|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - 2.0turbo- czym sie różnia??
Rafal_Bogus - Pią Paź 10, 2008 16:13 Temat postu: 2.0turbo- czym sie różnia?? Czy silniki 2.0 z 220 turbo,600ti i 820ti różnią sie czymś? Czy to te same silniki z tą samą skrzynia i mocowaniami i można je bez problemu przełożyć z jednego samochodu do drugiego??
NEOSSS - Pią Paź 10, 2008 16:42
Rafal_Bogus, w R600 i w R800 roznia sie napewno mocowaniami skrzyni, wiem bo obalalem ten problem
Marrkus - Pią Paź 10, 2008 17:21
Sam blok silnika jest taki sam. Silniki te występowały w zasadzie w 2 wersjach. Starszej montowanej w R220T(cały okres produkcji), R620Ti i R820Ti (do końca roku modelowego '96) i nowszej montowanej w R600 i R800 do końca ich produkcji. Zmieniał się nieco osprzęt. w nowszych wersjach nie było już kopułki rozdzielacza i stosowano MEMS 2. w nowszych nie było już również czujnika położenia wałka rozrządu, zmieniały się jakieś pierdoły w stylu inne uszczelniacze, nieco inna uszczelka pod głowicę. każdy z modeli Rovera ma też inną łapę mocującą silnik na poduszce od strony rozrządu. silniki występowały również w dwóch wersjach z A/C lub bez - różnica była w osprzęcie napędzanym paskiem wielorowkowym (alternator, pompa wody, pompa wspomagania, sprężara klimy). Ciekawa sprawa bo w R820 był silnik który co prawda wyglądał jak bez A/C ale miał klimę montowaną w inny sposób.
piter34 - Pon Paź 13, 2008 20:01
Dodam, że silnik występował w wersjach o różnej mocy: 180KM (R800) i 200KM (R200, 400, 600, 800). W R800 zmiana ze 180KM na 200KM nastąpiła w sierpniu 1994 (wtedy też wprowadzono R600Ti).
|
|