Zobacz temat - [SOLVED][220 SDi '98] Ubywajacy płyn chłodniczy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [SOLVED][220 SDi '98] Ubywajacy płyn chłodniczy

barti101 - Nie Wrz 21, 2008 22:40
Temat postu: [SOLVED][220 SDi '98] Ubywajacy płyn chłodniczy
Dosyc czesto kontroluje stan tegoz plynu, bo jak kupowalem auto, to go malo co bylo, przez pol roku bylo wszystko ok, sprawdzam dzis a w pojemniku, ledwo na spodzie jest. Kupilem na stacji 0,5, bylo w normie, dojechałem do domu, znowu ponizej minimum. Ma ktos jakiekolwiek pomysly?? Olej w normie, korek czysty. Nie wiem czy to ma jakis wplyw, ale slabo sie nagrzewa. prosze o jakakolwiek pomoc, bo jutro mam trasę. Dzieki za wszelkie sugestie
Brt - Nie Wrz 21, 2008 22:42

każdy slabo sie nagrzewa ;) a co do wycieku, to po prostu musisz dokładnie przejrzeć wszystkie węże, połaczenia itp. U mnie przy termostacie minimalnie ucieka płyn.
coldmanns - Nie Wrz 21, 2008 22:43

barti101, miałem ten sam problem. Odpowietrz sobie układ chłodzenia i dolej płynu. Jak będzie tak dalej ubywało to sprawdź termostat. To że nie grzeje w środku auta, jest winą braku płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
Kontroluj to, bo u mnie skończyło się uwaloną uszczelką pod głowicą.
Jak masz trasę to uważaj na trasie i zatrzumyj się co jakiś czas aby sprawdzić poziom płynu.
Zapewne miałeś też tak że temperatura silnika była raz w normie a raz troszkę ponad normą.

[ Dodano: Nie Wrz 21, 2008 23:44 ]
tutaj masz linka do mojego posta z opisem usterki!
http://forum.roverki.eu/v...p=249061#249061

[ Dodano: Nie Wrz 21, 2008 23:45 ]
Brt, co jak co, ale jak masz wszystko sprawne to autko dość szybko się nagrzewa a w śroku leci wręcz gorące powietrze.

barti101 - Nie Wrz 21, 2008 22:45

Wlasnie temp jeszcze nigdy mi nie skoczyla powyzej polowy (sam tego nie rozumiem). Jak odpowietrzyc ten uklad, bo tego jeszcze nie przerabialem. :shock:
coldmanns - Nie Wrz 21, 2008 22:47

masz na jednym przewodzie takie pokrętło (w zasadzie śrubkę), odkręć ją i czekaj az zacznie lecieć sam płyn (bez powietrza).

Co do tego że temperatura nie skacze, to teraz tez tak mam, a uszczelka do wymiany tak i tak.

barti101 - Nie Wrz 21, 2008 22:52

Ja zyje tylko nadzieja ze to nie uszczelka... niby w tych dieslach często sie to nie zdarza. Odpowietrze to zaleje i zobaczymy..
coldmanns - Nie Wrz 21, 2008 22:54

Mam nadzieję, że nie bedziesz miał takiego scenariusza jak ja.
Daj znać co ustaliłeś!
Powodzenia i szerokości!

Brt - Nie Wrz 21, 2008 23:00

coldmans czy nagrzewałeś kiedyś R220SDi ?? ;) :lol: Mi temp tez nigdy jeszcze nie skoczyła powyżej polowy i tak ma być :ok: ;) układ odpowietrzasz naciskając dostępne węze przy pracujacym silniku i odkręconym korku układu chłodzenia. i poszukaj tego wycieku (moze gdzies biały nalot w dużej ilości :roll: ) Ja stawiam na wyciek ;)
coldmanns - Nie Wrz 21, 2008 23:20

Brt, no SDI nie, ale wydawać by się mogło że nie robi różnicy, czy to SDI, czy Si.
Ale jeśli powiedziałem źle to chylę czoła BRT.

Napisałem tylko że miałem takie same objawy i skończyło się jak się skończyło.
Trzymam kciuki aby nie było to nic poważnego.

PS. Moj 214Si nagrzewa sie do odrobiny poniżej połowy skali, a w autku jest okropnie gorąco jak nadmuch załącze :razz:

Brt - Nie Wrz 21, 2008 23:30

No różnica akurat jest ;) benzyniak grzeje się 10x szybciej niż diesel i w dieslu sauny nie zrobisz ;) ale też 1000x trudniej o HGF w dieslu niż w benzynie ;)
coldmanns - Nie Wrz 21, 2008 23:35

No to jeśli tak, to masz rację, zapewne gdzieś wyciek będzie. HGF raczej odpada :ok:
Duże prawdopodobieństwo, że może to być termostat (lub wąż, który do niego dochodzi - na łączeniu).

String - Pon Wrz 22, 2008 08:13

Coldmanns tak jak Brt mówi - zanikanie płynu chłodzącego w Twoim przypadku może w większym procencie świadczyć o HGFie. Jak to w serii K :)
Jesli chodzi o serię L, to ubytki wspomnianego płynu częściej świadczą o nieszczelnościach układu, a brak ogrzewania świadczy najczęściej o awarii termostatu. HGF w dieslach roverowskich jest zdecydowanie wydarzeniem ;)

barti101 - Nie Wrz 28, 2008 15:32

Płyn dolany, odpowietrzony układ. Narazie wszystko OK. Sprawdzam, kontroluje.
rafalskorupski - Pon Wrz 29, 2008 17:54

A co jezeli ja mam 1.4 16v i mi tez ubywa plynu dosc znacznie a zadnych objawow hgf nie zaobserwowalem, ani majonezu ani temp nigdy przenigdy nie skacze? Wyciek? Tez patrzylem wszedzie gdzie moglem na zimnym silniku i na goracym przy wlaczonym silniku i nic nie widac. Czary jakies? :cry:
Brt - Pon Wrz 29, 2008 20:37

popatrz dokładnie na połaczeniu kolektor ssacy - głowica. Często tam własnie cieknie i od razu paruje, wiec ciężko wyczaić.
barti101 - Sob Lis 22, 2008 22:31

Ten temat do zamknięcia, oczywiści był nieszczelny układ, tzn, jak wymieniałem rurę intercolera to zruszyłem wąż wody. Teraz ju jest dokręcony i wszystko jest OK