|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Inny dźwięk silnika
deqla - Sob Paź 11, 2008 14:17 Temat postu: [R620] Inny dźwięk silnika Witam,
Dziś podczas jazdy nagle silnik zmienił swoje brzmienie i zastanawiam się co może być nie tak i czy mogę nim jeszcze trochę jeździć zanim zajadę do mechanika.
Mianowicie zaczął trochę "buczeć". Nie brzmi już jak diesel tylko 4litrowy benzyniak. Dźwięk "rasowy" i całkiem przyjemny, ale domyślam się, że to nie tak powinien brzmieć diesel.
Będę wdzięczny za jakieś sugestie, i odpowiedź czy mogę nim jeszcze jeździć do czasu wizyty u mechanika.
Dzięki.
PS. Dźwięk z tego co zauważyłem dobiega spod maski, więc to chyba nie jest tłumik. Ale nie znam się za bardzo więc nie wykluczałbym tej opcji.
Zukowaty - Sob Paź 11, 2008 14:38
Uszczelka kolektora wydechowego? Otrworz maske i sprawdz czy nie dmucha na polaczeniu kolektora i glowicy i czy nie widac nigdzie spalin.
deqla - Sob Paź 11, 2008 16:29
Zukowaty napisał/a: | Uszczelka kolektora wydechowego? Otrworz maske i sprawdz czy nie dmucha na polaczeniu kolektora i glowicy i czy nie widac nigdzie spalin. |
Głupio się przyznać, ale nie wiem gdzie są te rzeczy, a Rave po angielsku więc nie znajdę tego.
Jechałem teraz na dłuższą trasę i zaobserwowałem, że buczenie się nasila wraz z wciskaniem pedału gazu i zanika przy 2.8 tys obrotów.
Zukowaty - Sob Paź 11, 2008 21:12
Oj jak zanika to cosik nie teges jak na wydech... Nie mam wiecej pomyslow.Kolektor wydechowy to te gorace rury co wychodza z silnika.Tak spaliny ide dalej do wydechu.Moc silnika sie nie zmienila?Nie kopci?
deqla - Nie Paź 12, 2008 14:05
Zukowaty napisał/a: | Oj jak zanika to cosik nie teges jak na wydech... Nie mam wiecej pomyslow.Kolektor wydechowy to te gorace rury co wychodza z silnika.Tak spaliny ide dalej do wydechu.Moc silnika sie nie zmienila?Nie kopci? |
Na moje oko nie stracił na mocy i też nie kopci.
thef - Nie Paź 12, 2008 15:26
Sprawdź rurę dolotowa powietrza, obudowę filtra i dolot jeszcze trochę dalej w kierunku turbosprężarki.
kamilekz22 - Czw Paź 16, 2008 06:01
powiem ci ze tego sprawdzanie troche jest. wypadalo by zobaczyc dolot powietrza do silnika, wszystkie przewody itd. ale najprosciej bylo by zebys skoczyl do mechanika, speca od diesla. on ci zdiagnozuje i bedzie prosciej. ja sam ostatnio bylem. i sie zdolowalem bo okazalo sie ze w moim 620 sdi silnik ma przedmuchy i jest do remontu:/ a diagnoza kosztowala 40 zl. ja w swoim tez mam buczenie tylko duzo krotsze w okolicy 3 tys obr a powodem sa rozwulkanizowane i zuzyte poduszki silnika. wiec mozesz sprawdzic zawieszenie silnika.
deqla - Sob Paź 18, 2008 13:53
po wjechaniu na kanał wszystko było jasne. okazało się że katalizator "odpadł" od reszty układu.
zaspawane i już nie buczy.
dzięki!
|
|