Zobacz temat - [R214 1.4 8v LPG] Osiągi - Pytanie do posiadaczy tego modelu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 1.4 8v LPG] Osiągi - Pytanie do posiadaczy tego modelu

mackol - Sro Sie 27, 2008 15:45
Temat postu: [R214 1.4 8v LPG] Osiągi - Pytanie do posiadaczy tego modelu
Witam
Mam pytanie do posiadaczy 75 konnego modelu o wrażenia z jazdy tym samochodem.
Jeździłem parę dni corsą mojego kumpla 97r 1.4 60KM i ku mojemu zdziwieniu jest o wiele
dynamiczniejsza od mojego rovera! Od początku ta fura wydawała mi się mułowata ale
dopiero teraz jak miałem bezpośrednie porównanie z innym samochodem to się załamałem.

Przy moim R mam 15" laczki 195/55 czyżby za duże do tego silnika?
A może gaziarze sp.... i za bardzo przydławili dolot powietrza mikserem
i dlatego się muli na benzynie?

Unique - Czw Sie 28, 2008 15:57

Hej, hej! Wrażenia z jazdy 1,4 8v mam zawsze przednie :D . Autko pracuje równo i pięknie idzie. Zazwyczaj wrzucam wyzszy bieg przy osiagnieciu deklarowanego maks. momentu obrotowego przy 2500 rpm i nie smigam na wiecej niz 3000, no chyba ze wymaga tego sytuacja, albo porwią mnie emocje na którymś ze świętokrzyskich "pasów startowych" :twisted: :mrgreen: W sumie można więc powiedzieć, że jeżdżę dość spokojnie, choć i tak mam wrażenie, że dynamicznie, bo często inne autka zostają w tyle (same dziadki :wink: ;-) hehehe). A 75 koników i tak IMHO pięknie mknie, mimo katalizatora. Wkrótce mam zamiar go wypierdzielić i wstawić przelot, albo strumienice - w końcu to już 158tkm ma mój wierny XW, a katalizatory bodajże po 100wce są do wymiany.
Co do gazu - nic nie powiem, bo nie wiem. W innych wątkach na tym forum ktoś pisał, że na lpg zanotował spadek mocy.

arturky - Czw Sie 28, 2008 16:30

mackol,

Jeśli chodzi o Opla Corsę B 1.4 60KM to katalogowo: 0-100km/h w 15sekund i Vmax 155km/h.

Rover 200 1.4 75KM 0-100 w 13,3 i Vmax na poziomie 165km/h.

Według mnie dynamika przemawia na korzyść R200, jedź koniecznie do gazowników. Wymień filtr gazu, potem regulacja z komputerem i powinien śmigać nie gorzej od Corsy ;-)

piter34 - Czw Sie 28, 2008 17:10

mackol napisał/a:
Jeździłem parę dni corsą mojego kumpla 97r 1.4 60KM i ku mojemu zdziwieniu jest o wiele
dynamiczniejsza od mojego rovera!

Moim zdaniem to normalne. W końcu ma więcej KMów, a waży podobnie. ;-)

mackol napisał/a:
A może gaziarze sp.... i za bardzo przydławili dolot powietrza mikserem
i dlatego się muli na benzynie?

Muli się na benzynie...? Na pewno tak nie powinno być?
A co do gazu... Nic nie wiem nawet jaka to instalacja, której generacji itp.

mackol - Czw Sie 28, 2008 18:37

Ta właśnie problem w tym że muli się nawet na benzynie, instalke mam drugiej generacji
filtry wymienione, wyregulowana.

Być może zamontowali za mały mikser tzn, o małym przekroju dzięki czemu łatwiej było wyregulować
LPG ale za mocno przytkał dolot powietrza i dlatego autko tak zamula na benzynie, jak będę miał
chwile czasu to zajrzę co mi tam wcisnęli.

Napiszcie jakie macie laczki w swoich roverach może jak zmienię na 14" to będzie mu lżej.

Jeszcze przychodzi mi do głowy że może mój motor się kończy:/ Zresztą pisałem już o tych
problemach na forum klekocze mi jak diesel, dałem sprawdzić popychacze i podobno są OK,
a może spartolili przy wymianie paska rozrządu i o ząbek im przeskoczyło? możliwe żeby
dało to taki efekt? czy raczej silnik by w ogóle nie ruszył.

Tak brzmi mój silniczek:/

http://pl.youtube.com/watch?v=57Q3Dhw-YZY

Unique - Pią Sie 29, 2008 08:32

Co do kapci, mam na 14" 6J nastepujace kapciuchy 185x60 zv3 Avona. Jak dla mnie lux.
piter34 - Pią Sie 29, 2008 10:47

mackol napisał/a:
Tak brzmi mój silniczek:/

Jak dieselek. Prawdopodobnie popychacz jeden albo dwa do wymiany. :/

Spróbuj wywalić mikser i przejechać się na próbę na benzynie.

gpredki - Pią Sie 29, 2008 13:51

Stancie spod swiatel we dwoch i sprawdzcie. Czasami wrazenia dynamiki sa bardzo subiektywne i zaleza od konkretnego samochodu.
mackol - Pią Sie 29, 2008 18:22

gpredki napisał/a:
Stancie spod swiatel we dwoch i sprawdzcie. Czasami wrazenia dynamiki sa bardzo subiektywne i zaleza od konkretnego samochodu.


W tym przypadku dominacja corsy jest ewidentna, miałem do dyspozycji oba samochody
na raz i jeździłem raz jednym raz drugim:/ w moim R jest tak że nawet przeciągając na biegach do
ponad 4k -> wrzucam wyższy bieg -> gaz do dechy i........ zero reakcji samochód spokojnie
po matulku się rozpędza, jednym słowem DRAMAT
Myślę że to z powodu większych laczy ja mam 195/55R15 a corsa 145/80R13 + przydławiony dolot przez LPG + większa masa o jakieś 200kg i taki efekt:/

Zatankowałem więcej wachy i jak znajdę wolną chwile zrobię tak jak radzi piter34
przetestuje go na odetkanym dolocie bez mikserka...

Cytat:
Jak dieselek. Prawdopodobnie popychacz jeden albo dwa do wymiany. :/


No właśnie sam już nie wiem bo znajomy "mechanik" sprawdzał te popychacze i są podobno
ok. Zdjęliśmy pokrywę zaworów gniótł je paluchami i ani drgnęły twarde jak skała, a jak nie
da się ich zlokalizować to pozostaje wymiana wszystkich czyli impreza na 600zł bez gwarancji
że to pomoże:/

gpredki - Pią Sie 29, 2008 18:44

Czekaj, czekaj, 4000rpm to przeciaganie? Przy ilu ten silnik ma max moc, pewnie kolo 6000
mackol - Pią Sie 29, 2008 20:33

gpredki napisał/a:
Czekaj, czekaj, 4000rpm to przeciaganie? Przy ilu ten silnik ma max moc, pewnie kolo 6000


Przy 6000 to bez zatyczek do uszu by się nie obyło :lol: A tak na poważnie mówiąc
mój styl jazdy tyczy się do obu samochodów, corsy też nie piłowałem do odcięcia a jeździła o niebo lepiej. Przy normalnej jeździe staram się trzymać tak 3000 rpm wiec 4,5k można nazwać przeciągnięciem :wink: No chyba że mnie teraz oświecicie i żeby poczuć odrobinę dynamiki to obroty od 6k w górę :wink:

Pozdro

gpredki - Pią Sie 29, 2008 21:29

Ta corsa moze (podkreslam moze) lepiej przyspieszac w zakresie obrotow w ktorych jezdzisz. Takie dane jak przyspieszenie do 100km/h mierzy sie jadac na maksa i tak bym CI radzil sprawdzic oba auta.
mackol - Sob Sie 30, 2008 13:48

Wymontowałem mikser od LPG i jest o wiele lepiej :grin: Autko trochę odżyło,
ale nic w tym dziwnego bo mikser ma średnice wewnętrzną 25mm! Jak przytkacie sobie dolot
powietrza z tych 60mm do 25mm bo będziecie wiedzieli czemu narzekałem na dynamikę :wink: Teraz muszę kupić mikser z wiekszym przelotem z 34mm albo strumieniowy i kombinować tak żeby było dało się jeżdzić z LPG


Pozdro

michone - Nie Sie 31, 2008 16:49

a moze blos ?? :P
piter34 - Pon Wrz 01, 2008 12:15

gpredki napisał/a:
Czekaj, czekaj, 4000rpm to przeciaganie? Przy ilu ten silnik ma max moc, pewnie kolo 6000

Wersja 8V wyraźnie słabnie po przekroczeniu ok. 5000rpm.

gpredki - Pon Wrz 01, 2008 12:51

Wlasnie patrze i max moc przy 5500 rpm ma
michone - Pon Wrz 01, 2008 16:13

piter34 napisał/a:
gpredki napisał/a:
Czekaj, czekaj, 4000rpm to przeciaganie? Przy ilu ten silnik ma max moc, pewnie kolo 6000

Wersja 8V wyraźnie słabnie po przekroczeniu ok. 5000rpm.
do ok 4k obr nie ma zbytniej roznicy 8v vs 16v ale pozniej jest bardzo zauwazalna :) widze bo aktualnie mam i takiego i takiego :P
mackol - Pon Wrz 01, 2008 19:50

michone napisał/a:
a moze blos ?? :P


Z tego co się orientuje blos się nadaję do pierwszej generacji a
szkoda mi robić downgrade, kupie mikser strumieniowy, minimalnie
dławi dolot i nic praktycznie nie muszę przerabiać tylko wymienić mikser
i po robocie... przynajmniej w teorii :wink:

michone - Pon Wrz 01, 2008 21:18

mackol napisał/a:
michone napisał/a:
a moze blos ?? :P


Z tego co się orientuje blos się nadaję do pierwszej generacji a
szkoda mi robić downgrade, kupie mikser strumieniowy, minimalnie
dławi dolot i nic praktycznie nie muszę przerabiać tylko wymienić mikser
i po robocie... przynajmniej w teorii :wink:



podaj źródło teori o blosie w pierwszej generacji :)

gpredki - Pon Wrz 01, 2008 21:21

Blos nie uzywa zadnego sterowania z "komputera" lpg, jest to po prostu rodzaj gaznika, reguluje sie go mechanicznie. Choc dla mnie jest to duzo lepsze rozwiazanie niz klasyczny mikser + instalacja 2 generacji.