|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [rover 200 2.0 sdi 98 rok] komputer ... diagnostyka
tomi223 - Pon Wrz 01, 2008 21:16 Temat postu: [rover 200 2.0 sdi 98 rok] komputer ... diagnostyka Mam pytanko, jestem posiadaczem Rovera 200 2.0 sdi z 98 roku.Czy to autko posiada komputer pokładowy, albo jakikolwiek komputer... .A jeśli tak to gdzie on tak właściwie sie znajduje i gdzie jest gniazdo wtyczki by można go podłączyć do komputera,by sprawdzić czy wszystko ok jest.
danielsonicl - Pon Wrz 01, 2008 21:22
Tu masz Odczyt i kasowanie kodów błędów w silnikach 2.0 serii L (turbodiesel) jednocześnie odpowiedź na twoje pytanie.
Remigiusz - Sob Lis 22, 2008 19:55
Witam mam takie pytanie
Bo w tym artykule "Odczyt i kasowanie kodów błędów w silnikach 2.0 serii L (turbodiesel)" na stronie klubowej ( http://www.roverki.pl/article.php?sid=420 ) napisała jedna osoba w komentarzach takie coś:
witam panowie mam problem skorzystalem z tego opisu i chyba uwalilem komputer połaczylem pin 4 z 15 i nic mi sie nie wyswietlalo a przeciwnie teraz wogole nie wlacza sie kontrolka check i grzania co jest pomocy mam roverka 220 98 rok silnik L
Działa to tylko przy wersjach sdi, bo ma wersje 220D i nie chciał bym mieć takich przyczynow jak ta osoba z komentarza. Jednym słowem boje się to wypróbować teraz.
[ Dodano: Sob Lis 22, 2008 23:59 ]
Ok juz sobie odpowiedz znalazlem:
It only works on the 200/400/600sdi/sldi/gsdi/early lseries Freelander
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=154020
Wiec lepiej nie bede probowal bo sie jednak cos zepsuje w MEMS
wroblikns - Nie Cze 20, 2010 12:50
mam pytanko, czy to jest złącze diagnostyczne komputera?
a jesli tak to czy moge sobie odczytac z niego bledy z kompa poprzez wyblyskanie check'a ?
bo tak jakby mi tu pinów brakuje, ale jakby odwrócił wtyczke do góry nogami to pin 4 i 15 by był
proszę o szybką odpowiedź bo jestem wlasnie w trakcie badania
[ Dodano: Nie Cze 20, 2010 13:58 ]
dodam że wlasnie zwarłem przypadkowo pin 4 z 16 i nie mogłem uruchomić samochodu, jak przekręcałem kluczyk na zapłon to normalnie świeciły kontrolki jak zwykle, i gdy próbowałem odpalać wył sygnał taki jak sie zostawi światła włączone w niektórych samochodach i nie kręcił, to chyba od immo?
sprawdziłem bezpieczniki pod maską i jeden mi spaliło (pierwszy od lewej) wymieniłem i hula...ale teraz boje się grzebać przy tym, czy to na pewno złacze diagnostyczne?
Chester - Nie Cze 20, 2010 13:12
Klik w tym artykule jest napisane a nawet rysunek poglądowy złącza diagnostycznego.... w 2 R SDi jakie miałem bez problemu dało się przeprowadzić test. Zaznaczam tylko że trzeba odpowiednio policzyć piny tak jak na rysunku...
Pisze tam wyraźnie: "Następnie należy przygotować kawałek przewodu, którym zewrzemy odpowiednie piny w złączu (rysunek poniżej). Zwieramy piny nr 4 i 15 przy wyłączonym (!) zapłonie. Następnie włączamy zapłon (nie odpalamy silnika) i liczymy błyski kontrolki "check engine"." więc jeśli tak postąpimy to powinno być OK
wroblikns - Nie Cze 20, 2010 13:32
Chester, uwierz mi, ja ten artykuł czytałem tyle razy że prawie znam go na pamięć, tylko nie było w nim mowy że w złączu znajdują się puste piny, więc chciałem się upewnić czy to na pewno jest złacze diagnostyczne i w swoim poście właśnie o to pytałem i czy odpowiednio zaznaczyłem na rysunku zwarcie pinów
więc skoro mówisz że robiłeś te testy to czy możesz mnie upewnic w tych kwestiach?
z góry dzięki
[ Dodano: Nie Cze 20, 2010 14:32 ]
i pytam tez dlatego że widziałem w jednym temacie jak ktoś się wypowiadał że zdarzają się takie egzemplarze R220 SDI gdzie odczytać w ten sposób błędów się nie da
jackelvis - Nie Cze 20, 2010 21:03
Ja łącze czarny z biało-różowym i miga że miło
wroblikns - Pon Cze 21, 2010 07:59
jackelvis napisał/a: | Ja łącze czarny z biało-różowym i miga że miło |
a ja biało różowego nie mam
Panowie ale ja tylko chciałem się upewnic czy to jest na 100% złacze diagnostyczne, ponieważ gdy wpiąłem kabelek w pin 4 (przewód czarny) i przez przypadek musnąłem pinu 16(kolor fioletowy) tak jak to zaznaczylem niebieskim kolorem na zdjęciu, to poszla iskra, zgasła kontrolka od immo, poszedł bezpiecznik pod maską i nie mogłem odpalić samochodu bo w ogóle nie chciał kręcić choć kontrolki się świeciły. Bałem się więc coś więcej kombinować żeby nie narobić sobie kłopotów. A nadal nikt mi nie odpowiedzial czy to złącze diagnostyczne czy nie
Jeśli pin 4 to na pewno przewód czarny to pin 15 mam koloru biało-żółtego, jak zaznaczyłem na zdjęciu kolorem czewonym.
dodam jeszcze drugi załącznik ze zdjęciem pinów złącza i dopisałem oznaczenia które znajdują się na wtyczce
jackelvis - Pon Cze 21, 2010 12:06
Wygląd to na kostke diagnostyczną - zakładam że wyszperałeś ją przy pedale gazu po prawej
Jeśli złączyłeś z innym przewodem to mogłeś zrobić zwarcie - jest to możliwe.
wroblikns - Pon Cze 21, 2010 18:33
jackelvis napisał/a: | Wygląd to na kostke diagnostyczną - zakładam że wyszperałeś ją przy pedale gazu po prawej |
też masz w swojej kostce tylko 7 zajętych pinów?
no i ja wyciągnąłem radio i zaraz na dole za zapalniczką gdzieś była, bo tak wyczytałem ze ma sie znajdować za panelem środkowym
leszek95b - Pon Cze 21, 2010 19:09
Kolego, to że wywaliło Ci bezpiecznik to normalna sprawa.
Pin 4 to masa, pin 16 to stały +12V, jak je zewrzesz to nie ma siły, musi wywalić bezpiecznik (albo zagotować akumulator, z dwojga złego lepiej żeby bezpiecznik wywaliło .
Powinieneś zewrzeć pin 15 (linia L) z pinem 4 (masa).
Jeśli ktoś pourywał pinu u ciebie i nie masz wszystkiego we wtyczce to tutaj masz obrazek z kolorami z RAVE.
wroblikns napisał/a: | tylko 7 |
a to mało?
4. masa,
16. +12V,
7. K,
15. L,
13. SRS,
1,3. Alarm/immo
wroblikns - Sob Cze 26, 2010 15:24
leszek95b, dzięki za jasne wytłumaczenie
odczytałem błędy i wyszło mi że mam jeden błąd nr 17
17 Czujnik temperatury paliwa – wysokie napięcie Przerwa w obwodzie, zwarcie do zasilania.
gdzie jest ten czujnik i jak go teraz obadać?
Brt - Nie Cze 27, 2010 13:02
czujnik jest w pompie wtryskowej ... dość łatwy do wymiany, bo jest na samej górze pompy pod pokrywą.
wroblikns - Pią Lip 09, 2010 23:07
Brt, dzięki,
poszukałem właśnie i znalazłem instrukcje jak go wymienić, ale też ktoś w jednym z tematów pisał że to prawdopodobnie nie czujnik lecz w wiązce przewodów do pompy któryś kabelek pewnie jest zerwany lub zwiera, więc chyba zacznę od sprawdzenia tego
a czym odkręcaliście tą jedną śrubę w takim trójkątnym kształcie
wie ktoś może gdzie jest ta wiązka przewodów prowadząca do pompy wtryskowej? bo za nic nie moge znaleźć gdzie może być to zwarcie przez które występuje błąd na czujniku
Brt - Pon Lip 12, 2010 08:42
wiązka jest przy samej pompie ... od pompy od tyłu wychodzi przewód do wtyczki takiej okrągłej a z wtyczki właśnie ta wiązka do przejrzenia jest i wtyczka i wiązka
wroblikns - Pią Lip 16, 2010 17:30
czy to chodzi o te przewody które zaznaczyłem strzałkami ? trochę trudny do nich dostęp
Brt - Pon Lip 19, 2010 09:11
tak.. zdejmij węże od turbo i dostęp się znacznie poprawi ...
|
|