Zobacz temat - [R75] Klimatyzacja
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Klimatyzacja

craven - Pią Wrz 05, 2008 23:33
Temat postu: [R75] Klimatyzacja
Krótkie pytanie dotyczące działania klimatyzacji w R 75 ( rocznik 2000 , diesel 2.0 )

Klima zaczyna "chłodzić " dopiero po przejechaniu pewnego odcinka, na samym włączonym silniku wciąż dmucha ciepłym powietrzem. Nie przeszkadzałoby mi to, gdyby nie fakt, ze nawet po dłuższej jeździe, podczas zatrzymania auta, znowu zaczyna lecieć ciepłe powietrze.
Czy to normalne? Jeżeli nie, to co powinienem z tym zrobić ? :)

se7en86 - Pią Wrz 05, 2008 23:35

Mam ten sam problem. W czasie postoju klima kiepsko chodzi, w czasie jazdy jest ok.
craven - Pią Wrz 05, 2008 23:38

No to w takim razie obaj czekamy na jakąś mądrą głowę :mrgreen:
se7en86 - Pią Wrz 05, 2008 23:40

Możliwe, że to jest coś z wentylatorem. Ale niech ktoś napisze kto się zna. Pozdrawiam
Chester - Pią Wrz 05, 2008 23:53

włącz klimę i sprawdź czy wentylatory sie uruchamiają dokładnie chodzi mi o wentylator na chłodniczce klimatyzacji.... :)
se7en86 - Sob Wrz 06, 2008 00:02

Możesz sprecyzować gdzie on się znajduje ? Czy to jest ten jak patrze przez grila czy inny ?
sTERYD - Sob Wrz 06, 2008 09:00

w R75 jest tylko jeden wentylator, który znajduje się przed chłodnicami i wszystko wskazuje na to, że u was nie chodzi :/
poczytajcie sobie:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=464
http://www.roverki.pl/article.php?sid=476

PHJOWI - Sob Wrz 06, 2008 16:56

tak jak koledzy mówią jeśli na postoju jest brak chłodzenia znaczy to że walnięty jest wentylator, jeśli podczas jazdy wam chłodzi to znaczy że chłodnica się zchłodzi i spada ciśnienie co powoduje odblokowanie zaworu bezpieczenstwa.
chudson - Nie Wrz 07, 2008 01:37

A jak na postoju piotrzymacie auto na wyższych obrotach to zaczyna chłodzć ? bo powodem moze nie być brak wiatru na chłodnicy lecz zbyt mała wydajnośc sprężarki spowodowana np. zbyt małą ilością czynnika
Dziadek - Nie Wrz 07, 2008 09:15

Witam po kilkudniowej absencji.Tydzień temu podjechałem do PHJOWI i stwierdził u mnie walnięte pierwsze dwa biegi na wentylatorze.Mam dokładnie takie same objawy jak niektórzy.W czasie jazdy-lodówa,na postoju kiszka i klima się wyłącza.Nie pozostaje nic innego jak naprawa silniczka wentylatora.Przerabiałem to w moim poprzednim bolidzie,ale tutaj zapowiada się jazda na maxa!Swoją drogą pozdrawiam PHJOWI-jest WIELKI.
se7en86 - Nie Wrz 07, 2008 16:04

Dziadek, czyli stosowałeś się do opisu na roverkach ? Wymiana szczotek itp ?
rolando - Sro Wrz 17, 2008 14:03

se7en86 napisał/a:
Dziadek, czyli stosowałeś się do opisu na roverkach ? Wymiana szczotek itp ?


wentylator naprawiałem u siebie, po rozbraniu całości okazało się, ze brak jednej szczotki, włożyłem zamiennik i jest cacy :)
robota bułka z masłem, tyle, ze sporo rozkręcania żeby wyciągnąć sam wentylator

trochę wiecej szczegółów pod linkiem:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=28298

zielus - Sro Wrz 17, 2008 15:08

ja wymieniałem szczotki u siebie, ale chyba dałem jakieś za miękkie, bo po 20 tys km znów mi padł wentylator. Cóż temperatury spadły już poniżej 15'C, więc do wiosny nie zamierzam się tym przejmować. A na wiosnę znowu zajrzę do silnika i może jakieś lepsze szczotki wlutuje :)
PHJOWI - Sro Wrz 17, 2008 15:09

tylko nie lutuj zbyt twardych , bo komutator uwalisz :)
Dziadek - Sro Wrz 17, 2008 20:39

Niestety jeszcze nie miałem czasu zrobić porządku z wentylatorem,ale dokładnie przestudiowałem rady kolegów z Forum i wiem jak to zrobię.Jest to gdzieś opisane.Ćwiczył to Marian K. z dobrym skutkiem,jednak PHJOWI(dla mnie guru)proponuje miękkie szczotki i ma rację,bo lepiej wymienić szczotkę niż naprawiać komutator,a to już jest spory wydatek.
Chwilowo jeżdżę bez klimy(tzn.na ECON),bo zrobiło się zimno.

[ Dodano: Sro Wrz 17, 2008 21:50 ]
Aha i jeszcze jedna rzecz.Jak kupiłem moją maszynę w czerwcu zauważyłem niezwykłe zachowanie klimy.To moje pierwsze auto z klimą-wcześniej miałem też fajne fury,ale bez klimatyzacji.Mimo to zastanowiło mnie ,że na skrzyżowaniu wieje cieplej.Któregoś dnia zdjąłem grilla i zderzak...i okazało się,że kupiłem(prawdopodobnie) auto z oberwanym wiatrakiem.Były pozrywane zatrzaski,a śmigło oparło się o obudowę.Zastosowałem sprawdzoną recepturę,czyli 3 śrubki.Myślałem,że to załatwi sprawę,dopiero PHJOWI sprawdził,że nie działają dwa pierwsze biegi silnika.
Proponuję zatem najpierw sprawdzić zamocowanie śmigła wentylatora na piaście silniczka.

zielus - Czw Wrz 18, 2008 14:34

PHJOWI napisał/a:
tylko nie lutuj zbyt twardych , bo komutator uwalisz :)

a da radę gdzieś dostać taki nowy komutator lub go profesjonalnie zregenerować? Bo jak będę go robił na wiosnę to chciałbym to zrobić na porządnie, żebym nie musiał co sezon rozbierać całego przodu :cool:

Dziadek - Czw Wrz 18, 2008 18:04

Czytałem gdzieś na Forum,że ktoś robił to sam.Trzeba być fachowcem i przypuszczam mieć dostęp do tokarki.Zapewne w okolicach Legnicy jest jakiś specjalistyczny zakład,bo u mnie kilka takich jest.Koszt może być spory,chociaż nie taki jak nowego sinika(widziałem używkę na Allegro za 1000 zeta!).Za wymianę komutatora w kosiarce zapłaciłem 70 zet.
sTERYD - Czw Wrz 18, 2008 18:33

w każdym zakładzie gdzie przewijają silniki elektryczne Ci to zrobią
phuss - Czw Wrz 18, 2008 19:02

pytanko odn. biegów w wentylatorze,
ja nie słyszę aby wentylator chodził mi jakoś inaczej np. ciszej , wolniej, jak się załącza to chyba od razu na maxa bo wyje nieźle, ile jest tych biegów i jak działa na maxa to źle czy można tak jeździć
ps na postoju ładnie w upały chłodził

Dziadek - Pią Wrz 19, 2008 22:10

No tu jest problem.Ja po założeniu wspomnianych śrubek do śmigła odpaliłem auto i ustawiłem klimę na maxa i wentylator zaczął się kręcić .Nie usłyszysz tego w aucie przy odpalonym silniku.Kręci się cicho i powoli.Dostaje kopa dopiero na III biegu.Jak chcesz to sprawdzić,to zrób jak ja:przez grilla robi się znaczek kredą na śmigle i obserwuje,czy na postoju się porusza.Jeśli tak,to świetnie.