Zobacz temat - [R200] Nie chce palic na wszystkie gary
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Nie chce palic na wszystkie gary

maveric.npton - Nie Wrz 21, 2008 13:45
Temat postu: [R200] Nie chce palic na wszystkie gary
Witam!!
Kupilem Rover 214 z uszkodzona uszczelka pod glowica...podczas wymiany zobaczylem ze tlok byl juz wczesniej przez kogos wymieniany (pierwszy od strony kopulki badz skrzyni biegow jak kto woli;p) ale jakos nie "myslalem" o tym. wymienilem uszczelke skrecilem silnik i chcialem odpalic auto...Odpalilem ale mialem z tym problemy bo musialem go troche popilowac...kiedy odpalil zauwazylem ze cos nie rowno chodzi. oazalo sie ze silnik nie pali na ten gar co byl wymieniany tlok. jak odczepilem przedow od swiecy nie bylo zadnej roznicy, po wyciagnieciu nast kabla roznica juz byla duza... sprawdzilem iskre- bardzo dobra, wtryskiwacz podaje paliwo, kompresja ma ponad 10 atmosfer. myslalem ze moze ktos popieprzyl rozdzad jak wymienial ten tlok wiec ustawilem na nowo i okazalo sie ze byl przestawiony o zabek teraz auto jakos lepiej odpala ale dalej nie pali na ten gar...jezeli ktos ma jakies pomysly z tym zwiazane prosze o pomoc bo moje juz sie skonczyly...:(((
Dzieki i Pozdrawiam

[ Dodano: Nie Wrz 21, 2008 14:46 ]
zapomnialem dodac ze jest to silnik osmio zaworowy

McGAJveR - Nie Wrz 21, 2008 13:59

Spróbuj zamienić świece w cylindrach.
Wykluczysz w ten sposób (lub potwierdzisz) w ten sposób uszkodzenie świecy.
Czasem świeca pod ciśnieniem atmosferycznym (czyli "na zewnątrz") iskrzy normalnie , natomiast pod ciśnieniem może mieć problem.
Przełóż ją więc z czwartego cyl. do np drugiego...
No chyba , że wymieniłeś już cały komplet świec...
Wtedy pomyślimy co dalej!

P.S. Cylindry liczymy począwszy od koła pasowego w kierunku skrzyni biegów.

maveric.npton - Wto Wrz 23, 2008 12:12

wsadzilem komplet nowych swiec i dalej to samo...problem z zapaleniem a jak juz zapali to chodzi ch***wo... jakies inne pomysly??
PHJOWI - Wto Wrz 23, 2008 12:50

swiece są mokre ? , może padły wtryskiwacze?
maveric.npton - Wto Wrz 23, 2008 23:06

swiece sa mokre a po wykreceniu wtryskiwaczy i probie odpalenia silnika widzialem jak podaja one paliwo...mozliwe ze glownica jest jeb***eta??
sTERYD - Sro Wrz 24, 2008 17:40

skoro świece są mokre to raczej nie ma iskry...
cewka, czujnik położenia wału, palec, kopulka.... cos jeszcze? :hm:

AndrewS - Sro Wrz 24, 2008 22:54

sTERYD napisał/a:
skoro świece są mokre to raczej nie ma iskry...


no ale przeciez kolega pisze ze da sie go odpalic i chodzi wtedy na 3 garki
wiec iskra musi byc

cisnienie 10 atm nie jest za mocne, ale powinien spokojnie palic,
iskra jest to musi gadac,

maveric.npton - Sro Wrz 24, 2008 23:08

zamontowalem dzisiaj nowa kopulke z palcem nowe kable iskra jest 100razy lepsza a mimo to dalej nie chodzi prawidlowo...a jak sie nim przejechalem to na 2, 3 biegu jakos tak dziwnie chodzi jakby troche szarpal/nie mial mocy ale to pewnie ze chodzi na 3 cylindrach...;/
sTERYD - Sro Wrz 24, 2008 23:11

jakbyś miał możliwość sprawdzenia oscyloskopem czy iskra jest wtedy kiedy trzeba to byś wyeliminował złe koło zamachowe.... jeśli to jest ok to zostaje tylko cewka i kabelkologia.... :/
maveric.npton - Pią Wrz 26, 2008 00:36

hmm dziwne bo na normalnym akumulatorze nie chce mi za bardzo odpalic...ale jak wsadzilem baterie od diesla to odpalil raczej lepiej...jutro jade po nowa cewke...jezeli nie zadziala to po drodze kupie 5l paliwka zapalki powinny sie znalesc w domu a park niedaleko;))
McGAJveR - Pią Wrz 26, 2008 08:46

Pozostaje mi jeszcze dodać , że może być to nieszczelność któregoś z zaworków w "pechowym" cylindrze... Bądź to uszczelniacz, bądź sam grzybek zaworu...
Nic innego mi w tej chwili do głowy nie przychodzi...

piter34 - Pią Wrz 26, 2008 15:26

maveric.npton napisał/a:
hmm dziwne bo na normalnym akumulatorze nie chce mi za bardzo odpalic...ale jak wsadzilem baterie od diesla to odpalil raczej lepiej

Sprawdź w takim razie podłączenie rozrusznika...

McGAJveR - Pią Wrz 26, 2008 15:32

Jeśli połączenia el rozrusznika będą ok - to będzie to mogło oznaczać , że zespół "szczotki- komutator" niedomagają , bądź siada Ci wirnik na tulejkach i haczy o stojan - co powoduje większe opory samego rozrusznika i w konsekwencji "zastosowanie" mocniejszego akumulatora...
Znam to z autopsji.

maveric.npton - Nie Wrz 28, 2008 11:41

I wszystko jasne!!
sprawdzilem jeszcze raz cisnienie na 4cylindrze...tym razem na bardzo goracym silniku i pokazalo mi 4atmosfery:( sciagnelem glowice i okazalo sie ze zawor ssacy jest lekko obkruszony (widac pod lupa) zaraz sie zabieram za wymiane go i mam nadzieje ze bedzie wszystko OK
tak czy owak BARDZO dziekuje za wszystkie posty bo kazdy z osobna uczy cos nowego...
pozdrawiam wszystkich zainteresowanych

sTERYD - Nie Wrz 28, 2008 11:48

cóż, takie rzeczy raczej trudno przewidzieć :/
już sie kiedyś zdażyło, że komuś paproch po planowaniu głowicy podszedł, ale od razu miał niskie ciśnienie :roll:
szkoda tylko, że przez dłobiazg jest od nowa ta sama robota :sad:
oby już wszystko było ok :cool:

maniek122 - Pon Kwi 25, 2011 10:19

ja miałem podobna sytuacje okazało sie ze zapłon był przestawiony i wszystko a tez nie pracował mi 1 wtrysk
tomi83 - Pon Kwi 25, 2011 10:33

Przykra sprawa, ktoś wymienił tłok, bo pewnie dostał strzała po zaworach :( Sprawdź wszystkie zawory zanim złożysz głowice... Miałem tak kiedyś w astrze, tłoki uderzyły w zawory, połamały się wszystkie krzywki na kompensatorach :( Niby zawory proste ale jak zrobiłem próbę naftą to leciała na wszystkich :(