Zobacz temat - [MG ZR ale też R200/25] - zakłócenia od silnika w głośnikach
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Car-audio, nawigacje, radia CB - [MG ZR ale też R200/25] - zakłócenia od silnika w głośnikach

marcinmarcin - Sro Wrz 10, 2008 23:20
Temat postu: [MG ZR ale też R200/25] - zakłócenia od silnika w głośnikach
Witam,
Problem jak w temacie. W głośnikach słychać lekki pisk nasilający się wraz z wzrostem obrotów. Instalacja jest oparta na radiu potraktowanym wyłącznie jako jednostka sterująca, 3 parach RCA które idą prawym progiem (razem z wiązka elektryczną :głupek2: ) do 5 kanałowego wzmacniacza. Zasilanie do wzmacniacza jest puszczone lewą stroną grubym kablem, ale tylko + jest wzięty z akumulatora, masa z bagażnika. Dodam że kable sygnałowe dodatkowo izolowałem oplotem z folii aluminiowej i taśmą żeby sprawdzić czy nie łapią zakłóceń. Co ciekawe po rozłączeniu instalacji przez jakiś czas (pół godziny) zakłóceń nie ma - czyżby pętla masy?
I teraz pytanie co zrobić i w jakiej kolejności? Mam nastepujący pomysły:
Puszczenie RCA lewą stroną, zasilania prawą
Minus z akumulatora
Kondensator
Połączenie masy radia do wzmacniacza
Filtr na radio 10A (mam już nawet tylko mi kabli szkoda na razie było ciąć)
Filtr na wzmacniacz (70A z DAX)
Nowe kable RCA
W ostateczności filtry na RCA (wiadomo że tną częstotliwości ale czy przy takim np. sinus-live jest duża utrata jakości?)
zastanawiam się jeszcze czy nie jest tak że MG/R25/R200 mają jakąś typowy problem który można łatwo rozwiązać np. kondensator na alternatorze, wymiana szczotek itp.
Dodam jeszcze, że pisk jest niezależny od głośności radia, występuję nawet przy mute. Głośność pisku zwiększa się wraz z obrotami silnika, ale nie jest to bardzo głośne, słychać przy ściszonym radiu głównie.
Za pomoc z góry dziękuję,

emilek_kg - Czw Wrz 11, 2008 07:19

Też miałem podobny problem z tym, że miałem efekt turbo z gwizdków przy obrotach hehe. Szczerze Ci powiem, że problem sam mi się rozwiązał bo miałem źle podpięte kable. Poprostu brakowało mi jednego kabla RCA (wstyd). Czyli można pokombinować z czinczami właśnie. ja bym proponował, żeby odpiąć jedną czincze i głośniki od niej i zobaczyć czy czasem problem nie zniknie. Jeśli nadal będzie to odpiąć kolejną. Ja bym stawiał na RCA. Pozdro
marcinmarcin - Czw Wrz 11, 2008 12:12

emilek_kg napisał/a:
Też miałem podobny problem z tym, że miałem efekt turbo z gwizdków przy obrotach hehe. Szczerze Ci powiem, że problem sam mi się rozwiązał bo miałem źle podpięte kable. Poprostu brakowało mi jednego kabla RCA (wstyd). Czyli można pokombinować z czinczami właśnie. ja bym proponował, żeby odpiąć jedną czincze i głośniki od niej i zobaczyć czy czasem problem nie zniknie. Jeśli nadal będzie to odpiąć kolejną. Ja bym stawiał na RCA. Pozdro

Kable podłączone właściwie, jak je odepnę to przestanie grać głośnik i automatycznie pisk zniknie - zakłócenia są ogólnie związane z kablami RCA tylko że mogą być dwie przyczyny: Pierwsza taka że RCA łapią zakłocenia od wiązki i jest to wina kabli bądź położenia, a druga bardziej ogólna to taka że tworzy się pętla masy a kable są winne tylko w zakresie takim że łącza radio z wzmakiem. Piski słychać we wszystkich czterech (sześciu) głośnikach

Revolt - Czw Wrz 11, 2008 21:46

w 800 miałem to samo ... i wprawdzie nie pamietam w jaki sposób problem sie rozwiązał ale napewno nie przez
marcinmarcin napisał/a:
Kondensator
Połączenie masy radia do wzmacniacza
Filtr na radio 10A (mam już nawet tylko mi kabli szkoda na razie było ciąć)
Filtr na wzmacniacz (70A z DAX)
Nowe kable RCA


Spróbuj jak najdalej odizolowac kable od alternatora

[ Dodano: Czw Wrz 11, 2008 21:52 ]
na jednym z forum znalazlem pare pomysłów co moze byc przyczyna Cytuje:

więc polutuj ekran rca bezpośrednio do radia, pociągnij masę od karoserii do obudowy radia (też polutuj), wzmacniacz masz przykręcony do oparcia? Jeśli tak to go odkręć na czas testów, bo niektóre ampy są wrażliwe na połączenie obudowy wzmacniacza z karoserią... wzmacniacz musi być odizolowany. Kolejny krok to masa wzmacniacza... gdzie masz podpiętą masę? Najlepiej pod śrubę od pasów, a niektórzy pod kanapą łączą pod śróbkę tego czujnika od pompy paliwa... a ona lubi też siać.

Jeśli to nie pomoże to sprawdź ładowanie alternatora, może masz walniętą którąś diodę prostowniczą? Możesz jeszcze pociągnąć masę do wzmacniacza bezpośrednio z akku...

I ostatnia sprawa: zlokalizuj co sieje. Podłącz jakiegoś discmana czy cokolwiek pod wzmacniacz i sprawdź czy dalej są zakłócenia. Jeśli nie będzie to wina leży gdzieś przed wzmacniaczem.

Czy głośniki podpięte pod radio też piszczą?

I jeśli będziesz zakładał filtry to zacznij od filtrowania prądu a nie RCA, bo sam prąd możesz przefiltrować i nic się nie stanie. A te wszystkie magiczne filtry pętli masy z alle... powodują usunięcie pisku, ale i pogorszenie jakości dźwięku, i to ZNACZNE.

marcinmarcin - Czw Wrz 11, 2008 22:11

To są dobre rady (elektroda ZTCP), też zamierzam przejść przez to, ale łudzę się jeszcze nadzieją że jest to typowy problem w R25/MG i wystarczy np. zmienić coś w alternatorze lub dodać kondensator, wziąć masę skąd indziej itp...
Revolt - Czw Wrz 11, 2008 22:14

marcinmarcin napisał/a:
że jest to typowy problem w R25/MG


jest to typowy problem w miejscach tak bardzo narażonych na zakłócenia jakimi są pojazdy mechaniczne.