Zobacz temat - [R420] Problem z układem kierowniczym
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Problem z układem kierowniczym

derill78 - Sro Wrz 03, 2008 16:33
Temat postu: [R420] Problem z układem kierowniczym
Witam

Mam mały problem z moim roverkiem i proszę o poradę. Ostatnio w moim roverku zaczęło coś chrzęścić podczas skręcania kierownicą. Samochód został na parkingu przez całą noc i rano o zgrozo zobaczyłem pod samochodem wielką plamę. Okazało się, że obluzował się zacisk na rurce od zbiorniczka z płynem do układu kierowniczego. Po uzupełnieniu i uszczelnieniu, samochód zachowuje sie trochę dziwnie. Jak zapalam silnik mogę spokojnie kręcić kierownica i nic sie nie dzieje. Jak samochód chwile pochodzi przy każdym skręcie pojawia się chrzęszczenie. Proszę o pomoc. czy to cos poważnego??? nie ukrywam ze ten problem pojawił sie około 100 kilometrów od domu i nie wiem czy mogę takim samochodem jeździć. Nie chciałbym go jeszcze bardziej uszkodzić jeśli to cos poważnego.
PROSZĘ O RADE!!! :!:

arczi83 - Sro Wrz 03, 2008 16:46

Musisz pewnie odpowietrzyć układ, ale jak się to robi w R to nie wiem.
Możesz spróbować tak:
- skręcić koła maksymalnie w lewo i wlać olej do zbiornika pompy wspomagania do poziomu MIN,
- uruchomić silnik i skontrolować stan oleju, utrzymując jego poziom w granicach MIN,
- odpowietrzyć układ obracając kilkakrotnie kołem kierownicy (w sposób ciągły) pomiędzy jego skrajnymi położeniami, obserwując poziom oleju,
- ustawić koła do jazdy na wprost i pozostawić pracujący silnik na około 2 do 3 min,
- przeprowadzić test drogowy, aby upewnić się, czy układ pracuje prawidłowo bez nadmiernego hałasu,
- sprawdzić, czy olej po ustabilizowaniu się osiąga poziom MAX, w razie potrzeby uzupełnić stan oleju.

lub przeczytaj jeszcze ten artykuł:
http://www.swiatmotoryzac...e=czytaj&id=141

derill78 - Sro Wrz 03, 2008 19:39

Witaj
Dzięki za odpowiedź. Zastosowałem sie to twoich rad, niestety dalej występuje charakterystyczne buczenie przy skrętach kierownicy. Jak popatrzyłem do zbiorniczka do którego wlewałem płyn - widzę jak zbierają się bąble i widać jak by się gotowało.
W związku z tyn wydaje mi się, że najprawdopodobniej przyczyną dziwnego buczenia jest zapowietrzenie układu. Przynajmniej mam taką nadzieje:)
Tylko nie bardzo wiem jak mam się zabrać za jego odpowietrzenie.
Ma ktoś jakieś sugestie - najlepiej krok po kroku (jestem w tych sprawach lajkonikiem :wink: )
Jeszcze raz dzięki arczi83 za pomoc!!!!

Pozdrawiam

sTERYD - Czw Wrz 04, 2008 00:49

procedura odpowietrzenia wg RAVe jest taka:
skręcasz kola max w lewo, odpalasz silnik na 5 sekund,
skręcasz kola max w prawo odpalasz silnik na 5 sekund,i po wsiemu...
gromadzące się bąbelki mogę również świadczyć o nieszczelności pompy wspomagania, lub o wodzie w płynie, chociaż z wodą to by się pienił jak wściekły... :/

derill78 - Sro Wrz 10, 2008 20:58

Witajcie
Niestety okazało się, że to wina przetartego przewodu wysokociśnieniowego od wspomagania kierowniczego. I teraz mam problem, gdzie można coś takiego kupić. Może można coś takiego regenerować??
Pozdrawiam

paff - Sro Wrz 10, 2008 21:08

wąż jest gumowy, pojsc do sklepu gdzie sprzedaja wysokocisnieniowe weze gumowe i zakupic w twoim romiarze, dokupic nowe dokrecane obejmy i sie cieszyc zyciem. nie sadze zeby musialy byc to orginaly
arczi83 - Sro Wrz 10, 2008 21:15

derill78 napisał/a:
Witajcie
Niestety okazało się, że to wina przetartego przewodu wysokociśnieniowego od wspomagania kierowniczego. I teraz mam problem, gdzie można coś takiego kupić. Może można coś takiego regenerować??
Pozdrawiam

W Myślenicach na ul. Słowackiego, tuż przy skrzyżowaniu z ul. Krakowską (po prawej stronie)jest taki punkt gdzie regenerują takie rzeczy, tzn. wymieniają uszkodzone przewody