|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 2.0 iDT 2002r.] Jak zdemontować wkład lusterka bocznego
barszczyk - Sob Paź 11, 2008 12:13 Temat postu: [R45 2.0 iDT 2002r.] Jak zdemontować wkład lusterka bocznego Witam serdecznie Wszystkich!
To po kolei:
Auto: R45 2.0 iTD 01.2002r
Problem: Brak podgrzewania lusterek
Co juz wiem: podgrzewanie lusterek włącza się wraz z podgrzewaniem tylnej szyby, na konektorach napięcie pojawia się (14,4V), sugeruję, że maty grzewcze są do wymiany.
Czego nie wiem: Chciałbym się dowiedzieć jak zdemontować wkład lusterka, ponieważ muszę wymienić mate grzewczą.
Jest ktoś kto w R45 juz wyciągał wkład lusterka?
Dzięki bardzo za odpowiedź
sTERYD - Sob Paź 11, 2008 12:18
musisz wcisnąć wewnętrzny koniec lusterka ile się da do środka, a później wyciągnąć wkład w kierunku zewnętrznym
barszczyk - Sob Paź 11, 2008 12:21
Dziekuję bardzo za szybką odpowiedź
ide sprawdzić czy dam rade!
niuton - Sob Paź 11, 2008 18:40
Mógłby ktos opisac jak wygląda sprawa z lusterkiem podgrzewanym ogólnie, jak to działa ile tam przewodów i jakie idą. Zastanawiam sie czy dużo by kosztowało zrobienie sobie podgrzewanych. Co trzeba by z jakiegos rozbitka wymontowac i czy to w ogole ma sens. Juz wiem z postow wyzej ze maja sie wlaczac z podgrzewaniem tylniej szyby.
barszczyk - Sob Paź 11, 2008 22:01
sTERYD napisał/a: | musisz wcisnąć wewnętrzny koniec lusterka ile się da do środka, a później wyciągnąć wkład w kierunku zewnętrznym |
Dzięki bardzo udało się!! teraz tylko kupno nowych mat i sprawa załatwiona...
Juz klikam "pomógł"
[ Dodano: Sob Paź 11, 2008 23:06 ]
niuton napisał/a: | Mógłby ktos opisac jak wygląda sprawa z lusterkiem podgrzewanym ogólnie, jak to działa ile tam przewodów i jakie idą. Zastanawiam sie czy dużo by kosztowało zrobienie sobie podgrzewanych. Co trzeba by z jakiegos rozbitka wymontowac i czy to w ogole ma sens. Juz wiem z postow wyzej ze maja sie wlaczac z podgrzewaniem tylniej szyby. |
No więc sprawa jest dość prosta... Mianowicie "masę" podpinasz do jakiegokolwiek metalowego elementu w lusterku, natomiast "plus" ciągniesz od włącznika podgrzewania tylnej szyby... musisz miernikiem sprawdzić na którym pinie pojawia się napięcie po wciśnięciu włącznika, ot cała filozofia...
Lechos - Sob Paź 11, 2008 22:08
barszczyk napisał/a: | teraz tylko kupno nowych mat i sprawa załatwiona |
powoli- powoli, zostaje jeszcze kwestia wydlubania szkiel z oprawki a to nie jest takie latwe.
niuton - Sob Paź 11, 2008 23:58
Powoli, powoli:) W innym temacie o jakichs matach czytałem, i rozumie to tak ze lusterko obklejone z tyłu jet ta mata grzewcza i od niej bedzie szedł przewod. Tak?
W praktyce wyciagniecie szkła lustra i zamontowanie spowrotem kest proste i nieokupione żadnymi ubytkami w lusterku?
JEzeli to sie zgadza to mneij wiecej wydaje sie proste, ale zapomniałem o najwazniejszym myslac o podgrzewaniu. O elektrycznym ustawianiu. Tu na pewno sam włacznik trzeba by wymontowac z rozbitka i ładnie wmontowac w puste miejsce w swoim, ae jak to dalej wyglada, czy skomplikowane to nie mam pojecia.
Aha ogladałem dzis Rover 416 tak zeby zbadac wyposazenie i po lewej stronie pod kierownica jest jakis tam przyisk (nieistotne) pozniej regulacja lusterek i ostatnie włąsnie nie wiem co, nie wywnioskowałem z rysunku. Myslałem ze to podgrzewanie lusterek ale teraz wiem ze jest ono automatyczne z tylnia szyba. Co to jest?
sTERYD - Nie Paź 12, 2008 00:02
jeśli to był R416 z lat 95-96 to tam jest przycisk właczający ogrzewanie lusterek...
mata owszem jest przyklejona od spodu do szkła, ale jeszcze na nią jest przyklejony plastik, który sluży do zamocowania szkła do mechanizmu regulacji...
jest on trocę niewygodny do zdemontowania
barszczyk - Nie Paź 12, 2008 08:53
Ja nie wiem co jest niewygodnego w ściaganiu szkła z tego plastiku, czy odklejaniu maty??
Według mnie ta czynność jest najprostrza, ale czasochłonna....
Rozgrzewam suszarką plastik, po czym delikatnie wyciągam wkład lusterka, rozgrzewam matę i ja zdzieram z lusterka, po czym klej co został z maty na lusterku usuwam preparatem Kontakt Chemie LabelOFF, potem wszystko dokładnie odtłuszczam spirytusem.
niuton - Pon Paź 13, 2008 09:14
Gdzie mozna kupic taką mate? A sam mechanizm do ustawiania el lusterek skomplikiowany? Czy robił sobie ktos sam el lusterka? Domyslam sie ze sprowadza sie to do zamontowania sterowania, poprowadznia przewodow do lusterek i zamontowania w nich mechanizmu ktory bym mogl wymontowac z innego Rovera tak? Czy trzeba by całe lusterko przełożyc?
Co do 416 to pewnie był to model z tych lat bo własnie tak ten przycisk wyglądał.
barszczyk - Pon Paź 13, 2008 15:59
Co do instalacji elektrycznej nie wypowiem się, bo nie mam pojęcia....
Natomiast maty kupisz na allegro.pl u użytkownika "EMGLAS"
niuton - Sro Paź 15, 2008 09:34
Tak z ciekawosci bo nie chce mi sie grzebac skoro i tak sie za to JESZCZE nei biore, całe lusterko od wewnatrz sie sciaga no nie? Tam pewnie koło regulacji sruby? Standartowo?
cin1 - Wto Lis 11, 2008 18:23 Temat postu: ostroznie w sobote chcialem wymienic mate w lusterku. Kupilem na allegro mate o wymiarach
17,5 x10,5 okazala sie za duza, mam dwie opcje albo kupie nowa mniejsza albo przytne ja a druciki polacze specjalny lakierem do takich rzeczy.
Przy prubie wyjecia szkla z pastiku, podgrzalem plastik z waskiej strony, gdy sie nagrzal szkielko elegancko odeszlo, tylko ze nie odgiolem wsowki kabelka , przy mocniejszym nacisku szkielko peklo. KUR... 7 olat nieszczesc.
A tak swoja droga szklarze maja przesrane bo ciagle im lustra pekaja.
barszczyk - Sro Lis 12, 2008 12:49
To współczuję
Swoją drogą, mata sama w sobie dość mocno się nagrzewa bo te ścieżki to drut oporowy i taki lakier nic nie pomoże od razu się przepali.
Ja w swoim zastosowałem maty: 140x85mm dostępne na allegro.pl i jest ok
capri1 - Sro Lis 12, 2008 14:08
Wymieniałem też maty i z mojej strony mogę podpowiedzieć, że przy wyciąganiu wkładów z lusterka pomocny jest mały śrubokręt i podważenie zaczepów.
Co do wyłuskania szkła z plastiku to ja wrzuciłem wkład do garnka z wodą i podgrzałem prawie do wrzenia wody, plastik zmiękł na tyle, że nie było żadnego problemu z wyciągnięciem szkła.
niuton - Sro Lis 19, 2008 22:53
Juz prawie sie zabrałem za te lusterka, jeszcze tydzien bo spinki beda potrzebne znajac zycie, to pourywa sie troche:)
Mam jeszcze jedno pytanie, zeby podpiac sie do ogrzewania bede musiałzdemontowac troche deski, wystarczy ten element na ktorym sa wszystkie pokretła do całej operacji tj podpiecie i doprowadzenie kabli? Jak sie go sciaga?
P.S. Wiem ze ktos opisywał jak zdemontowac CAŁA deske ale nie moge znalezc po "szukaj" jakby ktos zarzucił linkiem byłbym wdzieczny.
Dziadek - Sro Lis 19, 2008 23:08
Wkładu nie trzeba wrzucać do garnka!Wymieniałem matę u siebie jakieś dwa tygodnie temu.W imadle(albo w jakiś inny sposób)zamocuj suszarkę do włosów,nastaw na maksa i podgrzewaj lustro.następnie podważaj nożem,albo cienkim śrubokrętem szkło lusterka(dobrze mieć rękawiczki,bo trochę parzy)i równomiernie odciągaj je od plastiku.Potem,jeszcze ciepłą ,matę oderwij od szkła,usuń resztki kleju(ja użyłem benzyny) i przyklej nową matę.Potem trzeba zrobić otwory w plastiku (na wsuwki) i wszystko złożyć.Musi dzialać.
faecd - Sro Lis 19, 2008 23:18
ps ja wlasnie zauwazylem u siebie, ze gdy wlacze podgrzewanie tylnej szybki to mi prawe lusterko tez sie grzeje, krople znikaja natomiast lewe pupa:)
czyli mowicie, ze to na bank mata? nic innego:/??
barszczyk - Pią Lis 21, 2008 08:42
Sprawdź napięcie na konektorach!!
Odsuń maksymalnie lusterko, będzie widać konektory od mat, bierzesz miernik i mierzysz, jak jest napięcie, a mata nie grzeje to masz winowajcę
pozdrawiam
niuton - Pon Gru 22, 2008 23:21
niuton napisał/a: |
Mam jeszcze jedno pytanie, zeby podpiac sie do ogrzewania bede musiałzdemontowac troche deski, wystarczy ten element na ktorym sa wszystkie pokretła do całej operacji tj podpiecie i doprowadzenie kabli? Jak sie go sciaga?
P.S. Wiem ze ktos opisywał jak zdemontowac CAŁA deske ale nie moge znalezc po "szukaj" jakby ktos zarzucił linkiem byłbym wdzieczny. |
Hmm pomożecie?
sobrus - Wto Wrz 15, 2009 06:26
Odkopie troche temat. Wczoraj próbowałem zmienić maty grzejne w moich lusterkach (oba nie grzeją, napięcie na konektorach jest).
Niestety gotowanie niedostatecznie rozgrzało plastik i szkło pękło przy wyciąganiu
Okazało się ze opalarka znacznie lepiej by sobie poradziła.
Lusterko kupiłem juz nowe, mam nadzieje ze bedzie pasować i nie bedzie gorsze.
Następna próba będzie juz z opalarką.
http://www.allegro.pl/ite..._sferyczne.html
chciałem sie zapytać o proces wkładania wkładu z plastikiem z powrotem do lusterka w samochodzie.
U mnie lusterko wyszło razem z pomarańczowymi "kołkami" które łączą je z mechanizmem regulacji. Włożenie kołków z powrotem nie było łatwe, ale włożenie potem lusterka chyba jeszcze trudniejsze. Są na to jakieś patenty ? Bo tak na oko strzaskanie przy wkładaniu jest bardzo prawdopodobne...
żeby było śmieszniej, po podłaczeniu do 12V w domu stare pęknięte już lusterko zaczęło grzać. Napięcie na konektorach jest, ale w samochodzie grzać nie ma zamiaru - trzeba wycierać chustką...
darek_wp - Wto Wrz 15, 2009 07:17
sobrus napisał/a: | Napięcie na konektorach jest, ale w samochodzie grzać nie ma zamiaru - trzeba wycierać chustką... |
sprawdziłbym podłączenie masy (słaby styk przy pomiarze da wynik pozytywny a pod obciążeniem może przerywać)
Stacho - Wto Wrz 15, 2009 08:51 Temat postu: [R45 1,4 16V, 2001r] Witam,
Niedawno zmieniałem całe lusterko zewnętrzne, gdyż miałem peknięte na przegubie. A że kupiłem od "anglika" musiałem je przestawić, więc żeby rozpoznać temat i coś nie zepsuć, porozbierałem to zdemontowane z auta - tym bardziej, że zmieniałem również czaszę lusterka ze względu na kolor. Szkło mi wyszło tylko z tym plastikiem w który jest wpasowane, a ta część z kołkami została w obudowie. Następnie zdjąłem z obudowy lakierowaną czaszę (z wykorzystaniem wąskiego śrubokręta do podważenia zaczepów /zatrzasków - wbrew obawom zeszła dość łatwo. Z włożeniem szkła z plastikiem nie było problemu - o ile dobrze pamiętam, najpierw trzeba wkładać ten koniec szerszy lusterka zaglądając, aby dobrze trafić tam gdzie trzeba, łącznie z tą blaszką masową, która wchodzi w taką "szparę". Następnie dociskamy lekko drugi koniec lusterka i przy pomocy płaskiego, cienkiego śrubokręta odginamy lekko zaczep tego plastiku, który jest w obudowie tak, by wskoczył pod niego ten zaczep plastiku przy lusterku. Oczywiście, lusterko i plastiki ustawić pod takim kątem, aby z góry było można obserwować, jak wszystko wchodzi oraz włożyć w/w śrybokręt i odchylić nim wspomniany wyżej zaczep. Jak już "złapie" zaczep/gniazdo wyjąć śrubokręt i docisnąć lusterko do momentu pełnego jego wskoczenia na swoje miejsce.
Przy wyjmowaniu wkładu należy również go wychylić maksymalnie górą, włożyć srubokręt i przytrzymać nim ten plastik z kołkami, aby go nie wydrzeć razem z tym wkładem z lusterkiem. Napewno bardziej to widać gdy zdemontowana jest czasza (ja tak miałem), ale wydaje mi się, że i bez jej demontażu może się obyć. Jak będzie to pomocne to się ucieszę , kliknij Pomógł, pozdr...
sobrus - Wto Wrz 15, 2009 08:59
Lusterka od R45 są chyba nieco inne, ale częśc na pewno sie przyda
Oczywiście na "pomógł" bez wątpienia zasłużyłeś, lecz punkty dać moze chyba tylko autor wątku (jeżeli ja tez moge to powiedzcie jak).
Jeżeli to możliwe prosze administratora lub autora wątku o dodanie punkcików kolegom powyżej
Nowe lusterko zostanie wkrótce do mnie wysłane, czeka mnie ponowna przeprawa.
W dodatku zostało mi lusterko od kierowcy które naturalnie również nie grzeje mimo że napięcie jest.
ehhhh
Może chociaz z filtrem kabinowym pójdzie lepiej i niczego nie połamie (rezystory juz naprawiałem, ale niestety znowu padł. Teraz zrobie solidniej i od razu dwie rzeczy na raz.).
|
|