Zobacz temat - [MGF] Wymiana rozrządu ,uaktualnienie tematu ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

MGF i MG TF - [MGF] Wymiana rozrządu ,uaktualnienie tematu ?

Jarek3 - Pią Sie 29, 2008 19:25
Temat postu: [MGF] Wymiana rozrządu ,uaktualnienie tematu ?
Gdzie można dokonać wymiany rozrządu w MGF na Śląsku, czy odbywa się bez wyjmowania silnika?
michalswiatek - Pią Sie 29, 2008 19:38

Silnika wyjmowac nie trzeba, wystarczy go podeprzec i odkrecic lape ktora go trzyma od strony rozrzadu. Nie jest to wygodne, ale wykonalne. Szczegolowy opis w RAVE.
trollbee - Pią Sie 29, 2008 19:51

Od razu niech sprawdzą czy grucha na łapie jest dobra u mnie była rozp... i trzeba było wymieniać.
Sprawdz sobie TU

Jarek3 - Nie Sie 31, 2008 15:38

Hmm.To nie jest tak źle.Czy wymiana pompy wody jest konieczna czy tak tylko dla zasady się wymienia.?
sTERYD - Nie Sie 31, 2008 17:57

jest zalecena, ze względu na to, ze pompa może paść niedługo po wymianie paska, i wtedy jest ta sama robota :/
Jarek3 - Sro Wrz 24, 2008 19:00

W sumie racja :) zastanawia mnie jeszcze kwestia kół zębatych (pasowych) czy można kupić bo na tomateam.pl nie widziałem.
marcinmarcin - Sro Wrz 24, 2008 19:04

Jarek3 napisał/a:
W sumie racja :) zastanawia mnie jeszcze kwestia kół zębatych (pasowych) czy można kupić bo na tomateam.pl nie widziałem.

Tomi ma na stronie niewielką część swoich zasobów, a nawet jak nie ma to i tak szybko ściągnie. Pytanie tylko, po co koła zębate wymieniać? :shock:

Jarek3 - Sro Wrz 24, 2008 19:06

A mogę linka na tą stronke Tomiego ? W sumie w zestawach rozrządu przeważnie pojawiają się te koła, a czy wymieniać czy nie ? Można ryzykować:)
marcinmarcin - Sro Wrz 24, 2008 19:22

Jarek3 napisał/a:
A mogę linka na tą stronke Tomiego ? W sumie w zestawach rozrządu przeważnie pojawiają się te koła, a czy wymieniać czy nie ? Można ryzykować:)

tomateam.pl prowadzi Tomi :) zmieniając rozrząd, wymienia się najczęściej pompę i napinacz. Ja nie słyszałem żeby ktoś koła zębate wymieniał przy okazji rozrządu, chyba że po rozebraniu okaże się, że są wytarte...

A może Ci chodzi o zestawy do wymiany przy łańcuchu rozrządu - tam się chyba wymienia kółka również, ale MG mają paski :)

Jarek3 - Sro Wrz 24, 2008 19:26

A to już wiem:).Hmm można się sprzeczać ich żywotność też nie jest wieczna.Tak mnie to zastanawia ponieważ zauważyłem zestawy do innych aut gdzie dochodzą te koła pasowe.Być może zbędne..
BoloSr - Sro Wrz 24, 2008 19:28

Jarek3 napisał/a:
A to już wiem:).Hmm można się sprzeczać ich żywotność też nie jest wieczna.Tak mnie to zastanawia ponieważ zauważyłem zestawy do innych aut gdzie dochodzą te koła pasowe.Być może zbędne..

ale kola pasowe to nie to samo co kola zebate :grin:

Jarek3 - Sro Wrz 24, 2008 19:29

Chodzi mi o te dwa z klinami poprzecznymi od wału i ten niżej.
marcinmarcin - Sro Wrz 24, 2008 19:31

BoloSr napisał/a:
Jarek3 napisał/a:
A to już wiem:).Hmm można się sprzeczać ich żywotność też nie jest wieczna.Tak mnie to zastanawia ponieważ zauważyłem zestawy do innych aut gdzie dochodzą te koła pasowe.Być może zbędne..

ale kola pasowe to nie to samo co kola zebate :grin:

Edytowałem swój wcześniejszy post, ale powtórzę jeszcze - kółka zębate wymienia się chyba tylko przy łańcuchu rozrządu. Pasek tak nie wyciera.

BTW - dobrze by było wymienić jeszcze uszczelniacze wszystkie.

BoloSr - Sro Wrz 24, 2008 19:35

marcinmarcin napisał/a:
BoloSr napisał/a:
Jarek3 napisał/a:
A to już wiem:).Hmm można się sprzeczać ich żywotność też nie jest wieczna.Tak mnie to zastanawia ponieważ zauważyłem zestawy do innych aut gdzie dochodzą te koła pasowe.Być może zbędne..

ale kola pasowe to nie to samo co kola zebate :grin:

Edytowałem swój wcześniejszy post, ale powtórzę jeszcze - kółka zębate wymienia się chyba tylko przy łańcuchu rozrządu. Pasek tak nie wyciera.

BTW - dobrze by było wymienić jeszcze uszczelniacze wszystkie.


i tu sie zgodze :)
a uszczelniacze poco ?? ?

Jarek3 - Sro Wrz 24, 2008 19:38

Potocznie nazwałem zębatymi.Co do wymiany to raczej odpuszcze.
marcinmarcin - Sro Wrz 24, 2008 19:45

BoloSr napisał/a:
a uszczelniacze poco ?? ?

Bo jak je szlag trafi to olej cieknie po pasku (paskach) rozrządu, a z ich żywotnością różnie bywa. Więc lepiej wymienić dla świętego spokoju od razu.

Senn - Sro Wrz 24, 2008 19:46

Jakie kola?? Kola przezyja caly samochod :) Uszczelniacze walkow to podstawa. Moznaby sie jeszcze pokusic o uszczelniacz walu korbowego. Polecam tez sprawdzic dokrecenie malego kolka rozrzadu na wale. W K serii czasem sie ta sruba luzuje i potem robi sie nieciekawie. Po jej odkreceniu nalezy ja pozniej dopakowac momentem 205Nm z tego co pamietam.
BoloSr - Sro Wrz 24, 2008 19:48

marcinmarcin napisał/a:
BoloSr napisał/a:
a uszczelniacze poco ?? ?

Bo jak je szlag trafi to olej cieknie po pasku (paskach) rozrządu, a z ich żywotnością różnie bywa. Więc lepiej wymienić dla świętego spokoju od razu.


no to bedzie moje pierwsze auto w ktorym takie cos trza robic przy rozrzadzie :)

Senn - Sro Wrz 24, 2008 19:54

marcinmarcin napisał/a:
BoloSr napisał/a:
a uszczelniacze poco ?? ?

Bo jak je szlag trafi to olej cieknie po pasku (paskach) rozrządu, a z ich żywotnością różnie bywa. Więc lepiej wymienić dla świętego spokoju od razu.


To jest czarny scenariusz bo zostaje jeszcze oslona ale ich wymiana to jeden z punktow wymiany rozrzadu w K-serii

BoloSr - Sro Wrz 24, 2008 20:09

Senn napisał/a:
marcinmarcin napisał/a:
BoloSr napisał/a:
a uszczelniacze poco ?? ?

Bo jak je szlag trafi to olej cieknie po pasku (paskach) rozrządu, a z ich żywotnością różnie bywa. Więc lepiej wymienić dla świętego spokoju od razu.


To jest czarny scenariusz bo zostaje jeszcze oslona ale ich wymiana to jeden z punktow wymiany rozrzadu w K-serii


a ktore to sa te uszczelniacze ?? ? bo na stronie http://www.tomateam.pl/ sa podane tylne i przednie to ktore tzra zakupic ?? ?

Senn - Sro Wrz 24, 2008 20:11

BoloSr, wymien i tylne i przednie. Pamietaj ze one sa kierunkowe i zebys nie podmienil.
BoloSr - Sro Wrz 24, 2008 20:13

Senn napisał/a:
BoloSr, wymien i tylne i przednie. Pamietaj ze one sa kierunkowe i zebys nie podmienil.


oki przyjme do wiadomości ciekawe czy mechanior moj sobie z tym poradzi :roll:

[ Dodano: Sro Lut 25, 2009 19:31 ]
Jako ze autu stukło 60 tys i 6 latek wymieniony zostal rozrzad kpl plus do tego hanple z przodu (tarcze i klocki) oraz wszystkie filtry i olej silnikowy za cal operacje zaplacilem 250 zeta :)
tylko pojawil sie jeden problem gdyz paski Contitecha nie pasowaly od napedzani klimy i wspomagania jeden byl za kroki a drugi za dlugi ten pierwszy mial koncowke nr 750 a ten trugi 1200 dobrane byly wedlug katalogu i nie wiem na jakie teraz to zamienic :(