|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Falujące obroty ale...
RoBBoD - Sob Paź 25, 2008 20:25 Temat postu: [R620] Falujące obroty ale... Naczytałem się tu na temat falujących obrotów troche ale u mnie na postoju jest ok.
Obroty latają jak jade i dam na luz zakres wachań to miedzy miedzy 3 a 4 podziałką czyli 750 a 1000 obr.
NEOSSS - Sob Paź 25, 2008 21:13
RoBBoD, posprawdzaj wiazke przy pompie
RoBBoD - Czw Lis 13, 2008 00:41
a jeśli dam hamulec ustaje hmmmm
NEOSSS - Czw Lis 13, 2008 11:28
RoBBoD, czujnik hamulca... Tam jest kostka i trzeba zewrzec piny, jesli zewrzesz i jest ok to czujnik do wymiany
Skorpion81 - Czw Lis 13, 2008 14:52
mam identyko taką samą sytuację i tez nie mogę dać sobie z nią rady, wiązka przy pompie ok, czyjnik temperatury wymieniony i nadal to samo, mopze kolega ma racjE z czujnikiem hamulca tylko gdzie on się mieści
NEOSSS - Czw Lis 13, 2008 15:25
Skorpion81, przy pedale hamulca
RoBBoD - Czw Lis 13, 2008 15:25
NEOSSS, A MOŻESZ CIUT JAŚNIEJ??
NEOSSS - Czw Lis 13, 2008 15:29
RoBBoD, glowa pod kierownice i za pedalem hamulca jest czujnik, idzie do niego kostka, zewrzyj piny i sprawdz jak chodzi silnik...
Skiba - Sob Lis 15, 2008 01:15
to nie będzie czujnik hamulca ! a ustanie falowania po wciśnięciu pedału hamulca świadczy jedynie o sprawnym czujniku (4 pinowym) !
rtoip24 - Pon Lis 17, 2008 23:59
Na falujące obroty nie ma złotego środka. Trzeba po pierwsze przeczyścić złącza przy pompie, elektrozawór paliwa przeczyścić (ten na pompie z jednym przewodem). Wymiana czegokolwiek na końcu -ktoś pisał na forum że falowanie ustało po wymianie czujnika temperatury paliwa.
W Twoim przypadku przed wydawaniem $$$ zostało czyszczenie elektrozaworu -u mnie zadziałało i jest OK, oraz jeszcze raz wiązka elektryczna -tak dla pewności.
RoBBoD - Czw Lis 27, 2008 11:14
Hmmm jeszcze nic nei robiłem a jest coraz gorzej
Osamboch - Czw Lis 27, 2008 17:40
Pytam tu ze względu na podobieństwo tematów. Jeśli mam założyć osobny temat, napiszcie mi nim zaczniecie odpowiadać na pytania w nim zawarte
Koledzy nasilił się u mnie ostatnio podobny problem z obrotami. Ale występuje zarówno jak jadę jak i na postoju.
Po odpaleniu na bardzo wychłodzonym silniku - nic się nie dzieje, dopiero po jakimś czasie dochodzi do dość silnego falowania w zakresie 700-1000 obr/min, (aż chwilami szarpie autem, ale nie gaśnie - może to akurat wina wyrobionych poduszek silnika?). Owo szarpanie czuć również podczas jazdy, ale jest bardzo delikatne (jakbym nie widział, że rzuca na jałowych to bym nie zauważył). Trochę tak jakby paliwo było "nieświeże", albo filtr przypchany.
Mankamentem jest to, że tak samo nagle jak się pojawia, tak samo nagle znika?!
Dodatkowo ostatnio na trasie zauważyłem pewną prawidłowość, pływanie/szarpanie rozpoczyna się gdy dam mu za mało w pedał - nieadekwatnie do wymogów drogi, (np. ruszam z 2 lub 3 biegu z prawie stojącego auta, itp.).
Natomiast kończy się, gdy przejadę trochę na dużych obrotach z większą szybkością (np. dłuższy manewr wyprzedzania kilku aut z pedałem wciśniętym w podłogę, itp). Trochę tak jakby potrzebował ciśnienia by się przedmuchać...
Dodatkowo ostatnio zauważyłem, że powyżej 1500obr. zarówno światła zewnętrzne jak i wszystkie kontrolki jaśniej się świecą..czyli dostaje nagle więcej prądu... Czy to normalne? i czy może mieć to związek z falowaniem?
Nim zaczniecie odpowiadać dajcie znać czy opisujemy problem tutaj, czy mam założyć osobny temat?
NEOSSS - Czw Lis 27, 2008 23:17
Osamboch, zapowietrzony uklad paliwowy... Gruszka oraz korek do wymiany lub naprawy
Jezeli dasz w pedal alternator szybciej sie kreci z czego regulator napiecia daje wieksze napiecie dlatego kontrolki jasniej sie swieca
Osamboch - Sob Lis 29, 2008 11:52
NEOSSS napisał/a: | zapowietrzony uklad paliwowy... Gruszka oraz korek do wymiany lub naprawy |
Sprawdzę to w ten weekend. Tylko powiedzcie jak ocenić, czy korek prawidłowo funkcjonuje?
NEOSSS napisał/a: | Jezeli dasz w pedal alternator szybciej sie kreci z czego regulator napiecia daje wieksze napiecie dlatego kontrolki jasniej sie swieca |
Samą zasadę mniej więcej rozumię, zastanawiam się tylko czy zawsze jest to aż tak widoczne, bo muszę przyznać, że różnica szczególnie w oświetleniu zewnętrznym mocno rzuca się w oczy. Boję się, że z naprzeciwka wygląda to tak, jakbym przy każdej zmianie biegów mrugał światłami
W układzie elektrycznym w autach nie ma żadnego elementu stabilizującego podawane napięcie?
NEOSSS - Sob Lis 29, 2008 12:02
Osamboch, Dmuchasz w korek od strony zewnetrznej i patrzysz czy puszcza powietrze, potem od strony wewnetrznej ssiesz i patrzysz czy puszcza... Tam jest zaworek na sprezynce
Widoczne objawy sie u Ciebie nasilaja co do uszkodzenia regulatora napiecia lub koncowki szczotek
danielsonicl - Sob Lis 29, 2008 12:04
Osamboch napisał/a: | W układzie elektrycznym w autach nie ma żadnego elementu stabilizującego podawane napięcie? |
Jest regulator napięcia tu najwyraźniej nie domaga.
Osamboch - Sob Lis 29, 2008 12:24
NEOSSS napisał/a: | Dmuchasz w korek od strony zewnetrznej i patrzysz czy puszcza powietrze, potem od strony wewnetrznej ssiesz i patrzysz czy puszcza... Tam jest zaworek na sprezynce |
Dzięki Neosss Idę w takim razie possać ten korek
P.S. Mam nadzieję, że od tego ssania się ropki nie opije..
danielsonicl napisał/a: | est regulator napięcia tu najwyraźniej nie domaga |
Dzięki Panowie, trza było jednak kazać mi własny temat założyć to bym mógł Wam chociaż punkcików nastrzelać
Wiem już gdzie się to znajduje ( http://forum.roverki.eu/v...ator+napi%EAcia ) teraz tylko pytanko do Was, czy da się to sprawdzić/wymienić, bez wyciągania całego alternatora?
NEOSSS - Sob Lis 29, 2008 12:54
Dostep marny zeby rozebrac alternator, latwiej go zdjac i wtedy popatrzec
|
|