|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Reset kompa
cin1 - Sob Paź 04, 2008 13:47 Temat postu: [R400] Reset kompa Witam temat poruszany wiele razy ale nadal nie wiem jak to zrobic, a musze resetowac kompa. moze ktos poda mi linka jak to zrobic. POZDRAWIAM
piter34 - Pon Paź 06, 2008 14:17
Co masz na myśli pisząc "zresetować kompa"?
giewu - Pon Paź 06, 2008 19:16
cin1 napisał/a: | ... musze resetowac kompa ... |
... a mnie ciekawi w jakim celu chcesz tą czynność wykonać ?
Brt - Pon Paź 06, 2008 20:10
może kolega korzysta z windowsa
tetryk - Wto Paź 07, 2008 21:37
obawiam się że komp stosowany w r400 w silnikach k nie ma tzw.autoadaptacji-wiec nie za bardzo jest co resetować,jedynie można "ustawić" połozenie początkowe silnika krokowego...opis jest na forum....
p.s.
jak koniecznie chcesz go "zresetować" to proponuję podpiąć klemy aku na odwrót.... -to będzie reset "totalny"..........
dobryziom - Sro Paź 08, 2008 09:56
sorry ale co to ma wspólnego z Tuningiem ?
oprawca_1978 - Czw Paź 09, 2008 16:57
tetryk napisał/a: | obawiam się że komp stosowany w r400 w silnikach k nie ma tzw.autoadaptacji-wiec nie za bardzo jest co resetować,jedynie można "ustawić" połozenie początkowe silnika krokowego...opis jest na forum....
p.s.
jak koniecznie chcesz go "zresetować" to proponuję podpiąć klemy aku na odwrót.... -to będzie reset "totalny".......... |
Z tego, co pamiętam z konstrukcji silniczka krokowego w silnikach Rovera, to nie ma on też kontrolowanego przez komp silnika położenia początkowego. Przy włączaniu zapłonu dostaje on on kompa zestaw sygnałów i jest naprowadzany na pozycję wyjściową zawsze, jak się włączy zapłon. Jak się wyłącza, to też coś tam warczy.
W zespole przepustnicy, odnośnie silniczka krokowego, ustawić można tylko śrubkę regulacyjną (oporową) dźwigni przepustnicy, na którą naciska trzpień, sterowany poprzez mimośród i przekładnię właśnie przez silniczek krokowy, no i można regulować śrubką prześwit kanalika obejściowego. Kiedyś z tym walczyłem, jak mi wolne obroty silnika padały, jak był zagrzany.
Wina leżała po stronie nieco zanieczyszczonego kanalika obejściowego (gaz, niestety, trochę syfi) no i trzpień silniczka krokowego wyrobił już małe gniazdo w dźwigni przepustnicy i od tego ta się za mocno przymykała.
Lekka regulacja i podczyszczenie załatwiło sprawę od ręki. To są proste sprawy.
piter34 - Czw Paź 09, 2008 17:47
oprawca_1978 napisał/a: | W zespole przepustnicy, odnośnie silniczka krokowego, ustawić można tylko śrubkę regulacyjną (oporową) dźwigni przepustnicy, na którą naciska trzpień, sterowany poprzez mimośród i przekładnię właśnie przez silniczek krokowy, no i można regulować śrubką prześwit kanalika obejściowego. |
W ROVERkach to inaczej wygląda, bo silnik krokowy nie jest zabudowany z przepustnicą.
|
|