|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Czuć spalenizne! Coś się kopci??
Margzims - Pią Sie 29, 2008 11:44 Temat postu: [R620] Czuć spalenizne! Coś się kopci?? Panowie mam problem.
Mianowicie dzisiaj jadąc do banku;P poczułem jakby z nawiewów spalenizne. Coś jakby się jakieś kable podsmażały. Ostatnio montowałem głośniki z tyłu i radio ale nie sądze żebym coś w tym pochrza**ł. Zapach pojawił się gdy włączyłem troszke ogrzewanie bo było dość zimno i zrobiłem głośniej muzyczke. Nie wiem teraz czy coś w radiu nie tak?? Może nie uciąga głośników i nie powinienem robić tak głośno i go przeciążać?? A może coś pod maską?? nie wiem za co się wziąźć:( Zapach pojawia się i znika. Najpierw wyłączyłem nawiew a potem ściszyłem radio i wszystko było ok. Proszę o sugestie od czego zacząć, co sprawdzić. Pozdrawiam serdecznie
NEOSSS - Pią Sie 29, 2008 11:52
Margzims, moze trzba wyczyscic filtr i posprawdzac przewiody radia orazy czy sie nagrzewa
coldmanns - Pią Sie 29, 2008 12:49
mialem tak samo.
Filtr powietrza do wymiany.
Radio jak gra i nie przerywa i nie trzeszczy to jest ok.
Jak wszystkie glosniki graja to tez jest wszystko ok.
Ja myslalem o jaims zwarciu w kablach pod deska rozdzielcza, ale okazalo sie ze po wymianie filtra powietrza problem zniknal!
Powodzenia!
thef - Pią Sie 29, 2008 12:57
Panowie, o jaki filtr Wam chodzi, bo chyba nie o filtr powietrza w dolocie???
Jary - Pią Sie 29, 2008 13:59
Pewnie kabinowy .
NEOSSS - Pią Sie 29, 2008 14:07
Chodzi mi o ta klapeczke i filterek ktory jest obok parownika, i o dezynfekacje parownika tak jak tu > http://www.roverki.pl/article.php?sid=460
600 nie ma kabinowego filtra
coldmanns - Pią Sie 29, 2008 18:52
Wiecie co, nasunela mi sie jeszcze jedna mysl.
Jak mowisz ze montowales glosniki, to moze wsadziles jakas nowa plyte do radia.
Nowa, znaczy nowo nagrana. Nowa plyta, ktora jest dopiero co nagrana, przez pierwsze kilka godzin smierdzi podobnie jak palone kable.
Powod jest taki ze radio samo w sobie emituje cieplo, a plyta jest nasaczana jakims plynem (nie wiem jakim).
Moze byc to powod, ale teraz to troche kombinuje. Kiedys tez sie spotkalem z czyms takim i achodzilem w glowe co tak smierdzi - a to byla plyta.
Margzims - Pią Sie 29, 2008 20:27
no co do tej płyty to bym się nie ździwił bo właśnie słuchając wczoraj nagraną czułem ten smród:/ chociaż w sumie to teraz jechałem znowu i włączyłem ciepłe ogrzewanie i nie śmierdziało a zamiast płytki słuchałem normalnie radia:P hm... może masz racje??
Nie wiem czy powinienem pisać tutaj jescze jedną sprawe ale szkoda zaczynać nowego wątka:
Jak włącze ciepłe powietrze to słabo coś daje... jakieś takie hm... niedogrzane. Aha i jak włanczam tylko na szyby to i tak troszke daje na mnie z nawiewu. czy to jest normalne??
NEOSSS - Sob Sie 30, 2008 07:16
Margzims, Troszeczke zawsze bedzie wiac z nawiewu a co do powietrza sprawdz termostat. Jak wyglada u Ciebie temperatura chlodzenia silnika jest w normie? Plynu jest oki?
Margzims - Sob Sie 30, 2008 11:26
Płyn jest:P a co do temperatury silnika to jak chwile auto pochodzi to pokazuje połowe skali temperatury, z tego co tutaj czytałem to w DIESELu tak jest, ale sam nie wiem bo to moje pierwsze auto i mam je dopiero od 10.08 tego roku;P
NEOSSS - Sob Sie 30, 2008 13:45
Tak temperatura normuje sie na polowie skali... Moze sproboj oczyscic parownik
Margzims - Sob Sie 30, 2008 18:57
hm... a tak na marginesie co to parownik?? że gdzieś się woda skrapla czy cuś?? początkujący jestem więc sorry za pytanie... i pod jaką nazwą szukać w RAVE??
McGAJveR - Sob Sie 30, 2008 21:57
Na twoim miejscu sprawdziłbym czy przewody doprowadzające płyn chłodzący do nagrzewnicy (w komorze silnika) są gorące. Wystarczy je dotknąć...
Jeśli są , a nagrzewnica nie daje ciepełka jak należy - może to oznaczać , że poprzedni właściciel mógł jeździć na wodzie zamiast płynu chłodzącego...
Czyli zakamieniona nagrzewnica!
Jednak zacząłbym od sprawdzenia cięgna sterującego nawiewem. Zdarza się , że się "przestawi" i ustawienie regulatora jest inne niż rzeczywiste.
NEOSSS - Nie Sie 31, 2008 00:10
Jeżeli ktoś grzebal pod spodem lub machał nogami to owszem mógłó pogiąć cięgna plastikowe lub linki które znajdują się od strony kierowcy gdy wsadzi się głowę pod kolumnę wystarczy odsłonić dywan i widać całą obudowę nagrzewnicy, zaraz obok w stronę pasażera jest parownik pod obudową, link do tematu podałem Ci wyżej...
Zgodzę się z Mc'GAJveR, jeśli przewody się grzeją znaczy że płyn do nagrzewnicy dochodzi a ona go nie przejmuje z powodu zakamienienia i cudów niewidów
McGAJveR - Nie Sie 31, 2008 13:07
Cuda z cięgnami miałem w swojej Carinie E , natomiast zakamienienie przerabiałem w Omedze 2.3D... Poprzedni właściciel tak ją "rozpalił" namiętnie (i do tego na wodzie), że aż denka tłoków popękały ze śmiechu... A on (głupek) z oszczędności chyba - je pospawał...
Łoj biedny ja sam musiałem je wymieniać... Temi rencamiiii....
Ale jeszcze jest opcja , że na skutek zapowietrzenia nagrzewnica nie chce "gadać"....
Wtedy po rozgrzaniu silnika wystarczy go potrzymać około dwie minuty na 4500 rpm.
Jeśli to nie pomoże , a gorące powietrze poleci tylko w trakcie pracy na hi-rpm to będzie świadczyć dobitnie o kamyczkach...
|
|