Zobacz temat - [R25 1.4,00r] Podmianka kolektora z 1,6 ,1,8 czy zapasuje?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R25 1.4,00r] Podmianka kolektora z 1,6 ,1,8 czy zapasuje?

Lukasz17i - Nie Wrz 21, 2008 10:46
Temat postu: [R25 1.4,00r] Podmianka kolektora z 1,6 ,1,8 czy zapasuje?
Witam wszystkich mam pytanko do forumowiczów planuje zmienić układ wydechowy zeby Roverek zyskał troszke więcej mocy ,prubował ktoś moze do 1,4 wsadzić kolektor od 1,6 lub 1,8 wogule pasuje ten kolektor ?? i jakie są ruznice ?
Heju - Pon Wrz 22, 2008 10:39

Lukasz17i, z tego co wiem to są takie same K-serii
kamil_luczak - Pon Wrz 22, 2008 11:37

O ile sie orientuje to inny kol wyd ma tylko vvc 160KM. Zawsze mozesz zrobic u kogos kol wydehcowy, albo kupic janspeeda
Lukasz17i - Wto Wrz 23, 2008 21:16

niestety zrobić kolektor u kogoś to jakieś 700 zł jak nie lepiej a to troszke za duzo jak namój budżet a podmianka z innego autka?
kamil_luczak - Wto Wrz 23, 2008 22:02

Zawsze mozesz zrobic tak jak Sachar zrobil. Podobno w kolektorze na wlocie jest nagar ze spawow, mozesz go spilowac/zeszlifowac napewno to poprawi przeplyw spalin, Sachar mi mowil ze spilowal jakies 0.5cm ze srednicy, a jest to sporo, biorac pod uwahe ze rurki maja 4cm sr. Mozesz jeszcze tasma owinac kolektor, spowoduje to to ze nie bedzie pozwalalo mu sie ochladzac, a co za tym idzie spaliny szybciej beda opuszczaly wydech, bo beda cieplejsze. Niby nie wiele ale moze cos da i to nie wielkim kosztem. Mysle ze kolektor wydehcowy od 160KM VVC kosztuje jakies 400-500zl w dobrym stanie, dostac go to koszmar, takze wolalbym dozbierac hajsu i kupic jakis konkretny, dorabiany. Zima sie zbliza chyba nie bedzie sz potrzebowal wiecej mocy na pogode typu plucha, syf
dobryziom - Sro Wrz 24, 2008 11:41

jedna uwaga nie nagar ze spawów bo kolektory sa żeliwne i sie je wylewa a nie spawa tylko nieobrobiona wylewka... jak ktoś ma czas i cierpliwość może go sobie idealnie wyszlifować w środku i owinąć z zewnątrz taśmą termiczna jak słusznie doradził kamil co w przypadku NA może widocznie poprawić osiągi :)
szeryff - Sro Wrz 24, 2008 17:48

trzeba ze szlifować przy wlocie z silnika tak?
dobryziom - Sro Wrz 24, 2008 19:06

najlepiej wyszlifować cale kanały...
szeryff - Sro Wrz 24, 2008 19:14

możesz zamieścić krótki opis jak i czym najlepiej to zrobić? i czy samemu sie za to brać czy lepiej zawieść do jakiegoś mechesa.. dzięx :ok:
Senn - Sro Wrz 24, 2008 19:51

Po pierwsze to z tego co pamietam VVC ma identyczny kolektor jak 1.4 :) Przynajmniej ten 145konny. Po drugie to kolektor nie jezt zeliwny w K serii. No chyba ze bierzemy pod uwage kolektor z Poloneza z silnikiem Rovera to fakt jest zeliwny.
Kolektory dolotowe sa identyczne 1.4 - 1.8.

kamil_luczak - Sro Wrz 24, 2008 20:56

szeryff, zeby zeszlifowac te nalewy/nagary/naddatki musisz miec pare kamieni szlifierskich, albo do wiertarki, albo wiertarki wys obrotowej i atakujesz. Jak zrobic dalej, w sensie srodek kolektora to nie wiem, moze ziomek opisze.
Sachar - Sro Wrz 24, 2008 21:36

Kamieniem szlifierskim to niewiele się z tym zdziała. Potrzebne są frezy do wiertarki i jazda :) I nie są to nadlewy tylko w 100% spawy. I żeby było jasne chodzi o połączenie kolektora z płytą, którą przykręca się do głowicy. Spaw jest od wewnątrz.
szeryff - Czw Wrz 25, 2008 14:47

to faktycznie troche dubania jest, nie wien czy jest sens... :roll:
Heju - Czw Wrz 25, 2008 16:27

Całe kanały na całej długości kolektora to chyba samemu się nie da nawet frezami, czy są jakieś takie długie i elastyczne ??
Sachar - Czw Wrz 25, 2008 21:26

Ja mówię o progach na połączeniu. Cały kolektor to ja nie bardzo wiem po co miałby ktoś szlifować?
kamil_luczak - Czw Wrz 25, 2008 22:28

Pewnie zeby przeplyw spalin byl lepszy, bo tak to jest chropowaty, ale to juz chyba dla totalnych wyjadaczy, albo takich ktorzy nudza sie zimowymi wieczorami w domu :P