Zobacz temat - [R214i '99] huczenie w prawym tylnym kole, awaria łożyska!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214i '99] huczenie w prawym tylnym kole, awaria łożyska!

ash - Wto Sie 19, 2008 13:57
Temat postu: [R214i '99] huczenie w prawym tylnym kole, awaria łożyska!
Witam!
Jak wczoraj wracałem z wakacji to coś zaczęło szumieć, huczeć z tyłu auta. Dźwięk nasila się wraz z przyspieszaniem. Jest to niewątpliwie łożysko! I teraz moje pytanie: jak usunąć usterkę możliwie najtańszym a dobrym sposobem? Auto ma z tylu bębny i ABS, ponoć trzeba kupić całą piastę - koszt 350zl u TOMA! Nie można dokupić samego łożyska?

Kozik - Wto Sie 19, 2008 14:47

Ja wymieniłem całą piastę a starą dałem tokarzowi ale niestety powiedział, że ciężka sprawa z przeróbką ;/
ash - Wto Sie 19, 2008 15:59

A ile zapłaciłeś i gdzie kupiłeś?
sTERYD - Wto Sie 19, 2008 16:05

samego łożyska nie kupisz, bo zewnętrzny pierścień jest od razu talerzem do mocowania szpilek i pierścieniem ABSu...
niestety taniej niż u Tomiego też będzie trudno znaleźć :(

Kozik - Wto Sie 19, 2008 16:28

ash napisał/a:
A ile zapłaciłeś i gdzie kupiłeś?


Kupiłem w sklepie "za rogiem" a za ile to nie pamiętam ;/

ash - Wto Sie 19, 2008 20:36

A ewentualnie jeżeli bym się zdecydował na zakup używanej piasty z łożyskiem pasują też z innych wersji silnikowych czy muszę szukać tylko do 1,4 8V???
sTERYD - Wto Sie 19, 2008 20:40

od wszystkich R200 pasują, tylko musisz meć takie same hamulce (tarcze+ABS/-ABS, bębny+ABS/-ABS) :cool:
ash - Sro Sie 20, 2008 12:08

I jeszcze jedno - Wymiana calej piasty to koszt ponad 350zl. Skoro mam z tylu bebny to wpadl mi do glowy pomysl zeby moze zmienic system hamowania z tylu na tarcze. Co o tym sadzicie? jaki to bylby przyblizony koszt?
marcinmarcin - Sro Sie 20, 2008 12:12

ash napisał/a:
I jeszcze jedno - Wymiana calej piasty to koszt ponad 350zl. Skoro mam z tylu bebny to wpadl mi do glowy pomysl zeby moze zmienic system hamowania z tylu na tarcze. Co o tym sadzicie? jaki to bylby przyblizony koszt?

Nie wiem jak to jest w roverach, wiem że parę osób kombinowało w lanosach z przekładaniem belki z kadetta z tarczami. Ogólnie zabawa droga i dająca mały efekt. Nie wiem też jak w 200 wygląda synchronizacja hamowania tyłu, może być problem z nadmiernym hamowaniemi i w efekcjie wylatywaniem tyłu. W każdym razie lepszy efekt dadzą dobre tarcze + dobre klocki z przodu - głównie to jednak przód hamuje...

Brt - Sro Sie 20, 2008 12:16

marcinmarcin napisał/a:
W każdym razie lepszy efekt dadzą dobre tarcze + dobre klocki z przodu - głównie to jednak przód hamuje...


:ok: dokładnie

ash - Sro Sie 20, 2008 12:25

Jasna sprawa, ze to przod odgrywa glowna role w hamowaniu, no ale jezeli mam wydawac ponad 350zl na nowa piaste na tyl to juz mozna dolozyc troszke i zainstalowac tarcze. Jakie czesci beda wowczas potrzebne? Pominie sie zakup nowej piasty?
sTERYD - Sro Sie 20, 2008 22:18

to nie będzie takie troszkę :(
nie jestem pewny czy belka jest przystosowana do obu typów hamulców, ale zakładając że jest to: tarcze (100% nówki bez kombinacji) polecane ATE +- 100 plnów za sztukę, zaciski (tu mogą być dobrostanowe używki) kolejne +-100 plnów (oszczędnie licząc), mocowanie czujników ABSu (nie mam pojęcia ile) no i klocki :cool:
możesz podpytać Tomiego_114 on coś takiego robił w R400, ale miał dawcę w całości :/