|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Kontrolka ciśnienia oleju
rafal2008rafal - Czw Paź 02, 2008 08:15 Temat postu: [R416] Kontrolka ciśnienia oleju witam mam dwa zasadnicze pytania,pierwsze to co się dzieje z kontrolkąoleju świecila podczas gwaltownego skrętu w prawo po wyprostowaniu kół gaśnie?Niedawno kupilem to auto także jestem ciemny ale powymienialem jużoleje filtry myśląc że to pomoże a tu zong dzieje się to samo sprawdzilem stan oleju w normie a wlałem 4L.Druga sprawa która bardzo mnie niepokoi to ubytek płynu chłodzącego dolewalem już trzy razy w ciągu tygodnia,sprawdziłem wszystko co możliwe niewidać żadnych śladów wycieku zdurnialem co jest grane czy posiadacze tego modelu mają podobne problemy???????????????? Głowa mi pęka i proszę o jakieś porady.Pozdrawiam wszystkich klubowiczów SZACUN
des - Czw Paź 02, 2008 08:34
Co do kontrolki ciśnienia oleju to nie mam pojęcia, ale za to z ubytkiem płynu powiem ci tak:
Wczoraj byłem ze swoim R400 u mechanika bo też mam ubytki płynu, podnieśli samochód, sprawdzali czy są jakieś wycieki ale żadnych nie ma. Nie kopci nic się złego nie dzieje tylko ubywa płynu. Diagnoza - uszczelka pod głowicą. Także u Ciebie prawdopodobnie będzie to samo. Dużo ludzi opisuje tutaj problemy z uszczelką i wnioskuje, że te silniki prędzej czy później dopada problem wymiany uszczelki pod głowicą. Smutne to ale na szczęście to jedyny problem który mam do rozwiązania.
oprawca_1978 - Czw Paź 02, 2008 08:46
Jak się skręca samochodem, to zapala się kontrolka ciśnienia oleju, hehehe?
Ja stawiam pół litra, że jest za niski poziom oleju (poniżej minimum na pewno) i od tego, podczas skręcania, gdy bezwładność wywala olej na boki miski olejowej, odsłania się smok pompy oleju, od czego ta się zapowietrza i lampa syngalizuje.
Odnośnie ubytku płyny chłodniczego - też stawiam na HGF.
A jeszcez więcej - podejrzewam, że i oleju i cieczy ubywa podczas pracy silnika, i nie dzieje się to przez zużyte pierścienie tłokowe,czy uszczelniacze zaworów.
Silnik dostał HGF-a.
Jak się z tym zmagać, pisałem wielokrotnie i treściwie. Nawet dziś.
giewu - Czw Paź 02, 2008 08:58
oprawca_1978 napisał/a: | Ja stawiam pół litra, że jest za niski poziom oleju (poniżej minimum na pewno) | przeciez kolega wyraźnie napisał rafal2008rafal napisał/a: | ... sprawdzilem stan oleju w normie a wlałem 4L |
ponadto napisał rafal2008rafal napisał/a: | świecila podczas gwaltownego skrętu w prawo |
moim zdaniem zarówno przechyły auta tak w lewo jak i w prawo przy zbyt niskim stanie oleju dawały by o sobie znać ...
rafal2008rafal, jeżeli w Twoim przypadku poziom oleju rzeczywiście jest odpowiedni to sugerowałbym sprawdzenie czujnika ciśnienia oleju
sTERYD - Czw Paź 02, 2008 09:34
a zaglądałeś do miski?? może po prostu smok się rozleciał (tam jest taka plastikowa końcówka, którą można zdjąć, ale też mogła się połamać jeśli ktoś przyszorował miską o jakiś kamyk ) i mimo odpowiedniej ilości oleju nie sięga na zakrętach...
co do drugiej przypadłości to też stawiam na HGF... przy okazji remontu możesz zerknąć do miski
oprawca_1978 - Czw Paź 02, 2008 15:23
Ha, może być i urwany czy nieszczelny smok. Zupełnie nie wiem, jak to wygląda w silniku Rovera. Ja pamiętam pompę oleju i smok z mojego śp. FSO 1500 rocznik 1987. Dolna część pompy i smok to był monolit, nijak się to nie mogło rozszczelnić.
Generalnie efekt zapowetrzania się pompy, ewidentny.
Może już dożywa swich dni i ma za małe ssanie i tłoczność?
Sa to pompy o zazębieniu wewnętrznym, żywotność ich jest - względem tych starodawnych, o zębach zewnętrznych - wręcz granitowa.
Jak się nie sprawdzi - wiedzieć się nie będzie, gdybać można i do sądnego dnia.
rafal2008rafal - Czw Paź 02, 2008 16:07
Dzięki za porady ale dzisiaj zlokalizowalem wyciek płynu także wątpliwa sprawa czy to słynne HGF,mianowicie kapie tak jagby z kola pasowego tylko co to za kolo to niemam pojęcia splywa sobie delikatnie po przewodzie do czujnika ciśnienia caly był zalany plynem byćmoże przez to czujnik platal figle.Co wy na to Panowie.Pozdro
sTERYD - Czw Paź 02, 2008 16:59
najwyraźniej cieknie Ci pompa wody... mam nadzieję, że nie wymieniałeś jeszcze rozrządu po zakupie...
czy czujnik mógł od tego głupieć... trudno powiedzieć osusz to dokładnie to sie dowiesz
rafal2008rafal - Czw Paź 02, 2008 17:06
jak narazie jestem przed wymianą rozrządu a co do tej pompy to trzeba ją calą wymieniać czy jak?
sTERYD - Czw Paź 02, 2008 17:15
pompę wymienia się całą (koszt ok 120 plnów) i dobrze to zrobić razem z rzozrządem, gdyż jest ona napędzana właśnie paskiem rozrządu
rafal2008rafal - Czw Paź 02, 2008 17:19
dzięki zawsze to lepsze rozwiazanie.Na szczęście to nie HGF no ale kto wie może kiedyś twu twu na psa urok.POZDRO
|
|