|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Ubywa płynu
jacek_mak - Nie Paź 19, 2008 14:24 Temat postu: [R400] Ubywa płynu Od roku mam Roverka i zaczynam mieć go dość!!
W marcu były wymieniane pierścienie tłokowe. Przy "okazji" uszczelki. Niedawno zauważyłem, że wycieka płyn chłodniczy. Olej jest w porządku i nie przybywa go, ale co kilka dni muszę dolewać ponad litr płynu. Pod samochodem po kilku dniach widać małą kałużę. Dziś zauważyłem ,że połączenie misy olejowej z blokiem silnika jest mokre od płynu. Zakłądam, że to uszczelka pod głowicą.....ale czy na pewno?
arczi83 - Nie Paź 19, 2008 15:07
Jacek Mak napisał/a: | Dziś zauważyłem ,że połączenie misy olejowej z blokiem silnika jest mokre od płynu. Zakłądam, że to uszczelka pod głowicą.....ale czy na pewno? |
zależy z której strony masz mokre, jeśli jest to od strony rozrządu to może cieknie spod pompy wody
jacek_mak - Nie Paź 19, 2008 15:13
Mokre jest od przodu. Problem w tym, że pompa jest zamontowana tak, że jej nie widać.
Musze się upewnić czy mogę jeszcze złożyć reklamację. Jeśli tak to jadę do warsztatu a jak nie to sprzedaję mojego R.
sTERYD - Nie Paź 19, 2008 15:16
Jacek Mak napisał/a: | W marcu były wymieniane pierścienie tłokowe. Przy "okazji" uszczelki | wow, a czemu wymieniałeś jeśli można spytać??
pompę zobaczysz jak zdejmiesz obudowę rozrządu (wystarczy zewnętrzną górną połówkę)
jacek_mak - Nie Paź 19, 2008 17:05
Musiałem pierścienie wymnienić bo na 2 tłokach były pęknięte. Do dziś nie wiem dlaczego.
Wg mnie tak na zdrowy rozum gdyby to jednak była uszczelka to płyn by dostawał się do misy olejowej. A na bagnecie ciągle jest ten sam poziom. I olej wygląda normalnie.
arczi83 - Nie Paź 19, 2008 17:37
Jacek Mak napisał/a: | Wg mnie tak na zdrowy rozum gdyby to jednak była uszczelka to płyn by dostawał się do misy olejowej. A na bagnecie ciągle jest ten sam poziom. I olej wygląda normalnie. |
niekoniecznie, może być walnięta tak, że woda ucieka na zewnątrz silnika, a nie do misy olejowej
jacek_mak - Nie Paź 19, 2008 17:43
Ale w takim wypadku płyn powinien byc widoczny na bloku. A nic nie widać
sTERYD - Nie Paź 19, 2008 17:46
moze być też tak, ze ucieka do środka któregoś z cylindrów i się spala (wylatuje przez wydech)...
zacząłbym od sprawdzenia / wymiany uszczelki kolektora ssącego, bo przy jej uszkodzeniu może być tak samo
arczi83 - Nie Paź 19, 2008 17:55
to może zób zdjęcie miejsca gdzie jest mokre i pokaż tutaj bo zaprzeczasz sam sobie. napisałeś:
Jacek Mak napisał/a: | Dziś zauważyłem ,że połączenie misy olejowej z blokiem silnika jest mokre od płynu |
Jacek Mak napisał/a: | Ale w takim wypadku płyn powinien byc widoczny na bloku. A nic nie widać |
nic z tego nie rozumiem, więc w takim razie gdzie jest mokre , a płyn może równie dobrze wyciekać tak jak napisał sTERYD
jacek_mak - Nie Paź 19, 2008 20:36
Włąśnie to trochę dziwne bo blok dziś był suchy a gdy dolałem płynu i trochę poczekałem zobaczyłem że pod silnikiem jest mała kałuża (kilka kropel dosłownie). Zerknąłem na dół i zauważyłem, że tylko w samym miejscu połączenia bloku silni9ka z misą jest trochę tłustawej mazi. Mam wrażenie ze to płyn zmieszany z olejem. Po godzinie poszedłem i już było sucho.
Nie zauważyłem żadnych objawów potwierdzających że płyn sie spala. Nie ma białego dymu. Poza tym płynu ubywa chociaż samochód nie jest za często jeżdżony. Chciałem sprawdzić stan świec bo gdyby płyn dostawał się do cylindrów to powinne być mokre (wg mnie), ale udało mi się odkręcić tylko jedną. Sucha. Reszta tak zakręcona że nie odkręcę.
Poświęcę parę zł i pojadę do fachmana niech powie konkretnie, a potem zobaczę.
Ksionrze - Pon Paź 20, 2008 16:00
Pompa wody wedlug mnie- mialem ten sam problem jakis miesiac temu-mozesz poczytac w moich postach.
Pozdrawiam!
buja4 - Pon Paź 20, 2008 16:13
sTERYD napisał/a: | moze być też tak, ze ucieka do środka któregoś z cylindrów i się spala (wylatuje przez wydech)...
zacząłbym od sprawdzenia / wymiany uszczelki kolektora ssącego, bo przy jej uszkodzeniu może być tak samo |
jak by płyn dostawał się do któregoś z cylindrów to by
a) Nierówno chodził na początku
b) dymił na biało.
Radze tak jak kolega sTERYD sprawdzić uszczelkę pod kolektorem ssącym oraz sam kolektor (może pękł)
jacek_mak - Pon Paź 20, 2008 20:11
Jeśli to tylko pompa to pół biedy. W wolnej chwili rozkręcę i zobaczę.
Czasami na początku silnik pracuje nierówno, ale bardzo krótko. To może przez LPG.
Nigdy nie dymił na biało, w zbiorniczku wyrównawczym nie ma baniek powietrza. Sprawdzę też kolektor.
Dziękuje za sugestie:)
|
|