Zobacz temat - [R620] Gdzie znajduje się złącze diagnostyczne ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Gdzie znajduje się złącze diagnostyczne ?

andrzejziom - Sob Paź 04, 2008 16:23
Temat postu: [R620] Gdzie znajduje się złącze diagnostyczne ?
Jak w temacie Gdzie znajduje się złącze diagnostyczne ?? ? Bo mechanik patrzył pod kierownica odkręcał plastiki i nie znalazł ....
NEOSSS - Sob Paź 04, 2008 16:59

andrzejziom, przy slupku pasazera, kostka niebieska dwu-pinowa
andrzejziom - Nie Paź 05, 2008 06:24

NEOSSS, dzieki wielkie ;) pzdr
wilkxt - Pią Gru 12, 2008 14:53

NEOSSS napisał/a:
andrzejziom, przy slupku pasazera, kostka niebieska dwu-pinowa

Przy słupku, tzn. ze ma byc gdzies na dole na wierzchu, czy pod plastikową osłona słupka? Ja u siebie jej nie widze nigdzie w poblizu słupka.

NEOSSS - Pią Gru 12, 2008 14:57

wilkxt, zalezy ktory masz rok... Ty masz Diesla wiec to bedzie 16pinowa, poczytaj Techniczny FAQ na stronie klubowej
piter34 - Pią Gru 12, 2008 14:57

Niebieska wtyczka.


andrzejziom - Sob Kwi 11, 2009 12:57

piter34 napisał/a:
Niebieska wtyczka.

Obrazek


odświeżam temat ponieważ pojechałem do bosch service na kompa i pokazałem im ta wtyczkę ale oni mówią ze to nie ta ;/ i że będą szukać innej czy jest jeszcze jakaś inna wtyczka za konsola środkową albo coś ??

szoso - Sob Kwi 11, 2009 13:03

andrzejziom napisał/a:
odświeżam temat ponieważ pojechałem do bosch service na kompa i pokazałem im ta wtyczkę ale oni mówią ze to nie ta ;/ i że będą szukać innej czy jest jeszcze jakaś inna wtyczka za konsola środkową albo coś ??

bo ta jest od poduszek a od silnika powinieneś mieć po stronie kierowcy a nie ty szukasz od pasażera :wink:

[ Dodano: Sob Kwi 11, 2009 14:07 ]
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=29520
zobacz tutaj fotki :smile:

andrzejziom - Sob Kwi 11, 2009 13:13

szosownik, dzięki to chodzi o ta żółte złacze za schowkiem od
strony kierowcy .. .?


szoso - Sob Kwi 11, 2009 13:15

Cytat:
szosownik, dzięki to chodzi o ta żółte złacze za schowkiem do strony kierowcy .. .?

nie nie ta żółta jest jest od poduszek bo w 600 są dwie,jedna od diagnozowania a druga od kasowania błędów
tam gdzie jest żółta szukaj 16 pinowej kostki takiej większej

marthinez - Sob Kwi 11, 2009 13:21

szosownik napisał/a:
bo ta jest od poduszek a od silnika powinieneś mieć po stronie kierowcy a nie ty szukasz od pasażera
Nie ma to jak "cenna" rada. :/ Jeżeli nie wiesz, nie wprowadzaj ludzi w błąd.

To co pokazał wyżej piter34, jest złączem do samodiagnostyki.
Wystaraczy czytać przytaczane wiele razy techniczne faq: http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#74

andrzejziom - Sob Kwi 11, 2009 13:31

szosownik napisał/a:
tam gdzie jest żółta szukaj 16 pinowej kostki takiej większej


już znalazłem ;) takie szerokie złącze ... dzięki

szoso - Sob Kwi 11, 2009 13:50

marthinez napisał/a:
Nie ma to jak "cenna" rada. :/ Jeżeli nie wiesz, nie wprowadzaj ludzi w błąd.

nie wiem o co ci chodzi?
dobrze że ty taki oświecony "wujku dobra rada"
a gdzie indziej jest pokazane że od poduszek jest ta niebieska
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=29520

Marrkus - Sob Kwi 11, 2009 15:41

Jeżeli się nie mylę to w r600 z silnikami hondy to samo złącze służy również do diagnostyki silnika - z tą różnicą że mruga wówczas lampka CHECK ENGINE - ale mogę się mylić

W R600 z silnikami hondy chyba nie było złącz diagnostycznych 16-pin takich jak choćby w autach z silnikami diesla serii L

-mogę się mylić - ale b.mało jest tu aut z silnikami Pb od hondy i brak doświadczenia - wszyscy se diesle zakupili a to od strony napędu całkowicie inny model w stosunki do Si

szoso - Sob Kwi 11, 2009 15:51

Marrkus napisał/a:
W R600 z silnikami hondy chyba nie było złącz diagnostycznych 16-pin takich jak choćby w autach z silnikami diesla serii L

fakt że automatycznie skojarzyłem sobie te gniazdo takie jakie jest w serii L :wink:
ale jednak andrzejziom znalazł jakieś szerokie złącze odpowiadające 16 pinowemu :wink:
łatwo się w tym pogubić i trochę to posrane :smile:

andrzejziom - Sob Kwi 11, 2009 21:30

Znalazłem w zakątku pod kierownica siwe złącze płaskie szerokie ale ilu pinowe nie wiem było ciemni jutro zobacze dokładnie ale na pewno jakieś złącze tam jest ;)

pokazywałem ta niebieska kostkę macherom z boscha ale mówili ze to nie ta trzeba innej szukać ....

marthinez - Sob Kwi 11, 2009 21:55

szosownik napisał/a:
nie wiem o co ci chodzi?
Najwidoczniej, bo nigdy nie grzebałeś przy R600.
szosownik napisał/a:
dobrze że ty taki oświecony "wujku dobra rada"
Nie ja, tylko techniczne faq z którego dawno temu w potrzebie skorzystałem.
Poza tym mam jeszcze PDF z niemieckego Haynesa, gdzie cała procedura jest dość dobrze opisana.
Marrkus napisał/a:
Jeżeli się nie mylę to w r600 z silnikami hondy to samo złącze służy również do diagnostyki silnika - z tą różnicą że mruga wówczas lampka CHECK ENGINE - ale mogę się mylić
Nie mylisz się.
andrzejziom napisał/a:
pokazywałem ta niebieska kostkę macherom z boscha ale mówili ze to nie ta trzeba innej szukać ....
Bo to nie jest kostka do podłączenia zewnętrznego urządzenia diagnostycznego tylko do odczytu błędów za pomocą mrugnięć kontrolki:
- "check engine" w przypadku błędów silnika.
- "abs" w przypadku błędów systemu abs,
- "srs" w przypadku błędów w systemie srs.

szoso - Sob Kwi 11, 2009 21:58

marthinez napisał/a:
Bo to nie jest kostka do podłączenia zewnętrznego urządzenia diagnostycznego

nie jest i nie wygląda na taką
to co 600 nie ma złącza by podłączyć się pod kompa?

marthinez - Sob Kwi 11, 2009 22:02

szosownik napisał/a:
marthinez napisał/a:
Bo to nie jest kostka do podłączenia zewnętrznego urządzenia diagnostycznego

to co 600 nie ma złącza by podłączyć się pod kompa?
Źle się wyraziłem.
Testbook T4 może przez to podłączymy (sam nie wiem i nie chce mi się szukać), ale o podłączeniu KTS-a boscha można zapomnieć.

Jak zainteresowany tematem jest ciekawy to może się pokusić o przeszukanie manuala do accorda '94 pl, który już był tu wiele razy wskazywany. Leży on na jakiejś stronie/forum Hondy (nie pamiętam dokładnie gdzie, ale inni bez problemu wskażą).

andrzejziom - Sob Kwi 11, 2009 22:53

marthinez napisał/a:
Testbook T4 może przez to podłączymy (sam nie wiem i nie chce mi się szukać), ale o podłączeniu KTS-a boscha można zapomnieć.


tzn. ze w tym boschu oni nie maja takiego testbooka aby sie połączyli ?

marthinez napisał/a:
Jak zainteresowany tematem jest ciekawy to może się pokusić o przeszukanie manuala do accorda '94 pl, który już był tu wiele razy wskazywany. Leży on na jakiejś stronie/forum Hondy (nie pamiętam dokładnie gdzie, ale inni bez problemu wskażą).


przeszukałem manula od accorda 94 i pisze tam że ta niebieska wtyczka od str. pasażera to złącze serwisowe ...

marthinez - Nie Kwi 12, 2009 06:37

andrzejziom napisał/a:
tzn. ze w tym boschu oni nie maja takiego testbooka aby sie połączyli ?
Testbook T4 to maszyna diagnostyczna Rovera.
andrzejziom napisał/a:
przeszukałem manula od accorda 94 i pisze tam że ta niebieska wtyczka od str. pasażera to złącze serwisowe ...
Więc jednak jest prawdopodobieństwo, że odczytasz i skasujesz tym błędy, ale nie boschem.
W byłym aso Rovera (posiadającym T4) lub Hondy może się podłączą..

Nie rozumiem tylko, po co chcesz płacić za diagnostykę, jak można to bardzo łatwo zrobić samemu?
Tym bardziej w Boschu, który niewiele czyta w Roverach.

andrzejziom - Nie Kwi 12, 2009 09:29

marthinez napisał/a:
Nie rozumiem tylko, po co chcesz płacić za diagnostykę, jak można to bardzo łatwo zrobić samemu?
Tym bardziej w Boschu, który niewiele czyta w Roverach.


Chce pousuwać błędy wszystkie jakie mam , i zobaczyć jakie one są bo walczę z falowaniem obrotów ....

To ta wtyczka za kolumna kierownicza taka płaska do czego jest ...?? potem zrobię fotkę to wrzucę jak ona wygląda

mcteusz - Nie Kwi 12, 2009 10:19

Coś mi się wydaje, że aby u Ciebie skasować błędy, trzeba wyjąć któryś bezpiecznik na jakieś 10s. Tak przynajmniej się to robiło w accordzie. Jak brata zapytam i będzie pamiętał który to bezpiecznik to napiszę...
andrzejziom - Nie Kwi 12, 2009 10:53

mcteusz napisał/a:
Coś mi się wydaje, że aby u Ciebie skasować błędy, trzeba wyjąć któryś bezpiecznik na jakieś 10s.


to chyba trzeba wyjąć bezpiecznik podtrzymania pamięci (BACK UP 7,5A), umieszczony w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika na około 10 sekund ... ?? znalazłem na jednym z forum hondy

[ Dodano: Nie Kwi 12, 2009 16:04 ]
to złącze mam pod kolumna kierownicy do czego ono jest ..?


Marrkus - Nie Kwi 12, 2009 17:42

Te złącze to nie jest złącze diagnostyczne

Do czego ono jest?? nie wiem też mam je u siebie i podejrzewam że nie jest związane z silnikiem

Phillippe - Sro Sie 05, 2009 16:54

Mój model to ROVER 620ti 1996r. Silnik seria T, 2.0 turbo 200KM

Dzisiaj majstrowałem ze zworką w złączu diagnostycznym i niestety zrobilem zwarcie 4 i 16 pinu(4- przewód czarny, 16- przewód fioletowy). Chcę się dowiedzieć które bezpieczniki wymienić, poza tym nie mam jeszcze pojęcia co zwaliłem.

Notabene omawianego złącza OBD- w poradniku wyczytałem, aby odczytać kody błędu należy połączyć piny 4 i 15 i tu jest problem, bo pin 15 mam... pusty, dlatego zmostkowałem 4 z 16 i taki efekt.


Druga sprawa to BRAK kontrolki CHECK ENGINE przy zegarach. Rozkręciłem panel w celu sprawdzenia czy przypadkiem poprzedni właściciel nie kombinował. Zobaczyłem, że nigdy nie "siedziała" tam żaróweczka, która podświetla CHECK ENGINE. Wykluczyłem ewentualność majstrowania przez właściciela już po tym, gdy rozkładałem panel z zegarami- wszyskie łączenia, śrubki, zatrzaski były nietknięte więc to elminuje swędzące ręce poprzedniego właściciela.



-Co sądzicie o tych pinach?
-Czy w modelach 620ti 96r. była kontrolka CHECK ENGINE?

Chętnie się Was poradzę, z góry dzięki za odpowiedź.

Marrkus - Sro Sie 05, 2009 20:31

niestety chyba nabroiłeś.

R600ti ma złącze diagnostyczne ale nie jest to żaden z standardów OBD (chyba że ich fabryczny). Złącze to służy do podłączania kompa ( testbook- można zrobić wszystko, niektóre bosch - kts - podstawowe parametry)

Opis z zwieraniem pinów to nie do tego modelu.

R600ti nie ma kontrolki "check engine" - głupie i dla mnie ale prawdziwe.

Phillippe - Czw Sie 06, 2009 08:27

Oczywiście, nabroiłem z tym, że będzie kosztować mnie to nowy bezpiecznik. Gdyby w samochodzie były same obwody bez bezpieczników to producent by się sam tym pogrążył.

Gdzie mogę znaleść ewentualny schemat połączeń?

Brt - Czw Sie 06, 2009 08:43

tu:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#30

500MB ale warto :ok:

Phillippe - Czw Sie 06, 2009 08:55

Dzięki, problem rozwiązany- do wymiany jest 15amperowy bezpiecznik w slocie Diagnostics.