|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214i '99] huczenie w prawym tylnym kole, awaria łożyska!
ash - Wto Sie 19, 2008 13:57 Temat postu: [R214i '99] huczenie w prawym tylnym kole, awaria łożyska! Witam!
Jak wczoraj wracałem z wakacji to coś zaczęło szumieć, huczeć z tyłu auta. Dźwięk nasila się wraz z przyspieszaniem. Jest to niewątpliwie łożysko! I teraz moje pytanie: jak usunąć usterkę możliwie najtańszym a dobrym sposobem? Auto ma z tylu bębny i ABS, ponoć trzeba kupić całą piastę - koszt 350zl u TOMA! Nie można dokupić samego łożyska?
Kozik - Wto Sie 19, 2008 14:47
Ja wymieniłem całą piastę a starą dałem tokarzowi ale niestety powiedział, że ciężka sprawa z przeróbką
ash - Wto Sie 19, 2008 15:59
A ile zapłaciłeś i gdzie kupiłeś?
sTERYD - Wto Sie 19, 2008 16:05
samego łożyska nie kupisz, bo zewnętrzny pierścień jest od razu talerzem do mocowania szpilek i pierścieniem ABSu...
niestety taniej niż u Tomiego też będzie trudno znaleźć
Kozik - Wto Sie 19, 2008 16:28
ash napisał/a: | A ile zapłaciłeś i gdzie kupiłeś? |
Kupiłem w sklepie "za rogiem" a za ile to nie pamiętam
ash - Wto Sie 19, 2008 20:36
A ewentualnie jeżeli bym się zdecydował na zakup używanej piasty z łożyskiem pasują też z innych wersji silnikowych czy muszę szukać tylko do 1,4 8V???
sTERYD - Wto Sie 19, 2008 20:40
od wszystkich R200 pasują, tylko musisz meć takie same hamulce (tarcze+ABS/-ABS, bębny+ABS/-ABS)
ash - Sro Sie 20, 2008 12:08
I jeszcze jedno - Wymiana calej piasty to koszt ponad 350zl. Skoro mam z tylu bebny to wpadl mi do glowy pomysl zeby moze zmienic system hamowania z tylu na tarcze. Co o tym sadzicie? jaki to bylby przyblizony koszt?
marcinmarcin - Sro Sie 20, 2008 12:12
ash napisał/a: | I jeszcze jedno - Wymiana calej piasty to koszt ponad 350zl. Skoro mam z tylu bebny to wpadl mi do glowy pomysl zeby moze zmienic system hamowania z tylu na tarcze. Co o tym sadzicie? jaki to bylby przyblizony koszt? |
Nie wiem jak to jest w roverach, wiem że parę osób kombinowało w lanosach z przekładaniem belki z kadetta z tarczami. Ogólnie zabawa droga i dająca mały efekt. Nie wiem też jak w 200 wygląda synchronizacja hamowania tyłu, może być problem z nadmiernym hamowaniemi i w efekcjie wylatywaniem tyłu. W każdym razie lepszy efekt dadzą dobre tarcze + dobre klocki z przodu - głównie to jednak przód hamuje...
Brt - Sro Sie 20, 2008 12:16
marcinmarcin napisał/a: | W każdym razie lepszy efekt dadzą dobre tarcze + dobre klocki z przodu - głównie to jednak przód hamuje... |
dokładnie
ash - Sro Sie 20, 2008 12:25
Jasna sprawa, ze to przod odgrywa glowna role w hamowaniu, no ale jezeli mam wydawac ponad 350zl na nowa piaste na tyl to juz mozna dolozyc troszke i zainstalowac tarcze. Jakie czesci beda wowczas potrzebne? Pominie sie zakup nowej piasty?
sTERYD - Sro Sie 20, 2008 22:18
to nie będzie takie troszkę
nie jestem pewny czy belka jest przystosowana do obu typów hamulców, ale zakładając że jest to: tarcze (100% nówki bez kombinacji) polecane ATE +- 100 plnów za sztukę, zaciski (tu mogą być dobrostanowe używki) kolejne +-100 plnów (oszczędnie licząc), mocowanie czujników ABSu (nie mam pojęcia ile) no i klocki
możesz podpytać Tomiego_114 on coś takiego robił w R400, ale miał dawcę w całości
|
|