|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Przegub (jak zdjąć z półosie)
yosot - Sro Wrz 17, 2008 17:03 Temat postu: [R420] Przegub (jak zdjąć z półosie) Witam!
Właśnie zabrałem się za wymianę osłony przegubu. Zrobiłem wszystko jak w opisach, przegub wysunięty z piasty, zdjąłem osłonę i teraz... nie mogę przegubu zdjąć. Proszę o pomoc, jak go zsunąć z półosi ( zaraz będzie ciemno)!
McGAJveR - Sro Wrz 17, 2008 18:03
Musisz użyć MOCY!
Weź młotek, chwyć przegub za część gwintowaną i "złam" go pod kątem około 30 stopni. Następnie używając "mocy" uderzaj młotkiem w wewn bieżnię.
Na wielorowku półosi (na jej końcu pod wewn bieżnią) osadzony jest sprężysty pierścień!
To on unieruchamia piastę. Ale nie przejmuj się tym.
Opisana procedura to standard!
yosot - Sro Wrz 17, 2008 18:07
W wewnętrzną bieżnię? W które miejsce?
McGAJveR - Sro Wrz 17, 2008 18:09
Tak! Bij w wewnętrzną bieżnię!
I nie bój się , że coś zepsujesz!
yosot - Sro Wrz 17, 2008 18:11
Przecież tam są kulki, krzywki itp - w to prać?
McGAJveR - Sro Wrz 17, 2008 18:13
Bij w wewn bieżnię!
Kulki są w koszyku pomiędzy bieżnią zewn , a wewn.
W koszyk nie bij!
Dlatego kazałem Ci "złamać" przegub , abyś wyraźnie widział bieżnię wewnętrzną!
Pisz na GG , będzie szybciej!
yosot - Sro Wrz 17, 2008 18:16
Czyli najbliżej półosi?
McGAJveR - Sro Wrz 17, 2008 18:19
Dokładnie!
yosot - Sro Wrz 17, 2008 18:21
Jak zeskoczy wymienić na ten nowy pierścień co jest razem z gumą, opaskami i smarami?
McGAJveR - Sro Wrz 17, 2008 18:22
Wskazane.
Jeśli masz nowy , to jak najbardziej!
yosot - Sro Wrz 17, 2008 18:25
THX!
( Konin z tej samej rodziny co Końskie!)
McGAJveR - Sro Wrz 17, 2008 18:27
yosot napisał/a: | THX!
( Konin z tej samej rodziny co Końskie!) |
Taaaaaaaa... I to i to - to jedno g... z pod końskiego ogona...
yosot - Sro Wrz 17, 2008 18:29
No pewnie!!!
McGAJveR - Sro Wrz 17, 2008 18:33
Daj znać jak Ci poszło.
W razie pilnej sytuacji użyj GG!
To przyspieszy pomoc!
No i kliknij "pomógł" , jeśli pomogłem!
yosot - Sro Wrz 17, 2008 18:35
Skończę jutro, dam znać.
Pozdro!
McGAJveR - Sro Wrz 17, 2008 18:39
Oki!
3maj się!
danielsonicl - Sro Wrz 17, 2008 21:09
Ja zbijam bijąc po zewnętrznej części młotkiem miedzianym przytrzymując wielofrez w osi półosi schodzi bez problemu,każdy sposób jest dobry jeżeli skuteczny
Konix - Sro Wrz 17, 2008 21:19
Jak zmieniasz przegub i stary idzie na śmietnik, to obojętnie w co, byle w przegub. Jak chcesz go jeszcze wykorzystać użyj kawałka drewna pezykładając do bieżni wewnętrznej i zewnętrznej naraz, nie zjedzie ci i nie uszkodzi koszyka.
yosot - Czw Wrz 18, 2008 08:59
7 - znajdujesz języczki zabezpieczenia przegubu i rozchylasz je (najlepiej szczypcami do pierścieni zabezpiecających) - to jeden z punktów opisu wymiany osłony przegubu znalezionego na tym forum. Dotyczy 416-tki, a więc w 416 przegub jest zabezpieczony pierścieniem Segera?
[ Dodano: Czw Wrz 18, 2008 12:53 ]
Jest różnica między przegubami zewnętrznymi do 416 i 420? Seria ta sama - 400 ale może jest jakaś różnica? (zabezpieczenie).
|
|