Zobacz temat - [R75] Obrotomierz, wskaźnik temp, wentylator
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Obrotomierz, wskaźnik temp, wentylator

sknerko - Pią Sie 15, 2008 00:57
Temat postu: [R75] Obrotomierz, wskaźnik temp, wentylator
Witam
wszystko było OK do wczoraj i dopadło mnie.
Mianowicie: jechałem paradnie do ślubu 70 km/h z włączoną klimą (niby działała - wiało zimne)zatrzymałem sie i chyba wtedy zdarzyło się wszystko na raz (wentylatora pewny nie jestem) przestał działać obrotomierz równocześnie przestał pokazywać temperaturę płynu chłodzącego silnik i chyba zatrzymał się wentylator (nie wiem na pewno bo byłem filmowany i nie mogłem wysiąść i sprawdzić)wiało zimne ale jakby coraz słabiej, zatrzymałem się i zgasiłem silnik jak odpaliłem ponownie to zapaliła sie jeszcze kontrola trakcji i nie można jej w żaden sposób wyłączyć i wentylator nie działał przy włączonej klimie. Sprawdziłem bezpieczniki wszystkie wyglądają na dobre sprawdziłem zegary i w teście wszystko OK wskazówki idą w górę i nie wiem co dalej, co miałby wentylator do obrotomierza i wskaźnika temperatury wody? a lampka temperatury wody gaśnie prawidłowo. Nie mam pomysłu gdzie zajżeć celem zdiagnozowania problemu.

Zukowaty - Pią Sie 15, 2008 13:06

Jak by nie chodzil wentylator to klima w gole nie bedzie chodzila a nie ze bedzie
Cytat:
wiało zimne ale jakby coraz słabiej

Co dao lampki od kontroli trakcji to zobacz czy dziala Ci ABS bo moze padl czujnik przy kole.Z nie dzialajacym obrotomierzem sie pierwszy raz spotykam...

henryk - Pią Sie 15, 2008 17:00

Zukowaty napisał/a:
Jak by nie chodzil wentylator to klima w gole nie bedzie chodzila
- chyba, że w V6 tak jest. W CDT będzie tak jak opisał sknerko, klima będzie działała ale bardzo mało wydajnie ze względu na brak chłodzenia wentylatorem.
sknerko napisał/a:
co miałby wentylator do obrotomierza i wskaźnika temperatury wody?
wentylator do wskaźnika temperatury mógłby coś mieć.
O ile pamiętam czujniki ABS mogą mieć coś wspólnego z obrotomierzem lub prędkościomierzem. Było o tym na Forum.

Zukowaty - Pią Sie 15, 2008 17:07

henryk_w napisał/a:
wentylator do wskaźnika temperatury mógłby coś mieć.
O ile pamiętam czujniki ABS mogą mieć coś wspólnego z obrotomierzem lub prędkościomierzem. Było o tym na Forum.

Z pedkosciomierzem jak najbardziej mi sie zdaje bo moze liczyc predkosc z kol.
Gdzies juz czytalem na tym forum ze w silnikach V6 jak padnie wietrak to klima sie wlacza i za chwile sama sie wylacza.Podczas jazdy moze chodzic bo ped powietrza chlodzi chlodnice.

sknerko - Pią Sie 15, 2008 18:17

tylko zastanawia mnie że oba zegary padły w chwili jak umarł wiatrak (prawdopodobnie, wydawało mi się że zrobiło się ciszejwłaśnie wtedy) czy wiatrak mógłby wywalić jakiś bezpiecznik w skrzynce koło pasażera ? bo pod maską wszystkie bezpieczniki dobre są jedynie przekażnik wiatraka jakby cieplejszy ale podmieniłem i bez zmian. Co do kontroli trakcji to może być czujnik abs bo kontrolka abs wprawdzie gasnie ale abs-u nie ma no i kontroli trakcji też.
Zukowaty - Pią Sie 15, 2008 20:09

Posprawdzaj czujniki i zmien jak trzeba i wtedy zobaczysz.Zacznij od tego co juz wiadomo.Moze wywalil jaks bezpiecznik ,posprawdzaj bo jest niezly dostep.
sknerko - Pią Sie 15, 2008 23:15

Cały dzień w samochodzie i nic mądrego nie wymyśliłem. Gdzie jest czujnik temperatury płynu chłodniczego? Nie mogę go w żaden sposób namierzyć.
A teraz: "hit wieczoru" pojechałem do znajomych raptem 1,5km i wszystko jak przedtem wentylator martwy zegary też i...... Wracam a tu słyszę wentylator na najwyższym biegu myka, ale zegary trupy, zatrzymałem przed domem włączam klime i chyba chłodzi zgasiłem samochód odpalam bez klimy ożyły zegary, ale tak dziwnie zapróbowały ze dwa razy i zaczęły normalną pracę po jakiejś chwili nie wiedzieć czemu załączył się wentylator na "trójce" i zegary padły zgasiłem odpalam podobnie, ale wentyl nie wystartował więc zegary działały włączyłem klime na LO zadziała ł wentyl na trójce i zegary zdechły O CO TU CHODZI? Jak wentylator nie działa to zegary pokazują w normie i nie powinien startować wentylator (one rzadko się uruchamiają w tych autach) a on startuje przy 13 st C na dworze i umierają zegary.

Zukowaty - Pią Sie 15, 2008 23:22

Nie wiem czy wentylator zawsze sie nie wlacza przyupadkiem jak zalaczasz klime na LO.Mi to wyglada na jakas zware w instalacji bo cuda Ci sie dzieja.Przynajmniej u mnie chyba zawsze sie wlaczal
sknerko - Sob Sie 16, 2008 16:20

Dzisiaj rozmawiałem z moim znajomym mechanikiem, który serwisował mi poldorovera i on mówi, że identyczne zachowanie miał w roverze 214 mojego kuzyna i tam przyczyną nie działania wskaźnika temperatury i właśnie obrotomierza był padnięty czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik. Myślicie, że u mnie też może tak być? Z dzisiejszych obserwacji: jak przekręcę kluczyk bez odpalania na ciepłym silniku na chwile wskakuje pomiar temperatury a potem gaśnie kontrolka silnika zapala się kontrola trakcji i umiera temperatura po chwili zapala się z powrotem kontrolka silnika i działa wskaźnik temperatury i tak w kółko a po odpaleniu jest albo martwy wskaźnik albo chwile zadziała a potem umiera i nie wstaje wentylator wyłączyłem na razie bezpiecznikiem, bo miałem wrażenie, że jest uszkodzony, ale może to ten czujnik wariuje i dlatego wentylator się włącza i kręci jak szalony na najwyższym biegu. Przestudiowałem Rave w części elektrycznej, namierzyłem czujnik pod maską, ale sam go nie wydłubie jest tak schowany, że masakra może jutro albo w poniedziałek mój mechanik spojrzy co zacz, ale padnięty czujnik może tak wariować wentylatorem tak mi się wydaje po obejrzeniu rysunków.

[ Dodano: Pon Sie 18, 2008 13:18 ]
Odświerzam bo cisza w moim temacie a mechanik zajrzy dopiero wieczorem to może się coś dowiem wcześniej.

A czy może mi ktoś podpowiedzieć skąd zegar wie ile obrotów ma silnik? bo nigdzie nie moge znaleźć jak jest sterowany obrotomierz.

sTERYD - Sob Sie 23, 2008 16:52

Cytat:
A czy może mi ktoś podpowiedzieć skąd zegar wie ile obrotów ma silnik? bo nigdzie nie moge znaleźć jak jest sterowany obrotomierz.

z czujnika położenia walu korbowego za pośrednictwem komputera

marcelo0506 - Nie Sie 24, 2008 22:20

Bardzo możliwe że czujnik temp wody bo własnie z niego idzie odczyt do kompa i z kompa na deskę oreaz komp sobie steruje wiatrakiem, a auto ma takie zabespieczenie że jak czujnik temp. wody nie działa to się wentylator włącza na maks bynajmniej w moim 1.8 tak jest bo sprawdzałem ostatnio ponieważ miałem wątpliwości czy mój wentylator działa(poprostu wyjąłem kostkę z kablami z czujnika i odpaliłem)
Co do klimy to ja zauważyłem u siebie że jak sobie ustawię jakąś tem.(całość w ustawieniu auto) to na początku wychładza do ustawionej temp wtedy też wentylator chodzi na max. a jak już osiągnie żądaną tem to zwalnia i delikatnie sobie dmucha i wentylator nadal kręci ale wolniej.

Życzę powodzenia!

sknerko - Pon Sie 25, 2008 08:57

Byłem u PHJOWI zdiagnozować co go boli.
Zdiagnozowano uszkodzony (na 99% bo nie rozbieraliśmy przodu) przekaźnik biegu pierwszego wentylatora i bardzo możliwe że jest gdzieś przetarty przewód do tego przekaźnika bede szukał sam i napiszę co znalazłem ale ciekawostka jest taka że wgrał mi nowe oprogramowanie silnika i zegary działaja został tylko alarm wyłączonej kontroli trakcji podejrzewam że jak bym uruchomił kilime i wentylator to problem wróci ale na razie nie grzebie bo samochód działa dopuki nie rozbiore przodu to wole żeby tak było jak jest.

A teraz hit największy:UWAGA UWAGA: Została wgrana optymalizacja cokolwiek to znaczy i miało spaść zużycie paliwa. Ponieważ bawie sie tym wskażnikiem spalania w komputerze to wiem mniej więcej ile powinien pokazywać przy jakiej jeździe i wjakich warunkach, po przejechaniu ponad 100 km już widze spalanie o ok litr na 100 mniejsze :grin: :grin:
A następne co się zmieniło to nie wiem czemu ale auto dostało chyba z 10KM w prezencie bo tak jak teraz przyspiesza to jeszcze nigdy nie przyspieszał i nie jest to jakas autosugestia bo nikt mi nie obiecywał jakichś zmian w tym zakresie i ja się ich nie spodziewałem ale szok przeżyłem jak przy wyprzedzaniu kawałek za Nowym Miastem wjechałbym w kufer komuś przede mną na lewym pasie byłem przyzwyczajony że przy 80km/h to on na 5 biegu nie wyrywa jak wsciekły do przodu a tu nagle jak wystrzelił to najpierw myślałem że mam czwórke wkleszczoną ale nie to była piątka :shock: :shock: :shock: nie wiem na czym to polega ale jak chip tuning to zadziałało. No i jest jakby troche słabszy poniżej 2000obr ale to jest akurat pryszcz :grin:

[ Dodano: Pon Wrz 01, 2008 21:45 ]
Naprawiono i tak po kolei:
:idea: Zegary zadziałały dzięki zabiegom PHJOWI
:idea: wentylator zadziałał po naprawie przetartego przewodu od przekaźnika 1 biegu wentylatora (przewód niebieski z komputera do przekaźnika dotykał chłodnicy)
:idea: kontrola trakcji zadziałała jak pogmerałem przy silniczku od kontroli trakcji pod maską po stronie pasażera na podszybiu.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

piter34 - Pon Wrz 15, 2008 14:40

sknerko napisał/a:
Naprawiono i tak po kolei:
:idea: Zegary zadziałały dzięki zabiegom PHJOWI

Wystawiłeś stosowny komentarz na stronie klubowej?

sknerko - Pon Wrz 15, 2008 23:01

wystawiłem komentarz
Karol87 - Czw Gru 18, 2014 21:26

witam ja miałem problem ze swoim MG ZT 2.0 cdti mianowicie nie działał obrotomierz czujnik temperatuty, podgrzewanie tylnej szyby i klimatyzacja. Spwodowane było to tym ze te samochody maja wade fabryczna otóż taką ze woda dostaje sie do samochodu (gdy pada deszcz) poprzez tylne lampy trzeba wyjąć lampy i dobrze je zaklejć silikonem nastepna żecz trzeba wysuszyć porzadnie bagażnik wyjąć ze środka fotele,całe wnetrze czyli wykładziny i :-| całą podłoge i wszystko porzadnie wysuszyć mój samochód stał 3 dni i sie suszył w lato wszystko porządnie wyschło i problem zniknął u mego szwagra był ten sam problem w MG ZT-T zrobił to samo co ja i po problemie