|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Walka z fabrycznym Alarmem
czyzo - Czw Paź 16, 2008 18:26 Temat postu: [R600] Walka z fabrycznym Alarmem Witam!
Z tego co się orientuję wielu ludzi ma problem z oryginalnymi alarmami firmy Valeo.
Cześć z nich to tylko zwykłe uszkodzenia typu: zaśniedziałe krańcówki w drzwiach, otworzone maski/bagażniki albo przerwane przewody..
Kolejnym problemem są nie działające piloty [z falami radiowymi ] co daje nam największe zmartwienie o ile alarm sam uzbraja się po zamknięciu samochodu z kluczyka po czym następuje mrygnięcie kierunkowskazami [ 1 raz na otworzenie/ 3 na zamknięcie ].
Gorzej zaś jest gdy samochód nie daje żadnego znaku oprócz działającego centralnego.
Dzisiaj pracowałem trochę nad tym alarmem..
Nie daje on żadnego znaku, piloty nie działają jedynie zamyka się centralny.
Krańcówki i przewody sprawne - pierwsza myśl - coś ze sterownikiem.
Znajdziemy go w bagażniku po prawej stronie za tapicerką. Piękny dostęp...
W środku znajdziemy kilka przekaźników - no właśnie one odpowiadają za zamykanie/otwieranie i uzbrajanie alarmu.
Kontrolką podłączoną do masy sprawdzałem, czy się odzywają
Na jednym z nich otrzymałem zamknięcie i otwarcie samochodu, dalej działała syrena, pod nimi na 2 lutach dostępne jest zamknięcie samochodu - ale nie takie normalne!
UZBRAJA SIĘ ALARM! Który naprawdę działa. Na ile udało mi się sprawdzić - czujniki w środku samochodu prawdo podobnie też działają - potrzebuje 2 osoby do sprawdzenia.
Pozostaje jedno pytanie - czy uda mi się odblokować alarm czy może wystarczy zwykły sterownik centralnego zamka dający 2 sygnały - wlutuję go w dane miejsca na płytce odpowiedzialnej za zamykanie.
Dalsza cześć moich poczynań w weekend.
A jak tam u Panów sprawa wygląda??
WhoLeeGuns - Sob Paź 18, 2008 20:44
to bardzo obiecujące - poproszę o więcej informacji jakieś zdjęcia i i inne. jak coś mogę pomóc dopracować układzik
mcteusz - Nie Paź 19, 2008 07:14
Ja z tym układem walczyłem swego czasu, ale już się poddałem. Odpuściłem sobie tą naprawę, bo chyba jest niemożliwa.
Jak będę miał trochę zbędnej gotówki to założę sobie za 200zł jakiś normalny układ....
Mayson - Nie Paź 19, 2008 18:16
Ja też "walczyłem"... tzn. zerknij w mój wątek dot. alarmu i centrala w 600-ce, i poczytaj. Jedyny wniosek, jaki wyciągnąłem, jest taki jak napisał mcteusz
seyfer - Nie Paź 19, 2008 21:52
ja swoja walkę skończyłem na wymianie centralki alarmowej
czyzo - Pon Lis 10, 2008 22:40
Ja nie poddając się doszedłem do sedna sprawy...
Niestety miałem brak sygnału z zamka przy kierowcy dlatego alarm nie raczył się uzbroić nawet z klucza. Walcząc dalej zabawa z oryginalnym pilotem dawała mi rezultat, że przestawał mi działać centralny a alarm był ciągle uzbrojony...
Ostatecznie zastosowałem znany sposób podłączenia najzwyklejszego sterownika do zamka centralnego z ładniutkimi pilocikami. Wystarczyło podać sterowanie masowe na 2 przewody zamknij/otwórz, mase i zasilanie mamy w tej samej wiązce.
Aktualnie wszystko działa idealnie, nie ma żadnych problemów.
Wiadomą sprawą jest to, że nie działa czujka ruchu w środku samochodu ale to postaram się jakoś zdiagnozować i może mała modyfikacja na płytce da jakiś rezultat.
Na wszystko wydałem raptem 50zł...
mcteusz - Wto Lis 11, 2008 15:13
Wrzuć jakieś fotki tego co zamontowałeś (centralka, piloty) i opisz dokładniej co do czego podłączałeś. Za 50zł to może i ja bym zrobił tak samo....
Mayson - Czw Mar 26, 2009 18:19
Odgrzewam kotleta - wiosna idzie i chce się grzebać przy aucie
Jak pisałem kiedyś - mam działający zamek centralny ale z kluczyka - piloty nie działają.
Chcę kupić sterownik uniwersalny do centralnego zamka ALE z funkcją domykania szyb. Chciałbym też, aby ten sterownik imitował działanie alarmu, poprzez miganie diód fabrycznych w drzwiach przednich. Chciałbym również, aby migały kierunkowskazy, gdy włączam/wyłączam alarm z pilota.
Takie sterowniki są na allegro ale nie mam pojęcia czy mogę go podłączyć TYLKO pod centralkę w bagażniku pod tapicerką po prawej? Czy muszę także ciągnąć kabel do drzwi kierowcy i pasażera (aby diody mrugały) i tylnych (aby wszystkie szyby domykało) i do kierunków (aby mrugały) Jak to technicznie wygląda - ktoś zna się na elektryce albo zakładał tak rozbudowany sterownik?
seyfer - Czw Mar 26, 2009 21:14
u mnie dołożona jest jeszcze extra dioda w środku i nie ma siły żeby ktoś tego nie zobaczył bo jak zaparkuje tyłem to dioda daje tak ze na bloku przy 1 pietrze widać strumień światła
paput - Czw Maj 07, 2009 16:01 Temat postu: Re: [R600] Walka z fabrycznym Alarmem
czyzo napisał/a: | Witam!
Z tego co się orientuję wielu ludzi ma problem z oryginalnymi alarmami firmy Valeo.
Cześć z nich to tylko zwykłe uszkodzenia typu: zaśniedziałe krańcówki w drzwiach, otworzone maski/bagażniki albo przerwane przewody..
Kolejnym problemem są nie działające piloty [z falami radiowymi ] co daje nam największe zmartwienie o ile alarm sam uzbraja się po zamknięciu samochodu z kluczyka po czym następuje mrygnięcie kierunkowskazami [ 1 raz na otworzenie/ 3 na zamknięcie ].
Gorzej zaś jest gdy samochód nie daje żadnego znaku oprócz działającego centralnego.
Dzisiaj pracowałem trochę nad tym alarmem..
Nie daje on żadnego znaku, piloty nie działają jedynie zamyka się centralny.
Krańcówki i przewody sprawne - pierwsza myśl - coś ze sterownikiem.
Znajdziemy go w bagażniku po prawej stronie za tapicerką. Piękny dostęp...
W środku znajdziemy kilka przekaźników - no właśnie one odpowiadają za zamykanie/otwieranie i uzbrajanie alarmu.
Kontrolką podłączoną do masy sprawdzałem, czy się odzywają
Na jednym z nich otrzymałem zamknięcie i otwarcie samochodu, dalej działała syrena, pod nimi na 2 lutach dostępne jest zamknięcie samochodu - ale nie takie normalne!
UZBRAJA SIĘ ALARM! Który naprawdę działa. Na ile udało mi się sprawdzić - czujniki w środku samochodu prawdo podobnie też działają - potrzebuje 2 osoby do sprawdzenia.
Pozostaje jedno pytanie - czy uda mi się odblokować alarm czy może wystarczy zwykły sterownik centralnego zamka dający 2 sygnały - wlutuję go w dane miejsca na płytce odpowiedzialnej za zamykanie.
Dalsza cześć moich poczynań w weekend.
A jak tam u Panów sprawa wygląda?? |
Czy w 416 też te przekaźniki są z tyłu auta?
darek_wp - Pią Cze 19, 2009 11:31
Mayson napisał/a: | Odgrzewam kotleta - wiosna idzie i chce się grzebać przy aucie
Jak pisałem kiedyś - mam działający zamek centralny ale z kluczyka - piloty nie działają.
Chcę kupić sterownik uniwersalny do centralnego zamka ALE z funkcją domykania szyb. Chciałbym też, aby ten sterownik imitował działanie alarmu, poprzez miganie diód fabrycznych w drzwiach przednich. Chciałbym również, aby migały kierunkowskazy, gdy włączam/wyłączam alarm z pilota.
Takie sterowniki są na allegro ale nie mam pojęcia czy mogę go podłączyć TYLKO pod centralkę w bagażniku pod tapicerką po prawej? Czy muszę także ciągnąć kabel do drzwi kierowcy i pasażera (aby diody mrugały) i tylnych (aby wszystkie szyby domykało) i do kierunków (aby mrugały) Jak to technicznie wygląda - ktoś zna się na elektryce albo zakładał tak rozbudowany sterownik? |
witam
jeśli chodzi o:
1. miganie diód fabrycznych w drzwiach przednich - podłączone są one bezpośrednio do centralki alarmu i można je dopiąć do innego modułu
2.kierunki - wystarczy dopiąć się w wiązce bagażnika do kabelków kierunków (oczywiście do każdego osobno żeby za każdym razem po włączeniu kierunków nie było dyskoteki w stylu awaryjnych)z dodatkowego modułu i po sprawie
3. największy problem z domykaniem szyb - najczęściej stosuje się dodatkowy moduł tylko do tego przeznaczony (chyba że udało się nam kupić moduł alarmu z wbudowanym sterownikiem - były takowe) i powinno się go montować przy oryginalnym sterowniku szyb (jest tam parę kabelków do połączenia i szkoda się męczyć z ich przeciąganiem), po czym trzeba go jeszcze dołączyć do modułu alarmu
najwięcej zabawy z przeciągnięciem właśnie tego ostatniego połączenia
a poza tym wszystko da się zrobić
pozdrawiam
darek
ziajn - Sro Cze 24, 2009 11:22 Temat postu: zamek i podnoszenie szyb Witam wszystkich
Idąc za pomysłem MASYSON-A tez chce załozyć domykanie szyb i zakupiłe taki układ podłacza sie go tylko do zasilania potem central zamek i stacyjka reste wiązki trzeb podłaczyć do szyb a konkretnie trzeba zanaleś kazdy kabel sterujący szubami z osobna i tam sie wpiąć. Bęsde sprawdzał ten układ w tym tygodniu więc dokładnieto opisze bo zastanawia mnie to podłaczenie do ACC stacyjki dla mnie to powinie być sterownik z alarmu ale z drugiej strony dodzwoniłem sie do serwisu tego urządzenia i serwisant powiedziął ze nie trzeba bo impuls pójdze z zamka a to ACC jest po to ze samochód nie ma kluczyka w stacyjce i po zamknięcu odlicz 15 sek. jak wsiąde w tym czasie to i włącze stacyjek przestaje odliczać. Tak to zrozumiałem.
A co do alarmu dałem sobie juz spokuj poprostu zainstalowałe najzwyklejszy alarm z allegro podpiołem i działa.
Więc czytaja ten temam wpadłem na pomysł zeby zamienić alarmy odcią ten fabryczy i zamontowac ten zakupiony i zrobić tak ze będą migałt te didody przy dzwiach.
Lecz jedno mnie zastanawia bo wiadomo kierunki podpiąc zaden problem zeby migały kable od central zamka tez nie problem sygnał dzwiekowy dają w komplecie lecz jest jedno pytanie mnie murtuje do czego słuzy przekazni w nogach kierowcy który jest podpiety do alarmu.
Czy jak odepne alearm fabryczy to nie odpale roverka jaśli tak to znaczy ze jest to pseudo imobilajzer taki jak w zestawach z allegro.
Brak schematu do rovera mnie tchroche ogranicza.
a moze uda sie to wszystko wpakowac do orginalnej szkrzynki po fabrycznym alarmie.
Wiem troche sie rozpisałem ale jak coś sie uda to opisze i jakieś zdjęcia dołacze.
a jeszcze jedno ktoś montował komputer podkładowy ATMEGA * do swojego Rowerka.
Pozdrawiam ZIAJN
decostal - Sro Cze 24, 2009 13:23
Mógłby ktoś dokładnie opisać na których pinach jest zamykanie i otwieranie drzwi
ziajn - Czw Cze 25, 2009 08:59 Temat postu: piny podnoszenia szyb DECOSTAL
Wczoraj była znacznie ładna pogoda i zaczołem szukac kabli do szyb zeby szybko sie podpiąc do automatu ponoszenia.
Więc w moim R623 jest tak
Patrząc od góry i zaczynają od lewej strowy (kierowcy)
1 kolor czerowono-zółty opuszczanie szyby kierowcy
2 kolor zielono-biały podnoszenie szyby tył lewa strona
3 kolor czrewono-niebieski podnoszenie szyby kierowcy
4 kolor zielony opuszczanie szyby tył lewa strona
5 kolor niebiesko-zółty podnoszenie szyby pasażera przód
6kolor zółto-biały podnoszenie szyby tył prawa strona
7 kolor niebiesk-zielony opuszczanie szyby pasażera przód
8 zółto-zielony opuszczanie szyby tył prawa strona
jest jescze jeden kabel kolor niebieski ale nie uzywany do szyb
w jednym rzędzie masz 9 kabki dół tej kostki to pewnie podświetlenie przełączników.
Wiem mały przekładaniec ale jak chcesz mieć pewnoś to weż zwykły próbnik i baw sie w opuszczanie i podnoszenie przy przełącznikach jezeli masz inne kolory kabelków.
Pozdrawaim ZIAJN
|
|