Zobacz temat - [R620] Inny dźwięk silnika

Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Inny dźwięk silnika

deqla - Sob Paź 11, 2008 14:17
Temat postu: [R620] Inny dźwięk silnika
Witam,
Dziś podczas jazdy nagle silnik zmienił swoje brzmienie i zastanawiam się co może być nie tak i czy mogę nim jeszcze trochę jeździć zanim zajadę do mechanika.
Mianowicie zaczął trochę "buczeć". Nie brzmi już jak diesel tylko 4litrowy benzyniak. Dźwięk "rasowy" i całkiem przyjemny, ale domyślam się, że to nie tak powinien brzmieć diesel.
Będę wdzięczny za jakieś sugestie, i odpowiedź czy mogę nim jeszcze jeździć do czasu wizyty u mechanika.
Dzięki.

PS. Dźwięk z tego co zauważyłem dobiega spod maski, więc to chyba nie jest tłumik. Ale nie znam się za bardzo więc nie wykluczałbym tej opcji.

Zukowaty - Sob Paź 11, 2008 14:38

Uszczelka kolektora wydechowego? Otrworz maske i sprawdz czy nie dmucha na polaczeniu kolektora i glowicy i czy nie widac nigdzie spalin.
deqla - Sob Paź 11, 2008 16:29

Zukowaty napisał/a:
Uszczelka kolektora wydechowego? Otrworz maske i sprawdz czy nie dmucha na polaczeniu kolektora i glowicy i czy nie widac nigdzie spalin.

Głupio się przyznać, ale nie wiem gdzie są te rzeczy, a Rave po angielsku więc nie znajdę tego.
Jechałem teraz na dłuższą trasę i zaobserwowałem, że buczenie się nasila wraz z wciskaniem pedału gazu i zanika przy 2.8 tys obrotów.

Zukowaty - Sob Paź 11, 2008 21:12

Oj jak zanika to cosik nie teges jak na wydech... Nie mam wiecej pomyslow.Kolektor wydechowy to te gorace rury co wychodza z silnika.Tak spaliny ide dalej do wydechu.Moc silnika sie nie zmienila?Nie kopci?
deqla - Nie Paź 12, 2008 14:05

Zukowaty napisał/a:
Oj jak zanika to cosik nie teges jak na wydech... Nie mam wiecej pomyslow.Kolektor wydechowy to te gorace rury co wychodza z silnika.Tak spaliny ide dalej do wydechu.Moc silnika sie nie zmienila?Nie kopci?

Na moje oko nie stracił na mocy i też nie kopci.
:(

thef - Nie Paź 12, 2008 15:26