Zobacz temat - [R827] Problem z elektryką (el. szyby, fotele itd)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R827] Problem z elektryką (el. szyby, fotele itd)

Zielakk - Pią Paź 03, 2008 22:48
Temat postu: [R827] Problem z elektryką (el. szyby, fotele itd)
Witam,
Mam taki oto problem... Czasami, teraz to już nawet bardzo często, wysiada mi elektryka związana z wyposażeniem... Objawia to się tym, że nie działają el. szyby, szyberdach, lusterka, fotele, przy włączonej wycieraczce nie da się ustawić przerwy pomiędzy wycieraniem szyby oraz nie wiem na pewno czy również z tym związane, przestaje mi działać klakson i tempomat (ale te dwie rzeczy nie koniecznie w tym samym czasie co pozostałe). Na początku myślałem, że jest to spowodowane deszczem (jakieś zwarcie czy coś) ale teraz nawet jak jest sucho to i tak wysiada... Mój elektryk powiedział, że jak nie będzie miał schematów elektrycznych to nie pomoże, przejrzał kable i styki, podobno są w dobrym stanie... Wspomniał coś o jakimś wyłączniku czasowym (to chyba to coś co odpowiada za to, że po wyjęciu kluczyków ze stacyjki mogę jeszcze zamknąć szyby i szyberdach). Myślicie, że to może by to?? Jeżeli tak to jak to się fachowo nazywa i gdzie można dostać??

Brt - Pią Paź 03, 2008 22:53

hmm chyba kolega Senn miał podobne problemy i pomogło poprawienie lutów w jakimś module sterującym. Pewnie tu zajrzy i uszczegołowi moją wypowiedź ;)
Zielakk - Pią Paź 03, 2008 22:57

To będę czekał na Niego ;) A może w międzyczasie ktoś będzie miał jeszcze jakieś pomysły??
sTERYD - Sob Paź 04, 2008 10:23

A może wystarczyłoby poszukać ;)
poczytaj sobie wypowiedź AndrewSa:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15535

Zielakk - Nie Paź 05, 2008 01:25

Dzięki bardzo, zobaczę czy to coś pomoże ;)
blue827 - Nie Paź 05, 2008 20:17

Warto poprawić luty na płytce drukowanej skrzynki bezpieczników, tak samo na płytce pod przyciskami do sterowania okien i lusterek. Ale nie zawsze to pomaga, np u mnie większość czasu nie działają lusterka, ale na szczęście szyby zawsze działał dobrze.
Studiowałem schematy z Mk2 Electrical.pdf i tam wszystkie kabelki przechodzą przez moduł sterujący CCU, i podejrzewam że on też powoduje te cyrki, nie tylko suche luty.

Jeden nawet wytropiłem, CCU cały czas zapodaje napięcie na moduł pamięci pod fotelem kierowcy, a prawidłowo powinien odciąć zasilanie po paru minutach od zamknięcia samochodu. U mnie tego nie robi i przez to akumulator jest obciążony 0.2 A, najprostrze rozwiązanie to wyjmowanie bezpiecznika 10A który jest pod fotelem kierowcy po lewej stronie.

Ten sam przypadek miał znajomy w 800 kv6 więc warto sprawdzić pobór prądu , po ok 5 minutach od zamknięcia samochodu , nie powinien być większy od 0,05 A. Po uzbrojeniu alarmu pobór spada do 0,045A.