Zobacz temat - [R75] Koszt wymiany rozrządu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Koszt wymiany rozrządu

jezdziec - Pon Sie 25, 2008 17:28
Temat postu: [R75] Koszt wymiany rozrządu
Witam, niedawno zakupiłem rovera, chciałbym wymienić pasek rozrządu i ewentualnie rzeczy z tym związane. Mechanikiem nie jestem, wieć potrzebowałbym wiedzieć co rzeczywiście mam do zrobienia i jakie są tego orientacyjne koszty (ile materiał, ile robota). I pytanie gdzie ewentualnie w Trójmiejscie lub okolicach warto pojechać z taką sprawą. Adres dobrego warsztatu mile widziany. Jeśli ktoś może mi pomóc, czekam i pozdrawiam.
sTERYD - Pon Sie 25, 2008 17:35

nie chciało się szukać co ;> :nonono:
nie chcę Cię martwić ale:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#98 :/

jezdziec - Pon Sie 25, 2008 17:41

dzięki wielkie :stres: - jeszcze pytanko o warsztat godny polecenia w okolicach trójmiasto. Poprostu niechciałbym by zainwestowane nie małe pieniadze, poszły na marne przez jakiegoś pseudo znawcę. -
Zukowaty - Pon Sie 25, 2008 17:42

Napinacz hydrauliczny dostaniesz u Przemo285 na allegro bo nie ma tego normalnie w sprzedazy.Do tego co jest na stronie klubowej proponowal bym wymienic jeszcze uszczelniacz walu korbowego od strony duzego paska.Nie oszczedzaj na materialach bo tam masz 3 paski rozrzadu i jak ktorys sieknie to masz po silniku a one nie sa tanie... :( cos o tym wiem.Kup dobry markowy rozrzad.Cena raczej nie schodzi ponizej 1650-1700zl.
llygas - Wto Sie 26, 2008 12:21

Zukowaty napisał/a:
Cena raczej nie schodzi ponizej 1650-1700zl.


a czemu taki kosmos?

Włsnie znalazłem na allegro komplet:

3x pasek Gates PowerGrip
1x rolka napinająca EVR / LUK INA
1x rolka prowadządza EVR / LUK INA

za cene 437 zł a z pompa wody za 630 zł.

piter34 - Wto Sie 26, 2008 12:26

llygas napisał/a:
Włsnie znalazłem na allegro komplet:

3x pasek Gates PowerGrip
1x rolka napinająca EVR / LUK INA
1x rolka prowadządza EVR / LUK INA

za cene 437 zł a z pompa wody za 630 zł.

A uszczelniacze wałków rozrządu i uszczelniał wału? :P

llygas - Wto Sie 26, 2008 12:35

piter34 napisał/a:
A uszczelniacze wałków rozrządu i uszczelniał wału?


jakoś mnie nie przekonałeś...

Uszczelniacz / zaślepka wałka rozrządu silnik LUC100150 29.66 PLN
Uszczelniacz wałka rozrządu - przedni FAI silnik OS853A 14.87 PLN
Uszczelniacz wałka rozrządu - przedni MG ROVER silnik LUC100290 29.59 PLN
Uszczelniacz wałka rozrządu - tylny FAI silnik OS853B 14.87 PLN
Uszczelniacz wałka rozrządu - tylny MG ROVER silnik LUC100220 29.59 PLN
Uszczelniacz wału korbowego - tylny silnik LUF000050SLP - OS829 41.50 PLN
Uszczelniacz wału korbowego MG ROVER silnik LQX100040 143.94 PLN

źródło: tomateam.pl

PHJOWI - Wto Sie 26, 2008 13:16

+ robocizna kolega dobrze podał 1700-1800 z robocizna
piter34 - Wto Sie 26, 2008 13:21

llygas napisał/a:
jakoś mnie nie przekonałeś...

Dokładne wyliczenie kosztów jest w technicznym FAQ na stronie klubowej.

Cytat:
Do wymiany kompletnego "rozrządu" należy zakupić następujące elementy:
pasek rozrządu przedni - 82,00 zł
pasek rozrządu tylny (2 sztuki) - 92,00 zł
rolka napinająca - 175,00 zł
rolka zwrotna - 182,00 zł
napinacz hydrauliczny - 630,00 zł
pompa wody - 350,00 zł
uszczelniacze wałków 8 szt. - 120,00 zł
SUMA: ok. 1660PLN
Jak widać pominięto koszt uszczelniacza wału.

llygas, pamiętaj, że są 4 wałki i uszczelniaczy masz 8 sztuk.

[ Dodano: Wto Sie 26, 2008 13:21 ]
Nie uwzględniłeś też napinacza hydraulicznego.

llygas - Wto Sie 26, 2008 13:27

no dobra to sie chyba czepiam, ale na stronie jest suma cześci SUMA: ok. 1660PLN (bez uszczelniacza wału).

PHJOWI napisał/a:
1700-1800 z robocizna

Zukowaty napisał/a:
Cena raczej nie schodzi ponizej 1650-1700zl.


a na forum mamy ceny już z robocizna 1650-1800 PLN

dalej mi sie cos nie zgadza. No cóż przekonam sie jak pojade na wymiane...

bys - Wto Sie 26, 2008 14:51

Można wyrobić sie w kwocie 1600-1800zł z robocizną,jeśli jest to pierwsza wymiana rozrządu.Tu na forum był temat poruszany że napinacza hydraulicznego nie jest konieczność wymienienia przy pierwszej wymianie rozrządu,a uszczelniacz wału to mówię z własnego doświadczenia że jak jest sucho to może warto zostawić bo nigdy nie ma gwarancji że nowy nie pocieknie.
Ale to twoje auto i decyzja musi być twoja.
pozdrawiam