Zobacz temat - [R75] Kontrola trakcji, VIS
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Kontrola trakcji, VIS

blazi - Czw Sie 14, 2008 17:03
Temat postu: [R75] Kontrola trakcji, VIS
Świeci mi się kontrola trakcji, z tego co poczytałem może to być uszkodzony czujnik ABSu. W jaki sposób mogę sprawdzić taki czujnik? Czy da się to zrobić w "domowych" warunkach czy konieczny warsztat?
BEAR_75 - Pią Sie 15, 2008 07:30
Temat postu: Najlepiej komp
Witam
Co prawda nie mam juz roverka bo go z ciężkim sercem sprzedałem ale mialem ten sam problem
Więc najprosciej bylo by podjechac na kompa ale to troche moze kosztowac.
Ja rozpinałem kazdy czujnik i sprawdzalem omomierzem. Po za tym sprawdz wizualnie bo moj najzwyczajeniej sie przetarł.
Po mimo tego ze nie mam roverka to i tak służę pomocą. Jak by cos to wal smialo

Pozdrawiam

blazi - Sro Sie 27, 2008 16:03

Pojechałem na kompa, wyszły takie błędy:

P1475 VIS 1 zawór kompensacyjny Przerwa/zwarcie do masy)
P1470 VIS 1 zawór kompensacyjny Zawór(-ory) zawsze otwarty
P1472 VIS 2 zawory obciążenia Zawór(-ory) zawsze otwarty
P1477 VIS 2 zawory obciążenia Przerwa/zwarcie do masy

I jeszcze podczas badania sterowników ABS/ASR
39 Błąd siłownika ustaw. przepustnicy

Po skasowaniu pozostały mi błędy P1475 i 39.
Możecie mi to przełożyć na polski ;) znaczy co powinno się z tym zrobić, jakie koszty, czy można jeździć na razie, itd.
Dzięki.

PHJOWI - Sro Sie 27, 2008 22:23

nie działa tobie jeden vis oraz musisz zrobić adaptacje przepustnicy controli trakcji ponieważ jest rozregulowana .
blazi - Sro Sie 27, 2008 22:58

czyli vis mogę spróbować sam coś podziałać (wg opisów), a co z przepustnicą? jest jakaś metoda na ustawienie samodzielne?
PHJOWI - Pią Sie 29, 2008 10:45

z visem tak a z kalibracją to tylko sprzętem diagnostycznym który ma w opcji kalibracje.
sknerko - Sro Wrz 03, 2008 09:17

U mnie na trakcję pomogło poruszanie przewodami przy silniczku na podszybiu po stronie pasażera
blazi - Pią Maj 08, 2009 22:12

No to jestem po naprawie mojej kontroli trakcji i chyba się udało :ok:
U mnie sprawa wyglądała tak że kontrola trakcji świeciła cały czas, na kompie wychodziło że jest błąd 39 (błąd ustawienia siłownika przepustnicy).
Po przekręceniu kluczyka w stan zapłonu, kiedy powinno odbywać się uruchomienie siłownika celem zrobienia testu (teraz to już wiem :grin: ) - to u mnie nie działo się nic, poza zapaleniem się na stałe żółtej lampki - kontroli trakcji.
Celem sprawdzenia siłownika można sobie podpiąć pod niego 12V na chwilę i zobaczyć czy kręci w jedną albo drugą stronę (zmieniając polaryzację). U mnie silniczek dawał odgłos buczenia (tak jakby go coś trzymało).Wziąłem się za to i rozebrałem ten siłownik, poniżej kilka fotek - fotki nie moje (z forum angielskiego MG), ale są ok. Mnie pomogły.
Tak jak wspomniałem u mnie coś się zablokowało i silnik nie mógł kręcić, sprawa sprowadzała się do wyjęcia, przeczyszczenia, przesmarowania zębatek, założenia wypadniętej taśmy - sprężyny :) - 0,5h myślenia i założenia wszystkiego spowrotem. Kontrolka już nie świeci, a ASR działa - sprawdzane na piachu.

darianp - Czw Lip 02, 2009 12:22

BEAR_75,
Witam jak sprawdzic czujnik absu omomierzem? jakie powinien wskazywać wartosci, i czy musi być odłączony od piasty gdy sie go sprawdza? Z gory dziki za odpowiedz

sknerko - Czw Lip 02, 2009 12:29

jak jest uszkodzony to najczęściej pokazuje przerwę w obwodzie lub zwarcie pozostałe przypadki można zakwalifikować jako sprawny, gdzieś na forum było że ma mieć chyba 1000 ohm ale nie wiem tego na pewno