Zobacz temat - Jak uzyskać dodatkowe 30 koni z silnika 2,5 v6
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Jak uzyskać dodatkowe 30 koni z silnika 2,5 v6

luzmagister - Nie Sie 10, 2008 00:19
Temat postu: Jak uzyskać dodatkowe 30 koni z silnika 2,5 v6
Witam Wszystkich
Mam Roverka 75 2,5 v6 z 2000 roku o przebiegu 190000 km, czy jest bezpieczny sposób, żeby dołożyć około 30, 40 koni i nie "zajechać" auta, no i żeby to nie kosztowało 10000.
Pozdrawiam

kolin - Nie Sie 10, 2008 08:30

Na początek proponuje:

-Dolot
-Kolektory
-Wydech

luzmagister - Nie Sie 10, 2008 10:17

Witam
Co zrobić z tym dolotem? no i jak sie orientujesz to ile by to wszystko kosztowało i ile mocy mi przez to przybędzie?
Pozdrawiam

kolin - Nie Sie 10, 2008 10:21

wejdź sobie tutaj

http://www.el-tec.pl/

zawsze możesz zadzwonić i się dogadać co i jak :)

michone - Nie Sie 10, 2008 10:40

robic dolot i wydech + obróbka głowicy (dwóch) bedzie lekko kosztowac z 5k pln... Robiac dolot samemu i wydech samemu to przybedzie z 4-5KM i tez nie bedzie tanie...
oprawca_1978 - Nie Sie 10, 2008 10:52
Temat postu: Re: Jak uzyskać dodatkowe 30 koni z silnika 2,5 v6
luzmagister napisał/a:
Witam Wszystkich
Mam Roverka 75 2,5 v6 z 2000 roku o przebiegu 190000 km, czy jest bezpieczny sposób, żeby dołożyć około 30, 40 koni i nie "zajechać" auta, no i żeby to nie kosztowało 10000.
Pozdrawiam


Silniki te fabrycznie mają zdaje się 170 koni. Np opel z tej pojemności i też przy rozwiązaniu V6 wyciągnął mniej. Generalnie te silniki, czy to 2.0 - 150 KM, czy 2.5 - 170 KM są już w zasadzie wysilone i dalsze krzesanie z nich większej mocy może pociągnąć jakiś kłopocik.
Generalnie, żeby sprawę tanio obejść, to wg mnie, najlepiej byłoby lekko, z rozsądkiem, doprężyć silnik. Ale wypadałoby sprawdzić, czy to się da. Z tego, co pamiętam, to tłoki rovera mają już na denku wgłębienia na zawory, tak więc zdaje się, że nie ma już możliwości dalej przybliżyć głowicę do bloku, do się zawory z tłokami spotkają.
Ale może jakieś tam skromne 0,5 mm się da.

Pewnie dałoby się go też elektronicznie podkręcić na większą moc - dłuższe czasy otwarcia wtrysków, większe ciśnienie paliwa, itd.. oczywiście kosztem większego zużycia paliwa i zamknięcia oczu na "ekologiczność" tego silnika, czytaj - katalizator out, itd.
Ale to już zabawa z wyższej półki.

Na pewno da się og podkręcić do magicznej liczby 200 KM, ale trzeba to przemyśleć, jakim sposobem, czy mechanicznie, czy elektronicznie, czy jedno i drugie. 30 koni to 1/6 mocy tego silnka, taki przypływ powinien jeszcze wytrzymać.

Markzo - Nie Sie 10, 2008 12:07

w serii to on ma 177KM:) a silnik z MG ZT 2.5 V6 ma przeciez 190KM :) ja mysle ze to jest tak jak z silnikem opla 2.5V6, w serii170KM a firma irmscher poprzez załozenie innych wałkow, podstawy kolektora, wydechu i porgramowi uzyskala 194KM:) tzreba rozkinic schematy z rave'a czym sie rozni silnik z 75 od ZT:)
luzmagister - Nie Sie 10, 2008 13:36

Właśnie sie nad tym zastanawiałem czy nie powymieniać troche gratów z MG ZT tylko co poza wałkami i czy czeba przeprogramować komputer?
dobryziom - Nie Sie 10, 2008 19:05

napisałeś ze ma nie przekroczyć 10K zabawa w porządne NA i zwiększenie mocy o 30-40% dopiero zaczyna sie od tej sumy...

PS. zabawa w samodzielne robienie wydechu i dolotu w V6 bym nie proponował bo bez dobrej znajomości tematu więcej popsujesz niż poprawisz...

Markzo - Nie Sie 10, 2008 20:27

samemu bez know-how nie ma co sie za to zabierac:) tzreba poszukac moze na angielskich forach, czym sie te motory roznia i co trzeba zmienic;) mysle ze dla jakiegos fachowca bedzie to zabawa w p&p:)
Marrkus - Nie Sie 10, 2008 21:07

http://www.sprintex.com.a...harger_Kits.asp
luzmagister - Nie Sie 10, 2008 22:52

Dzieki Marrkus za ten link, ale najbliszy zakład z tej listy jest w Holandi no i trochę za drogo dla mnie te 6000 funtów:(
pozdrawiam

kamil_luczak - Nie Sie 10, 2008 23:07

Jesli nie chcesz wydawac 10tys zl a chcesz 30-40KM to sobie odpusc. Nie zrobisz takiej mocy bez wiekszej ilosci gotowki. Zmiana walkow + dobry dolor + dobry wydech od samego silnia do konca + jakies inne przypadlosci + strojenie tego to wydatek wlasnie okolo 10tys zl. Sam wydech 3tys zl. Walki mysle ze z 2k.

Zawsze mozeszw ywalic z fury wszystko co jest w srodku i bedzie lezej i szybciej najtanszym kosztem


Ewentualnie mozesz wsadzis jakis soft turbo w 10tys zl powinnienes sie zmiescic.

Markzo - Pon Sie 11, 2008 07:31

tylko w tym problem ze tu musi byc bi-turbo :razz:
dobryziom - Pon Sie 11, 2008 08:31

niby czemu bi turbo?
Markzo - Pon Sie 11, 2008 08:56

przecież tam jest V6:) to nie lepiej jednak wsadzić 2 turbiny?
dobryziom - Pon Sie 11, 2008 09:19

Oczywiście że można tylko że to 2x więcej kasy i pracy a łatwiej jest walnąć tam dużego Holseta polecam projekt Omega Turbo na SR

http://www.streetracing.p...oku-t53242.html

widziałem na żywo robi wrażenie :)

Markzo - Pon Sie 11, 2008 11:01

widzialem ten projekt, duzo czytam sr:) ale tam jest rzedowa 6, tutaj V, jak to zrobic 1 turbina?
dobryziom - Pon Sie 11, 2008 11:28

Słuszna uwaga Markzo :) faktycznie zastosowanie bi turbo będzie prostsze pod względem technicznym.

Tylko koszta nie zamkną sie w 10k :(

Markzo - Pon Sie 11, 2008 12:10

ale da sie wogle V6 na jednym turbie zrobic?? bo turbo jest napedzane spalinami tak? w v6 sa 2 kolektory wydechowe czyli 1 turbo musialoby byc albo przy jednym albo przy 2 kolku....zreszta chyba efekt nie byl by wporst poroporcjonalny do włozonych pieniedzy i pracy:)
michone - Pon Sie 11, 2008 17:03

teoretycznie tak ale praktycznie chyba nie wykonalne musial bys turbo umiejscowic za silnikiem i zrobic kolektor 6-2-1 i za nim turbine... same minusy takiego rozwiazania...
dobryziom - Pon Sie 11, 2008 19:25

Widziałem taki projekt w silniku V6 w scorpio jeździło i generowało moc 300KM postaram sie znaleźć jakieś info.
sTERYD - Pon Sie 11, 2008 20:05

albo sprężarkę napędzaną paskiem... a sprężone powietrze przez IC do standardowego kolektora... :cool:
michone - Pon Sie 11, 2008 20:52

sTERYD napisał/a:
albo sprężarkę napędzaną paskiem... a sprężone powietrze przez IC do standardowego kolektora... :cool:
ale to kompressor nie turbo
sTERYD - Pon Sie 11, 2008 21:48

ale działa :mrgreen:
Markzo - Pon Sie 11, 2008 22:40

w scorpio? a ktory motor?? cossi 2.9? on mial chyba 209KM seryjnie:) de facto kompresor to chyba lepsze i tansze wyjscie od biturbo:P
Sachar - Pon Sie 11, 2008 22:58

2.9 efi na jednej turbinie lata w sierce z forum sierrafan. Nie ma przeciwwskazań do montowania jednej turbiny w fałce - bo niby dlaczego miałyby być? skoro w biturbo każda strona jest w stanie napędzić jedną turbinę, a potem i tak wpycha to wszystko do wspólnego kolektora, to dlaczego nie miałoby dać rady z jednej??

[ Dodano: Wto Sie 12, 2008 00:01 ]
A 2.9 cosworth ma w zależności od modelu (BOA lub BOB) 195 lub 205 kucy. Fajny silnik, ale drogi w eksploatacji, wymiana rozrządu przekracza wartość silnika :(

dobryziom - Wto Sie 12, 2008 00:12

207km:p eh stare dobre czasy :rotfl:
michone - Wto Sie 12, 2008 08:55

Sachar napisał/a:
2.9 efi na jednej turbinie lata w sierce z forum sierrafan. Nie ma przeciwwskazań do montowania jednej turbiny w fałce - bo niby dlaczego miałyby być? skoro w biturbo każda strona jest w stanie napędzić jedną turbinę, a potem i tak wpycha to wszystko do wspólnego kolektora, to dlaczego nie miałoby dać rady z jednej??

[ Dodano: Wto Sie 12, 2008 00:01 ]
A 2.9 cosworth ma w zależności od modelu (BOA lub BOB) 195 lub 205 kucy. Fajny silnik, ale drogi w eksploatacji, wymiana rozrządu przekracza wartość silnika :(


silnik fajny ale bardzo ciezki... jak jeszcze bylem posiadaczem "scierki" to czytalem pare projektow i niestety moc to nie wszystko :/ dupa lekka i latala po drodze :/

a V-ałek w sierze bylo chyba wiecej bo 2.3 i 2.8 a te 2.9 to ze scorpiakow byly. Bo w sierze cosworth bylo 2.0T

dobryziom - Wto Sie 12, 2008 09:02

zgadza sie michone w scorpio 2,9 cosworth 195km lub 207km oraz 2,9 efi 145km sam bylem posiadaczem Scorpio samochód dawał dużo fanu tym bardziej zima :p
Sachar - Wto Sie 12, 2008 18:41

michone napisał/a:
silnik fajny ale bardzo ciezki... jak jeszcze bylem posiadaczem "scierki" to czytalem pare projektow i niestety moc to nie wszystko :/ dupa lekka i latala po drodze :/

Cieżki to jest 2.9 24V. Zwykłe efi to przy tym waga piórkowa.

michone napisał/a:
a V-ałek w sierze bylo chyba wiecej bo 2.3 i 2.8 a te 2.9 to ze scorpiakow byly. Bo w sierze cosworth bylo 2.0T

Nie bardzo wiem o co chodzi z tym, że 2,9 ze scorpio było? i co ma do tego 2.0 turbo?
bo jak mamy dociekać z jakiego samochodu trafił silnik pod maskę sierki to np 2,3 to w taunusach, granadach, caprikach i wielu innych wcześniej latało. Myślę, że czas kończyć offtopa, jakby ktoś chciał o fordach sobie poczytać, to znajdzie odpowiednie forum.