Zobacz temat - [R216 97'] Regeneracja tłoczków zacisku hamulcowego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R216 97'] Regeneracja tłoczków zacisku hamulcowego

Jarover214 - Pon Wrz 08, 2008 21:47
Temat postu: [R216 97'] Regeneracja tłoczków zacisku hamulcowego
Witam wszystkich
od paru dni walczę z zaciskiem hamulca tylnego i nie moge sobie dać rady z powodu braku części. :beczy: :beczy:
Dzisiaj zamówiłem linkę hamulca ręcznego - była zatarta. Oczywiście w zakładzie wykonującym linki bo w sklepie nie ma szans znaleść takie cudo.
Dodatkowo uszkodzony mam tłoczek zacisku hamulca ( skordowany). Założenie nowych uszczelniaczy nie wiele pomoże.
Kupowanie całego nowego zacisku - nie mam mowy, uzywanego też nie mogę znaleść
Czy macie jakiś pomysł jak można zregenerować powierzchnię tłoczka, czy ktoś wykonuje takie usługi.
Czy zaciski z Rovera 400 lub 600 bedę pasowały do Rovera 200???( hamulce tarczowe z ABS) :?:

ash - Wto Wrz 09, 2008 00:06

Stary! Tloczek hamulca tarczowego sam regenerujesz! Kupujesz w sklepie zestwa regeneracyjny (gumki), papierem sciernym o granulacji 1000 czyscisz skorodowaną powierzchnię, smarujesz potem pastą do tłoczków i pozamiatane. Uważaj tylko zeby dobrze wyczyscic tloczek, aby luzno chodzil, nie dotykaj go przed zalozeniem, dobrze wyczysc i pilnuj aby sie brud ani piasek nie dostal! To tyle, trudnosc troche sprawi zalozenie gumek ale powinienies dac rade ;)
Jarover214 - Wto Wrz 09, 2008 06:08

Problem w tym, że uszkodzenia-wrzery na tłoku są spore :bezradny:
leszek95b - Wto Wrz 09, 2008 08:15

Jarover214,
przechodziłem przez to samo piekło co Ty.

Zaciski pasują od wszystkich R200 i R400. Do tego od paru modeli Hondy. Znajdziesz w szukajce dokładne modele i roczniki Hondy (system Lukas).

U mnie zaciski trzymały słabo przez cały czas, mechanicy się wymądrzali że skorodowane tłoczki, że "trzeba wymieniać części będzie dobrze". Okazało się, że mechanizm od ręcznego czasami nie odpuszczał na dobre tylko tak lekko popuszczał i w korkach jak zaciski robiły się gorące i często się hamowało.

Niestety już dwa komplety zmieniłem i wszystkie tak samo działają. Kupiłem dużą butlę WD40 i codziennie psikałem w miejsce gdzie jest ten mechanizm od ręcznego i jest już dobrze od 2 tygodni, o problemie mogę zapomnieć :)

Zdarza się, że mi trzyma ale tylko jak "na hama" zaciągnę ręczny, dlatego zaciągam go z wyczuciem.

Muszę sprawdzić linkę, może to jej wina.

Jarover214 - Wto Wrz 09, 2008 19:03

Cześć
Ja z linką też małem problem bo się zatarła,a kupić taką w sklepie to wielka sztuka.
jak będziesz chciał to podam ci namiary na zakład który robi linki.
Ja u nich zamówiłem i wygląda bardzo profesjonalnie, jutro ją założę, zobaczę czy pasuje

leszek95b - Wto Wrz 09, 2008 19:07

Dobra,
w weekend sprawdzę i jakby co to uderzam do Ciebie po namiary :)

Pozdrawiam

BetJar - Wto Wrz 09, 2008 19:33

Jarover214 napisał/a:
uzywanego też nie mogę znaleść

H.R. AUTOMOBIL
102A
98-311 OSTRÓWEK k WIELUNIA - ŁÓDZKIE
Tel:
+48 - 607 – 431-143
PONIEDZ-SOBOTA
8,00 - 20.00
Fax:
+49 - 152 - 04099365

JEŻELI NIE ODBIERAM JESTEM W NIEMCZECH +49-15-204-099-365
hrautomobil@poczta.onet.pl
www.hrautomobil.pl

ja unich kupowałem jażmo+zacisk (przód), cały komplet za 52zł z przesyłką.

giewu - Czw Wrz 11, 2008 08:38

leszek95b napisał/a:
i codziennie psikałem w miejsce gdzie jest ten mechanizm od ręcznego i jest już dobrze od 2 tygodni, o problemie mogę zapomnieć

jeszcze sobie o nim przypomnisz ... uwierz mi :cool:

Jary - Czw Wrz 11, 2008 13:18

giewu napisał/a:
jeszcze sobie o nim przypomnisz ... uwierz mi


Tym bardziej jeśli po WD-40 nie zastosujesz środka smarnego, bo WD nim nie jest :idea:

leszek95b - Czw Wrz 11, 2008 13:24

czyli co byście proponowali mi teraz zrobić, żeby nie było "powtórki z rozrywki"?
czym to posmarować? ... bo chyba nie tawotem :)

wlodi893 - Pią Lis 23, 2012 16:42

Witam! odświeżajac temat- jak zdjąć ta gumę, która zabezpiecza tłoczek przed brudem, woda etc? ona zabezpieczona jest jakimś segerem?
Chester - Pią Lis 23, 2012 17:08

wlodi893, tłoczek musisz wyciągnąć i dopiero wtedy dasz rade wyjąć gumę a później w odwrotnej kolejnośći guma i dopiero tłoczek (3 rece potrzebne jak nic)
wlodi893 - Pią Lis 23, 2012 18:00

Ale ona jest jakoś zabezpieczona? czy po prostu na siłe trzeba ja jakoś wyjąć?