Zobacz temat - [rover 200 2.0 sdi 98 rok] komputer ... diagnostyka
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [rover 200 2.0 sdi 98 rok] komputer ... diagnostyka

tomi223 - Pon Wrz 01, 2008 21:16
Temat postu: [rover 200 2.0 sdi 98 rok] komputer ... diagnostyka
Mam pytanko, jestem posiadaczem Rovera 200 2.0 sdi z 98 roku.Czy to autko posiada komputer pokładowy, albo jakikolwiek komputer... .A jeśli tak to gdzie on tak właściwie sie znajduje i gdzie jest gniazdo wtyczki by można go podłączyć do komputera,by sprawdzić czy wszystko ok jest.
danielsonicl - Pon Wrz 01, 2008 21:22

Tu masz Odczyt i kasowanie kodów błędów w silnikach 2.0 serii L (turbodiesel) jednocześnie odpowiedź na twoje pytanie.
Remigiusz - Sob Lis 22, 2008 19:55

Witam mam takie pytanie :mrgreen:

Bo w tym artykule "Odczyt i kasowanie kodów błędów w silnikach 2.0 serii L (turbodiesel)" na stronie klubowej ( http://www.roverki.pl/article.php?sid=420 ) napisała jedna osoba w komentarzach takie coś:

witam panowie mam problem skorzystalem z tego opisu i chyba uwalilem komputer połaczylem pin 4 z 15 i nic mi sie nie wyswietlalo a przeciwnie teraz wogole nie wlacza sie kontrolka check i grzania co jest pomocy mam roverka 220 98 rok silnik L

Działa to tylko przy wersjach sdi, bo ma wersje 220D i nie chciał bym mieć takich przyczynow jak ta osoba z komentarza. Jednym słowem boje się to wypróbować teraz.

[ Dodano: Sob Lis 22, 2008 23:59 ]
Ok juz sobie odpowiedz znalazlem:

It only works on the 200/400/600sdi/sldi/gsdi/early lseries Freelander

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=154020

Wiec lepiej nie bede probowal bo sie jednak cos zepsuje w MEMS :evil:

wroblikns - Nie Cze 20, 2010 12:50

mam pytanko, czy to jest złącze diagnostyczne komputera?
a jesli tak to czy moge sobie odczytac z niego bledy z kompa poprzez wyblyskanie check'a ?
bo tak jakby mi tu pinów brakuje, ale jakby odwrócił wtyczke do góry nogami to pin 4 i 15 by był :?:

proszę o szybką odpowiedź bo jestem wlasnie w trakcie badania :)

[ Dodano: Nie Cze 20, 2010 13:58 ]
dodam że wlasnie zwarłem przypadkowo pin 4 z 16 i nie mogłem uruchomić samochodu, jak przekręcałem kluczyk na zapłon to normalnie świeciły kontrolki jak zwykle, i gdy próbowałem odpalać wył sygnał taki jak sie zostawi światła włączone w niektórych samochodach i nie kręcił, to chyba od immo?
sprawdziłem bezpieczniki pod maską i jeden mi spaliło (pierwszy od lewej) wymieniłem i hula...ale teraz boje się grzebać przy tym, czy to na pewno złacze diagnostyczne?

Chester - Nie Cze 20, 2010 13:12

Klik w tym artykule jest napisane a nawet rysunek poglądowy złącza diagnostycznego.... w 2 R SDi jakie miałem bez problemu dało się przeprowadzić test. Zaznaczam tylko że trzeba odpowiednio policzyć piny tak jak na rysunku...

Pisze tam wyraźnie: "Następnie należy przygotować kawałek przewodu, którym zewrzemy odpowiednie piny w złączu (rysunek poniżej). Zwieramy piny nr 4 i 15 przy wyłączonym (!) zapłonie. Następnie włączamy zapłon (nie odpalamy silnika) i liczymy błyski kontrolki "check engine"." więc jeśli tak postąpimy to powinno być OK

wroblikns - Nie Cze 20, 2010 13:32

Chester, uwierz mi, ja ten artykuł czytałem tyle razy że prawie znam go na pamięć, tylko nie było w nim mowy że w złączu znajdują się puste piny, więc chciałem się upewnić czy to na pewno jest złacze diagnostyczne i w swoim poście właśnie o to pytałem i czy odpowiednio zaznaczyłem na rysunku zwarcie pinów :wink: :wink:

więc skoro mówisz że robiłeś te testy to czy możesz mnie upewnic w tych kwestiach?
z góry dzięki

[ Dodano: Nie Cze 20, 2010 14:32 ]
i pytam tez dlatego że widziałem w jednym temacie jak ktoś się wypowiadał że zdarzają się takie egzemplarze R220 SDI gdzie odczytać w ten sposób błędów się nie da :?:

jackelvis - Nie Cze 20, 2010 21:03

Ja łącze czarny z biało-różowym i miga że miło :grin:
wroblikns - Pon Cze 21, 2010 07:59

jackelvis napisał/a:
Ja łącze czarny z biało-różowym i miga że miło :grin:


a ja biało różowego nie mam :!:

Panowie ale ja tylko chciałem się upewnic czy to jest na 100% złacze diagnostyczne, ponieważ gdy wpiąłem kabelek w pin 4 (przewód czarny) i przez przypadek musnąłem pinu 16(kolor fioletowy) tak jak to zaznaczylem niebieskim kolorem na zdjęciu, to poszla iskra, zgasła kontrolka od immo, poszedł bezpiecznik pod maską i nie mogłem odpalić samochodu bo w ogóle nie chciał kręcić choć kontrolki się świeciły. Bałem się więc coś więcej kombinować żeby nie narobić sobie kłopotów. A nadal nikt mi nie odpowiedzial czy to złącze diagnostyczne czy nie :?:

Jeśli pin 4 to na pewno przewód czarny to pin 15 mam koloru biało-żółtego, jak zaznaczyłem na zdjęciu kolorem czewonym.

dodam jeszcze drugi załącznik ze zdjęciem pinów złącza i dopisałem oznaczenia które znajdują się na wtyczce :!:

jackelvis - Pon Cze 21, 2010 12:06

Wygląd to na kostke diagnostyczną - zakładam że wyszperałeś ją przy pedale gazu po prawej :?:


Jeśli złączyłeś z innym przewodem to mogłeś zrobić zwarcie - jest to możliwe.

wroblikns - Pon Cze 21, 2010 18:33

jackelvis napisał/a:
Wygląd to na kostke diagnostyczną - zakładam że wyszperałeś ją przy pedale gazu po prawej :?:


też masz w swojej kostce tylko 7 zajętych pinów?
no i ja wyciągnąłem radio i zaraz na dole za zapalniczką gdzieś była, bo tak wyczytałem ze ma sie znajdować za panelem środkowym

leszek95b - Pon Cze 21, 2010 19:09

Kolego, to że wywaliło Ci bezpiecznik to normalna sprawa.
Pin 4 to masa, pin 16 to stały +12V, jak je zewrzesz to nie ma siły, musi wywalić bezpiecznik (albo zagotować akumulator, z dwojga złego lepiej żeby bezpiecznik wywaliło :)) .

Powinieneś zewrzeć pin 15 (linia L) z pinem 4 (masa).

Jeśli ktoś pourywał pinu u ciebie i nie masz wszystkiego we wtyczce to tutaj masz obrazek z kolorami z RAVE.

wroblikns napisał/a:
tylko 7

a to mało?

4. masa,
16. +12V,
7. K,
15. L,
13. SRS,
1,3. Alarm/immo

wroblikns - Sob Cze 26, 2010 15:24

leszek95b, dzięki za jasne wytłumaczenie :)

odczytałem błędy i wyszło mi że mam jeden błąd nr 17

17 Czujnik temperatury paliwa – wysokie napięcie Przerwa w obwodzie, zwarcie do zasilania.

gdzie jest ten czujnik i jak go teraz obadać?

Brt - Nie Cze 27, 2010 13:02

czujnik jest w pompie wtryskowej ... dość łatwy do wymiany, bo jest na samej górze pompy pod pokrywą.
wroblikns - Pią Lip 09, 2010 23:07

Brt, dzięki,

poszukałem właśnie i znalazłem instrukcje jak go wymienić, ale też ktoś w jednym z tematów pisał że to prawdopodobnie nie czujnik lecz w wiązce przewodów do pompy któryś kabelek pewnie jest zerwany lub zwiera, więc chyba zacznę od sprawdzenia tego :wink:

a czym odkręcaliście tą jedną śrubę w takim trójkątnym kształcie :?:


wie ktoś może gdzie jest ta wiązka przewodów prowadząca do pompy wtryskowej? bo za nic nie moge znaleźć gdzie może być to zwarcie przez które występuje błąd na czujniku ;/

Brt - Pon Lip 12, 2010 08:42

wiązka jest przy samej pompie ... od pompy od tyłu wychodzi przewód do wtyczki takiej okrągłej a z wtyczki właśnie ta wiązka :ok: do przejrzenia jest i wtyczka i wiązka :ok: :)
wroblikns - Pią Lip 16, 2010 17:30

czy to chodzi o te przewody które zaznaczyłem strzałkami ? trochę trudny do nich dostęp ;/
Brt - Pon Lip 19, 2010 09:11

tak.. zdejmij węże od turbo i dostęp się znacznie poprawi ... :ok: