Zobacz temat - [R400] Reset kompa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Reset kompa

cin1 - Sob Paź 04, 2008 13:47
Temat postu: [R400] Reset kompa
Witam temat poruszany wiele razy ale nadal nie wiem jak to zrobic, a musze resetowac kompa. moze ktos poda mi linka jak to zrobic. POZDRAWIAM
piter34 - Pon Paź 06, 2008 14:17

Co masz na myśli pisząc "zresetować kompa"?
giewu - Pon Paź 06, 2008 19:16

cin1 napisał/a:
... musze resetowac kompa ...

... a mnie ciekawi w jakim celu chcesz tą czynność wykonać ? :cool:

Brt - Pon Paź 06, 2008 20:10

może kolega korzysta z windowsa ;)
tetryk - Wto Paź 07, 2008 21:37

obawiam się że komp stosowany w r400 w silnikach k nie ma tzw.autoadaptacji-wiec nie za bardzo jest co resetować,jedynie można "ustawić" połozenie początkowe silnika krokowego...opis jest na forum....
p.s.
jak koniecznie chcesz go "zresetować" to proponuję podpiąć klemy aku na odwrót.... :mrgreen: -to będzie reset "totalny".......... :mrgreen:

dobryziom - Sro Paź 08, 2008 09:56

sorry ale co to ma wspólnego z Tuningiem ?
oprawca_1978 - Czw Paź 09, 2008 16:57

tetryk napisał/a:
obawiam się że komp stosowany w r400 w silnikach k nie ma tzw.autoadaptacji-wiec nie za bardzo jest co resetować,jedynie można "ustawić" połozenie początkowe silnika krokowego...opis jest na forum....
p.s.
jak koniecznie chcesz go "zresetować" to proponuję podpiąć klemy aku na odwrót.... :mrgreen: -to będzie reset "totalny".......... :mrgreen:


Z tego, co pamiętam z konstrukcji silniczka krokowego w silnikach Rovera, to nie ma on też kontrolowanego przez komp silnika położenia początkowego. Przy włączaniu zapłonu dostaje on on kompa zestaw sygnałów i jest naprowadzany na pozycję wyjściową zawsze, jak się włączy zapłon. Jak się wyłącza, to też coś tam warczy.

W zespole przepustnicy, odnośnie silniczka krokowego, ustawić można tylko śrubkę regulacyjną (oporową) dźwigni przepustnicy, na którą naciska trzpień, sterowany poprzez mimośród i przekładnię właśnie przez silniczek krokowy, no i można regulować śrubką prześwit kanalika obejściowego. Kiedyś z tym walczyłem, jak mi wolne obroty silnika padały, jak był zagrzany.
Wina leżała po stronie nieco zanieczyszczonego kanalika obejściowego (gaz, niestety, trochę syfi) no i trzpień silniczka krokowego wyrobił już małe gniazdo w dźwigni przepustnicy i od tego ta się za mocno przymykała.
Lekka regulacja i podczyszczenie załatwiło sprawę od ręki. To są proste sprawy.

piter34 - Czw Paź 09, 2008 17:47

oprawca_1978 napisał/a:
W zespole przepustnicy, odnośnie silniczka krokowego, ustawić można tylko śrubkę regulacyjną (oporową) dźwigni przepustnicy, na którą naciska trzpień, sterowany poprzez mimośród i przekładnię właśnie przez silniczek krokowy, no i można regulować śrubką prześwit kanalika obejściowego.

W ROVERkach to inaczej wygląda, bo silnik krokowy nie jest zabudowany z przepustnicą.