 Si 1999] przegrzewanie sie silnika
Luigi napisał/a:
witam.mam maly problem,mianowicie nie wlacza mi sie wentylator kiedy silnik nabierze zbyt wysokiej temperatury np.podczas stania w korkach.czujnik temperatury juz wymienilem ale dalej nie wlacza sie wentylator. w sumie poprowadzilem kabel i przelacznik do kabiny na tryb awaryjny wentylatora,czasami pomaga wlaczenie klimy i temperatura spada no ale trzeba zwracac uwage na tewmperature caly czas... :( ...czy ktos ma jakis pomysl co to moze jeszcze byc???
pozdrawiam



Jeśli silnik wentylatora chłodnicy jest sprawny i działa jego zasilanie (przekaźnik, bezpiecznik cały, itd..) to trzeba sprawdzić włącznik wentylatora, który umieszczony jest w chłodnicy (taki korek wkręcany w bok chłodnicy, na klucz chyba nr 19 albo coś w tym rodzaju).
Dochodzą do niego dwa przewody (bo to nie jest czujnik, jak się zwyczajowo pisze, ale po prostu - włącznik termiczny, najprostsza rzecz pod słońcem, tam siedzi z tego co pamiętam (fiat, polonez) po prostu blaszka bimetalowa ze stykiem, który załącza obwód sterowania przekaźnika silnika wentylatora. Obieg niskoprądowy, przekaźnik być musi, bo silnik kilka amperów ciągnie i bimetal nie wyrobiłby takiego prądu, styki by się sfajczyły).

Sprawę trzeba sprawdzić tak - włączyć zapłon w silniku (silnik pracować nie musi), zdjąć te dwa przewody z włącznika wentylatora i zewrzeć je razem (ja u siebie robiłem to spinaczem drutowym). Jak po zwarciu silnik nie zadziała - to trzeba sprawdzić jego obwód - bezpiecznik, przekaźnik, linie doprowadzające prąd, itd..
Wg mnie, jeśli nikt nie mieszał w elektryce samochodu, nie była ona łatana przez "pana Zenka", to po zwarciu tych przewodów silnik wentylatora zadziała. A jak nie - nie pozostaje nic innego, jak sprawdzenie obwodów zasilania silnika. Mało prawdopodobne jest, żeby poleciał przekaźnik silnika, choć nie jest to niemożliwe. Może bezpiecznik trzasnął i od tego się nie włącza, pomimo sprawnego włącznika, może wiązka (złączka) obwodu wentylatora dostała gdzieś niekontaktu i od tego to wszystko jest.
Podsumowując - sprawa jest prosta do sprawdzenia i naprawienia, na spokojnie każdy kierowca - laik może sobie z tym dać radę z powodzeniem.

Luigi - Pią Sie 08, 2008 20:34

Obejscie czujnika powoduje ze wentylator zalacza sie na tryb awaryjny na te wyzsze obroty.jak klime wlacze to dzialaja oba wentylatory,wiec moze tak jak piszecie to wlacznik badz bezpiecznik od wentylatora. czujnik temperatury ktory wymienilem byl tez walniety (sprawdzilem opornosc).to jest ten ktory jest przy termostacie,i kosztowal mnie stowke :) uzywany...
narazie dzieki za za info pozdro