Zobacz temat - [ R 216 SLI 95, 1.6] silnik przerywa jak sie rozgrzeje.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [ R 216 SLI 95, 1.6] silnik przerywa jak sie rozgrzeje.


krzysias - Pon Wrz 08, 2008 22:34
Temat postu: [ R 216 SLI 95, 1.6] silnik przerywa jak sie rozgrzeje.
Witam panowie. troche sie uporałem ze wczesniejszymi problemami w moim roverku, myslałem ze to juz koniec problemów ale sie przeliczyłem. od paru dni moj rover odpala rano coraz to gorzej.dzis rano musiałem go trzy razy przekręcic i dopiero odpalił. a gdy juz sie nagrzeje po paru kilometrach to zaczyna nim szarpac jak redukuje do 2 lub 3 biegu. ja mu na gaz a on przerywa i dopiero za chwile wchodzi na obroty.ten problem sie nasila jak jest graco na polu i jedziemy w piec osób. wtedy to jest tragedia. martwi mnie to bo za dwa tygodnie jade roverkiem do polski i przedemna 2300 kilometrów.macie jakies pomysły co to moze byc? dodam ze w moim roverku jest silnik hondy serii D.moze to być cewka?
sTERYD - Pon Wrz 08, 2008 23:48

raczej bym sprawdził regulację zaworów :cool:
nie chcę Cię martwić, ale może przydałoby się je podocierać chociaż, a najlepiej zregenerować gniazda :/

krzysias - Pon Wrz 08, 2008 23:58
Temat postu: [r 216 sli 95 1.6]
dzieki za posta Steryd. wiec to nie bedzie cewka zapłonowa? kurde troche bedzie problem z ta regulacja zaworów bo tutaj na Jersey ciezko o mechanika. ale z drugiej strony to nie jestem pewien czy tak dojade do polski.
sTERYD - Wto Wrz 09, 2008 00:08

powinieneś dojechhać, a regulację sam powinieneś dać radę zrobić tylko kwestia szczelinomierza, albo wyszlifowanej blaszki o grubości 0,2mm na zawory ssące i 0,25mm na wydechowe ;)
cewki bym ot tak nie wykluczał, ale wydaje mi się, że przy przebiciu na cewce przerywałby cały czas, zwłaszcza na wolnych obrotach, a nie tylko przy dodawaniu gazu... oczywiście sprawdzałes styki kopułki i palca rozdzielacza czy nia ma na nich kilograma węgla.. ;)

krzysias - Wto Wrz 09, 2008 18:17
Temat postu: [r 216 sli 95 1.6]
no troszke słychac zawory jak sie rozgrzeje ale w moim roverku da sie regulowac zawory bo to jest 16 V i ktos mi powiedział ze w tym silniku sie nie reguluje zaworów. ja juz sam nie wiem co to moze być. kopółkę i palec sprawdziłem jest ok. a u mnie cewka jest w kopułce o ile sie nie myle? tak pytam zeby sie upewnic gdzie szukać.
sTERYD - Wto Wrz 09, 2008 22:19

nie tyle w kopółce co w aparacie zapłonowym ;)
jeśli chodzi o zawory to owszem jest ich szesnaście, ale regulowane ręcznie :/

krzysias - Wto Wrz 09, 2008 23:14
Temat postu: [r216 sli 95 1.6]
no własnie w aparacie zapłonowym jest cewka. wiec mówisz ze zacząłbyś od regulacji zaworów, a jesli to nie pomoże co robić dalej?
etimark - Sro Wrz 10, 2008 10:26

Ja bym jednak przejżał dokładnie przewody WN i aparat zapłonowy.
Miałem takie same objawy gdy znajoma poprosiła mnie o diagnozę Fiesty.
I właśnie był podłączany komputer by wykluczyć rozrząd czy opóźnienie zapłonu i dopiero wymiana przewodów WN pomogła.

krzysias - Sro Wrz 10, 2008 18:23
Temat postu: [r 216 sli 95 1.6]
no kable i aparat juz przegladnołem i jest ok. nie wiem co mam robic.

[ Dodano: Sro Wrz 10, 2008 20:18 ]
a na postoju silnik pracuje pieknie. nic nie przerywa nawet jak go gazuje i trzymam tak na3000 obrotów nic sie nie dzieje tylko własnie w czasie jazdy pod obciazeniem. moze to cewka jednak?

[ Dodano: Czw Wrz 11, 2008 18:38 ]
noi panowie dzwoniłem do trzech mechaników do polski i kazdy mi powiedział ze w moim roverku za regulacje zworów odpowiadaja samoregulatory hydrauliczne. prawda to jest? i sie nie reguluje zaworów.

etimark - Sob Wrz 13, 2008 11:29

To mi wybitnie wygląda na układ zapłonowy
jak masz chwilę wolną to napisz podpowiem jak to sprawdzić.

krzysias - Sob Wrz 13, 2008 17:56
Temat postu: [r216 sli 95 1.6]
no teraz dopiero mam czas. jak to mam sprawdzic czy to układ zapłonowy?
etimark - Sob Wrz 13, 2008 22:41

Włącz silnik deko rozgrzej by równo pracował i zdejmij z pierwszego cylindra przewód WN.
Przysuń końcówkę przewodu do metalowej części silnika tak by mogła przeskakiwać iskra, zapamiętaj z jakiej odległości przeskakuje. Następnie posłuchaj czy niema przebicia gdzieś w okolicach kopułki charakterystyczne cykanie. I jeszcze można przejechać ręką wzdłuż przewodu jeżeli będzie przebicie poczujesz ukucie w rękę.
Załóż przewód na świecę i tak samo postępuj z drugą święcą i dalej trzecią i czwartą.
Tak można wykryć 90% uszkodzeń elementów ukł. zapłonowego.
Dla bezpieczeństwa lepiej robić to jedną ręką a drugą nie dotykać samochodu.

piter34 - Wto Wrz 16, 2008 22:25

krzysias napisał/a:
noi panowie dzwoniłem do trzech mechaników do polski i kazdy mi powiedział ze w moim roverku za regulacje zworów odpowiadaja samoregulatory hydrauliczne. prawda to jest? i sie nie reguluje zaworów.

Zawory są regulowane MECHANICZNIE.
Na zimnym silniku:
- ssące 0,17-0,22 mm
- wydechowe 0,22-0,27 mm

krzysias - Sro Wrz 17, 2008 00:13
Temat postu: [r216 sli 95 1.6]
te zawory sa jednak rególowane takze sorki piter ze napisałem ze sie nie reguluje. ale zrobie to juz w polsce. a aparat zapłonowy sprawdziłem i wszystko jest oki. jak regulacja zaworów nie pomoze to poszukam gdzies dalej.
a tak pozatym tematem to dzis padł mi tłumik końcowy. orginalnie miałem załozony z jedna rurka koncowa ale jak byłem dzis po nowy to mieli tylko do mojego roverka z dwoma koncówkami i jak go załozyłem to wydaje mi sie ze głosniej słychac auto. jest to mozliwe? jesli tak to co robic?

etimark - Sro Wrz 17, 2008 14:50

Tanie tłumiki tak mają, są głośne
krzysias - Czw Wrz 18, 2008 21:10
Temat postu: r216sli 95 1.6]
sprawdzałem tak jak mi radziłes a mianowicie sciagałem pojedynczo przewody z kazdego cylindra i iskra jest taka ze konia by zabił i jest w odstepie jakies 3 cm. a w aparacie nic nie słychać takze układ zapłonowy raczej wporzadku. gzie szukac dalej?
sTERYD - Czw Wrz 18, 2008 22:36

to, że po ściągnięciu przewodu daje iskrę nie znaczy, że nie może być pęknięta izolacja na świecy i w cylindrze już tej iskry nie będzie ;)
ale sprawdź te zawory... jeśli jeździłeś długo ze źle wyregulowanymi, to mogły się wypalić też gniazda i regulacja nic nie da, ale tego się dowiesz na 100% jak pomierzysz ciśnienie, albo podniesiesz głowicę :/

krzysias - Czw Wrz 18, 2008 23:40
Temat postu: [r216sli 95 1.6]
ale jest szansa ze dojade tym autkiem do polski? przedemna 2300 km. w polsce to posprawdzam.
sTERYD - Pią Wrz 19, 2008 01:25

tak jest szansa.
jeśli to faktycznie zawory, to będzie Ci tak szarpać, aż się calkiem gniazda wypalą i nie będzie kompresji w ogóle, ale to za dużo więcej niż 2300 km ;)

etimark - Pią Wrz 19, 2008 10:10

Z instalacji WN zostaje ci wymiana świec bo sprawdzić inaczej to się nie da.
Po objawach można wnioskować że jak depniesz na rozgrzanym silniku to tak jakby mieszanka za uboga i silnik hamuje zamiast ciągnąć.

krzysias - Pią Wrz 19, 2008 18:30
Temat postu: [r216sli 95 1.6]
swiece wymieniałem jakis rok temu na NGK i juz by je sz....k trafił? no nic jutro kupie nowe i zobaczymy. a o co chodzi z ta mieszanka? jak to sprawdzic?
piter34 - Pią Wrz 19, 2008 23:18

krzysias napisał/a:
a o co chodzi z ta mieszanka? jak to sprawdzic?

Możesz zmierzyć napięcie podawane przez sondę lambda.

krzysias - Sob Wrz 20, 2008 17:51
Temat postu: [r216 sli 95 1.6]
no zmierzyłbym napiecie ale nie mam czym :sad: spróbuje jeszcze te swiece zmienic.