Zobacz temat - [R45] Pobiera 0,35A przy wyłączonym silniku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Pobiera 0,35A przy wyłączonym silniku

michalt. - Sro Sie 13, 2008 11:12
Temat postu: [R45] Pobiera 0,35A przy wyłączonym silniku
Witam.
Mam problem z elektryką, a mianowicie z akumulatora ciągle pobierają mi prąd dwa obwody(ok. 0.35 A).
Udało mi się odnaleźć jeden obwód(centralny zamek i alarm). Drugi obwód niestety nie wiem od czego jest. Wiem tylko, że jest to obwód z niebieskim bezpiecznikiem 15A pod maską, od strony silnika.

Czy ktoś miał podobne problemy? Jeśli tak to prosiłbym o poradę jak to zlikwidować.
Ewentualnie może znacie jakiś autoryzowany lub dobry serwis Rovera w Woj. łódzkim, gdzie mogli by go podpiąć pod komputer.

piter34 - Sro Sie 13, 2008 12:28

MichałT. napisał/a:
Wiem tylko, że jest to obwód z niebieskim bezpiecznikiem 15A pod maską, od strony silnika.

Nie możesz sprawdzić od czego ten bezpiecznik, np. w instrukcji obsługi?

michalt. - Sob Sie 16, 2008 19:35

Instrukcje mam po niemiecku.
Może znacie stronkę z instrukcją PL do 45-ki
Z resztą, samo sprawdzenie nie rozwiąże problemu. Próbuje znaleźć w pobliżu mechanika, który podejmie się grzebania w elektryce. W moim mieście(i okolicy) niestety nikt nie chce się z tym babrać.
Do serwisów w Warszawie lub Poznaniu mam kawał drogi.

Zukowaty - Nie Sie 17, 2008 03:55

Po PL to nie wiem czy sa ale po angielsku to masz przeciez RAVE.Sciagnij sobie ze strony klubowej i tam bedziesz mial wszystko. RAVE
adrian23 - Pią Wrz 19, 2008 19:49

Mam pytanie.
Czy jest jakiś wykaz, ile amperów pobiera dany element elektryki rovera 45? Potrzebny mi po to, by wykryć co powoduje rozładowywanie akumulatora.

piter34 - Pią Wrz 19, 2008 21:18

Nie sądzę, aby taki wykaz był...

Napisz może lepiej jaki jest prąd upływu. W Twoim samochodzie nie powinien przekraczać ok. 60 mA.

adrian23 - Sob Wrz 20, 2008 17:30

Nie wiem na ile moje pomiary są dobre, ponieważ mój miernik ma cienkie kabelki i gdy podłączę szeregowo z akumulatorem (do ujemnego bieguna) to chyba nie ma wystarczającego przepływu prądu bo centralny zamek nie działa, a gdy przekręcę kluczyk w stacyjce w pozycję II to mi alarm zaczyna wyć.

A co pomiarów to bezpośrednio po podłączeniu miernika wykazuje 0,16A do 0,18A. Po przekręceniu w pozycję I i z powrotem na pozycję zero jest 0,58A. Po paru minutach jak wyłącza się IAC to spada do 0,28A.
Próbowałem sprawdzać z bezpiecznikami ale raz mi wyszło że to wina świateł wewnątrz samochodu, drugim razem centralny zamek i alarm. Spadało z 0,28A do 0,18A. Więcej nie sprawdzałem bo według mnie nie są to wiarygodne wyniki.

Może jakiś pomysł.

piter34 - Sob Wrz 20, 2008 17:34

adrian23 napisał/a:
to spada do 0,28A.

...a nie przypadkiem do 0,028A?

adrian23 - Sob Wrz 20, 2008 19:58

Mam miernik elektroniczny z przekręcanym zakresem i na wstawieniu 10A właśnie wskazuje 0,28. Więc domniemywam, że jest to wartość w A (amperach). Może źle obsługuję mój miernik??? Nie wiem.

P.S.
oto mój miernik.

R-200 - Nie Wrz 21, 2008 11:15

Gdy mierzysz prąd upływu to wszystkie czujniki masz w pozycji jak są przy zamkniętych drzwiach, masce itd? :lol:
adrian23 - Nie Wrz 21, 2008 15:49

Maska była podniesiona. Gdzieś przeczytałem, że powinno się podłączyć miernik do plusowej klemy. :?: :?: :?:
R-200 - Pon Wrz 22, 2008 13:48

Gdzie się podłącza to nie ma wpływu, byle w szereg. :roll:
giewu - Pon Wrz 22, 2008 13:57

adrian23 napisał/a:
Mam miernik elektroniczny z przekręcanym zakresem i na wstawieniu 10A właśnie wskazuje 0,28.

czyli faktycznie Twój wskaźnik pokazuje 0,028 A :cool:
MichałT. napisał/a:
Ewentualnie może znacie jakiś autoryzowany lub dobry serwis Rovera w Woj. łódzkim, gdzie mogli by go podpiąć pod komputer.

tutaj masz namiary ...

piter34 - Pon Wrz 22, 2008 14:32

giewu napisał/a:
czyli faktycznie Twój wskaźnik pokazuje 0,028 A :cool:

Eeeee, niee e. Pokazuje jednak 0,28 A, czyli 280 mA, czyli za dużo tak o 200 mA.

adrian23 napisał/a:
A co pomiarów to bezpośrednio po podłączeniu miernika wykazuje 0,16A do 0,18A

Już tutaj jest za duży pomiar...

giewu - Pon Wrz 22, 2008 17:12

piter34 napisał/a:
Eeeee, niee e. Pokazuje jednak 0,28 A, czyli 280 mA, czyli za dużo tak o 200 mA.

zaraz, zaraz ... żebym dobrze zrozumiał
czy ta wartość wskazana na wyświetlaczu (0,28) nie powinna być podzielona przez 10 ? ze względu na ustawienie przyrządu (10A, zamiast A) ?

piter34 - Pon Wrz 22, 2008 18:01

giewu napisał/a:
czy ta wartość wskazana na wyświetlaczu (0,28) nie powinna być podzielona przez 10 ? ze względu na ustawienie przyrządu (10A, zamiast A) ?

Nie. 10A to maksymalny prąd (zakres). Miernik cyfrowy zawsze wyświetla "normalnie". Skalę przeliczało się w miernikach analogowych.

giewu - Pon Wrz 22, 2008 18:09

piter34 napisał/a:
Nie. 10A to maksymalny prąd (zakres).

ok, zrozumiałem ... my mistake ;)

adrian23 - Pią Paź 10, 2008 12:24

Doszedłem, że jeden z przekaźników się grzeje. Po odłączeniu go miernik wskazał 0,03A czyli ok. Podejrzewam na 90%, że jest to przekaźnik od elektrycznych szyb. Wymieniłem go na nowy ale dalej się grzeje. Może źle podłączyłem. :?:
Poza tym elektryczne szyby dalej dobrze nie działają. Na rave znalazłem schemat instalacji elektrycznych szyb. I mam problem, bo nic się nie zgadza. W instalacji tylko na przednie elektryczne szyby nie powinno być tego przekaźnika. I chyba ktoś kombinował z instalacją od e.szyb, bo jest owinięta taśmą.
Może ktoś się orientuje jak można znaleźć parametry przekaźnika, który na rave oznaczony jest relay window (r144).

piter34 - Pią Paź 10, 2008 15:51

adrian23, teraz kojarzę, że miałem podobny problem w R200. Coś rozładowywało akumulator. Oddałem auto do elektromechanika, gdzie stwierdzono nieprawidłowe podłączenie instalacji sterowania szybkami. Mogłem sterować szybami nawet przy wyłączonym zapłonie. Po poprawieniu wszystko wróciło do normy, tzn. zarówno prąd upływu akumulatora, jak i możliwość sterowania szybami tylko przy włączonym zapłonie.
adrian23 - Sob Paź 11, 2008 14:52

U mnie chyba jest to bardziej skomplikowane. Ten przekaźnik okazał się także od czegoś innego. Bo jak odłączyłem przekaźnik to zniknął dźwięk, który występował przy przekręcaniu kluczyka w pozycję II. To chyba była pompka paliwa.
piter34 - Sob Paź 11, 2008 21:57

adrian23, musisz popatrzeć w schematy elektryczne i sprawdzić stan faktyczny (w Twoim aucie) ze stanem teoretycznym (w RAVE). :roll:
R-200 - Nie Paź 12, 2008 20:37

To jest przekaźnik sterujący ukladu wtryskowego, wylącza się po jakimś czasie od wylączenia zapłonu. :lol: