Zobacz temat - [220 '97 2.0 D] Tarcze i klocki
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [220 '97 2.0 D] Tarcze i klocki

matlacz - Sro Paź 15, 2008 12:51
Temat postu: [220 '97 2.0 D] Tarcze i klocki
Witam
Przeglądałem już różne tematy ale nie mogę znaleźć konkretnie.


Muszę wymienić zarówno tarcze jak i klocki hamulcowe. Mam zwykłe (pełne - nie wentylowanie)
Chciał bym kupić wentylowane, nawiercane oczywiście na przód. Czy można założyć wentylowane jeśli miało się wcześniej gładkie? Jeśli tak to jakie klocki to już obojętne? (oprócz firmy oczywiście)
Na pewno zamówię u TomaTeam ale chce coś o tym wiedzieć zanim będę zamawiał.

Jeszcze jedno jeśli mam z tyłu bębny to można założyć tarcze? Jeśli tak to co trzeba zrobić?


Dziękuje z góry za konkretne odpowiedzi.

Paul - Sro Paź 15, 2008 12:53

matlacz napisał/a:
Czy można założyć wentylowane jeśli miało się wcześniej gładkie?

Pewnie, że można, o ile razem z nimi wymienisz zaciski ;p (wentylowane tarcze są grubsze -> stary zacisk nie wejdzie).

gpredki - Sro Paź 15, 2008 13:05

Do wentylowanych musisz zmienic zaciski. Jak chcesz zostac przy niewentylowanych to raczej nie kupuj wierconych, jest duza szansa, ze zaczna Ci pekac. Kup jakies dobre lite np. ATE do tego klocki Ferodo Premier i bedzie ok.
matlacz - Sro Paź 15, 2008 13:28

Paul napisał/a:

Pewnie, że można, o ile razem z nimi wymienisz zaciski ;p (wentylowane tarcze są grubsze -> stary zacisk nie wejdzie).


Czyli zaciski klocki i tarcze to wymiany jeśli chce wentylowane. Hm... jaki to mniej wiecej koszt będzie?


A co z tylnymi? Można jakoś to zrobić?

gpredki - Sro Paź 15, 2008 13:49

A byly wersje Twojego auta z przednimi wentylowanymi? Jesli nie, to trzeba dobierac zaciski z innego auta a to jest troche dlubania. Tylnie zostaw w spokoju, i tak hamuja duzo mniej niz przednie.
michone - Sro Paź 15, 2008 14:56

gpredki napisał/a:
A byly wersje Twojego auta z przednimi wentylowanymi? Jesli nie, to trzeba dobierac zaciski z innego auta a to jest troche dlubania. Tylnie zostaw w spokoju, i tak hamuja duzo mniej niz przednie.
ostantio mialem r200 97r i mial z przodu wentylowane z tylu niewentylowane, a moj silverstone z 98r ma z przodu niewentylowane a z tylu bebny:p
Brt - Czw Paź 16, 2008 00:26

gpredki napisał/a:
A byly wersje Twojego auta z przednimi wentylowanymi?

były ;)
michone napisał/a:
ostantio mialem r200 97r i mial z przodu wentylowane z tylu niewentylowane, a moj silverstone z 98r ma z przodu niewentylowane a z tylu bebny:p

chyba własnie na roku modelowym 97 skończyki dawać tarcze z tyłu (w wersjach z ABSem)

Tomi - Czw Paź 16, 2008 07:47

matlacz napisał/a:
Paul napisał/a:

Pewnie, że można, o ile razem z nimi wymienisz zaciski ;p (wentylowane tarcze są grubsze -> stary zacisk nie wejdzie).


Czyli zaciski klocki i tarcze to wymiany jeśli chce wentylowane. Hm... jaki to mniej wiecej koszt będzie?


A co z tylnymi? Można jakoś to zrobić?


Znajdź anglika 96-97 (z ABSem) i będziesz miał komplet :)

A tak na serio, wymiana z przodu nie jest szczególnie pracochłonna. Używane zaciski kupisz za ok 100 zł./szt. W przypadku tyłu, koszty niestety znacznie wrosną. Do wymiany, piasty, linki ręcznego, przewody hamulcowe, etc. Zabawa już chyba niebardzo opłacalna.

matlacz - Czw Lis 06, 2008 13:08

Odświeżam temat. (w końcu mam kasę na to).
Powiem tak mam wersje roverka z przodu gładkie a z tyłu bębny (autko bez ABS).

Jednak zdecyduje się (przynajmniej na razie) na wymianę przednich

Chciał bym wymienić tarcze na wentylowane, na wiercone i od razu klocki (i tarcza i klocki są w strasznym stanie).


Więc muszę dokupić zaciski od??? Jakiego modelu itd.??


Teraz czy takie tarcze by były odpowiednie: http://moto.allegro.pl/it..._za_grosze.html

No i klocki. Teraz jak wymienię zaciski to pewnie muszę znaleźć klocki od modelu roverka z którego będę miał zaciski? Zgadza się?

No i te nieszczęsne zaciski. Czy jest problem z zamontowaniem jak teraz u mnie są inne? I jakich szukać z jakiego roverka?


Pozdrawiam

Brt - Czw Lis 06, 2008 13:21

Szukaj kompletu z wersji z wentylowanymi (najlepiej z jakiegoś szrotu roverkowego). Musisz wymienić jarzma i zaciski. Klocek od wentylowanej i niewentylowanej jest chyba taki sam, tylko tarcza jest grubsza. Jak dostaniesz jarzma i zaciski z wentylowanej wersji, to nie powinno być żadnego problemu z montażem :ok:

Tarcza z linku jest do "kanciaków" (do rocznika 95) i na 99% jest inna od tej do "okrąglaków" (lata 96-99). Szukaj innej ;)

matlacz - Czw Lis 06, 2008 13:33

No dobra a na te zaciski i jarzma patrzeć jakoś w jakim są stanie? Jak tak to na co dokładnie patrzeć?
giewu - Czw Lis 06, 2008 13:45

Brt napisał/a:
Tarcza z linku jest do "kanciaków" (do rocznika 95) i na 99% jest inna od tej do "okrąglaków" (lata 96-99)

na 100% jest inna, choć trzeba przyznać, że różnice są minimalne :mrgreen:
Brt napisał/a:
Szukaj innej ;)

poszukałem za kolegę prawidłowej tarczy ;) ... KLIK

matlacz - Czw Lis 06, 2008 14:09

Dzięki wielkie z tym że na tej aukcji pisze że tylko z ABS a ja nie mam z ABS :evil: Chyba że będą pasować. Pytam bo się nie znam!

http://www.tomateam.pl/sk...hamulcowy&c=922


Te są wentylowane ale chyba nie rowkowane. Co wy na to? Mam racje?

giewu - Czw Lis 06, 2008 14:28

matlacz napisał/a:
na tej aukcji pisze że tylko z ABS a ja nie mam z ABS

z tego co się zorientowąłem czytając Twój pierwszy post to masz zamiar zmienić zaciski hamulcowe na takie jak w np. moim aucie czyli z ABS :cool:
matlacz napisał/a:
...Te są wentylowane ale chyba nie rowkowane. Co wy na to? Mam racje?

masz rację, są wentylowane, a nie są nacinane :cool:

matlacz - Czw Lis 06, 2008 14:34

W tabeli:
marka -> Rover, model-> 200 (RF), Typ-> 220SDi tylko z ABS


Chyba że źle patrze. :razz:

giewu - Czw Lis 06, 2008 14:38

zmieniłem swój post ... czytaj wyżej ;)
matlacz - Czw Lis 06, 2008 14:43

Tak chce ale nie wiem czy jak kupie takie tarcze przeznaczone z ABS będą pasować i co najważniejsze działać u mnie (bez ABS)
giewu - Czw Lis 06, 2008 14:50

z ABS czy bez przednie tarcze wentylowane do R200 RF są takie same :cool:

[ Dodano: Czw Lis 06, 2008 14:55 ]
i jeszcze jedno ZTCP jeśli jest ABS to są wentylowane, jeśli nie ma to pełne ...

matlacz - Czw Lis 06, 2008 15:09

Czyli po tym że są wentylowane można sprawdzić czy ma się ABS (na upartego) :cool:


Dobra czyli te tarcze co podałeś z allegro są dobre, teraz tylko musze znaleźć klocki, zaciski i jarzma. Acha Nie jestem w tym dobry (ale chciał bym się wyrobić :mrgreen: ) Co to są te jarzma?

giewu - Czw Lis 06, 2008 15:21

matlacz napisał/a:
Co to są te jarzma?

posłużyłem się zdjęciem z naszej strony głównej ... mam nadzieję, że autor artykułu Tomi_114 nie weźmie mi tego za złe ;)

matlacz - Czw Lis 06, 2008 15:25

No nieźle! Dzięki wielkie!
Acha czyli mogę zamawiać te tarcze będą pasować?

giewu - Czw Lis 06, 2008 15:29

matlacz napisał/a:
czyli mogę zamawiać te tarcze będą pasować?

możesz choć ja osobiście sugerowałbym najpierw kupić odpowiednie zaciski, a dopiero później tarcze i klocki :wink:

matlacz - Czw Lis 06, 2008 15:30

Dzięki i pozdrawiam odezwę się jak już kupie wszystko lub nie będę czegoś wiedział
Brt - Czw Lis 06, 2008 15:42

muszę przyznać, ze ciekawie wygladają te tarcze :ok: oby sie tak samo dobrze sprawowały jak wyglądają ;) :) Klocki też mikody bierzesz ??
matlacz - Czw Lis 06, 2008 15:45

Tak myślę z tego co słyszałem to dobra firma prawda? Najpierw jednak dzisiaj wieczorem przysiąde i poszukam tych zacisków. Może mi podpowiecie jak rozpoznać te z wentylowanych ? Żebym nie kupił takich co mam :razz:


Niestety muszę szukać w necie bo niema w mojej okolicy żadnego szrotu.

Brt - Czw Lis 06, 2008 15:55

Z zewnątrz będą wygladały podobnie. Różnica jest w wymiarach po prostu ;)
Rozan99 - Czw Lis 06, 2008 20:08

Ja do swojego kupowałem te tarcze. Są ok. Polecam ;)
matlacz - Czw Lis 06, 2008 23:21

a zmieniałeś zaciski?
Rozan99 - Pią Lis 07, 2008 13:53

Nie wymienialem zaciskow. Tylko tarcze i klocki. Był tylko jeden problem z klockami bo zamowilem w sklepie po numerze z katalogu do wersji z ABS (bo taką mam na 100%) i gdy odebrałem i zabieralem sie do wymiany to okazalo sie ze są za krótkie! I gość mi wciskał kity ze w takim razie nie mam ABS! Wywnioskowalem ze chyba jakiś mają katalog do dupy albo coś mialem mieszane przy hamulcach, bo są dwie wersje klockow krótsze i dłuższe. Do mojego wchodzą dłuższe a wg katalogu dluższe są do wersji bez ABS. No ale wymienił mi na te dłuższe i po kłopocie.
kolooc - Pon Sty 26, 2009 18:43

Witam!

Chcę sobie wymienić klocki i tarcze (przód oczywiście), tylko teraz nie wiem czy obecnie tarcze mam wentylowane czy nie...

Jakie są w mojej wersji auta? Rover 25, 01r, 2,0 TD, bez ABS

Brt - Pon Sty 26, 2009 18:51

kolooc, prawdopodobnie masz niewentylowane, ale .... musisz sam popatrzyć. Jak tarcza ma grubość ok 20mm to jest wentylowana, jesli ok 12mm to niewentylowana.
Tu masz na zdjęciu tarczę wentylowaną :
http://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_tarczowy
niewentylowana nie ma tych "poprzeczek" na obwodzie tylko jeden lity materiał.

kolooc - Pon Sty 26, 2009 18:55

Dzięki stary
BoloSr - Pon Sty 26, 2009 19:19

Rozan99 napisał/a:
Ja do swojego kupowałem te tarcze. Są ok. Polecam ;)


co to za cuda ?? ??

Remigiusz - Pon Sty 26, 2009 20:29

Wyglada jak na Mikoda :mrgreen:

http://allegro.pl/item539...m_wiercone.html

BoloSr - Pon Sty 26, 2009 20:34

Remi55 napisał/a:
Wyglada jak na Mikoda :mrgreen:

http://allegro.pl/item539...m_wiercone.html

no to by sie zgadzalo tylko ze na allegro to strasznie drogo chca :rotfl: na stronie producenta sporo taniej jest :)

Remigiusz - Wto Sty 27, 2009 11:58

hehe.. faktycznie najlepsze jest to na ich stronie:

Cena: 83.69 zł.
● standardowa

● tuningowa (frezowana i nawiercana) + 24.40 zł/szt.