Zobacz temat - [R25 2.0TDI]Problem z odpalaniem R25 2.0 TDI
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 2.0TDI]Problem z odpalaniem R25 2.0 TDI

egon62 - Sob Wrz 06, 2008 09:58
Temat postu: [R25 2.0TDI]Problem z odpalaniem R25 2.0 TDI
Witam wszystkich !.
Mam problem z odpalaniem mojego Roverka, choć ktoś inny może by nie zwrócił na to uwagi!-R25 2.0 TDI 2000r. Pali za każdym razem :) ale w ten sposób że za 5, 6 obrotem załapie i odczucie że za chwilę padnie akumulator, ponadto dodam że obojętnie ciepły czy zimny tak samo. Grzeje się klema minus co mogłoby oznaczać złe dociśnięcie masy(sprawdzone , przeczyszczone,zalutowane),rozrusznik sprawdzony-dyl ok(delikatnie nadpalony styk-wymieniony komplet). Robione wszystko u niezłego mechanika(dodatkowo znajomy):). Akumulator wymieniłem, dałem z drugiego auta o mocy 74Ah 680A( i taki też był w R)naładowany na maxa- tenże mechanik po tym wszystkim mówi wymień na nowy!:)))))))))))masakra- inny mechanik -załóż masowy kabel od Stara:(-gruby jak ręka. Moja prośba -ma ktoś pomysł na ten problem?

piter34 - Wto Wrz 16, 2008 15:34

egon62, rozwiązałeś problem?
Brt - Wto Wrz 16, 2008 15:47

a śwoiece, przekaźnik świec ?? moze warto sprawdzić pompę wtryskową pod katem ciśnienia wtrysku albo ogólną diagnostykę (kąt wtrysku itp)??
egon62 - Wto Wrz 23, 2008 17:15

:cry: Niestety dalej ciężko pali. Zlikwidowałem jedynie grzanie się przewodu zerowego(na szrocie kupiłem od anglika)-widocznie stary miał przebicie tak stwierdził mechanior. BRT nieżle mi podpowiada ale sam koszt podłączenia pod komputer i likwidację ewentualnych błędów w Białymstoku w serwisie śpiewaja 160zł. Znajdę gdzieś w okolicy 100km jakiś porządny warsztat to zaryzykuję-mam obawy by nie spartolili nie mówiąc o naprawie :???: .
Muszę dodać że to auto żony nie mogę ryzykować rozwodu :lol: :grin: . Pozdrowienia i dzięki ! P.S. Świece i przekażnik OK.

lineumaciel - Sro Wrz 24, 2008 09:40

robiłeś rozrząd? Ja miałem podobne problemy po wymianie rozrządu. Facet przestawił rozrząd co skutkowało odpalaniem za 2-3 razem.

Czy po odpaleniu silnik chodzi równo?. Nie dymi?.

Czy na desce świeci się kontrolka z silnikiem?

A cena za komputer całkiem dobra. Moim zdaniem masz coś z rozrządem.

pgrad - Sro Wrz 24, 2008 10:24

Sprawdź bezpiecznik przykręcony do blachy za lampą obok akumulatora,
zgredzik - Sro Wrz 24, 2008 12:57

a jak tam przewody masowe ?
egon62 - Sro Wrz 24, 2008 19:59

Witam ponownie. Przeczytałem Wasze wskazówki-dzięki!. Najbardziej mnie przekonuje ten trop z rozrządem, ponieważ facet od którego kupiliśmy to autko wymieniał(tak twierdził pod nożem na gardle-niedaleko mieszka :lol: ) go 10000 km temu -gdy kupiłem Roverka miał 112000km. Powiem więcej,podejrzewam też że przez to mam większe obroty silnika-prawie 1000 obr/min.Miałem Roverka200 sdi z 1998r. i były obroty ok:850, tutaj za duże prawda?,po drugie za dużo mi chyba pali! :beczy: -a żona ma lekką nogę.Trasa -wyszło mi 6,2/100 (jechałem ja :> ) a w mieście:8,5/100,innym razem 9/100-jazda żony.
Przypomnę kolegom że wymieniłem przewód masowy(nie grzeje sie już),po odpaleniu chodzi równo,nie dymi i nie palą się żadne kontrolki.Próbowałem znależć ten bezpiecznik o którym wspominał kolega Pegrad niestety nie tam żadnego oprócz dwóch przekażników(zielonych)i całej skrzynki z bezpiecznikami! Pozdrawiam,dzięki za podpowiedzi, przy najbliższej okazji jednak sprawdzę opcję z kompem i rozrządem. :bezradny:

lineumaciel - Sro Wrz 24, 2008 20:34

egon62 napisał/a:
Witam ponownie. Przeczytałem Wasze wskazówki-dzięki!. Najbardziej mnie przekonuje ten trop z rozrządem, ponieważ facet od którego kupiliśmy to autko wymieniał(tak twierdził pod nożem na gardle-niedaleko mieszka :lol: ) go 10000 km temu -gdy kupiłem Roverka miał 112000km. Powiem więcej,podejrzewam też że przez to mam większe obroty silnika-prawie 1000 obr/min.Miałem Roverka200 sdi z 1998r. i były obroty ok:850, tutaj za duże prawda?,po drugie za dużo mi chyba pali! :beczy: -a żona ma lekką nogę.Trasa -wyszło mi 6,2/100 (jechałem ja :> ) a w mieście:8,5/100,innym razem 9/100-jazda żony.
Przypomnę kolegom że wymieniłem przewód masowy(nie grzeje sie już),po odpaleniu chodzi równo,nie dymi i nie palą się żadne kontrolki.Próbowałem znależć ten bezpiecznik o którym wspominał kolega Pegrad niestety nie tam żadnego oprócz dwóch przekażników(zielonych)i całej skrzynki z bezpiecznikami! Pozdrawiam,dzięki za podpowiedzi, przy najbliższej okazji jednak sprawdzę opcję z kompem i rozrządem. :bezradny:



Ja bym obstawiał rozrząd, co do obrotów są faktycznie za wysokie, powinny być na poziomie 850. Co do spalania na mieście nie bierze mi więcej niż 7-7,5 trasa to inna bajka w zależności jak go cisnę mam wynik 5,5-6.

Sprawdź rozrząd bo objawy odpowiadają dokładnie temu co ja miałem.

Pozdrawiam.

PS. Tak jak mówisz oprócz skrzynki i przekaźników nie ma tam żadnego innego bezpiecznika. Mam nadzieje że ten przekaźnik co Ci wysłałem działa ;-)

egon62 - Czw Wrz 25, 2008 14:32

Lineumaciel - witam i dziękuję, halogenki mrugają wyśmienicie,a co do rozrzadu wstepnie już się umówiłem z gościem który ma softy do roverka 25 i twierdz że potrafi go zdiagnozować za 100zł. W następnym tygodniu ma do mnie zadzwonić i dokładnie się umówimy-sporo ma roboty :ok: -więc coś umie :grin: . Dam znać co z tego wyjdzie-tymczasem, dzięki i do miłego-pozdrowienia.
lineumaciel - Czw Wrz 25, 2008 16:44

egon62 napisał/a:
Lineumaciel - witam i dziękuję, halogenki mrugają wyśmienicie,a co do rozrzadu wstepnie już się umówiłem z gościem który ma softy do roverka 25 i twierdz że potrafi go zdiagnozować za 100zł. W następnym tygodniu ma do mnie zadzwonić i dokładnie się umówimy-sporo ma roboty :ok: -więc coś umie :grin: . Dam znać co z tego wyjdzie-tymczasem, dzięki i do miłego-pozdrowienia.



egon62 - tylko gościowi prosto z mostu powiedz że płacisz za wynik a nie za usiłowanie podłączenia.