|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Nie odpala, komp. wykazuje dziwne usterki
2corso2 - Sro Wrz 10, 2008 20:44 Temat postu: [R75] Nie odpala, komp. wykazuje dziwne usterki Witam wszystkich i proszę o helpa. Nasz roverek nie odpala, lub gaśnie sam po jakimś czasie i potem już można kręcić i kręcić ... W programie diagnostycznym wyskakująróżne błędy - raczej bez składu i ładu, choć są to podobno usterki urządzeń które potrzebują dużego poboru mocy. Po wykasowaniu błędów wszystko jest ok (odpala od razu) .... na jakieś 30 minut, potem sytuacja się powtarza. Nie sa raczej pompy paliwa, bo te są już sprawdzone. Proszę o pomoc, bo nie mam miesięcznego a muszę jeździć
pozdrawiam!
PHJOWI - Sro Wrz 10, 2008 20:47
może czujnik położenia wałka rozrządu
2corso2 - Sro Wrz 10, 2008 21:10
Każda propozycja jest mega turbo przydatna; przekażę tę informację jutro mechanikowi i poproszę żeby się tym zajął. Wielkie dzięki i pozdrawiam
PHJOWI - Sro Wrz 10, 2008 21:24
podaj jeszcze te kody.
2corso2 - Czw Wrz 11, 2008 08:18
Te kdy są przeróżne (dlatego wspomniałem o sprawdzeniu pomp paliwa). Począwszy od usterki wentylatora chłodnicy po usterkę pompy. Najczęściej pojawia się jednak niskie ciśnienie na listwie paliwowej lub usterka pompy. Dodam przy okazji że obie pompy zostały sprawdzone; po podłączeniu na krótko obie działają.
pozdrawiam,
[ Dodano: Czw Wrz 11, 2008 09:44 ]
Ponadto pojawia się kod błędu dotyczący wstępnego podgrzewania paliwa (lub coś takiego - nie wiem czy dobrze "poskładałem" sens tego co przekazał mi mechanik)
pozdrawiam
Rowan - Czw Wrz 11, 2008 15:17
A sprawdzaliście zawór wysokiego ciśnienia? Właśnie taki objawy występują.
2corso2 - Czw Wrz 11, 2008 19:04
Zaraz mu to przekażę i poproszę żeby sprawdził. Dziś podobno znalazł coś takiego jak przekaźnik wielomasowy który wygląda na jego fachowe oko na "martwy" To przekaźnik Simens 72RB511 lub BMW 2 247 664; czy to może być powód uziemienia auta?
pozdrawiam
PHJOWI - Pią Wrz 12, 2008 11:08
jak ma tester diagnostyczny to niech kręci rozrusznikiem i w parametrach sprawdzi ciśnienie wtrysku , ja tutaj moge widzieć przyczyne!.
Rowan - Pią Wrz 12, 2008 14:53
Ja też właśnie widzę to w ciśnieniu wtrysku. Tak było u mnie kilka razy, że zawór nie robił ciśnienia i nie odpalał, a jak odpalał to po chwili gasł, bo odcinało. Po odpięciu wtyczki na aku. paliwa chodził nie równo i troche mocy mało było, ale dało się jechać. Dopiero po wyczyszczeniu zaworu przeszło mu.
2corso2 - Wto Wrz 16, 2008 21:42
Jużchyba mam - wyciągnięty został jakiś przekaźnik (podobno świec żarowych) - pod wycieraczkami i jest cały popalony. Widać na nim że musiał być zalany. Mechanik twierdzi że jak tam było coś nie tak z prądem, to komputer wyrzucał błędy i przez to nie odpalał. Fakt, że często po deszczu coś "bzyczało" w tym rejonie, a kilka razy musiałem odkorkować rynienkę odprowadzającą wody opadowe po stronie pasażera. Niestety jestem architektem, a nie mechanikiem więc to dla mnie wyższy poziom abstrakcji i nie wiem czy to tłumaczenie ma sens. Proszę Was o opinie i pozdrawiam.
henryk - Wto Wrz 16, 2008 23:04
Oryginalnie ten przekaźnik znajduje się zamknięty w pudle z ECU. Jeżeli jest poza tym pudłem, to może po wymianie powiedz mechanikowi żeby go tam wsadził. Jeżeli to zamoknięcie nastapiło w pudle, to znaczy, że musisz porządnie udrożnić odpływ z tego rejonu. Jak zaleje za bardzo ECU to problem może być znacznie poważniejszy niż z przekaźnikiem. Wilgoć blisko elektroniki to nienajlepszy układ.
Oprócz rynienki jest tam taki otwór odpływowy, sprawdź przede wszystkim czy nie jest zapchany.
2corso2 napisał/a: | jestem architektem | - czyli sprawdzasz drożność rury spustowej z kosza odpływowego, do którego spływa woda z połaci rynienek karoserii.
2corso2 - Sro Wrz 17, 2008 08:43
dzięki za radę, jak tylko dostanę autko to sprawdzę odprowadzenie wody
|
|