|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 105PS.] tarcze
szeryff - Wto Wrz 02, 2008 20:44 Temat postu: [MG ZR 105PS.] tarcze Witam wszystkich, chciałbym zmienić tarcze hamulcowe w swoim MG ZR . Zastanawiam sie nad zakupem tarcz wentylowanych, ale czy ma to jakieś znaczenie, gdy wcześniej i aktualnie mam pełne ,zwykłe... podejdą wentylowane i nie bedzie trzeba zmieniać zacisków, czy kupić pełne... prosze o opinnie z góry wszystkim dziękuje pozdrawiam!
danielsonicl - Wto Wrz 02, 2008 20:47
Ja polecam Brembo MAX.http://www.hamulce.net/Breminfo.htm
szeryff - Wto Wrz 02, 2008 20:50
ale jest jakieś znaczenie czy wentylowane czy pełne czy mozna śmiało dołożyć i kupić wentylowane... hmm?
danielsonicl - Wto Wrz 02, 2008 20:53
Można o ile odpowiadają wymiarom fabrycznych. Wentylowane,nacinane mają krótszą żywotność ale nie ma nic za darmo.
zouza - Wto Wrz 02, 2008 20:54
szeryff napisał/a: | ale jest jakieś znaczenie czy wentylowane czy pełne czy mozna śmiało dołożyć i kupić wentylowane... hmm? |
Ma znaczenie bo maja inne wymiary i zaciski nie pasują
laska3001 - Wto Wrz 02, 2008 20:55
szeryff napisał/a: | ale jest jakieś znaczenie czy wentylowane czy pełne czy mozna śmiało dołożyć i kupić wentylowane... hmm? |
wentylowane są grubsze i mogą nie podejść
McGAJveR - Wto Wrz 02, 2008 20:55
szeryff napisał/a: | ale jest jakieś znaczenie czy wentylowane czy pełne czy mozna śmiało dołożyć i kupić wentylowane... hmm? |
Oczywiście , że nie jest to bez znaczenia jakie!
Wentylowane są przeznaczone do bardziej sportowej jazdy gdzie częściej korzysta się z hamulców!
mają wyższą sprawność i efektywność w porównaniu do tradycyjnych!
jednak nie potrafię Ci powiedzieć czy będą pasowały do stand. zacisków.
Zapytaj najlepiej w sklepie motoryzacyjnym.
Tam mają katalogi i powinni wiedzieć.
szeryff - Wto Wrz 02, 2008 20:57
czyli najlepiej podjechać do zakładu naprawczego i zapytać gościa który będzie sie z tym bawił, żeby sprawdził i w tedy kupie odpowiednie....
McGAJveR - Wto Wrz 02, 2008 21:00
szeryff napisał/a: | czyli najlepiej podjechać do zakładu naprawczego i zapytać gościa który będzie sie z tym bawił, żeby sprawdził i w tedy kupie odpowiednie.... |
A po co masz zapłacić za "oglądanie"?
Przecież w sklepach mają katalogi i sprawdzą Ci za free ...
Bez "rozbierania"...
gpredki - Wto Wrz 02, 2008 21:02
Nie wejda wentylowane.
szeryff - Wto Wrz 02, 2008 21:03
ok. podjadę do sklepu i zapytam jak tam zalecają do tego modelu i tej mocy.
danielsonicl - Wto Wrz 02, 2008 21:04
Nacinane wejdą
laska3001 - Wto Wrz 02, 2008 21:09
jakby co to tu masz coś podobnego: http://forum.roverki.eu/v...cze+wentylowane
szeryff - Wto Wrz 02, 2008 21:19
myśle że te nacinane tez nie były by złym pomysłem, co myślicie?
zouza - Wto Wrz 02, 2008 21:27
Wydaje mi się, że nie kupisz pełnych nacinanych, musiałbys dać do frezowania. Nie dawno wałkowałam ten temat. Nie do końca jestem przekonana czy warto kombinować czy po prostu kupic dobry zestaw np ATE
gpredki - Wto Wrz 02, 2008 21:36
Sa pelne nacinane, ale czy warto? Wedlug mnie nie, jezdzilem na takich i klocki lecialy 2-3 razy szybciej niz przy gladkich. Wentylacji praktycznie te naciecia nie polepszaja, za to pieknie scinaja klocki
laska3001 - Wto Wrz 02, 2008 21:38
Też mogę polecić zestaw ATE
Sam taki założyłem i stwierdziłem że w końcu mam hamulce
maniaq - Wto Wrz 02, 2008 22:42
Wentylowane maja sens, bo sie nie beda gotowac i puchnac, ale to moze sie wiazac w ZR105 z wymiana calych zaciskow co juz znacznie podnosi koszt zabawy i trudnosc modyfikacji.
Pytanie czy styl jazdy i warunki tego wymagaj, jesli odp tak , to w hamulce zawsze warto zainwestowac.
gpredki - Wto Wrz 02, 2008 22:43
CO nie beda???
danielsonicl - Sro Wrz 03, 2008 08:00
Nacinane to nie wentylowane,nacięcia mają za zadanie odprowadzenie gazów,które powstają przy hamowaniu.
Ja też je miałem i polecam je,a to że szybciej się zurzywaja klocki to normalne,tylko takich tarcz nie zakłada się po to by wyrzucać na luz 300m przed krzyżówką.
Nie ma nic za darmo chce się auto zatrzymać szybciej,trzeba częściej wymieniać klocki.
Dolt - Sro Wrz 03, 2008 13:56
Ja u siebie wymieniłem tarcze pełne na wentylowane i jest duża poprawa.
Jeżeli jeździsz szybko to jak najbardziej się opłaca
Niestety jeżeli masz tarcze pełne to aby móc się cieszyć z tarcz wentylowanych musisz zmienić zaciski.
Mnie koszt wymiany wyniósł ok.400. Nowe zaciski, tarcze i klocki.
Pozdrawiam
szeryff - Sro Wrz 03, 2008 15:10
a jakliej firmy kupowałeś tarcze a jakiej klocki? czy zestaw taracze brembo i klocki tex star bedzie ok? czy macie coś lepszego do polecenia? dzieki.
gpredki - Sro Wrz 03, 2008 17:54
danielsonicl napisał/a: | Nacinane to nie wentylowane,nacięcia mają za zadanie odprowadzenie gazów,które powstają przy hamowaniu.
Ja też je miałem i polecam je,a to że szybciej się zurzywaja klocki to normalne,tylko takich tarcz nie zakłada się po to by wyrzucać na luz 300m przed krzyżówką.
Nie ma nic za darmo chce się auto zatrzymać szybciej,trzeba częściej wymieniać klocki. |
Ferdode Premier a tarcze Brembo max i Ate powerdisc.
danielsonicl - Czw Wrz 04, 2008 09:32
Polecam ten sklep zamawiałem tam do Ibizy.Nie mieli tarcz Brembo Max do mojego modelu i robili na zamówienie co prawda dwa miesiące ale warto było
kqba - Czw Wrz 04, 2008 14:30
Ja założyłem ostatnio klocki i tarcze ATE (340zł) i jest pięknie. Jak trzeba depnąć na heble ze 120km/h, to auto bez jakiegokolwiek trzepania kierą staje dęba.
gucwiz - Czw Wrz 04, 2008 16:02
wentylowane nie podejda gdyz sa o wiele grubsze i zacisk nie pasuje (srednio o jakies 7-8 mm sa grubsze) nacinane w tym przypadku nie pomoga ci uzyskac lepszej drogi hamowanie lepiej jakis dobry zestaw np klocki ebc i tarcze jest to o wiele drozsze ale pomaga na 100% inne zestawy hmmm ja mam tarcze lucas i klocki ate (wczesniej kpl textara) noi lipa pala sie , klocki polecam ferodo bardzo dobre ale na polski rynku do naszych aut prawie nie osiagalne , zastanowil bym sie nad klockami ebc tylko ze jesli zmienisz na ebc odrazu zmieni plyn hamulcowy na jakis bardzo dobry , kiedys jak zmienilem na ebc (w reno 19 1,8 16v williams) i nie zmienilem plynu to sie mi stary zagotowal na A4
szeryff - Czw Wrz 04, 2008 16:11
hmm. to kupić zwykłe pełne tarcze? brembo lub ate?
gpredki - Czw Wrz 04, 2008 16:14
Ja bym zalozyl gladkie ATE i klocki Ferodo Premier lub ATE.
szeryff - Czw Wrz 04, 2008 16:15
lepsze będą ate od brembo?
gpredki - Czw Wrz 04, 2008 16:19
Tak, jakosc "zwyklych" Brembo dosyc mocno spadla w przeciagu ostatnich kilku lat.
szeryff - Czw Wrz 04, 2008 16:22
to spróbuje złożyć zestaw tacze ATE i klocki ATE a są jakieś oznaczenie tarcz lub klocków, czy wystarczy jak powiem do MG. pozdro
gpredki - Czw Wrz 04, 2008 16:23
Standardowe nie maja zadnych oznaczen. Nacinane ATE to Powerdisc a sportowe klocki nie pamietam, ale chyba tez nie maja innej nazyw (sa tylko duzo drozsze).
szeryff - Czw Wrz 04, 2008 16:25
a nie lepiej zainwestować w nacinane? czy szkoda kasy a mało satysfakcjonujący efekt...
gpredki - Czw Wrz 04, 2008 16:28
Brembo Max (to te nacinane) sa pewnie nieduzo drozsze, ale licz sie z tym, ze klocki beda sie konczyly duzo szybciej. No i te naciecia maja odprowadzac gazy powstale podczas DLUGOTRWALEGO hamowania i "scinac" powierzchnie klocka ktory sie zeszkli (wlasnie podczas takich hamowan). Tylko, ze tarcza nie wie, ze klocek nie jest zeszklony i wtedy tez go "scina" Zaloz lepsze opony, bedziesz mial krotsza dorge hamowania niz dzieki tym nacinanym tarczom.
szeryff - Czw Wrz 04, 2008 16:31
mam toyo proxes t1R 205/50 r16 tak że opony są ok. złoze zestaw ATE moze nie bedzie sie grzał...
gpredki - Czw Wrz 04, 2008 16:33
Opony masz spoko Tez na takich jezdzilem w ubieglym sezonie, ale znikaja baaaaardzo szybko. A co do grzania, jaki amsz problem? Pedal miekknie i hamulce sa duzo slabsze?
szeryff - Czw Wrz 04, 2008 16:34
tak zwłasza boczki bo płytkie rowki... dzięki za pomoc wszystkim.
[ Dodano: Czw Wrz 04, 2008 17:44 ]
to znaczy po ostej jezdzie felgi nie można dotknąć...
mechanik mi powiedział że tarcze zjechane i przegrzane...
[ Dodano: Czw Wrz 04, 2008 17:45 ]
hamulce tez słabsze... zaciski i siłowniczki podobno są ok.
gpredki - Czw Wrz 04, 2008 16:48
Napisz jak jakie masz objawy przegrzewajacych sie hamulcow.
szeryff - Czw Wrz 04, 2008 16:50
z klocków sie dymi, felgi nie mozna dotknąć i jest straszne tarcie. gdy podniesiemy samochód i chcemy obrucić koło ciężko to idzie.. a tarcze siwe..
[ Dodano: Czw Wrz 04, 2008 17:51 ]
gpredki - Czw Wrz 04, 2008 16:52
Przesmaruj zaciski
szeryff - Czw Wrz 04, 2008 16:53
podczas wymiany tarcz i klocków tak? i myślisz że bedzie ok?
gpredki - Czw Wrz 04, 2008 16:55
Objawy wskazuja, ze tloczek CI nie odbija. Sczegolnie to ciezkie krecenie kolem.
keczu - Pią Wrz 05, 2008 15:47
Proponuje zalozyc nawiercane lub nacinane tarcze.Mialem kiedys podobny problem w Bravo 1.6(tez ma lite tarcze ham.)Na gwarancji wymieniono mi 3 komplety tarcz ham. Potem kupilem nawiercane brembo(zadna wymiana zaciskow nie jest potrzebna) roznica ogromna zadnego przegzewania itd.
|
|