|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Gdzie znajduje się złącze diagnostyczne ?
andrzejziom - Sob Paź 04, 2008 16:23 Temat postu: [R620] Gdzie znajduje się złącze diagnostyczne ? Jak w temacie Gdzie znajduje się złącze diagnostyczne ? Bo mechanik patrzył pod kierownica odkręcał plastiki i nie znalazł ....
NEOSSS - Sob Paź 04, 2008 16:59
andrzejziom, przy slupku pasazera, kostka niebieska dwu-pinowa
andrzejziom - Nie Paź 05, 2008 06:24
NEOSSS, dzieki wielkie pzdr
wilkxt - Pią Gru 12, 2008 14:53
NEOSSS napisał/a: | andrzejziom, przy slupku pasazera, kostka niebieska dwu-pinowa |
Przy słupku, tzn. ze ma byc gdzies na dole na wierzchu, czy pod plastikową osłona słupka? Ja u siebie jej nie widze nigdzie w poblizu słupka.
NEOSSS - Pią Gru 12, 2008 14:57
wilkxt, zalezy ktory masz rok... Ty masz Diesla wiec to bedzie 16pinowa, poczytaj Techniczny FAQ na stronie klubowej
piter34 - Pią Gru 12, 2008 14:57
Niebieska wtyczka.
andrzejziom - Sob Kwi 11, 2009 12:57
piter34 napisał/a: | Niebieska wtyczka.
Obrazek |
odświeżam temat ponieważ pojechałem do bosch service na kompa i pokazałem im ta wtyczkę ale oni mówią ze to nie ta i że będą szukać innej czy jest jeszcze jakaś inna wtyczka za konsola środkową albo coś
szoso - Sob Kwi 11, 2009 13:03
andrzejziom napisał/a: | odświeżam temat ponieważ pojechałem do bosch service na kompa i pokazałem im ta wtyczkę ale oni mówią ze to nie ta i że będą szukać innej czy jest jeszcze jakaś inna wtyczka za konsola środkową albo coś |
bo ta jest od poduszek a od silnika powinieneś mieć po stronie kierowcy a nie ty szukasz od pasażera
[ Dodano: Sob Kwi 11, 2009 14:07 ]
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=29520
zobacz tutaj fotki
andrzejziom - Sob Kwi 11, 2009 13:13
szosownik, dzięki to chodzi o ta żółte złacze za schowkiem od
strony kierowcy .. .?
szoso - Sob Kwi 11, 2009 13:15
Cytat: | szosownik, dzięki to chodzi o ta żółte złacze za schowkiem do strony kierowcy .. .? |
nie nie ta żółta jest jest od poduszek bo w 600 są dwie,jedna od diagnozowania a druga od kasowania błędów
tam gdzie jest żółta szukaj 16 pinowej kostki takiej większej
marthinez - Sob Kwi 11, 2009 13:21
szosownik napisał/a: | bo ta jest od poduszek a od silnika powinieneś mieć po stronie kierowcy a nie ty szukasz od pasażera | Nie ma to jak "cenna" rada. Jeżeli nie wiesz, nie wprowadzaj ludzi w błąd.
To co pokazał wyżej piter34, jest złączem do samodiagnostyki.
Wystaraczy czytać przytaczane wiele razy techniczne faq: http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#74
andrzejziom - Sob Kwi 11, 2009 13:31
szosownik napisał/a: | tam gdzie jest żółta szukaj 16 pinowej kostki takiej większej |
już znalazłem takie szerokie złącze ... dzięki
szoso - Sob Kwi 11, 2009 13:50
marthinez napisał/a: | Nie ma to jak "cenna" rada. Jeżeli nie wiesz, nie wprowadzaj ludzi w błąd. |
nie wiem o co ci chodzi?
dobrze że ty taki oświecony "wujku dobra rada"
a gdzie indziej jest pokazane że od poduszek jest ta niebieska
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=29520
Marrkus - Sob Kwi 11, 2009 15:41
Jeżeli się nie mylę to w r600 z silnikami hondy to samo złącze służy również do diagnostyki silnika - z tą różnicą że mruga wówczas lampka CHECK ENGINE - ale mogę się mylić
W R600 z silnikami hondy chyba nie było złącz diagnostycznych 16-pin takich jak choćby w autach z silnikami diesla serii L
-mogę się mylić - ale b.mało jest tu aut z silnikami Pb od hondy i brak doświadczenia - wszyscy se diesle zakupili a to od strony napędu całkowicie inny model w stosunki do Si
szoso - Sob Kwi 11, 2009 15:51
Marrkus napisał/a: | W R600 z silnikami hondy chyba nie było złącz diagnostycznych 16-pin takich jak choćby w autach z silnikami diesla serii L
|
fakt że automatycznie skojarzyłem sobie te gniazdo takie jakie jest w serii L
ale jednak andrzejziom znalazł jakieś szerokie złącze odpowiadające 16 pinowemu
łatwo się w tym pogubić i trochę to posrane
andrzejziom - Sob Kwi 11, 2009 21:30
Znalazłem w zakątku pod kierownica siwe złącze płaskie szerokie ale ilu pinowe nie wiem było ciemni jutro zobacze dokładnie ale na pewno jakieś złącze tam jest
pokazywałem ta niebieska kostkę macherom z boscha ale mówili ze to nie ta trzeba innej szukać ....
marthinez - Sob Kwi 11, 2009 21:55
szosownik napisał/a: | nie wiem o co ci chodzi? | Najwidoczniej, bo nigdy nie grzebałeś przy R600.
szosownik napisał/a: | dobrze że ty taki oświecony "wujku dobra rada" | Nie ja, tylko techniczne faq z którego dawno temu w potrzebie skorzystałem.
Poza tym mam jeszcze PDF z niemieckego Haynesa, gdzie cała procedura jest dość dobrze opisana.
Marrkus napisał/a: | Jeżeli się nie mylę to w r600 z silnikami hondy to samo złącze służy również do diagnostyki silnika - z tą różnicą że mruga wówczas lampka CHECK ENGINE - ale mogę się mylić | Nie mylisz się.
andrzejziom napisał/a: | pokazywałem ta niebieska kostkę macherom z boscha ale mówili ze to nie ta trzeba innej szukać .... | Bo to nie jest kostka do podłączenia zewnętrznego urządzenia diagnostycznego tylko do odczytu błędów za pomocą mrugnięć kontrolki:
- "check engine" w przypadku błędów silnika.
- "abs" w przypadku błędów systemu abs,
- "srs" w przypadku błędów w systemie srs.
szoso - Sob Kwi 11, 2009 21:58
marthinez napisał/a: | Bo to nie jest kostka do podłączenia zewnętrznego urządzenia diagnostycznego |
nie jest i nie wygląda na taką
to co 600 nie ma złącza by podłączyć się pod kompa?
marthinez - Sob Kwi 11, 2009 22:02
szosownik napisał/a: | marthinez napisał/a: | Bo to nie jest kostka do podłączenia zewnętrznego urządzenia diagnostycznego |
to co 600 nie ma złącza by podłączyć się pod kompa? | Źle się wyraziłem.
Testbook T4 może przez to podłączymy (sam nie wiem i nie chce mi się szukać), ale o podłączeniu KTS-a boscha można zapomnieć.
Jak zainteresowany tematem jest ciekawy to może się pokusić o przeszukanie manuala do accorda '94 pl, który już był tu wiele razy wskazywany. Leży on na jakiejś stronie/forum Hondy (nie pamiętam dokładnie gdzie, ale inni bez problemu wskażą).
andrzejziom - Sob Kwi 11, 2009 22:53
marthinez napisał/a: | Testbook T4 może przez to podłączymy (sam nie wiem i nie chce mi się szukać), ale o podłączeniu KTS-a boscha można zapomnieć. |
tzn. ze w tym boschu oni nie maja takiego testbooka aby sie połączyli ?
marthinez napisał/a: | Jak zainteresowany tematem jest ciekawy to może się pokusić o przeszukanie manuala do accorda '94 pl, który już był tu wiele razy wskazywany. Leży on na jakiejś stronie/forum Hondy (nie pamiętam dokładnie gdzie, ale inni bez problemu wskażą). |
przeszukałem manula od accorda 94 i pisze tam że ta niebieska wtyczka od str. pasażera to złącze serwisowe ...
marthinez - Nie Kwi 12, 2009 06:37
andrzejziom napisał/a: | tzn. ze w tym boschu oni nie maja takiego testbooka aby sie połączyli ?
| Testbook T4 to maszyna diagnostyczna Rovera.
andrzejziom napisał/a: | przeszukałem manula od accorda 94 i pisze tam że ta niebieska wtyczka od str. pasażera to złącze serwisowe ... | Więc jednak jest prawdopodobieństwo, że odczytasz i skasujesz tym błędy, ale nie boschem.
W byłym aso Rovera (posiadającym T4) lub Hondy może się podłączą..
Nie rozumiem tylko, po co chcesz płacić za diagnostykę, jak można to bardzo łatwo zrobić samemu?
Tym bardziej w Boschu, który niewiele czyta w Roverach.
andrzejziom - Nie Kwi 12, 2009 09:29
marthinez napisał/a: | Nie rozumiem tylko, po co chcesz płacić za diagnostykę, jak można to bardzo łatwo zrobić samemu?
Tym bardziej w Boschu, który niewiele czyta w Roverach. |
Chce pousuwać błędy wszystkie jakie mam , i zobaczyć jakie one są bo walczę z falowaniem obrotów ....
To ta wtyczka za kolumna kierownicza taka płaska do czego jest ...?? potem zrobię fotkę to wrzucę jak ona wygląda
mcteusz - Nie Kwi 12, 2009 10:19
Coś mi się wydaje, że aby u Ciebie skasować błędy, trzeba wyjąć któryś bezpiecznik na jakieś 10s. Tak przynajmniej się to robiło w accordzie. Jak brata zapytam i będzie pamiętał który to bezpiecznik to napiszę...
andrzejziom - Nie Kwi 12, 2009 10:53
mcteusz napisał/a: | Coś mi się wydaje, że aby u Ciebie skasować błędy, trzeba wyjąć któryś bezpiecznik na jakieś 10s. |
to chyba trzeba wyjąć bezpiecznik podtrzymania pamięci (BACK UP 7,5A), umieszczony w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika na około 10 sekund ... znalazłem na jednym z forum hondy
[ Dodano: Nie Kwi 12, 2009 16:04 ]
to złącze mam pod kolumna kierownicy do czego ono jest ..?
Marrkus - Nie Kwi 12, 2009 17:42
Te złącze to nie jest złącze diagnostyczne
Do czego ono jest?? nie wiem też mam je u siebie i podejrzewam że nie jest związane z silnikiem
Phillippe - Sro Sie 05, 2009 16:54
Mój model to ROVER 620ti 1996r. Silnik seria T, 2.0 turbo 200KM
Dzisiaj majstrowałem ze zworką w złączu diagnostycznym i niestety zrobilem zwarcie 4 i 16 pinu(4- przewód czarny, 16- przewód fioletowy). Chcę się dowiedzieć które bezpieczniki wymienić, poza tym nie mam jeszcze pojęcia co zwaliłem.
Notabene omawianego złącza OBD- w poradniku wyczytałem, aby odczytać kody błędu należy połączyć piny 4 i 15 i tu jest problem, bo pin 15 mam... pusty, dlatego zmostkowałem 4 z 16 i taki efekt.
Druga sprawa to BRAK kontrolki CHECK ENGINE przy zegarach. Rozkręciłem panel w celu sprawdzenia czy przypadkiem poprzedni właściciel nie kombinował. Zobaczyłem, że nigdy nie "siedziała" tam żaróweczka, która podświetla CHECK ENGINE. Wykluczyłem ewentualność majstrowania przez właściciela już po tym, gdy rozkładałem panel z zegarami- wszyskie łączenia, śrubki, zatrzaski były nietknięte więc to elminuje swędzące ręce poprzedniego właściciela.
-Co sądzicie o tych pinach?
-Czy w modelach 620ti 96r. była kontrolka CHECK ENGINE?
Chętnie się Was poradzę, z góry dzięki za odpowiedź.
Marrkus - Sro Sie 05, 2009 20:31
niestety chyba nabroiłeś.
R600ti ma złącze diagnostyczne ale nie jest to żaden z standardów OBD (chyba że ich fabryczny). Złącze to służy do podłączania kompa ( testbook- można zrobić wszystko, niektóre bosch - kts - podstawowe parametry)
Opis z zwieraniem pinów to nie do tego modelu.
R600ti nie ma kontrolki "check engine" - głupie i dla mnie ale prawdziwe.
Phillippe - Czw Sie 06, 2009 08:27
Oczywiście, nabroiłem z tym, że będzie kosztować mnie to nowy bezpiecznik. Gdyby w samochodzie były same obwody bez bezpieczników to producent by się sam tym pogrążył.
Gdzie mogę znaleść ewentualny schemat połączeń?
Brt - Czw Sie 06, 2009 08:43
tu:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#30
500MB ale warto
Phillippe - Czw Sie 06, 2009 08:55
Dzięki, problem rozwiązany- do wymiany jest 15amperowy bezpiecznik w slocie Diagnostics.
|
|