|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25iDT '01] Utrudnione skręcanie po deszczu
leniuch - Pon Wrz 29, 2008 18:59 Temat postu: [R25iDT '01] Utrudnione skręcanie po deszczu Witam
W moim Roverku po większych opadach deszczu pojawia się dziwny problem - przy mocniejszym skręcie czuć wyraźny opór i odgłos jakby obcierania.
Takie objawy są przy skręcaniu zarówno w prawo jaki i w lewo, ale tylko przy pierwszym albo pierwszych 2-3 mocniejszych skrętach, później znikają. Chyba że w międzyczasie przejadę przez kilka wiekszych kałuż, wtedy przy następnym większym skręcie kierownicy znowu jest to samo - opór i jakby obcieranie.
Jakieś pomysły co może być tego przyczyną ?
atrax - Wto Wrz 30, 2008 08:37
Wydaje mi się, że może ci się ślizgać pasek napędzający pompę wspomagania.
Wjeżdżasz w wodę to pasek moknie, gdy skręcasz to pompa jest obciążona i wtedy słychać tarcie bo się ślizga. Pasek wysycha i znów jest ok. Tak bym zgadywał.
Brt - Wto Wrz 30, 2008 08:44
atrax napisał/a: | Tak bym zgadywał. |
Ja bym to zgadywanie potwierdził Wymień pasek i sprawdź przy okazji czy napinacz paska prawidłowo pracuje tzn. czy rolka napinacza jest w osi z pozostałymi kołami pasowymi
lineumaciel - Wto Wrz 30, 2008 13:01
Masz do wymiany napinacz paska. Niestety ten który jest zamontowany jest kiepskiej jakości i ma po czasie tendencje do słabego napinania. Miałem to samo. I radze to zrobić jak najszybciej. Od razu Ci powiem że napinacz drogi jak cholera.
Brt - Wto Wrz 30, 2008 13:06
lineumaciel napisał/a: | Masz do wymiany napinacz paska. |
eee niekoniecznie aczkolwiek nie jest to wykluczone miałem podobne objawy i wymiana samego paska pomogła. Pasek kosztuje 50PLN, napinacz 400 więc chyba lepiej zacząć od wymiany paska, a jak się przyu okazji okaże, ze to jednak napinacz, to wtedy go wymienić (w przypadku utraty osiowości da sięteż naprawić)
lineumaciel - Wto Wrz 30, 2008 13:13
Brt napisał/a: | eee niekoniecznie aczkolwiek nie jest to wykluczone miałem podobne objawy i wymiana samego paska pomogła. Pasek kosztuje 50PLN, napinacz 400 więc chyba lepiej zacząć od wymiany paska, a jak się przyu okazji okaże, ze to jednak napinacz, to wtedy go wymienić (w przypadku utraty osiowości da sięteż naprawić) |
Masz rację może być jak mówisz. W moim przypadku było tak że wymieniłem cały rozrząd bez napinacza paska. I jak okazało się musiałem robić to dwa razy . Bo i na nowym pasku się ślizgało.
Stosowałem nawet środek zapobiegający ślizganiu się paska.(Dostałem to od znajomego rolnika)
Pomogła jedynie wymiana na nowy.
leniuch - Sro Paź 08, 2008 18:13
Pasek pompy wspomagania został wymieniony i opisywane problemy zniknęły.
Dzięki za pomoc.
Brt - Sro Paź 08, 2008 22:01
lineumaciel - Pią Paź 10, 2008 12:41
no i gites
|
|