Zobacz temat - [R75] Kluczyk - gdzie dorobić
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Kluczyk - gdzie dorobić

norton66 - Sro Paź 08, 2008 18:15
Temat postu: [R75] Kluczyk - gdzie dorobić
Wita
Posiadam od niedawna Rovera Mg z-t 2,0Cdti i zagubiłem kluczyk gdzie mogę dorobić taki kluczyk , Warszawa albo lublin.
Pozdrawiam

Dziadek - Sro Paź 08, 2008 19:06

Czy mogę się podpiąć?Też muszę dorobić kluczyk i interesują mnie okolice Dąbrowy,Sosnowca.Kłamliwy handlarz z Płocka miał mi dosłać kluczyk i przepadł!
Rowan - Sro Paź 08, 2008 19:51

Z ty nie jest tak łatwo, z tego co mi wiadomo, to dorobienie kluczyka kosztuje 700zł.
norton66 - Sro Paź 08, 2008 19:58

oki. Ale gdzie go mogę dorobić
Jakiś adres ::::: Lubelskie lub Mazowieckie

Rowan - Sro Paź 08, 2008 20:02

Chyba PHJOWI dorabia...
Nowe miasto nad Wartą.

norton66 - Sro Paź 08, 2008 20:11

A jakiś telefon masz?
Cichy618i - Sro Paź 08, 2008 22:10

Dziadek napisał/a:
Czy mogę się podpiąć?Też muszę dorobić kluczyk i interesują mnie okolice Dąbrowy,Sosnowca.Kłamliwy handlarz z Płocka miał mi dosłać kluczyk i przepadł!
KLUCZ DO ROVERA 75 i pozostałe- prosze spróbować zadzwonić pod ten numer 509 028 794 okolice Katowic i Rudy Śląskiej (cena chyba około 400 zł. klucz+Kodowanie immobilaizera)
PHJOWI - Czw Paź 09, 2008 10:14

żeby zakodować klucz w 75 zt , musisz mieć 16 cyfrowy kod tzw. barcode , bez tego kodu to kluczyk możesz sobie powiesić na szafie .
norton66 - Czw Paź 09, 2008 10:42

To co można zrobić jak zaginał kluczyk i autko stoi,bo miałem tylko jeden kluczyk.
PHJOWI - Czw Paź 09, 2008 13:56

dorobienie w roverze kosztuje na dzień dzisiejszy około 800zł pilot z kluczem już dorobionym pod auto+ 100zł zakodowanie tego do samochodu.
Mariusz418 - Czw Paź 09, 2008 14:22

TYLE SAMO KOSZTUJE UNAS W ECC


POZDRO

Zukowaty - Czw Paź 09, 2008 21:29

PHJOWI a czy mozna zgrac barcode z kluczyka zeby dorobic zapasowy jak ma sie jeden? I jeszcze jedno pytanie-jak wymienie komputer silnika to immo bedzie dzialalo??Cos mi sie obilo o uszy ze to w tej samej puszce sie miesci :/
PHJOWI - Czw Paź 09, 2008 21:43

bar code niestety niezgrasz z kluczyka , bo jest zapisany w body ecu, jeśli wymienisz kompa to go nie odpalisz ,czyb że zaprogramujesz go t4 ale w nie każdym przypadku idzie zakodować go pod inne auto
norton66 - Czw Paź 09, 2008 23:02

Oki. A jak wymienie stacyjke +klucz + komputer to będzie działało
Zukowaty - Pią Paź 10, 2008 00:12

norton66 napisał/a:
Oki. A jak wymienie stacyjke +klucz + komputer to będzie działało


Z tego co ja sie orientuje to bedzie dzialalo ale wymiana tylko w komplecie. Kluczyki, stacyjka i komp od tego samego auta.

[ Dodano: Pią Paź 10, 2008 01:18 ]
PHJOWI napisał/a:
czyb że zaprogramujesz go t4




PHJOWI zaprogramowac immo mozna tylko w nowym ECU czy w uzywce tez?? Czegos z reszta nie rozumiem...jak mozna go zaprogramowac jak nie mamy kodu immo?Z kluczyka go nie wyciagniemy to co mamy wprogramowac na nowy ECU?Caly soft ze starego?
Nie wiem czy u mnie jest w ogole sens zmiany ECU-mialem 2.0 KV6 pod maska a teraz pracuje 2.5 i mam do kupna bardzo tanim kosztem komp do tego silnika.Nie wiem czy cos to da...Czy teraz miesznanka nie jest troche za uboga??Uboga to rowniez goraca i troche sie boje o zawory bo jezdze w trasie i silnik pracuje minimum 12h non stop.Troche glupio jak gdzies w europie by mi sie zawor upalil.Na miescie to by nie bylo problemu takiego bo jedziesz godzine i gasisz ale tutaj...Sorry za maly OFF :razz:

PHJOWI - Pią Paź 10, 2008 08:02

kod do porgramowania ecu jest nie potrzebny , przy v6 raz miałem przypadek ze ecu nie chciał się dopisać .Według rave tylko nowy można .
piochu1 - Pią Paź 10, 2008 09:15

Witam ostatnio w sprawie kluczyka do R75 straciłem dużo czasu i pieniędzy :cry: i z tego co sie dowiedziałem to praktycznie najlepiej załatwić to przez serwis. Najtaniej dorobienie kluczyka zaoferowano mi w: W -wawie 700zł(konieczny dojazd osobisty autkiem) w Poznaniu ok. 800zł z ich kosztem przesyłki kurierskiej chyba że podjedziecie osobiście. Do załatwienia kluczyka potrzebne sa dokumenty: ksero dowodu rej. dokument określający właściciela autka, 60% ceny kluczyka w formie przedpłaty
Na wszystko fakturki. Z tego co mówili kluczyk ściągany jest z Niemiec.

adresy i tel które udało mi się namierzyć

http://firmy.pkt.pl/slowo/rover_Um92ZXI=.html

PHJOWI - Pią Paź 10, 2008 09:27

ale nowy kluczyk trzeba jeszcze zakodować.

[ Dodano: Pią Paź 10, 2008 10:28 ]
testerem T4

piochu1 - Pią Paź 10, 2008 09:37

Z tego co rozmawiałem przez tel. to kluczyk będzie całkowicie gotowy do użycia a wszelkie dane potrzebne do zaprogramowania będą brane z numeru VIN autka

[ Dodano: Pią Paź 10, 2008 10:50 ]
Sprawdzę jeszcze jaka jest mozliwość załatwienia tego tematu bezpośrednio na wyspach - mam tam szwagra

norton66 - Pią Paź 10, 2008 10:48

Z tego co ja wiem to W-wa powiedziano ,i koszt kluczyka 900-1000 zł +200zł kodowanie i trzeba czekać do półtora miesiąca i pojechać do nich na kodowanie centralnego zamka.
Natasza - Pią Lis 14, 2008 17:57

Dzwoniłam pod ten adres, który podaje PHJOWI
MG ROVER ORAZ LAND ROVER CZĘŚCI NOWE I UŻYWANE
DIAGNOSTYKA ELEKTRONIKI SPRZĘTEM ROVER MG LAND ROVER T4 testbook
NAPRAWA POJAZDÓW,
nNOWE MIASTO NAD WARTĄ TRASA 11/15
WLKP. TEL: 0504045682
Pan powiedział, że dorabiają tylko piloty, a kluczyków, jako całości nie.
Pytanie do norton66: możesz podać jakiś kontakt do tego punktu w Warszawie? :sad:

PHJOWI - Pią Lis 14, 2008 18:40

doprecyzuje można dorobić kluczyk wraz z pilotem , ale cena około 800zł za komplet + 100zł dopisanie do auta.
Natasza - Pią Lis 14, 2008 19:30

Czy to Pan dorabia te kluczyki? Czy ja właśnie dzwoniłam do Pana? Pan jest właśnie z N :?: owego Miasta, a osoba z którą rozmawiałam pod podanym numerem powiedziała, że takiej usługi nie wykonują (tylko dorabiają piloty).
norton66 - Pią Lis 14, 2008 22:26

Witam
jak dobrze pamiętam to był ten adres
05-230 Kobyłka
ul. Konopnickiej 13
tel.(22) 786-23-22 do 24
fax.(22) 786-13-60
Ja zakupiłem komplet kluczyków i komputery wyszło mnie taniej niż dorobienie i wszystko działa bez problemu. Mam do sprzedania jeden taki komplet do CDTI : komputery i jeden kluczyk.

pozdrawiam

dukat11 - Sob Lis 15, 2008 09:19

Witam,

Zgodnie z informacją uzyskaną w Auto Kulesza w Gdyni, koszt dorobienia kluczyka na podstawie VIN to 950zł, czas oczekiwania 2-3tygodnie. Z tym że warto najpierw podjechać aby sprawdzić czy elektronika zgadza się z numerem VIN bo mieli przypadki że była zmieniona i kluczyk nie pasował.

pozdrawiam

artur_dziadosz - Pon Gru 29, 2008 18:29

Ten sam problem miałem z moim R25. Zrobiłem tak: odcięcie imbomilazera w Poznaniu za 250zł (wtym wygenerowanie kodu kluczyka) i do tego dorobinie nowego kluczyka na podstawie wyciągniętej wkładki i stacyjki za 100zł. Myślę ze to najprościej i najtaniej...

A z tym dorobieniem kluczyka w jakims serwisie (po nr VIN ) to trzeba uważac bo faktycznie zmieniona mogłabyć kiedyś np. stacyjka i nowy kluczyk będzie do BANI!!!

imperator - Nie Wrz 06, 2009 16:55
Temat postu: Re: [75 2,0 cdti]Kluczyk gdzie dorobić
norton66 napisał/a:
Wita
Posiadam od niedawna Rovera Mg z-t 2,0Cdti i zagubiłem kluczyk gdzie mogę dorobić taki kluczyk , Warszawa albo lublin.
Pozdrawiam


Dołączę się do tematu.

Moja sytuacja wygląda następująco. Rover 75 nie dziala otwieranie z pilota(nawet kontrolka nie miga),zamykanie działa. Posiadam na cześci drugie takie auto gdzie pilot dziala poprawnie.Czy istnieje mozliwosc,zeby z drugiego auta przelozyc tylko "pestke od immobilajzera" i zakodowac jakos reszte pilota do nowej centralki? Czy potrzebne jest przelozenie kompletu czyli komp+kluczyk?

Dzieki za pomoc.

henryk - Nie Wrz 06, 2009 19:27

imperator napisał/a:
zamykanie działa
rozbierałeś ten pilot? U mnie mikroprzycisk odpadł od płytki. Wystarczyło przymierzyć i przylutować, działa.
imperator - Pon Lis 02, 2009 20:07

henryk napisał/a:
imperator napisał/a:
zamykanie działa
rozbierałeś ten pilot? U mnie mikroprzycisk odpadł od płytki. Wystarczyło przymierzyć i przylutować, działa.


Tak rozbierałem , wszystko wygląda ok. Baterie dałem nową , jednak nadal to samo. Zamyka pilotem a otwiera tylko kluczyk.

hvil - Pon Lis 02, 2009 20:57

W lublinie dorobienie drugiego zapasowego kluczyka b ez rzeżbienia w stacyjce itd to tylko przez serwis rovera w wierzchowiskach?
wczerniec - Pon Lis 02, 2009 21:23

hvil-a wiesz ile w wierzchowiskach to kosztuje ? mam jeden klucz orginalny , ale chciał bym dorobić zapasowy
hvil - Pon Lis 02, 2009 21:34

właśnie mam tak samo. Pierdzieleni angole traktują wozy jak komórkę wszystko gubią:-D ja kopiłem z jednym kluczykiem i tez wole za wczasu dorobić. Jutro Ci sie dowiem:-D i muszę zdobyć złodziejkę do kół bo też zgubił poprzedni właściciel nie mam jak kol zdjąć.( taki offtop)
wczerniec - Wto Lis 03, 2009 15:57

Dzięki z góry
Ml_d - Sro Lis 04, 2009 11:22

Witam wszystkich Forumowiczów - to mój pierwszy post.

Drodzy forumowicze a może tak: mamy jeden kluczyk i jeden pilot (auto z Niemiec) - dorobić jeden kluczyk a zamiast pilota założyć alarm, do którego dają w cenie dwa piloty... koszt najtańszych alarmów jakieś 200 zł a jaki jest koszt kluczyka ni wiem, może ktoś napisze? Chodzi o sam kluczyk - bez pilota.

Tak sobie myślę, że koszt będzie o połowę mniejszy od wcześniejszych propozycji... ale nie jestem pewien...

pozdrawiam

P.S. Mam właśnie ten sam problem... jeden komplet.

hvil - Sro Lis 04, 2009 11:46

odp poszla na pw.
lukaszh - Nie Lis 29, 2009 22:48
Temat postu: tańszy kluczyk
Witam
mam pytanie. Czy nie jest możliwe dorobienie kluczyka w jakimś profesjonalnym warsztacie dorabiającym kluczyki (ale nie związanym z ASO)? Czy ktoś tak może próbował, czy jest to możliwe? Czy kluczyk będzie działał bez kodowania?
Koszt ok 1000zł za kluczyk to lekka przesada. Podrzućcie proszę koledzy jakoś pomysł.
Pozdrawiam
lukaszh

hvil - Nie Lis 29, 2009 23:32

ja w tym temacie pojeździłem popytałem, to jest tak ze jeśli kluczyk chcesz i pilot dorabiać to niema inaczej jak tysiaka bo do pilota trzeba kompa kodować i trzeba znać jakiś kod (wyleciała mi jego nazwa z głowy) ogólnie koszta to tysiak, nawet w prywatnym punkcie, jednak bez pilota taki kluczyk do 75 dorobienie to w zależności jaki immobilajzer 250zł lub 350zł za makro w lublinie:-) ale bez pilota do zamka.
Zukowaty - Pon Lis 30, 2009 01:59

hvil napisał/a:
trzeba znać jakiś kod (wyleciała mi jego nazwa z głowy

Barcode

hvil - Pon Lis 30, 2009 09:22

o to moze:-) w każdym razie jakieś takie ustrojstwo ze ni tego odczytać z kompa ni jakis nowy nadać po prostu tysiak:/ no koleś wspominał coś o wyzerowaniu kodów i próbie zaprogramowania od nowa pilotów ale to może nie wyjść i wówczas całkowicie tracimy możliwość otwierania z pilota:-D (jak nie wyjdzie to kasy nie bierze ale to małe pocieszenie) A tak na "rzeźbę" to można po prostu wywalić właśnie pilotowanie fabryczne kupić centralkę z kluczykami i to podłączyć ale to już nie będzie tak porządne (chińszczyzna) jak ori no i to jest trochę zabawy z kabelkami itd. (to moja myśl twórcza nie wiem czy trafna)
Zukowaty - Pon Lis 30, 2009 10:59

hvil, ale tu nie chodzi o alarm z otwieraniem z pilota tylko o immi. Cały problem jest z podpisaniem tak żeby kluczyki obsługiwały immo.
lukaszh - Pon Lis 30, 2009 17:23
Temat postu: i mam odpowiedź
byłem w warsztacie gdzie dorabiają klucze i Pan mi powiedział, że za 150 zł dorobi mi kluczyk.
Tylko tak, z tego co go zrozumiałem- będzie on mi służył tylko do otwierania tylko jednych drzwiczek i odpalania. Czyli na dobrą sprawę wystarczy. Co o tym myślicie koledzy?

witgut - Pon Lis 30, 2009 17:36

Zbyt piękne by było możliwe. Za 150 zł może dociąć Ci grot klucza, lecz najprawdopodobniej polegnie próbując programować transponder. Dobrze mieć nawet sam grot bo można otworzyć samochód gdy zatrzaśnie się kluczyki w bagażniku :wink:
Natomiast jeśli się mylę to cena byłaby super okazyjna.

lukaszh - Pon Lis 30, 2009 19:48
Temat postu: cd kluczyka
ale po co mi transponder programować. Jak dorobię kluczyk to będę mógł przecież odkluczyć jedne drzwi i w razie czego odpalić i jeździć autkiem, prawda?
Chodzi mi o kopię zapasową w razie "wu", myślę, że nie będę go potrzebował, ale niech w razie czego leży. Nie będę miał pełnego bajeru, ale będę mógł jeździć.

witgut - Pon Lis 30, 2009 20:01

Transponder to taka mała "pestka" odblokowująca immo a włożona w obudowę kluczyka. Bez tego nie uruchomisz silnika . Po otworzeniu samochodu będziesz mógł go wciągnąć na lawetę i jechać np. do Warszawy na T4, i zapłacić około 1000 za dorobienie kluczyka :cry:
hvil - Pon Lis 30, 2009 20:57

eee nie,no chyba ze totalnie ja nierozumiem co on mowil, ale on mowil ze kluczuk do 75 z immo dorobieniem to 350zł max(w zaleznosci jaki immobilajser ze nawet 250 moze byc ) wiec chyba immo dorabia:-) tylko powiedzial ze zakodowanie pilota to nie. sam kluczyk dorobi. Bez immo to ja mam w mazdzie i dorobienie samej blachy 70zł:-D
Zukowaty - Wto Gru 01, 2009 00:48

Dorabiać to sobie możecie jak nie macie BARCODE (chyba 16 znaków) żeby potem podpisać ten kluczyk pod auto. Tu nie programujesz kluczyka pod auto tylko w aucie podpisujesz kluczyk. Jak nie macie kodu kluczyka to taki klucz można na półkę sobie położyć.

[ Dodano: Wto Gru 01, 2009 00:48 ]
witgut napisał/a:
Transponder to taka mała "pestka" odblokowująca immo a włożona w obudowę kluczyka. Bez tego nie uruchomisz silnika . Po otworzeniu samochodu będziesz mógł go wciągnąć na lawetę i jechać np. do Warszawy na T4, i zapłacić około 1000 za dorobienie kluczyka :cry:

Święte słowa. Nie mówiąc już że alarm będzie bardzo ładnie wył przez całą drogę bo niby czym go wyłączy.
:brawo:
Pod T4 chyba można zaprogramować alarm ale też nie jestem pewien. Immo na pewno odpada nie mając kodu klucza.

dukat11 - Wto Gru 01, 2009 08:24

A czy ktoś wie ile kosztuje dorobienie samego grota do R75
lukaszh - Sro Gru 02, 2009 20:56
Temat postu: kiszka
kurcze, no to niezła kiszka... myślałem, że jak dorobię sam grot bez jakiś tam imo itd. to otworzę atutko i odpalę silnik i będę mógł jeździć. Myślałem tylko, że nie będzie działał mi alarm i centralny zamek, ale nie wiedziałem, że nie odpalę i będzie wył alarm. Kurde szok :beczy:
owcze - Sro Gru 30, 2009 05:46

Witam.
Widze ze temat dawno nie byl ruszany a kupilem 75 z jednym kluczykiem i zastanawiam sie jak i gdzie go dorobic w trojmiescie?
Moze macie jakies namiary w angli albo jakos tak zeby na podstawie vinu zaprogramowali i przyslali... oczywiscie za odpowiednia oplata....?

dukat11 - Sro Gru 30, 2009 08:11

owcze napisał/a:
Witam.
Widze ze temat dawno nie byl ruszany a kupilem 75 z jednym kluczykiem i zastanawiam sie jak i gdzie go dorobic w trojmiescie?
Moze macie jakies namiary w angli albo jakos tak zeby na podstawie vinu zaprogramowali i przyslali... oczywiscie za odpowiednia oplata....?


Auto Kulesza w Gdyni ci ściągną na podstawie VINu. Cena ok 1000 zł

apples - Sro Gru 30, 2009 17:00

Spróbuj napisać do nich http://cgi.ebay.co.uk/ROV...=item27ae1cf729
owcze - Sob Sty 02, 2010 19:13

dukat11 napisał/a:
Auto Kulesza w Gdyni ci ściągną na podstawie VINu. Cena ok 1000 zł



bylem u nich ostatnio i powiedzieli mi ze nie zajma sie kluczykiem bo maja spore problemy zeby sie dogadac z anglia. Ostatnio mieli jakies problemy bo zamawiali cos u nich a przychodzilo im co innego... itd

apples - Sob Sty 02, 2010 19:27

Pogadaj może z gościem z Tczewa. Sprzedaje sporo części do freelandera. Może on ma jakieś dojścia i pomoże.
Zadzwoń może do Gdańska do Land Rovera. Bardziej kumaci i bardziej pomocni niż fachowcy od Kuleszy. :wink:

staf - Sob Sty 02, 2010 20:33

Zapytaj też tu: http://www.coded.pl/?gcli...CFds63godnlWz_A
owcze - Pon Sty 04, 2010 22:58

dzieki Panowie za pomoc. Jakbym wiedzial gdzie kliknac 'pomogl' to bym kliknal ;) . Na dniach bede dzwonil i sie dowiem co i jak z tym kluczykiem wtedy dam znac.
Zukowaty - Pon Sty 04, 2010 23:11

owcze napisał/a:
akbym wiedzial gdzie kliknac 'pomogl' to bym klikna

Nie możesz kliknąć bo nie Ty zakładałeś temat.

Triumwirat - Wto Maj 18, 2010 18:54

staf napisał/a:
Zapytaj też tu: http://www.coded.pl/?gcli...CFds63godnlWz_A


Panowie z tej firmy rozkładają ręce słysząc np. o dorobieniu kluczyka w Roverze 75 z 2005 roku :???:

VMatas - Wto Maj 18, 2010 21:27

Tutaj :) http://www.roverlink.co.u...age=rover75keys
Triumwirat - Sro Maj 19, 2010 16:06

Za tyyyyle to zrobią, bez łaski w salonie BMW ...

:sad:

dukat11 - Sro Maj 19, 2010 16:39

Triumwirat, Kup na Ebay.co.uk kluczyk, i zakoduj za 100zł do twojego samochodu.

np taki ale sprawdź numer na kluczyku

http://cgi.ebay.co.uk/ROV...=item563c6840cf

VMatas - Sro Maj 19, 2010 17:18

Tylko jedna uwaga: bar-kod musi odpowiadać VIN samochodu! Inaczej to będzie tylko kluczyk do mechanicznego zamykania/otwierania samochodu :)
dukat11 - Sro Maj 19, 2010 20:45

VMatas napisał/a:
Tylko jedna uwaga: bar-kod musi odpowiadać VIN samochodu! Inaczej to będzie tylko kluczyk do mechanicznego zamykania/otwierania samochodu :)


Ja do tej pory wiedziałem że są dwa typy CE0165 i TX3 CEPT SRD 1e GB

Możesz to rozwinąć ten temat. Jak to sprawdzić itd

VMatas - Czw Maj 20, 2010 06:37

Że typ klucza musi pasować to bezwzględnie. Ale każdy klucz do R75 musi być zrobiony według VIN auta, inaczej nie dopiszesz go do swojego Roverka. Na każdy Roverek w bazie danych przydzielono 10 pozycji, a baza danych jest u BMW w Niemcach. Jak ktoś zamawia nowy klucz po zgubieniu starego to po prostu bierze się następna pozycja i produkuje się nowy klucz, dodaje się do niego odpowiedni bar – kod, przy pomocy którego Testbook’iem klucz dopisuje się do auta. Jeżeli VIN i bar – kod nie odpowiadają jeden drugiemu - klucza nie da się dopisać. Nie ma innej opcji – i nikt jeszcze nic więcej nie wymyślił.

Zastanawia mnie tylko co robić z Roverkiem jak się zgubi wszystkie 10 kluczy :) :):)

Triumwirat - Czw Maj 20, 2010 15:46

VMatas - ale jeżeli kupię na eBay'u odpowiedni kluczyk (np. u mnie CE0165) i znam bar-kod drugiego zagubionego kluczyka (mam od niego nalepkę w książce serwisowej) to da się zakodować ten kluczyk czy nie :?:

BTW - w takim razie po co sprzedają na eBay'u używane kluczyki R75 z nowymi grotami do odróbki ?

VMatas - Czw Maj 20, 2010 16:10

Z tego co ja wiem, to podmiana bar-kodu nic nie da. Bar - kod to nie byle jakie liczby.. v nich w jakiś sposób jest zakodowany VIN auta i ID kluczyka. Jak coś się nie zgadza to masz kluczyk do ręcznego otwierania i tyle - ale równie dobrze możesz na miejscu taki dorobić. Jeżeli bym wszystko było takie proste to cały eBay i Allegro byliby zawalone tymi kluczykami i nie byłoby żadnego problemu. Niestety tak nie jest.

Jednak mogę się mylić co do podmiany bar-kodu - może ktoś przechodził przez taką operację? Nawet bym się ucieszył że nie mam racji, bo auto żony(też R75) ma tylko jeden kluczyk i stąd moje rozeznanie w temacie:)

A, właśnie jeszcze rating tego sprzedawcy jak dla eBay nie jest najlepszy.

Triumwirat - Czw Maj 20, 2010 16:50

VMatas napisał/a:
...
Jednak mogę się mylić co do podmiany bar-kodu - może ktoś przechodził przez taką operację? Nawet bym się ucieszył że nie mam racji, bo auto żony (też R75) ma tylko jeden kluczyk i stąd moje rozeznanie w temacie:)


Pozostaje nam zaczekać może PHJOWI wypowie się na ten temat ...
Nurtuje mnie jednak pytanie po co w takim razie są kupowane te kluczyki ?
Chyba nie ze względu na wygląd :mrgreen:

PHJOWI - Czw Maj 20, 2010 17:04

jeśli prawdiłowy jest bar code to zadziała wszystko , tylko czasami nie przyjmuje samego immo , ale myśle że to wina sprzedawcy co klapki podmienia, central działa z pilota.
Triumwirat - Czw Maj 20, 2010 17:54

PHJOWI napisał/a:
jeśli prawdiłowy jest bar code to zadziała wszystko , tylko czasami nie przyjmuje samego immo , ale myśle że to wina sprzedawcy co klapki podmienia, central działa z pilota.


Zapytam więc jeszcze raz tym razem Ciebie - PHJOWI:
- jeżeli kupię na eBay'u odpowiedni kluczyk (np. u mnie CE0165) i znam bar-kod drugiego zagubionego kluczyka (mam od niego nalepkę w książce serwisowej) to da się zakodować ten kluczyk moim znanym kodem i będzie działał immo czy nie :?:

PHJOWI - Czw Maj 20, 2010 19:19

bar code nir jrst przypisany do auta ale do danego klucza , zgubiony nic nie da.
Triumwirat - Czw Maj 20, 2010 20:03

PHJOWI napisał/a:
bar code nir jrst przypisany do auta ale do danego klucza , zgubiony nic nie da.


Zakładając, że mam zakupiony nowy kluczyk z bar-kodem (gotowiec z eBay) to dasz radę go zakodować do Rovera 75 tak by działał immobilizer ?

Please tylko - TAK czy NIE ?!

Da się czy nie :!:

PHJOWI - Czw Maj 20, 2010 21:05

nie odpowiem tak czy nie bo zależy ja to sprzedawca sprzeda.
Triumwirat - Czw Maj 20, 2010 22:58

PHJOWI napisał/a:
nie odpowiem tak czy nie bo zależy ja to sprzedawca sprzeda.


Nie rozumiem o co Ci chodzi :bezradny:

Do zakodowania immo nie wystarczy nowy kluczyk z bar-codem zgodny z modelem oryginału (np. CE0165 - taki jak tutaj ) ?
To co jest jeszcze potrzebne ?

BTW - ten sam kluczyk jest w LAND ROVER DISCOVERY, ciekawe ile oni sobie liczą ...

KILLERMGZT190 - Pią Maj 21, 2010 00:30

Triumwirat, Słuchaj, ja kupiłem dokładnie ten sam kluczyk z bar kodem,miało być wszystko ok. a jednak.W serwisie próbowali go zakodować chyba z dziesięć razy i nic,drzwi się otwierają ale silnik nie odpala.Koleś dzwonił cholera wie gdzie i okazało się że nie może zakodować go do mojego auta ponieważ kluczyk a raczej bar kod jest do land rovera.
Zamówiłem więc kluczyk w tym serwisie..Przyszedł po kilku dniach prawie gotowy do użycia(musieli go tylko zakodować).Bolał tylko koszt 160 "funciaków" za kawałek plastyku i metalu.A tamten z eBaya powieszę sobie chyba na ścianie.
Pozdrawiam.

VMatas - Pią Maj 21, 2010 06:07

PHJOWI miał na myśli, że jeżeli sprzedawca zaprasza VIN auta, zatem zamawia odpowiednio zrobiony kluczyk i go sprzedaje, to wtedy można zakodować. Inaczej będzie jak u KILLERMGZT190. Amen.
Triumwirat - Pią Maj 21, 2010 10:25

Nareszcie konkrety ale ...

- czy ktoś może jednoznacznie potwierdzić, to co było pisane na forum, tzn. że do każdego Rovera 75 jest przypisane tylko 10 bar-kodów?

Mnie osobiście wydaje się, że do każdego samochodu przypisywane są kody z danego zakresu (dość szerokiego) i szukając kluczyka o podobnym Part No, będzie się dało zakodować taki kluczyk - spróbuję może się uda np. na tej aukcji jest kluczyk o Part No: 73370847C

Pewności nie mam ale powyższy wniosek nasuwa się sam, m.in. po próbie przeprowadzonej przez serwis w Anglii i opisywanej przez KILLERMGZT190. Przecież, jeżeli nie dało by się zakodować kluczyka to serwis nie próbował by tego robić, tylko poinformował klienta, że w grę wchodzi tylko zamówienie nowego po numerze VIN :roll:

VMatas - Pią Maj 21, 2010 11:13

Pytanie tylko ile serwisów ma rozeznanie w elektronicznych podzespołach Roverków? Stad i różne dziwa.. Co do próby podmiany bar-kodu powodzenia. Czytam już w całości 5 forum Rowerków, i na żadnym z nich o takim czymś jak podmiana nic nie słyszałem. Jedyna osoba na całym Ebay sprzedająca kluczyki już ma być podejrzane :)
Do rovera może być przypisane tylko 10 kluczy wystarczy poszukać: http://www.rover-club.net..._electrics.pdf, 39-42 strona. Jeżeli przeczytać wszystko, to już nie będzie teorii że można cos domajstrować. W ogóle bardzo użyteczny dokument polecam!

Jak widać nie czytamy uważnie nawet RAVE.

Triumwirat - Pią Maj 21, 2010 11:24

VMatas - dzięki za linka.

Wreszcie czarno na białym. Przeczytałem i faktycznie, d... zbita :beczy:

Szkoda ...

VMatas napisał/a:
Jak widać nie czytamy uważnie nawet RAVE.


Chciałem, ale ten dla R75 po 2003 z Technicznego FAQ jest niedostępny - na co zwróciłem już jakiś czas temu uwagę administratorowi ...

Proszę o aktualny namiar na tego RAVE, a umieszczę go dodatkowo na swoim chomiku.

VMatas - Pon Maj 24, 2010 19:16

Tutaj.
apples - Pon Maj 24, 2010 19:49

http://forum.roverki.eu/v...p=501893#501893
Pieta - Pon Maj 24, 2010 20:15

apples napisał/a:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=501893#501893


Link do Rave dla modelu po liftingu od dawna nie działa.

apples - Pon Maj 24, 2010 20:22

Pieta napisał/a:
Link do Rave dla modelu po liftingu od dawna nie działa.
Przekazałem dalej :wink:
Triumwirat - Pon Maj 31, 2010 14:42

VMatas napisał/a:
Tutaj.


Niestety torrent - więc nie dla mnie :cry:

Lysol - Sro Cze 23, 2010 12:34

Trochę odkopie temat ale zależy mi na dorobieniu klucza z pilotem do mojego R75. nie mam żadnych kodów do tego wiec jak rozumiem pozostaje mi dorobienie po nr. VIN. Dlatego mam pytanie czy ktoś korzystał z takiej opcji? i czy może podać adres jakiegoś serwisu który się tym zajmuje. Czy może wystarczy tak jak gdzieś tu pisało udać się do autoryzowanego serwisu BMW??
Zaznaczam że zależy mi na kluczu z pilotem.

PHJOWI - Sro Cze 23, 2010 15:52

przez bmw nic nie załatwisz , ja ściagam po przez dystrybutora mg rover , trwa to ok 35-45 dni .
Triumwirat - Pią Cze 25, 2010 09:06

PHJOWI - ile to u Ciebie kosztuje ?
ljpapo - Sro Cze 30, 2010 21:40
Temat postu: kluczyk
Panowie, podobny problem mianowicie zgubiłem kluczyk w ten weekend....mam jedynie zapasowy gryf do otwarcia zamków samochodu.....czy nie prościej i taniej kupić kompletny zestaw tj. kluczyk, immo, komputer, stacyjka....z tego co się orientowałem koszt to ok 400zł...
ile w takim wypadku kosztowała by wymiana tych podzespołów w serwisie.....i jeszcze na koniec czy możliwe jest po prostu ściągnięcie elektroniczne immo i posługiwanie się zapasowym (pilot ogólnie nie jest mi szczególnie potrzebny) proszę o odpowiedź.....
szkoda, że mój pierwszy post na forum powstał w takich okolicznościach :/ życie
pozdrawiam i liczę na pomoc

witgut - Sro Cze 30, 2010 22:35

Poszukaj chwilę, gdzieś tutaj równolegle jest temat w którym jeden z kolegów twierdzi że może na podstawie ews dorobić pestkę odblokowującą IMMO, więc można by uruchamiać auto. jak znajdę temat to podrzucę
o: http://forum.roverki.eu/v...p=522035#522035

ljpapo - Czw Lip 01, 2010 13:39

no widziałem....bardzo Cię proszę o więcej informacji jeśli dogadacie się na ten temat....jesteśmy z tych samych okolic i to było by moje wybawienie
sysekp - Wto Lip 06, 2010 14:58

Mam podobny problem!!! Mam dwa kluczyki z pilotem, ale niestety uszkodzone przyciski otwierania drzwi, czy to można gdzieś naprawić? Ewentualnie zrobić nowy kluczyk?
Pablo20 - Pon Sie 30, 2010 18:31

Mam problem z kluczukiem do roverka 75. powypadały mi gumki z przycisków otwórz i zamknij. czy można jakoś dokupić samą oprawe gumową, czy musze kupić cały kluczyk? czekam na odp
SyntaX - Pon Sie 30, 2010 18:37

Nie wiem czy pilot wygląda tak samo jak we Freelanderze. Jeżeli tak to kupisz bez problemu. http://allegro.pl/pilot-o...1193978455.html
dukat11 - Pon Sie 30, 2010 19:07

SyntaX napisał/a:
Nie wiem czy pilot wygląda tak samo jak we Freelanderze. Jeżeli tak to kupisz bez problemu. http://allegro.pl/pilot-o...1193978455.html


niestety wygląda inaczej. Można kupić na ebayu nową

http://cgi.ebay.co.uk/ROV...les_CarParts_SM

lub dowolny używany kluczyk i przełożyć środek oraz grot

Dziadek - Pon Sie 30, 2010 19:38

Można za mniejsze pieniądze kupić niepotrzebny kluczyk.Ja trafiłem na taki w niezłym stanie z rozebranego anglika.Kwestia 25 do 30 zeta. Obudowa jeszcze długo posłuży.
seyfer - Wto Sie 31, 2010 07:10

za 25-30zł to na prawde trzeba trafić :cry: jak szukałem swojego czasu kluczyka to śpiewali 90-200 zł i tylko w komplecie ze stacyjką :neutral: :neutral: wtedy to juz *&@#$ do słuchawki :evil: W końcu sam to dorobiłem. Wyglądem aż tak nie przeraża ale następnym będzie cacy :)
dorotamax1 - Wto Sie 31, 2010 07:20

Pokazał się pan na allegro dorabia kluczyki do r 75 . http://moto.allegro.pl/kl...1197601878.html
Dziadek - Wto Sie 31, 2010 07:47

Dwie stówy to już przesada ! Czy właściciela Rovera trzeba tak czesać? To chylę czoła przed seyferem, wydaje mi się że to rozsądniejsze wyjście.
seyfer - Wto Sie 31, 2010 09:04

w moim przypadku żeby wszystko ładnie pasowało to musze tylko ową blaszkę zagiąć delikatnie na prasie bo na chwile obecna jest po prostu prosta blaszka i niestety odstaje przy krawędziach a lekkie nawet szlifowanie odpada ze względu na grawer laserem :mad:
Na płasko

VMatas - Wto Sie 31, 2010 10:12

dorotamax1 napisał/a:
Pokazał się pan na allegro dorabia kluczyki do r 75


Może stąd bierze i sprzedaje? http://cgi.ebay.co.uk/Lan...M#ht_1500wt_898

seyfer,

Respekt! :grin:

seyfer - Wto Sie 31, 2010 10:26

wole juz swoja wersje :P
Pablo20 - Wto Paź 19, 2010 20:32

za dwie stówy to ja już wole otwierać kluczykiem drzwi, ale spoko
witgut - Sob Gru 11, 2010 13:33

W związku z tym iż wypowiadałem się w tym temacie, nie mając pełnej wiedzy, dopiszę się teraz gdy już dorobiłem sobie kluczyk.
Więc dorobienie kluczyka do rovera 75 to koszt- od 220- 320zł.
Kupujemy surowy "pusty" (bez elektroniki) kluczyk (e-bay ok 70 zł, allegro 120zł), i znajdujemy zakład dorabiający klucze do BMW, w celu dorobienia transpondera- koszt 150-250 zł z docięciem grota. Taki kluczyk ma pewne ograniczenia tj- nie mamy pilota i nie są aktywowane wszystkie funkcje ochrony, ale rozbraja alarm i umożliwia jazdę :) .
Koszt "pełnosprawnego" klucza z pilotem jest większy o koszt pilota z barcodem i koszt dopisania za pomocą T4.

Boncky - Sob Gru 11, 2010 17:57

miałem ten sam temat, ceny takie same, załatwiłem przez znajomego w serwisie, dwa klucze z kodowaniem dałem 20 zł. A teraz płaczcie ;]


wersja witguta też potwierdzam, też tak można, klucz z pustym transponderem kupi się bardzo tanio

urzendnik - Sob Lip 16, 2011 06:25
Temat postu: dorobienie kluczyka [r75]
też mam problem z kluczem bo dostałem tylko jeden i teraz poluje na dorobienie grota z imo + elektronika do centralnego. W łodzi mam problem, bo fachowcy nie mają (lub nie chcą mieć) materiału. Znalazłem w W-wie kompletny kluczyk za 600 zł, cena duża ale do przełknięcia tylko czasu nie ma żeby specjalnie d stolicy jechać.
Ale znalazłem na allegro grot z obudową za 50 zł oraz na innej aukcji uzywany klucz od jakiegos r75.

i pytanie: Da się starą elektronikę przełożyć do nowej obudowy i zsynchronizować z moim autkiem? bo wyżeźbienie rowków to rzecz prosta i niedroga i nawet w łodzi to mi zrobią :)
może ma ktoś doświadczenie w tej kwestii?

witgut - Sob Lip 16, 2011 07:20

Trzeba czytać, bo było wielokrotnie:: NIE DA SIĘ ZAPROGRAMOWAĆ UŻYWANEGO PILOTA
urzendnik - Sob Lip 16, 2011 10:48
Temat postu: kluczy dorabiany
właśnie znalazłem gościa, który twierdzi, że robi takie rzeczy i że przeprogramował też do r75 :| . Jeśli się uda to będę miał kluczyk za 300 zł z pilotem. Niestety jutro ruszam na urlopik więc zajmę się tym po powrocie.
A czy się to udało - napisze jak zrobię.
mam nadziej że się co niektórzy mylą, bo jak nie, to będę parę stówek w plecy

witgut - Nie Lip 17, 2011 12:37

Więc powodzenia i czekamy na wyniki :)
urzendnik - Wto Sie 16, 2011 10:15
Temat postu: dorbaiany kluczyk
no, i po urlopie wziąłem się za dorabianie kluczyka, i jak obiecałem napisze co wyszło:
D... a żeby nie było brzydko to PUPA
Gostek, który miał mi zaadoptowac klucz wycofał sie bo.... pomyliły mu się auta
Także WITGUT - miałeś racje. Straszna kupa jest kluczykiem do r75

VMatas - Wto Sie 16, 2011 10:26

W Wilnie dorabiają - wypróbowane. Oczywiście że bez centralnego(pilot nie działa), ale zamek otwiera i auto odpala. Cena 300Lt (ok 340 Zł), ale trzeba przywieźć auto. Lub EWS-3 i kluczyk dla skopiowania.
urzendnik - Wto Sie 16, 2011 10:43
Temat postu: dorobienie kluczyka r75
Przed chwilką dosłownie znalazłem w Łodzi punkt dorabianie kluczyków. Gość się zarzeka, że zna tema rover z bmw i dorobi za 350 zł (imo + grot). A jak dobrze pójdzie to nawet z pilotem za 600 zł. Jadę spróbować ;)
witgut - Wto Sie 16, 2011 12:03

Jeśli mnie pamięć nie myli to pod tym adresem też znajdziesz fachowca który sobie poradzi:\Kontakt

ul. Zawiszy Czarnego 8, Łódź, tel. 602724868

automechanik - Wto Sie 23, 2011 23:17

może pod tym adresem http://allegro.pl/rover-7...1736894724.html
urzendnik - Czw Wrz 08, 2011 22:18
Temat postu: Dorobiłem...
WITGUT - znów miałeś racje :) pod adresem Zawiszy czarnego, dorobili mi kluczyk za 300 zł, niestety bez pilota ale działa. Co prawda po otwarciu auta trzeba szybko do stacyjki i uruchamiać bo w innym przypadku zacznie wyć. To znaczy że alarm fabryczny jeszcze działa :)
Dzięki za pomoc
Pozdrawiam

witgut - Pią Wrz 09, 2011 07:01

Cieszę się że pomogłem :mrgreen: .
Cytat:
. Co prawda po otwarciu auta trzeba szybko do stacyjki i uruchamiać bo w innym przypadku zacznie wyć. To znaczy że alarm fabryczny jeszcze działa :)


Nie do końca tak, znaczy to jedynie, że masz coś zepsutego w zamku drzwi, lub zupełnie niepotrzebnie się spieszysz z tym wkładaniem kluczyka do stacyjki.
Alarm dezaktywuje się po przekręceniu kluczyka w drzwiach.

stee-zoo - Pią Gru 16, 2011 20:56
Temat postu: Witam temat jednego kluczyka ponownie.....
Panowie u mnie jest to samo zakup r75 i jeden kluczyk ...
Od razu udałem sie do punktu dorabiania kluczy ,gość włożył mój kluczyk do jakiegoś czytnika i powiedział ze kluczyk ma stałą częstotliwość [czy coś takiego zapomniałem jak to sie po fachowemu nazywa]bodajże 73 i za dorobienie kluczyka i krzyknął 120zł.Niby ma otwierac i odpalać auto...[Zobaczymy co z tego wyjdzie w praktyce jak dorobi kluczyk]
A teraz sprawa pilota.
Ostatnio dorabiałem pilot do bramy garazowej pan z firmy która montowała mi bramę przyjechał z nowym pilotem wcisnoł na nim przycisk od otwierania na około 10 sekund i przylożył mój org.pilot do niego i wcisnoł na mojm przycisk otwierania i gotowe.
Nowy pilot zapamietał czestotliwość to samo z przyciskiem zamykania i po wszystkim..
Panowie a może to samo udalo by się z pilotem od centralnego r75.
Skopiować czestotliwośći otwierania i zamykania auta... :idea:

witgut - Pią Gru 16, 2011 21:05

stee-zoo napisał/a:
gość włożył mój kluczyk do jakiegoś czytnika i powiedział ze kluczyk ma stałą częstotliwość
- niestety nie ma racji (kod jest zmienny), nie płać do póki nie odpalisz auta :) ,
Co do pilota nie marnuj czasu i pieniędzy na próby skopiowania sygnału na uniwersalny pilot.

Dziadek - Sob Gru 17, 2011 00:51

stee-zoo napisał/a:
[Zobaczymy co z tego wyjdzie w praktyce jak dorobi kluczyk]

Nie zapomnij dać znać jakie są efekty.
Ja po zakupie pojechałem do polecanego przez kumpli fachowca,który od razu powiedział że nie da razy i nie będzie próbował,żeby nie narażać mnie na zbędne koszty.

Lander - Sro Lut 01, 2012 00:17

Trochę odkopie stary temat ale sprzedaje klucze na Allegro do Rovera 75 jeżeli ktoś jest chetny to zapraszam. W ofercie kluczyki bez pilota i z pilotem. Niestety dopisanie pilota musi zrobic ktos z T4 widzialem ze Pan PHJOWI może takiej uslugi dokonac ...
ARTUR1983 - Nie Kwi 29, 2012 13:56

ile kosztuje taka usługa dopisania pilota?
WojtekN - Nie Kwi 29, 2012 18:54

A ja mam pytanie natury mechanicznej odnośnie kluczyków.
Standardowo przyciski popękały. Kupiłem swego czasu same przyciski ale chodzą strasznie opornie.
Chciałbym nowy kluczyk.
Na allegro sprzedają takie gdzie niby można przełożyć grot i resztę i takie gdzie o o możliwości przełożenia grota nie wspominają.
Dorobienie grota z surówki to ok 40-50 PLN więc lepiej tego uniknąć jeśli można ;)

Tylko po rozebraniu mojego kluczyka za cholerę nie widzę możliwości wyjęcia grota!
Źle patrzę czy się nie da?

xROnx - Nie Kwi 29, 2012 19:05

Da się wyciągnąć sam grot. Sam to robiłem jakiś tydzień temu.
Jeśi masz stary kluczyk ze znaczekiem Rovera to lepiej dokupić jakikolwiek używany kluczyk też ze znaczkiem Rovera(jeśli to dla Ciebie ważne) i po prostu przełożyć wszystko(grot, płytkę). Czyli generalnie ze dokupionego kluczyka używki przekładasz tylko tą stronę z guzikami.
Znajdź kluczyk używany w dobrym stanie i przełóż wszystko. Robota dosłownie na 2min ;)
Grot wyciągniesz np pociągając kombinerkami za niego.

WojtekN - Nie Kwi 29, 2012 20:24

No skubany nie chce wyjść ;) Jutro spróbuję jakimś poważniejszym sprzętem niż mini kombinerki jakie ma przed sobą :)
mike-l - Sro Paź 31, 2012 12:06

Polecam ten zakład:
http://www.dorabianiekluczygdansk.pl/
Gdańsk, Norblina 23
tel. 602-238-761

Jest możliwe dorobienie całego kluczyka: pilot, transponder (nowy oryginał BMW), docięcie grota.
Kodowanie transpondera i dopisanie go do EWS (czyli trzeba go wyjąć z auta!) zajęło ok 20min. :)
Problem jest z pilotami - dostępność na rynku nowych i pewnych jest mocno ograniczona. Jakiś czas temu był wysyp jakiś malezyjskich bądź tajwańskich podróbek, ale szybko ulegały awariom.

Polecam wybrać się osobiście i ustalić z właścicielem co można zrobić.
Telefonicznie ciężko się dodzwonić bo jest bardzo zajęty ;)

maryba - Pon Maj 13, 2013 21:39

xROnx napisał/a:
Da się wyciągnąć sam grot. Sam to robiłem jakiś tydzień temu.
Jeśi masz stary kluczyk ze znaczekiem Rovera to lepiej dokupić jakikolwiek używany kluczyk też ze znaczkiem Rovera(jeśli to dla Ciebie ważne) i po prostu przełożyć wszystko(grot, płytkę). Czyli generalnie ze dokupionego kluczyka używki przekładasz tylko tą stronę z guzikami.
Znajdź kluczyk używany w dobrym stanie i przełóż wszystko. Robota dosłownie na 2min ;)
Grot wyciągniesz np pociągając kombinerkami za niego.


też jestem na etapie szukania obudowy, czy pokusić sie o nowe rzemiosło, czy kupić zdrowszą używkę ?

Nowa obudowa http://allegro.pl/show_item.php?item=3195873977

MaReK - Pon Maj 13, 2013 23:24

Szukaj takiego, gdzie będziesz mógł wcisnąć stary grot.
A co się stało z Twoim? Wyrobiła się guma czy mikroswitch się odlutował?

maryba - Wto Maj 14, 2013 09:27

już znalazlem , 41 zl z przesylka, obudowa, wymienny grot + switch + bateria , u mnie gumki sie wykruszyły
wellman - Pią Lip 04, 2014 09:03

Długo szukałem możliwości dorobienia drugiego kluczyka do mojego Roverka. Większość wiarygodnych ofert była z dalekiego południa lub okolic stolicy.

Tydzień temu trafiłem przez FB na profil gościa, który zajmuje się dorabianiem kluczy w Toruniu (a to nie dość, że blisko to jeszcze często bywam) i akurat pochwalił się kluczykiem do R75 razem z pilotem.

Napisałem, umówiłem się i dołączyłem do portfolio na FB :P
Koszt 600 zł, autko zostawione na niecałe 2h.

Gdyby ktoś z pomorza i okolic szukał - polecam. Link: https://www.facebook.com/...aniaKluczyTorun

:mrgreen:

MaReK - Pią Lip 04, 2014 23:52

I co wchodzi w cenę 600 zł ?
Kluczyk (grot) + transponder, który pozwala na uruchomienie auta czy może do tego kompletu dostajesz jeszcze w pełni funkcjonalny pilot (otwieranie/zamykanie zdalne)?

wellman - Sob Lip 05, 2014 00:02

Za 600 zł mam pilot z barcode, którym mogę otwierać i odpalać oraz w pełni funkcjonalnego pilota. Kluczyk wygląda identycznie jak stary i działa identycznie jak stary. :-)
MaReK - Sob Lip 05, 2014 15:08

To nieźle ;) Muszę zatem spróbować sił w tym zakresie ;)
Spróbuję w wolnej chwili dopisać nowy kluczyk do swojego auta, tym bardziej, że mam tylko jeden. Ile kosztuje nowy kluczyk z RIMMER'a ?

Cieszyn - Sob Lip 26, 2014 15:58

Czy za 600 zł jest kompletna usługa u tego gościa z torunia? mianowicie razem z nowym surowym kluczem? czego on potrzebuje? Czy dałoby się załatwić sprawę przez pocztę?
wellman - Sob Lip 26, 2014 16:27

Tak, za 600 zł (nawet z rachunkiem :D ) dostałem nowiutki docięty kluczyk z działającym pilotem wyglądający identycznie jak stary.

Z tego co wiem to do zaprogramowania wyjmował EWS, więc pewnie gdybyś chciał wysyłkowo to musiałbyś wysłać swój kluczyk i moduł EWS, ale dla pewności lepiej napisz tam lub zadzwoń i zapytaj.

Dawidovs - Pon Lip 28, 2014 07:31

Cieszyn, kolego w Kraku masz taką usługę za 500 zł i jeszcze gość do mnie przyjechał do firmy i kluczyk dorobił u siebie w autku :P
tel. 888 799 699
Dostajesz kluczyk nowy z BAR kodem. Frezuje grot w moblinym warsztaciku.]
Powołaj się że dorabiał już do R75 gościowi na saskiej w kraku to może też do ciebie dojedzie.
Pzdr

Micros - Czw Lip 31, 2014 09:11

Gdyby ktoś chciał to podam sposób na jeszcze tańsze dorobienie kluczyka.

Kupujemy na allegro obudowę z surowym grotem (50zł)
dorabiamy sam grot (40zł)
dokładamy do pilota transponder + usługa kodowania (150zł) - działa nam już immo
jedziemy do serwisu z T4, płacimy za dopisanie i mamy centralny (100-150zł)

wychodzi 350-390 zł

W razie czego mogę podać namiary na punkty w Łodzi. Jest z tym trochę zachodu, ale wychodzi taniej.

wellman - Czw Lip 31, 2014 09:32

Micros, ten sposób wydaje się być dobrze znany :-) Problem jest tylko taki, że T4 nie są zbyt powszechne, a gdybym miał specjalnie jechać do Poznania (chyba najbliżej mnie) tylko na dopisanie to straciłbym czas i kasę na dojazd. Stąd takie usługi kompleksowe za 500-600 zł dla niektórych się jednak opłacają bardziej. :-)
witgut - Czw Lip 31, 2014 14:46

Micros napisał/a:
jedziemy do serwisu z T4, płacimy za dopisanie i mamy centralny (100-150zł)

wychodzi 350-390 zł


ciekawe co chcesz dopisać na T4, skoro w obudowie masz tylko transponder a nie masz elektroniki z przyciskami, nadającej sygnał do otwarcia drzwi. Jeśli chodzi o dopisanie używanego "pilota" to z tego co pamiętam, tez nie przez t4

MaReK - Sob Sie 02, 2014 23:45

T4 dopisze kluczyk tylko z BARCODem.
Dopisanie transpondera NOWEGO do EWSa to 5 minut roboty.
Dopisanie do BCU elektroniki - jeszcze nie wiem jak :) Skoro jednak robią całość w cenie 500-600 zł to znaczy, że musi być to proste i może zrobi to jakiś czarodziejski interfejs za kilka tyś. zł.

Sposób zapożyczony z BMW nie działa, chyba, że mam uszkodzoną elektronikę lub potrzeba otwarcia auta za pomocą kluczyka i zamka w drzwiach kierowcy.

AdaskoC - Nie Sie 03, 2014 12:43

Mam do mojego auta CDT jeden kluczyk. Mam tez dawcę na podwórku v6 z dwoma kluczykami. Byłby w stanie ktos z forum mi to ogarnąć, przeprogramować, żeby te dwa kluczyki obsługiwały mój pojazd? Wkładki przełożę ale z immo i pilotami sam sobie nie poradzę :-) w jaki sposób trzeba to ugryźć? Wsadzić EWS z v6 i zgrać go z moim kompem? Bo piloty trzeba dopisać do modułu komfortu tylko chyba.
MaReK - Nie Sie 03, 2014 12:52

Karkołomna operacja ;)
Mając taką konfigurację lepiej byłoby:

1. wyjąć BCU (moduł komfortu) z v6
2. wyjąć jedną elekotrnikę z pilota od V6 i wsadzić ją do pilota obecnego zostawiając "dupkę" z transponderem od CDT.
3. dokupić jeden nowy transponder i zaprogramować go do Twojego EWS.
4. wymienić transponder w drugim kluczyku od v6
5. dorobić sobie grot na podstawie CDT

następnie w BCU zmienić VIN oraz przejechać się na sesję T4.
Twoje BCU może być znacząco inne od dawcy i po jego podłączeniu np. zacznie Ci wyć alarm ;)

AdaskoC - Nie Sie 03, 2014 13:01

Będę w takim razie kombinowal w wolniejszym czasie :-) dzieki
MaReK - Nie Sie 03, 2014 13:04

Obsługujący T4 musi wiedzieć co robi. Nie może zrobić "replace module" bo Ci zagra dane od kluczyków z V6 danymi od CDT i cała operacja na nic. Znajdę w końcu tę chwilę i zrobię odczyt BCU bit po bitcie. Wtedy będzie tylko trzeba "testerów" gdzie i co zmienić :)

Pozdrawiam,

Roverkornika - Sro Paź 22, 2014 07:44
Temat postu: Czy to wystarczy?
Cześć,
w moim pilocie do samochodu Rover 75 pokruszył się gumki od otwierania drzwi. Zakupiłem nową obudowę wraz z grotem do docięcia. I tutaj jest moje pytanie - czy jeśli ślusarz przytnie grot tak jak jest w oryginalnym kluczyku, a ja przełożę elektronikę z mikro-włącznikami i "pestkę" to będzie wszystko w porządku? czy też muszę przełożyć też oryginalny grot z jakiegoś powodu?

Przy przełożeniu samej elektroniki i pestki do nowej obudowy - pilot bardzo dziwnie się zachowywał tj, czerwona lampka migała kilkukrotnie a później przyciski nie odpowiadały na wciskanie.

Autko jest z końcówki 2004 roku i chyba tam już jest nowszy komputer T5? taki, że Rover Serwis Tomasz Staniucha nie jest w stanie np skasować inspekcji oleju...
Pozdrawiam.

longer86 - Sro Paź 22, 2014 08:10

docięty grot będzie pasował, możesz też przełożyć stary,

Może obudowa nie pasuje na przyciski i automatycznie po złożeniu obudowa sama dociska któryś włącznik?

Roverkornika - Sro Paź 22, 2014 15:15
Temat postu: C.D.
Po przełożeniu elektroniki do nowej obudowy (17zl) oraz docięcia grotu w punkcie (50zl) - całość zadziałała. Czemu wcześniej wariowała lampka i dawała jakieś znaki nie wiem.
Kasa313 - Nie Sty 11, 2015 20:45

Witam serdecznie,

Mam Roverka 75 2.0CDT 2003r.

Posiadam kluczyk oryginalny Valeo, niestety jest z nim coraz gorzej, rozwala się plastik odpadły mi dwa guziczki od otwierania/zamykania.

Kupiłem nowy grot + obudowa i co dalej?

Nie chcę płacić 500zł za dorobienie. Czy można kupić kluczyk oryginalny z allegro jakiś uzywany, wziąć z niego całe graty prócz grota i przelozyc do tego zamiennika z allegro? Ktos to zaprogramuje?

Chyba, ze macie juz jakies sprawdzony pomysly. Jestem z okolic Rzeszowa (Mielec). Blagam pomocy :D

wellman - Nie Sty 11, 2015 20:59

http://allegro.pl/kluczyk...4898351725.html

Kupujesz taką ładną obudowę, przekładasz wsio ze swojego rozlatującego się kluczyka i gotowe! :-)

Kasa313 - Pon Sty 12, 2015 18:52

To git, tak zrobię.
A co żeby dorobić zapasowy z działającym immo?

Czy jak kupie drugi grot dorobie Sobie sam kluczyk bez immo to chociaż otworze drzwi ? Bo odpalić bez immo nie ma szans, ale jak się zgubi to chociaż będę miał klucz żeby dostać się do auta, a w ostateczności zrobi się calosc za pareset zlotych

wellman - Pon Sty 12, 2015 19:13

Dociąć grot w takim kluczyku mogą wszędzie i da się nim otworzyć drzwi, ale bez dopisanej do EWS pestki immo nie odpalisz. Niemniej w większości zakładów, gdzie radzą sobie z BMW, będą potrafili zaprogramować taką pestkę i dodać do EWS.

Jeśli natomiast chcesz mieć też działający pilot, to to już robią tylko niektórzy magicy i na ogół kasują 500-600 zł, w tym jest już nowy kluczyk z całą elektroniką kosztujący coś ok. 200-300 zł.

grota10 - Pon Sty 12, 2015 19:40

W Toruniu jest czlowiek ktory robi takie rzeczy bez problemu
wellman - Pon Sty 12, 2015 21:34

Nie dalej jak na stronie 7, kilka miesięcy temu, zdaje się że polecałem właśnie tego człowieka. :-)
Kasa313 - Wto Sty 13, 2015 21:44

Czyli docinam nowy grot i żeby mieć w razie w kiedyś otwartą drogę do drogiego prograowania.

na teraz przekladm stary grot do nowej obudowy i wkłada tam cala ta plytke z guzikami itp. - to się jakos ze Soba laczy itp.€?

longer86 - Wto Sty 13, 2015 22:52

płytka to pilot więc przekładasz jak leci z baterią i działa dalej, tylko jeszcze z obudowy musisz przełożyć pestkę immo, mała czarna wciśnięta w obudowę
qwe12318 - Pon Cze 01, 2015 21:54

A czy ktoś z was testował może o taki pilot?

http://allegro.pl/nowy-kl...5089718852.html

Fajnie było by przerobić stary zdezelowany kluczyk na troszkę nowszy i poręczniejszy ale patrząc po zdjęciach wydaje mi się, że grot jest inny...

Ostatniego czasu szukałem MG ZT i znalazłem chyba 2 opisy gdzie była mowa o takim kluczyku w zestawie - ktoś ma jakieś doświadczenia?

prebenny - Pon Cze 01, 2015 22:10

qwe12318 ja i Sandman taki mamy i działają. Tylko trzeba znaleźć zakład, który Ci przełoży grot.
qwe12318 - Wto Cze 02, 2015 20:23

prebenny - dzięki, zamawiam a o przełożenie później będę się martwić
prebenny - Sro Cze 03, 2015 00:53

Z przełożeniem elektroniki nie ma problemu - pasuje P&P. Jedyna rada to wymień baterię i sklej kluczyk (jak to chińszczyzna te zaczepy są marne i jak Ci kluczyk spadnie to możesz zgubić immo przypadkiem...).
MaReK - Nie Cze 07, 2015 16:23

Dorobienie kluczyka, to już nie jest taki temat tabu ;)

Aby dokodować do auta immo trzeba na pewno wyjąć EWS'a, bo póki co tylko mechaniczna ingerencja w niego pozwoli na jego pełny odczyt i dopisanie nowego transpondera. Dokodowanie używanego pilota, to także od jakiegoś czasu już nie jest kłopot. Najtrudniejsze w tej chwili to dokładne docięcie grota :)

Osobiście dorobiłem sobie drugi kluczyk w następujących krokach:

1. zakup pilota na allegro (sprawny musi być :P )
2. zakup obudowy + grota (nawet dostałem na wymianę micro switche) również na allegro
3. docięcie grota (najdroższa usługa ze wszystkich)
4. dopisanie elektroniki używanego kluczyka do mojego BCU
5. dopisanie nowego transpondera do mojego EWS'a

Z uwagi na wrażliwość informacji więcej szczegółów na forum publicznym nie należy pisać.

W każdym razie dopisanie kluczyka na rynku do naszych aut, to koszt ok. 600 zł. Myślę, że spokojnie można sporo zmniejszyć te koszty. Gdyby ktoś reflektował z okolic dolnośląskiego polecam kontakt PW do marcin.misek z forum. Z mazowieckiego i okolic na PW do siebie :mrgreen:

Btw. Nasz pilot oryginalny od R75 jest nieporęczny? ;) Jest fajny nawet pomimo tego, że nie chowa mu się grot ;)

Ps.
Najprawdopodobniej do freelanderów też da się zastosować ten patent. Ale tego nie mieliśmy okazji testować.

Pozdrówki,

marcin.misek - Nie Cze 07, 2015 16:48

Przy czym zaznaczam że mogę dopisać jedynie piloty ( używane, nowe, co kto woli).
Co do immobilizera jeszcze tego nie robię.
A przy okazji mogę przekodować BCU ( zmiana Anglia/Europa, samozamykanie, otwieranie na dwa razy i inne tego typu rzeczy)

MaReK - Nie Cze 07, 2015 17:12

marcin.misek napisał/a:
Co do immobilizera jeszcze tego nie robię.

Kwestia czasu... Tydzień po zlocie i będzie i to potrafić ;)

[ Dodano: Nie Cze 07, 2015 18:12 ]
marcin.misek napisał/a:
A przy okazji mogę przekodować BCU ( zmiana Anglia/Europa, samozamykanie, otwieranie na dwa razy i inne tego typu rzeczy)

Jak i więkoszość funkcji serwisowych takich jak oferuje T4, a nawet i więcej.

longer86 - Nie Cze 07, 2015 17:16

To częściowo mogę poratować kodowaniem w wlkp. :p
Co do immo. Mam pestkę i mam ews do którego jest wpisana, bez wyciągania nie da rady dopisać do EWS w aucie?

sknerko - Nie Cze 07, 2015 17:18

longer86 będziesz dopisywał kluczyki do auta? bo zieciunio będzie potrzebował ale razem z immo.
longer86 - Nie Cze 07, 2015 17:19

Nie jadę na zlot, wiec zanim sie do tego przyuczę potrwa więcej niz tydzień ;)
sknerko - Nie Cze 07, 2015 17:20

Spox, ciśnienia nie ma
sTERYD - Nie Cze 07, 2015 23:36

MaReK, a nie myślałes, żeby po prostu skopiować "pastylke" z aktywnego pilota (razem z dorobieniem grota to pewnie zamknię się w 50 może 100 pln) a tylko pilota dopisać do BCU?
Chyba, że źle myślę i taka kombinacja nie zadziała, ale w zasadzie czemu nie ;)

adam_26 - Pon Cze 08, 2015 16:19

Ja bym chętnie skorzystał z dopisania kluczyka bo przy kupnie auta dostałem drugi z dziurawymi przyciskami i bez pastylki w środku, tak więc mam grot gotowy :mrgreen: do kupienia nowa obudowa i pastyla widziałem że kiedyś ktoś sprzedawał samą pastylkę jak byście widzieli to dajcie znać :wink: Jeszcze takie pytanie przy zakupie sprzedawca ma mi podać VIN z auta czy da się z pastylki zczytać jakoś ?
reed - Pon Cze 08, 2015 22:20

Witajcie,

Widzę, że temat odkopany to się podłączę.

Zdarzyło się nieszczęście i zgubiłem jedyny kluczyk do R'75. Wcześniej przekładałem wnętrzności do nowej skorupy więc (na szczęście) został mi tylko grot.
Do auta wejść mogę i próbuję odkręcić EWS - mam mały problem bo klucz jest nietypowy ale nie o tym.

Dowiedziałem się, że dorobienie transpondera to koszt min 150 zł. Będę dorabiał co najmniej dwa więc w cenie 300zł przymierzam się do zakupu takiego programatora: BMW EWS Editor v. 3.2.0
Mieliście może z nim jakieś doświadczenia?

Ewentualnie dopóki nie przyjdzie, pomoże ktoś w zaprogramowaniu nowego transpondera?
Nie wiem czy kupić PCF7930 czy PCF7935 ?

MaReK - Pon Cze 08, 2015 23:16

Byłbym ostrożny z pisaniem szczegółów odnośnie dorabiania kluczy/immo na forum publicznym ;)
Da się to zrobić i to w cenie mniejszej niż rynkowe 600 zł :)

Do programowania EWS'a bez danych security konieczne jest jego wyjęcie.
Pestkę używaną można dopisać tylko wtedy jeśli mamy od niej EWS'a i znamy hasło do niego.
Żeby wejść w posiadanie EWS'a i pestki do niego musimy zapłacić prawdopodobnie więcej niż za nową pestkę.

Mamy patent rodem z BMW, więc wiele rzeczy pasuje do nas.

marcin.misek i ja mamy zamiar pojawić się na Zlocie i chętnym pomóc w dopisaniu kluczyków.

Ps. Zabawy z EWSem są ryzykowne. Można wysypać moduł (konfiguracyjnie) i nie odpalimy.

Pozdrówki,

reed - Wto Cze 09, 2015 10:18

MaReK napisał/a:
Byłbym ostrożny z pisaniem szczegółów odnośnie dorabiania kluczy/immo na forum publicznym ;)


Jestem ostrożny. Pytam czy w/w HW ktoś kiedyś testował i jakie transpondery są w naszych pilotach...

MaReK napisał/a:
Mamy patent rodem z BMW, więc wiele rzeczy pasuje do nas.

Ten "patent" jest tylko dla klubowiczów?

MaReK napisał/a:

marcin.misek i ja mamy zamiar pojawić się na Zlocie i chętnym pomóc w dopisaniu kluczyków.

Szczytny cel, niestety moje auto na razie nie jeździ więc trudno będzie podjechać :P

MaReK napisał/a:
Ps. Zabawy z EWSem są ryzykowne. Można wysypać moduł (konfiguracyjnie) i nie odpalimy.

Jak z każda "zabawką" elektroniczną ;) No risk no fun ja mawiają

Zawsze można potem "płakać" na forum albo zainstalować emulator IMMO - swoją drogą ten emulator też kuszący, żeby spróbować czy to działa :D

marcin.misek - Wto Cze 09, 2015 18:58

reed napisał/a:
zainstalować emulator IMMO - swoją drogą ten emulator też kuszący, żeby spróbować czy to działa :D

Emulatory są pod EWS 3, w Roverze jest zamontowany EWS 3.3 i prawdopodobnie nie bedize to działalo.
Emulator opiera sie o kod ISN, natomiast w EWS 3.3 są tak zwane "rolling codes"

Niech mnie ktos poprawi jeśli się mylę...

sebol11 - Wto Cze 09, 2015 21:38

To powinno pomóc: http://allegro.pl/bmw-ak9...5059192987.html
filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=LAacVQxUak4

Ps.Ciekawe czy do bcu dałoby radę dopisać pilota przy pomocy interfejsu BMW INPA i programu NSC ? Wtedy mogłoby się okazać ,że można zrobić to za grosze...

marcin.misek - Wto Cze 09, 2015 22:29

sebol11 napisał/a:
Ciekawe czy do bcu dałoby radę dopisać pilota przy pomocy interfejsu BMW INPA i programu NSC


Da sie to zrealizować w 100% na tanim kablu od INPY, T4 jest tutaj do niczego nie potrzebny, tak samo jak do konfiguracji BCU.

sebol11 - Wto Cze 09, 2015 22:46

No to trzeba wziąć się za lekturę internetu i za zakupy na allegro bo zgubiłem jakiś czas temu jeden kluczyk i zostałem z jednym pilotem a to już jest ryzykowne ;)
marcin.misek - Wto Cze 09, 2015 22:53

Zgloś sie do kolegi MaReK,on Ci dopisze pilot do BCU, chyba ze masz blizej na dolny śląsk do zglos sie do mnie toja Ci dopisze.
reed - Wto Cze 16, 2015 12:41

reed napisał/a:
Nie wiem czy kupić PCF7930 czy PCF7935 ?

No to już wiem. Napiszę jakby ktoś kiedyś szukał.
Jeżeli chodzi o PCF7930 to znalezienie go jest dość trudne i kosztuje więcej niż PCF7935, który jest w pełni kompatybilny.

marcin.misek napisał/a:
EWS 3.3 są tak zwane "rolling codes"

Istotnie masz rację. Natomiast przypisuje się tylko stałą część klucza. Potem to kwestia odpowiedniej synchronizacji.

W przypadku dorabiania (klonowania) transpondera jak masz dwa takie same i obu używasz kiedyś jeden przestanie działać. Ze względu właśnie na rozjechanie się kodów. Stąd w EWS jest kilka miejsc na kilka kluczyków. Niech mnie ktoś poprawi jak źle myślę ;)

Pytanie do elektronika. Da się odczytać PASSWORD z kluczyka, jeżeli transponder nie jest zabezpieczony hasłem? To znaczy PAC = 0 ?

marcin.misek - Wto Cze 16, 2015 17:50

EWS ma 10 miejsc po to aby bylo mozliwe dodanie 10 kluczykow. Producent nie przewidzial czegos takiego jak rozjechanie sie kodow bo nie przewidzial uzywania 2 takich samych kluczykow.
Rolling codes synchronizuja ECU z EWS nie Kluczyk-EWS. A czy jest mozliwe klonowanie pastylek.... Nie wiem. Pewnie sie nie da, np nr seryjny bedzie unikalny, i nie bedzie sie dal skopiowac

reed - Wto Cze 16, 2015 22:32

marcin.misek napisał/a:
Rolling codes synchronizuja ECU z EWS nie Kluczyk-EWS.


Tak masz racje ale transponder tez musi ten "kod" mieć, żeby EWS sobie porównał i przesłał go dalej... chyba, ze czegos nie qmam:

Kod:
When the transponders accepts the password, it releases the changing code which it received from the EWS III (3.3) module during the last start-up operation to the EWS III (3.3) module via the ring antenna.
· The EWS III (3.3) module compares the changing code received from the transponder with the code stored in its memory and if they match the process is allowed to continue.


Ze klonować pastylkę się da to wiem. Tylko jest zagrożenie, ze jak będzie kluczyk oryginalny ze swoim transponderem, który ma zapisany "kod" i drugi, który jest klonem. Tak wiec siła rzeczy ma ten sam "kod". Przy użyciu raz jednego a raz drugiego moze się okazać, ze jeden się rozsynchronizuje...

Akurat ten przypadek mnie nie dotyczy bo ja już nie mam żadnych kluczy "oryginalnych" ;)

Bardziej mnie interesuje, czy da się 'wykasowac' albo przywrócić do ustawień fabrycznych (wyczyścić) transponder. Skoro ma on opcje zapis / odczyt powinno się dać ale... się nie daje. Moze programator mam do luftu :/

marcin.misek - Sro Cze 17, 2015 09:56

A czytales dokumentacje pastylek? Jest tam jeden bit ktory blokuje mozliwosc zapisu. Przez co wyczyszczenie transpondera pewnie nie jest mozliwe, przynajmniej standardowymi metodami.
Zreszta, po co sie meczyc w czyszczenie uzywanego skoro moznac dopisac nowy ktory kosztuje 20 zl na allegro...

reed - Sro Cze 17, 2015 16:29

marcin.misek napisał/a:
A czytales dokumentacje pastylek?

Czytałem ;) .
Tam jest BWP - 8 bitów (1 bajt), które blokuja możliwość zapisu konkretnego bloku.
W przypadku używanej pastylki mam zablokowany tylko 1,2,6 i 7. Tak więc, zmiana zapisu, żeby nie było blokady to ustawienie 00 w bajcie 8 bloku 0 - i teoretycznie powinno być można zapisać - co się chce...

Gdyby zabezpieczony przed zapisem był Blok 0, to wtedy rzeczywiście nadpisanie pastylki nie będzie możliwe - i jest ona do wyrzucenia...

marcin.misek napisał/a:
Zreszta, po co sie meczyc w czyszczenie uzywanego skoro moznac dopisac nowy ktory kosztuje 20 zl na allegro...

Chodzi o czas. Żeby skorzystać z używanych jak są pod ręką. Oczywiście zamówiłem już czyste ale gdyby się dało odzyskać tamte też byłoby fajnie ;)

[ Dodano: Sro Cze 17, 2015 17:29 ]
Transpondery przyszły. Immo zaprogramowane i Roverek odpalił :-)

Teraz tylko magiczne kodowanie pilotów cz i alarmu.
Podpowie ktoś czy to trzeba dopisać fizycznie do komputera, czy tez odpowiednie "wciskanie" przycisków (gdzieś wyczytałem na forum BMW) ;)

marcin.misek - Sro Cze 17, 2015 18:32

Dopisac fizycznie
reed - Sro Cze 17, 2015 18:58

marcin.misek napisał/a:
Dopisac fizycznie


OK. Wielkie dzięki.

Zatem jak napisał kolega sebol11 trzeba się wziąć za lekturę internetu ;)

marcin.misek - Sro Cze 17, 2015 19:10

Powodzenia.. A jak sie nie uda zapraszam do mnie
reed - Sro Cze 17, 2015 19:37

marcin.misek napisał/a:
Powodzenia.. A jak sie nie uda zapraszam do mnie


OK, dzięki będę raportował jak idą prace ;)

MaReK - Nie Maj 14, 2017 10:03

Grot dociąć w jakimś centrum handlowym, tylko sprawdzić czy działa zarówno w zamku drzwi jak i w stacyjce. Skoro z Warszawy, to zapraszam z używanym pilotem. Dopiszemy go i zrobimy immo. Więcej szczegółów na PW lub na e-mail.
pietka - Pon Maj 15, 2017 09:24

Nie jest to coś skomplikowanego, chociaż jest przy tym trochę zabawy. Znajomy dorabiał w jednym z tych pawilonów handlowych przy Wołoskiej 56...
Tam na pewno znajdziesz, ewentuanie w Piasecznie w Kauflandzie, masz kolejny punkt. Przy Okulikiego 10.

Na link masz namiar do nich.

MaReK - Pon Maj 15, 2017 11:07

pietka napisał/a:
Nie jest to coś skomplikowanego, chociaż jest przy tym trochę zabawy.

Trzeba wyjąć moduł EWS. Dopisać transponder. Czyli immobiliser do uruchomienia silnika. Z tym poradzi sobie każdy kto dopisuje kluczyki do BMW.

Z pilotem jest już gorzej, bo zrobi to niewiele firm. Nie działa patent dopisywania jak w BMW. W Warszawie jest jednak trochę tych firm, wystarczy poszukać ogłoszeń chociażby na OLX. Niestety wadą tych rozwiązań jest cena. Z tego co mi mówiono (w Warszawie przynajmniej) ceny wahają się od 500-600 zł za kluczyk/pilot. To trochę dużo jak na ten rodzaj usługi :) Nawet pojawienie się TOAF'a nie popsuło rynku :P Uważam, że 300-350 zł to max za wykonanie usługi dopisania immo oraz pilota do tego auta (150 / pilot, 150 / immo, 50 płytka pilota).