Zobacz temat - [R75] Maslo pod korkiem oleju
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Maslo pod korkiem oleju

Zukowaty - Nie Paź 19, 2008 20:19
Temat postu: [R75] Maslo pod korkiem oleju
Witam!
Problem wyglada tak:
1.olej w misce jest czysty i nie ubywa
2.pod kapa zaworowa jest czysto poza miejscem w pkt 4.
3.plyn chlodniczy jest czysty i nie ubywa go
4.na spodniej stronie korka wlewu oleju i w kolo niego na kapie zaworowej zbiera mi sie "maslo" takie jak przy HGFie.
Ja nic z tego nie rozumiem,moze ktos z Was wpadnie na pomysl co jest grane.Na korku jest rowniez widoczna skroplona woda.Nie ma tego wszystkiego duzo ale po okolo 1000km w trasie juz caly korek od spodu jest pokryty.Jakies sugestie?

AndrewS - Nie Paź 19, 2008 21:35

u mnie pojawilo sie to po dlugim postoju silnika, tak z kilka miesiecy, w miedzy czasie odpalilem go ze dwa razy tak na krotko, potem to stopniowo zanikalo, za kazdym razem kiedy odkrecalem korek to go wycieralem
w sumie ostatnio nie sprawdzalem czy po paru miesiacach dalej to jest, kontroluje tylko stan plynu w zbiorniczku

eszet - Nie Paź 19, 2008 21:44

Tak naprawdę na 100 % nie powiem,ale np. w mojej fieście(i nie tylko mojej) jest to normalny objaw niedogrzanego silnika.Konkretnie pojawia się kiedy przy trochę niższych temperaturach na zewnątrz jeżdżę na krótszych odcinkach i silnik nie ma kiedy się porządnie rozgrzać.
Generalnie nie ma się czym za bardzo przejmować.Czasami wystarczy tylko wężyk od odmy przedmuchać i gitara.

Zukowaty - Nie Paź 19, 2008 21:44

AndrewS ja tez wycieram zawsze korek jak ma to maslo.Moj silnik tez napewno dlugo stal bo kupowalem z rozbiorki anglika.Moze mu przejdzie tylko sie zastanawiam skad to...

[ Dodano: Nie Paź 19, 2008 21:47 ]
eszet napisał/a:
Tak naprawdę na 100 % nie powiem,ale np. w mojej fieście(i nie tylko mojej) jest to normalny objaw niedogrzanego silnika.Konkretnie pojawia się kiedy przy trochę niższych temperaturach na zewnątrz jeżdżę na krótszych odcinkach i silnik nie ma kiedy się porządnie rozgrzać.
Generalnie nie ma się czym za bardzo przejmować.Czasami wystarczy tylko wężyk od odmy przedmuchać i gitara.

Tez mam takie podejrzenia bo jestem akurat w Danii i dojezdzam do pracy 4 km w jedna strone.Co prawda silniki KV6 grzeja sie bardzo szybko i po okolo 3min juz mam 90 stopni ale moze rzeczywiscie jest jak mowisz bo zaobserwowalem to dopiero tutaj a jezdzilem na tym silnikiu jak bylo cieplej w Polsce jakis tydzien i bylo ok.

Viniu - Nie Paź 19, 2008 21:54

W każdym silniku benzynowym grupy VAG występuje dokładnie to samo. Tak jest cały czas w Polówce teścia (od 115tys.km), w Cordobie brata (od 90tys.), w mojej Octavii (118tys.) właśnie po dłuższym postoju lub przy bardzie krótkich odcinkach. Jeśli nie masz pozstałych objawów to myślę, że nie ma się czym przejmować. Przegoń auto ze 20-30km w jedną stronę i tyleż samo w drugą i masło samo zniknie :ok:
Zukowaty - Nie Paź 19, 2008 21:58

Za 3 dni bede je gonil 1100km w jedna strone to sie sprawdzi :) We Fiatach takiego czegos nie zauwazylem ale co prawda duzo ogolnie jezdze(tylko w DK po te 4km) a teraz zauwazylem bo jestem troche przewrazliwiony chyba-nowy silnik. Dzieki chlopaki.Zdam relacje po trasie.
AndrewS - Nie Paź 19, 2008 22:19

Zukowaty napisał/a:
Moze mu przejdzie tylko sie zastanawiam skad to...


ano przy zmianach temp na zewnatrz, wewnatrz silnika na jego sciankach z wilgotnego powietrza wykrapala sie woda, parujaca potem przy pracy woda, idzie sobie do gory i wykrapala sie na chlodnieszym plastikowym korku w stosunku do goracej aluminiowej pokrywy
przynjamniej ja tak to widze

a taka trasa 1000km skutecznie powinna pozbyc sie tego zjawiska

a BTW temp mojego oleju przy predkosci 140 km/h wynosila 111 stopniC
gdzie przy 90-100 km/h wynosi okolo 90 stopni C
w takich warunkach para powinna sobie zniknac :grin: , a raczej z czasem zostanie wessana do komory spalania przez odme

maciejk1980 - Czw Wrz 04, 2014 19:38

a ja mam takie maslo plus plyn chlodniczy mi sie troche pieni, nie jest to duzo piany mysle ze jest stary i dlatego, jak na zdjedciu widac caly czas leci woda spowrotem do zbiorniczka czy to normalne?? chyba wtedy robia sie te bombelki

-oleju nie ubywa, i jest czysty(czarny)
-samochod nie przegrzewa sie 85stopni max jak jade
-plynu chlodzacego nie ubywa ani nie jest zaolejony, tylko maslo w srodku
-w kabinie leci cieplo po paru kilometrach

AdaskoC - Pią Wrz 05, 2014 07:22

Z jakies dwa miesiące temu przekładałem koledze anglika R75 CDTI 2005r. W momencie przyprowadzenia bylo to samo co u Ciebie, plyn sie pienił a pod korkiem masło. Po przekładce i zalaniu układu chłodniczego płynem prestone, oraz po płukance silnika i wymianie oleju ,te objawy ustały. Co ważniejsze ma teraz równą i stałą temp cieczy, a silnik ciszej chodzi i poprawiła sie jego kultura pracy :-)
maciejk1980 - Pią Wrz 05, 2014 21:56

bede musial zmienic ten plyn chlodniczy wyglada na dosc stary, kupilem buteleczke plynu do plukania systemu chlodzacego mysle ze usunie te wszystkie syfy