Zobacz temat - [R45] Przecieki oleju
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Przecieki oleju

kosman - Pon Paź 13, 2008 17:39
Temat postu: [R45] Przecieki oleju
Witam
Chciałem wymienić sobie olej w moim R45 i jak wszedłem pod autko to się załamałem. Otóż wszędzie widać ślady oleju. Dodam, że przed tym zauważyłem także ubytek płynu chłodniczego. Podokręcałem więc wszystkie obejmy i niby jest ok z płynem ale to pocenie się mnie przeraziło...Załączam fotki i proszę o opinie o co chodzi jakby...?

[ Dodano: Wto Paź 14, 2008 08:29 ]
Czy ktoś mi pomoże...? :beczy:

Brt - Wto Paź 14, 2008 15:09

od spodu mój wyglada podobnie (jest czyściej, bo nie mam osłony i łatwiej go przetrzeć od święta ale wycieka podobnie), od góry lepiej. U góry prawdopodobnie uszczelka klawiatury do wymiany, a od dołu masz nieszczelne te węże ciśnieniowe oleju - standardowa sprawa. Jeśli nie zostawiasz plamy za sobą to nie wiem czy jest sens je ruszać. Swoją droga ciekawe ile kosztuja nówki :hmm: Najsuchszy diesel to violki krówka, a reszta z tych które widziałem była zaolejona od spodu :bezradny:
Mix - Wto Paź 14, 2008 15:23

kosman, u mnie była plamka oleju w miejscu widocznym na fotce nr. 1 (kolektor wydechowy?)- podkreślam plamka. Po wytarciu do sucha i przejechaniu ok 3kkm jest spokój. Pojawiła się za to spora ilość oleju w okolicy turbiny i na takim cienkim przewodzie idącym tuż nad nią do (chyba) bloku silnika. Wybieram się do mechanika, ale muszę uzbierać jeszcze trochę funduszu... :płacze: Chyba, że ktoś przy okazji poruszonego przez Ciebie tematu podpowie skąd te wycieki, dlaczego i co robić, to może mechanik mniej zarobi :mrgreen:
Brt, mój dieselek od spodu suchusieńki :lol:

Brt - Czw Paź 16, 2008 23:33

Cytat:
Brt, mój dieselek od spodu suchusieńki

Pogratulowac ;) :brawa: co do turbiny, to możesz spróbować odkręcić węże przy turbinie wyczyścić, odtłuscić i na nowo poskładać. Często to własnie nieszczelności na węzach powodują zasyfienie całej turbiny.

pgrad - Pią Paź 17, 2008 17:32

Co do turbiny to Brt ma rację. Wycieki na zewnątrz (oprócz tych do rury wydechowej:)) świadczą o nieszczelności węży (opaski metalowe). Co do pocenia się roverkow w dieslu, to jest to spowodowane wynikiem serwisowania samochodu w miejscach gdzie pojęcie "uszczelki metalowe po demontażu nadają się tylko na złom" jest mało znane. Sam powymieniałem wszystkie uszczelki z pod których się lało (auto ma 55k przebiegu), po tym jak po serwisie w byłym ASO prawie nowy silnik zaczął się "pocić"...