Zobacz temat - [R416] Skrzynia czy sprzęgło ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Skrzynia czy sprzęgło ?

wjadro - Sro Paź 08, 2008 07:11
Temat postu: [R416] Skrzynia czy sprzęgło ?
Witam!
Bardzo cięzko ostanio wskakują mi biegi, gorzej niż wcześniej.
Zacznijmy od tego ze samochód przez ostatni miesiąc głownie stoi. Powedzmy raz-dwa razy w tygodniu przejeżdzam 10-15 km. Kilka dni temu w ogóle nie mogłem wrzucić jedynki, z pozostałymi biegami było troszke lepiej ale wsteczny wchodził z 3x głośniejszym zgrzytem. Auto stało na biegu. Przejechałem kilka kilometrów, jakby sie poprawiło.

Postwiłem na kilka dni tym razem na "luzie" i to samo. Przy wrzucaniu biegu az wygina sie lewarek, ale nie chce wskoczyc bieg, po kilku próbach redukcji z wyższego na nizszy bieg, jest trochę lepiej. Dodam ze jak stoi na wyłaczonym silniku to raczej zachowuje się normalnie. Olej w skrzyni kazałem sprawdzić mechanikowi jakieś 2 miesiace temu i mówił że jest OK.
Czy to problem ze skrzynią czy może coś z wysprzęglaniem?

Pozdrawiam

oprawca_1978 - Sro Paź 08, 2008 07:45

Jeœli wszystkie biegi tak samo Ÿle się zachowujš (zgrzytajš, nie dajš się wrzucić) - to albo sprzęgło do końca nie wysprzęgla (wyciagnięta linka, albo zapowietrzony czy Ÿle wyregulowany układ sterowania hydraulicznego sprzęgłem - nie wiem, jaki tam jest).

Może się też tak dziać, jak jest zły olej w skrzyni (za gęsty lub czymœ zagęszczony) i od tego biegi się "lepiš'. Czasami, uroczy sprzedawcy używanych samochodów, by takie odmłodzić, sypiš do skrzyń wióry czy też zagęszczajš olej (mškš np) żeby skrzynia zaczęła cicho chodzić i samochód stał się "nowszy".

Mogš być też już słabe sprężyny synchronizatorów albo po prostu - zużyte synchronizatory. Ale zazwyczaj, jak coœ takiego występuje, to nie dla wszystkich przełożeń.
Każdy bieg ma swój własny synchronizator i sprężynę, a biegi I i II oraz III i IV majš wspólne pierœcienie przesuwne, włšczajšce bieg.

giewu - Sro Paź 08, 2008 08:04

wjadro napisał/a:
Przy wrzucaniu biegu az wygina sie lewarek ale nie chce wskoczyc,

moim zdaniem to ewidentny brak wysprzęglania i tutaj bym właśnie szukał przyczyny (pompa sprzęgła, wysprzęglik) ...

wjadro - Sro Paź 08, 2008 17:11

Dzisiaj było podobnie, a nawet wydaje mi się, że pedał sprzęgła działa dużo lżej niż poprzednio.
Kiedyś wspominałem, że w czasie jazdy na chwile jakby pedał sprzęgła opadł o 2-3cm ale po kilku wciśnięciach "odskoczył" i wrócił do poprzedniej pozycji. Na forum ktoś napisał, że to mogło mieć związek właśnie z pompą sprzęgła.
Czy ktoś może mi przybliżyć ten problem, mam wyjazd na weekend i nie wiem czy w tym wypadku mogę liczyć na to że gdziekolwiek dojadę i się nie posypie ?? .
Co ewentualnie w pierwszej kolejności do sprawdzenia i wymiany ?

Pozdrawiam

arczi83 - Sro Paź 08, 2008 17:19

wjadro napisał/a:
jak stoi na wyłaczonym silniku to raczej zachowuje się normalnie.
wjadro napisał/a:
w czasie jazdy na chwile jakby pedał sprzęgła opadł o 2-3cm ale po kilku wciśnięciach "odskoczył" i wrócił do poprzedniej pozycji

skoro na wyłączonym silniku biegi wchodzą normalnie, a na włączonym nie da się ich wrzucić to sprawdź pompę sprzęgła, jeśli nie ma z niej wycieków to może odpowietrzenie układu coś pomoże

praktis - Sro Paź 08, 2008 23:07

Może też być zacierająca się łapa sprzęgła.