|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning wizualny - [R 600] Czyszczenie reflektorów
nie-dzwiedz - Nie Sie 17, 2008 11:53 Temat postu: [R 600] Czyszczenie reflektorów Poniewaz swiatla w moim roverku nie grzesza dobrym oswietleniem drogi postanowilem je wyczyscic.Chcialbym to zrobic w ten sposob ze wyciagne cale reflektory a nastepnie chce je rozlozyc.Odblasku niechce ruszac chyba ze bedzie bardzo brudny to wtedy wezme szmatke z microfibry i pianke do czyszczenia monitorow(mam nadzieje ze ich nie porysuje).Szkla to juz trohce inna bajka.od srodka uzyje abo samego plynu do czyszczenia szyb i szmatke albo bardziej drastycznie pasta polerska i polerka.od zewnatrz najpierw bym uzyl papieru sciernego zeby usunac delikatne "odprydki" od kamieni itp.nastepnie jakies papiery wodne a na koniec pasta i polerka.
Dzielo uwienczylbym zarowkami philipsa z serii blue vision(mijania xenon efeckt dlugie tez blue vision+50%)
Co o tym myslicie i czy warto sie w to bawic.
Czy ktos z was juz to robil(nie moglem znalezc podobnego tematu) i ma jakies porady?
Czy szklo jest przyklejane do reflektora?
Mam nadzieje ze tez zabieg nie tylko polepszy mi widocznosc ale takze poprawi wyglad ROVERka!
marcin8c - Nie Sie 17, 2008 12:27
blue vision ? eh a innej opcji nie ma ? w 90% przypadkow sa zle ustawione bo ludzie nie dbaja o to a te swiatla wala po oczach i to rowno... i nie przesadzaj z barwa swiatla bo bedzie wygladalo no em... jak ze wsi do kwadratu. przynajmniej taka jest moja opinia jak jade i widze samochod ktory ma "ala xenony" walace na niebiesko
nie-dzwiedz - Nie Sie 17, 2008 12:34
ja na szczescie dbam o innych uzytkownikow drogi i mam zawsze dobrze ustawione swiatla a poza tym te zarowki maja taka nazwe ale daja jaskrawo biale swiatlo a nie jakies tam niebieskie dlatego chce sie na nie skusic.
ale moze sa jakies inne opcje fajnych zarowek!chetnie zapoznam sie z innymi opiniami:)
NEOSSS - Nie Sie 17, 2008 13:27
nie-dzwiedz, szkla sa klejone(uwazaj przy rozklejaniu), zeby wyjac lampoy musisz zdejmowac zderzak z belka, aby lampy dobrze wyczysciuc musisz uzyc pasty polerskiej do szkla i polerowac na wode... Pisalem o tym przy przerabianiu lamp na xenony...
nie-dzwiedz - Czw Wrz 11, 2008 22:28
W poniedzialek zajalem sie relflektorami w audi rodzicow(Roverka zrobie przy najblizszym zastrzyku wolego czasu)
Postanowilem tylko wypolerowac je od zaewnetrznej strony poniewaz nie chcialem ich rozszczelniac i nie posiadalem az tyle czasu zeby je rozkladac.
Zabawe zaczalem od przygotowania auta(wyjalem kierunki i oslonilem elementy ktorych nie chcialem zniszczyc).Potem przyszedl czas na papier scierny montowany na wiertarke: 240 -> 400. nastepnie papiery wodne 600 -> 1000 -> 2000. na koniec przyszedl czas na paste do polerania szkla.Do ostatnie jczynnosci najlepiej zaopatrzyc sie w urzadzenie do polerowania samochodow lub wiertarke z regulacja obrotow poniewaz polerujemy na niskich obrotach.
Przy odrobinie checi, czasu i malego nakladu finansowego mozemy bardzo poprawic widocznosc na dorodze.
Do wypolerowania 1 reflektora potrzebowalem:
8 szt papieru 240
4 szt papieru 400
po 1 arkuszu papierow wodnych
50 g pasty polerskiej.
czas ok 2h (1 lampa)
P.S. sorry za jakosc zdjec-robione tel.
Moze tego nie widac ale zdjecia 1i3 byly robione o jednej porze(ok 17) tylko ze 1 w pon a 2 we wtorek.
misiek_KR - Czw Gru 04, 2008 00:12
najlepszy sposób na polepszenie świecenia starych lamp to umycie lamp od środka trzeba je wyjąć z auta nalać do środka wody z ludwikiem i trzepać nim i trzepać i trzepać gwarantuje że dużo lepiej bedzie świecić. Potem suszyć suszarką do włosów. Muszą dokładnie wyschnąć inaczej będą parować.
faecd - Czw Gru 04, 2008 08:34
tez mam zamiar zabrac sie za czyszczenie reflektowrow, zajmowali sie tym cherman i sTERYD (R400&45)
wszystko fajnie tylko blagam nie philips blue! po prostu to jest gorsze niz nie wiem co, choc nie wiem jak ladnie by sie auto prezentowalo blue niszczy wszystko, nie krzywdz swojego roverka, jak chcesz miec xenony to kup jak czlowiek zestaw xenonowy (najlepiej drozszy taki po 5-6stow) i zaloz palniki xenonowe na przetwornicach!
ps jak chcesz to moge zalatwic Ci po jakims malym rabacie+montaz na terenie wawy badz szczecina! handluje tym moj ojciec:D
misiek_KR - Czw Gru 04, 2008 11:41
a napiałeś że przetwornice ksenonowe do zwykłych lamp są niezgodne z prawem? Lampa Na żarówke H1 nie jest homologowana po palniki ksenonowe i diagnosta Ci przeglądu nie da, a policja sie przyczepi, oślepia to innych użytkowników drogi bo daje za jasne światło, żarówki ksenonowe sa montowane tylko w soczewki, i w tego typu lampach inaczej jest rozpraszane światło za pomocą przesłony za soczewką? Auto wyposażone w ksenony musi posiadać zamopoziomowanie soczewki i spryskiwacze reflektorów? O tym kolege poinformowałes chcą mu załatwić coś czym Twój ojciec handluje?
po to sie stosuje soczewkowe reflektory, samopoziomowanie i spryskiwacze, żeby nie oślepiać światłem ksenonowym (które jest bardzo mocne), innych użytkowników żeby lampa świeciła idealnie i dokładnie tam gdzie powinna świecić, a nie w oczy innym, ale oczywiście jest wielu geniuszy co myśli inaczej bo: "ja mam i moje nie oślepiają", ale taka kultura u nas w narodzie i to jak walka z wiatrakami.
faecd - Pią Gru 05, 2008 00:58
jezedze na takich xenonach 2gi rok, nikt nigdy nie mruga, policja nie przyczepila sie! lecialem z wawy do szczecina i drogowka zatrzymala mnie za predkosc, slowem nie pisknelii o xenonach!
ale kolego nie powiedziales ze rysuneczek powyzej przedstawia prawy reflektor (patrzac od srodka) ktory oswietla pobocze:)
Ja nikogo nie namawiam, po prostu informuje!
ps gdzie jest przepis, ze jak xenon to od razu soczewka?
zgodze sie z tym, ze jak xenon to spryskiwacz! chociaz uwierz mi jedynie co piate auto z xenonami ma spryskiwacze!!!!
maciej - Pią Gru 05, 2008 08:35
faecd napisał/a: | jezedze na takich xenonach 2gi rok, nikt nigdy nie mruga, policja nie przyczepila sie! lecialem z wawy do szczecina i drogowka zatrzymala mnie za predkosc, slowem nie pisknelii o xenonach!
|
Miałeś szczęście, bo trafiłeś na niewyedukowanych.
Powinni Ci z miejsca zabrać dowód.
faecd napisał/a: | ps gdzie jest przepis, ze jak xenon to od razu soczewka? |
Nie ma takiego przepisu - błąd misiek_KR, ale z całą resztą się zgadzam - jak xenon'y to tylko fabryczne lub renomowanej firmy dedykowane go danego modelu, ze spryskiwaczami i automatycznym poziomowaniem.
Niestety w przyadku Roverków taka opcja istnieje chyba tylko do R75.
faecd napisał/a: | zgodze sie z tym, ze jak xenon to spryskiwacz! chociaz uwierz mi jedynie co piate auto z xenonami ma spryskiwacze!!!! |
I łamią przepisy, a co najlepsze, to zdolny prawnik udowodni w takiej sytuacji w skrócie, że z takimi założonym xenon'ami auto traci homologację na reflektory, przez co traci homologację jako całość, przez co ma nieważne badanie techniczne, przez co w razie stłuczki, czy wypadku od razu jesteś na przegranej pozycji.
misiek_KR - Pią Gru 05, 2008 20:10
faecd napisał/a: |
ale kolego nie powiedziales ze rysuneczek powyzej przedstawia prawy reflektor (patrzac od srodka) ktory oswietla pobocze:)
|
kolego tak wygląda ślad z obu reflektorów widok od przodu jakby stanąć przed autem podjedź sobie na stacje diagnostyczną jak ustawiają światła to w środku w okienku tego sprzętu pokazuje sie jak reflektor światło rozprasza.
faecd napisał/a: |
ps gdzie jest przepis, ze jak xenon to od razu soczewka?
|
nie ma takiego przepisu, bywały VOLVO,RENAULT I stare Mercedesy miały xenony już tego rozwiązania sie praktycznie nie stosuje były bez soczewki ale budowa odbłysnika jest inna i zastosowane są tam żarniki D2R z przesłoną!!! A nie HID H7 czy H1 made in china
tak wygląda rozpraszanie światła przez zwykłe lampy H1 z ksenonami widać łune nad odcięciem i nierówny ślad
a tak na ksenonach na soczewce ta jasna plama na środku to od drogowych świateł to nie patrzcie
a zresztą już pisałem wyżej "ale taka kultura u nas w narodzie i to jak walka z wiatrakami"
jeszcze do kultury powinenem dodać wiedza.
a na koniec coś z przepisów unijnych
"Zgodnie z Regulaminem 48 EKG ONZ, światła mijania
posiadające źródło światła o strumieniu świetlnym
większym niż 2000 Lumenów powinny być wyposażone
w urządzenia czyszczące szybę reflektora czyli dokładnie
określając w spryskiwacze reflektorów"
dodam że żarówki mają około 800 lumenów
światło o barwie temperaturowej 4300K - 6000K czyli ksenonowe emituje ok 3200 Lumenów.
faecd - Sob Gru 06, 2008 11:40
piekny wykład! zgodze sie co do lumenow...spryskiwacze rowniez!
a teraz cos prawdziwego o calym tym biznesie! Wiecie ile kosztuje doplata do fabrycznych xenonow w aucie skoda! 7000 zl! natomiast zestaw xenon kosztuje 400-600zl i tutaj nie chodzi o oslepianie czy poziomowanie czy inne dyrdymaly tutaj chodzi o biznes producenta samochodow, bo nie moga sie pogodzic z tym, ze uzytkownik moze miec taki sam efekt swietlny za 400 zl kiedy u nich kosztuje 7000.
Przyznam sie, ze aktualnie jestem w trakcie naprawiania reflektorow (facet na stacji kontroli ustawail regulcaje w pewnym momencie nie dalo sie krecic wiec krecil na sile i ulamal regulacje!) pozniej polerka szkla itp, jak tylko zmontuje wszysystko i wyreguluje swiatla zalacze rysunek jak wyglada to u mnie!
ps apropo spryskiwaczy, wczoraj widzialem ogolnie z 20 samochodow z xenonami (soczewki lub nie) i jedynie jedna vectra widzialem miala spryskiwacze. nawet mercedesy po 2000 roku prod. nie mialy. W moim przypadku wyglada to w ten sposob, ze przed kazda podroza badz co rano przeczyszczam reflektor:) i to wszystko puki co...jak bede mial chwile to moze sie pokusze o zamontowanie spryskiwaczy
ps2 odnosnie spryskiwaczy, orientujecie sie moze czy przy zalozeniu trojnika na wezyku od spryskiwaczy szyby przedniej i pociagnieciu wezykow do zderzaka czy wystarczy cisnienia na wszystkich 4 spryskiwaczach? czy moze podlaczyc pod wezyk tylnej szyby?
a moze zaistalowac osobny 3 silniczek, ale to chyba, za duza kombinacja:P
tetryk - Sob Gru 06, 2008 12:32
chcesz zasilac spryskiwacze do refl.pompką od spryskiwaczy przedniej szyby ?-życzę powodzenia.........
do spryskiwaczy refl.są silniczki które dają znacznie wyższe ciśnienie........
faecd - Sob Gru 06, 2008 13:09
aha okej
odnosnie czyszczenia reflektora, rozebralem swoj na czesci i teraz mam problem, mianowicie szybka ktora nadaje w reflektorze charakterystyke odbicia swiatla u mnie jest lekko zoltawa, gdy sie patrzy na wprost jest przezroczysta, pod katem widac zolc...nie wiecie czy da sie to jakos wyczyscic, poddac jakims chemikalia by byla w pelni przezroczysta??
Sachar - Sob Gru 06, 2008 15:06
faecd napisał/a: | ps apropo spryskiwaczy, wczoraj widzialem ogolnie z 20 samochodow z xenonami (soczewki lub nie) i jedynie jedna vectra widzialem miala spryskiwacze. nawet mercedesy po 2000 roku prod. nie mialy. |
To może jakies zdjęcie wrzucisz? Bo jakoś nie moge uwierzyć, że ktoś w fabryce zapomniał spryskiwacze założyć.
NEOSSS - Sob Gru 06, 2008 15:07
Auta z USA nie maja spryskow
faecd - Sob Gru 06, 2008 15:29
kolejny argument co do xenonow, w USA nie trzeba miec spryskiwaczy no to widzicie, a ludzie tak samo tam jak i tu takie same oczy maja i jakos nie narzekaja.
Cos wiecej o myciu zoltego plastiku?
Sachar - Sob Gru 06, 2008 17:42
Niestety u nas nie jest "hameryka" i dlatego auta z usa trzeba przystosowywać do jazdy w europie. Dotyczy to nie tylko spryskiwaczy, ale też symetrycznych reflektorów i strasznie wku...cych czerwonych migaczy w tylnich lampach.
tetryk - Sob Gru 06, 2008 19:26
faecd napisał/a: | Cos wiecej o myciu zoltego plastiku? | -nie da się tego umyć.....
podobny problem występuje w mondeo 93-96,podobna konstrukcja reflektora,ta "szybka" żólknie kiedy są stosowane zwykłe żarówki-w tego typu reflektorach powinny być stosowane żarówki typu "UV stop",takie które mają specjalny filtr UV,bo to właśnie takie promieniowanie powoduje żółkniecię tworzywa używanego w tych reflektorach......tyle że akurat do mondeo idzie dostać same te "szybki" w serwisie i koszt jest raczej niewielki 30 pln/szt..........
NEOSSS - Nie Gru 07, 2008 00:20
Sachar, no to moje auta by Cie strasznie wkur... bo kazde ma czerwone kierunki, nie wazne czy amerykaniec czy europejczyk A co do przystosowania aut z USA to wiadomo jak to jest... Kaza usunac tylko pozycje pomaranczowe(selektywnie zolte) i jak noz to kierunki z tylu zamienic z czerwonych na pomarancz, a co do spryskow rzadko kiedy diagnosta o tym wie...
faecd - Nie Gru 07, 2008 01:22
hehe i masz Ci babo placek...dziwne jest to z tymi reflektorami, spryskiwaczami itd.
a do rovera dostane gdzie taka sama szybke??
tetryk - Nie Gru 07, 2008 21:11
faecd napisał/a: | a do rovera dostane gdzie taka sama szybke?? | -Tomi powinien się vwypowiedzieć w temacie...
Brt - Nie Gru 07, 2008 21:14
obawiam się, że jest niedostępna mozna też w EPC sprawdzić, czy jest coś takiego, ale jestem pesymistą w tym temcie
maciej - Pon Gru 08, 2008 21:05
Cytat: | a teraz cos prawdziwego o calym tym biznesie! Wiecie ile kosztuje doplata do fabrycznych xenonow w aucie skoda! 7000 zl! natomiast zestaw xenon kosztuje 400-600zl i tutaj nie chodzi o oslepianie czy poziomowanie czy inne dyrdymaly tutaj chodzi o biznes producenta samochodow, bo nie moga sie pogodzic z tym, ze uzytkownik moze miec taki sam efekt swietlny za 400 zl kiedy u nich kosztuje 7000. |
Jasne, a światem rzadzi żydo-masońsko-cyklistowski spisek.
Nie wiem ile jeździsz w trasach i skąd masz takie rewelacyjne informacjeo spisku producentów, ale nie ma nic gorszego i bardziej męczącego w trasie niż palant dający Ci chińskimi niewyregulowanymi "zenonami" w lusterko.
faecd napisał/a: | ps apropo spryskiwaczy, wczoraj widzialem ogolnie z 20 samochodow z xenonami (soczewki lub nie) i jedynie jedna vectra widzialem miala spryskiwacze. nawet mercedesy po 2000 roku prod. nie mialy. W moim przypadku wyglada to w ten sposob, ze przed kazda podroza badz co rano przeczyszczam reflektor:) i to wszystko puki co...jak bede mial chwile to moze sie pokusze o zamontowanie spryskiwaczy |
Ten wątek już był - to są auta sprowadzone z USA, gdzie nie ma takiego obowiązku, ale u nas mogą Ci za to zabrać dowód, a w razie wypadku uznać Twoją winę i odmówić wypłaty z AC.
faecd - Sro Gru 10, 2008 23:44
nie mam ac:) looz
misiek_KR - Czw Gru 11, 2008 17:40
nawet jak sie ktoś wpieprzy w ciebie z jego winy a bedzie kumaty i zauważy że masz ksenony i powie że go oślepiłeś, albo jak policyjant wypatrzy że masz ksenony to bedzie Twoja wina wtedy a nie jego więc looz
faecd - Pią Gru 12, 2008 00:15
Dobra panowie, nie chce mi sie przekomarzac, wy swoje ja swoje, zostawmy to, zawsze sa 2 strony medalu i nic na to nie poradzimy;)
Nie chce z wami wojowac, born boze, w koncu jednoczy nas ta sama, zacna marka...ROVER! Pozdrawiam!
maciej - Pią Gru 12, 2008 07:56
Ale to zawsze ciekawe posłuchać argumentów.
misiek_KR - Sob Gru 13, 2008 21:41
maciej napisał/a: | Ale to zawsze ciekawe posłuchać argumentów. |
jakoś żadnego argumentu sensownego nie posłuchałem
faecd napisał/a: | zawsze sa 2 strony medalu i nic na to nie poradzimy;) |
są jak sie spiera np "a mi ten film sie podoba" vs. "a mi nie", a nie fakty przytoczone vs. "bo mi sie tak wydaje i tak jest"
zresztą już pisałem na wstępie "walka z wiatrakami" i takich ludzi z "xenon allegro"wciąż przybywa i obstają przy swoim, przykre
maciej - Nie Gru 14, 2008 15:01
misiek_KR napisał/a: |
zresztą już pisałem na wstępie "walka z wiatrakami" i takich ludzi z "xenon allegro"wciąż przybywa i obstają przy swoim, przykre |
No niestety...
Może w końcu panowie w białych czapkach się za to wezmą...
Chciałbym zobaczyć minę użytkownika takch "zenonów" w spotkaniu z niemiecką Autobahn Polizei lub austriacką Bundespolizei albo nawet naszymi czeskimi "przyjaciółmi"...
gollukas - Wto Sty 13, 2009 10:23
Wy tu o xenonach a miało być o czyszczeniu reflektorów!
W mojej 200-tce reflektory mają dziwna powłoczkę coś jakby naklejona przeźroczysta taśma klejąca, która zaczęła się łuszczyć. po odklejaniu tej warstwy szło jest matowe. Czy to jest normalne w roverkach? i jak doprowadzić reflektor do dobrego stanu?
escatox - Wto Sty 13, 2009 10:38
gollukas napisał/a: | Wy tu o xenonach a miało być o czyszczeniu reflektorów!
W mojej 200-tce reflektory mają dziwna powłoczkę coś jakby naklejona przeźroczysta taśma klejąca, która zaczęła się łuszczyć. po odklejaniu tej warstwy szło jest matowe. Czy to jest normalne w roverkach? i jak doprowadzić reflektor do dobrego stanu? |
Podobny objaw widziałem na lampie w omedze B i tam schodził taki jakby klar....
co z tym zrobić najpierw ustalić co to dokładnie jest a potem pomyślimy
maciej - Wto Sty 13, 2009 10:48
ZTCP były już takie tematy, więc to się zdarza w R200, ale nie pamiętam jakie były wnioski...
Musisz poszukać w opcji "Szukaj".
Korczus - Nie Lut 08, 2009 19:51
Temat pod R600 ale myślę, że powinien być ogół więc podpinam się:)
Mam zamiar spolerować tylne lampy. Tylko zawsze zanim coś zrobię wolę zapytać
Najpierw chcę je trochę podjechać papierkiem wodnym a potem dopiero pasta i polerka.
Czy taki zabieg nie zniszczy lamp, nic się nie stanie, karoserie polerowałem, plastiku czy szkła jeszcze nie stąd pytam
I jakiej pasty i grubości papieru najlepiej użyć? A może jest gdzieś krótki opis o polerowania lamp?
faecd - Nie Lut 08, 2009 21:07
pewnie masz plastyki, papierek 2000, i 2500 jak dostaniesz 3000 to jeszcze lepiej, ja mialem najdrobniejszy 2500. polej troche lampe i jazda! w trakcie scierania przeplukuj lampe dosc czesto na koniec 2500, i pasta. ja uzylem tempo! ps nie martw sie jak zaczniresz jechac pappierem a tu lampa zmatowieje.
po scieraniu obmyj, lekko przeschnie, zmatowieje i przejedz pasta i lampa lodzio miodzio, to tyle w skrocie:P powodzenia
Korczus - Nie Lut 08, 2009 21:18
Ok dzięki wielkie już wszystko w takim razie wiem, przeleciałem google jeszcze i inne fora, dużo można się naczytać w tym temacie No to jutro odnawiamy lampki
[ Dodano: Pon Lut 09, 2009 19:18 ]
Wszystko poszło szybko i gładko. Wodny 1200, potem 2000 i polerka tempo na wolnych obrotach Efekt - trochę jaśniejsze i błyszczące lampki Przy okazji spolerowałem sobie znaczki i te srebrne listwy w zderzakach
|
|