Zobacz temat - [R820] Reset komputera
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R820] Reset komputera

piotrbim - Pon Paź 27, 2008 08:27
Temat postu: [R820] Reset komputera
Witam.Może ktoś mi podpowie jak samemu można zrobić reset komputera w 820 ti z 1995 roku, czy jest to możliwe?
Pozdrawiam.

sTERYD - Pon Paź 27, 2008 10:06

do czego Ci to potrzebne ??
ZTCW to tylko testbookiem da się zrobić reset pamięci adaptacyjnej...

piotrbim - Pon Paź 27, 2008 13:21

Jest drugi silnik a komputer stary i pomyślałem że trzeba zresetować .
marcus - Pon Paź 27, 2008 14:09

Nie trzeba. Jeśli komp dobry to sam się zaadoptuje. W moim przypadku po zmianie silnika pozostał stary komputer i wszystko grało.
sTERYD - Pon Paź 27, 2008 14:10

powinien działać normalnie, nie wiem tylko jak tam jest z immo i komputerem, czy przypadkiem nie trzeba przekładać centralki alarmu razem :/
to już się może ktoś mądrzejszy wypowie...

marcus - Pon Paź 27, 2008 14:12

Jest lepiej jak pozostaje stary komputer.
piotrbim - Pon Paź 27, 2008 19:41

marcus napisał/a:
Nie trzeba. Jeśli komp dobry to sam się zaadoptuje. W moim przypadku po zmianie silnika pozostał stary komputer i wszystko grało.



U mnie też jest wszystko ok, ale wolałem zapytać.
Mam jeszcze pytanie- zawsze odpala za drugim razem i pali średnio 13l/100km. Czy to norma?
Pozdrawiam

marpa - Pon Lis 03, 2008 22:31

witam mam taką samą maszynę i raczej sie bardzo rzadko zdarza(bardzo) żeby nie zapalił za pierwszym razem a spalanie to zależy jakim jesteś kierowcą :grin: ja lubię sobie czasem przydusić ale wydaje mi sie ze 13 to ciut sporo :lol:
Marrkus - Wto Lis 04, 2008 17:08

Mi 13l/100km to nawet LPG nie pali - myślę ze masz tam coś nie tak no chyba że jesteś kierowcą z b.ciężką nogą :D
piotrbim - Wto Lis 04, 2008 21:27

miesiąc temu założyłem lpg sekwencyjny, jeździłem naprawdę delikatnie spalił 15l/100km.Wymieniłem świece,kopułkę,przewody,palec.Gazownicy ustawili jeszcze raz i to samo paliwo 13l gaz 15l na 100km przy naprawdę normalnej jeździe.Co jeszcze mam wymienić?
Konix - Wto Lis 04, 2008 21:42

A ile palił przed założeniem gazu ?
piotrbim - Wto Lis 04, 2008 22:36

przed założeniem palił też 13l/100km -30% miasto, 70% trasa -normalnej jazdy.
KRYS - Sro Lis 05, 2008 21:31
Temat postu: Re: [820ti] reset komputera
piotrbim napisał/a:
Witam.Może ktoś mi podpowie jak samemu można zrobić reset komputera w 820 ti z 1995 roku, czy jest to możliwe?
Pozdrawiam.


Odłacz akumulator na ok 30 minut.
Następnie podłacz i odpal autko niech chodzi do załączenia sie wiatraków na chłodnicy,
nie dodawaj gazu w trakcie tego zabiegu.

I wynik spalania powinien się poprawic

sTERYD - Sro Lis 05, 2008 21:37

tam nie ma wtrysku pgm-fi ;)
piotrbim - Czw Lis 06, 2008 12:33
Temat postu: Re: [820ti] reset komputera
OK. spróbuję tak zrobić .Napiszę o efekcie.
sTERYD - Czw Lis 06, 2008 12:35

od razu mog Ci powiedzieć, ze nic się nie zmieni :(
piotrbim - Czw Lis 06, 2008 12:37

to co zrobić,Masz jakiś pomysł?
KRYS - Czw Lis 06, 2008 12:52

sTERYD napisał/a:
tam nie ma wtrysku pgm-fi ;)


A mógłbyś rozwinąc myśl?

piotrbim piszesz że przy delikatnej jeździe pali ci 15 LPG, a ile ci pali przy ostrym butowaniu?

Jeżeli 1l wiecej to jestes daleki od "eko drivingu"

sTERYD - Czw Lis 06, 2008 12:57

taki manewr dziala tylko w przypadku silnikow hondy z wtryskiem PGM-fi (takich jak montowane w R600), a w przypadku silnikow serii T wtrysk jst wyposażony w sterowanie MEMS Rovera i tam pamięć adaptacyjna jest odporna na odlaczanie akumulatora...
nie wiem, czy procedura z deptaniem pedalu gazu do podłogi 5 razy przy włączonym zapłonie poskutkuje... :hm: 100% pewności da tylko podłączenie do testbooka :/

KRYS - Czw Lis 06, 2008 13:09

Ciekawe jak to rozwiązali ?

Co podtrzymuje tą pamieięc adaptacyjną skoro nie ma prądu przez dłuższy czas?

Jeżeli tak to kolega musi zrobic jakąś dłuzszą trasę i się autko zaadoptuje ( najszybszy sposób)

piotrbim - Czw Lis 06, 2008 21:41

Dzisiaj przejechałem 300 km , starałem się jechać równo 140km/h spalił 12,5l LPG. Czy to jest dobry wynik?

A co do kompa to popróbuje Waszych porad-co mi zależy.

AndrewS - Czw Lis 06, 2008 21:54

sTERYD napisał/a:
nie wiem, czy procedura z deptaniem pedalu gazu do podłogi 5 razy przy włączonym zapłonie poskutkuje... :hm: 100% pewności dam


to ten starszy mems to powinno cos dac, oczywiscie mowa o nastawach krokowego, bo do spalania to krokowy nic nie ma

KRYS napisał/a:

Co podtrzymuje tą pamieięc adaptacyjną skoro nie ma prądu przez dłuższy czas?


przeciez rodzajow pamieci jest od pyty, sa tez takie co nie "resetuja" sie po zaniku zasilania, tak jak bios plyty glownej kompa

sTERYD - Pią Lis 07, 2008 00:40

AndrewS napisał/a:
sa tez takie co nie "resetuja" sie po zaniku zasilania, tak jak bios plyty glownej kompa

akurat nie najlepszy przykład podałeś, bo bios ma baterię, żey uniknąć problemów z zasilaniem :wink: , ale choćby głupi flash, czy każden jeden eprom nie pada po odcięciu zasilania...

KRYS - Pią Lis 07, 2008 13:26

Tu bedzie troche odpowiedzi na twoje pytanie o spalanie

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=20965

http://forum.mtk-klub.pl/viewtopic.php?t=4822

myśle że to kwestia wprawy by zejśc ze spalaniem i dobrej stacji benzynowej

piotrbim - Pią Lis 07, 2008 18:40

sTERYD napisał/a:
taki manewr dziala tylko w przypadku silnikow hondy z wtryskiem PGM-fi (takich jak montowane w R600), a w przypadku silnikow serii T wtrysk jst wyposażony w sterowanie MEMS Rovera i tam pamięć adaptacyjna jest odporna na odlaczanie akumulatora...
nie wiem, czy procedura z deptaniem pedalu gazu do podłogi 5 razy przy włączonym zapłonie poskutkuje... :hm: 100% pewności da tylko podłączenie do testbooka :/


Po 5 deptaniach gazu, odpalić czy wyłączyć stacyjkę. Możesz rozwinąć?

sTERYD - Pią Lis 07, 2008 21:24

włączasz zapłon (czyli kluczyk w pozycję zapalonych kontrolek, acz bez odpalania auta) i wciskasz 5 razy gaz do deski i puszczasz (chyba w odstępach nie większych niż 2 sekundy), odczekujesz ok 30 sekund i mozesz zapalić :cool:
AndrewS - Pią Lis 07, 2008 23:47

sTERYD napisał/a:
akurat nie najlepszy przykład podałeś, bo bios ma baterię, żey uniknąć problemów z zasilaniem


no ale po wyjeciu tej bateryjki resetuja sie tylko jakies bzdety i ogólnie ustawienia, a bios i tak sie przeciez podniesie, bo to zdaje sie wlasnie eprom jest albo eeprom

sTERYD - Sob Lis 08, 2008 03:01

oj chyba też do końca nie czytałeś ... :arrow: ;)
naprawdę zgubiłem b ?? musze się wyspać :/

gucwiz - Sob Lis 08, 2008 14:18

generalnie jak kolega krys napisal jak sie odpina aku na wiecej niz 15 min , z kondesatorow schodzi na piecie i komputer sie sam restartuje i podczas pracy bez dodawania gazu programuje sobie wtrysk paliwa poprzez czujnik i sonde lambda, a wogole spalanie 13l lpg w tak duzy aucie to nie jest duzo jak ja pogonie swojego po miesice to bez kozery lykie sobie 14 wiec.............. a jak chcecia auta co pala 9 l gazu to proponuje sobie kupic fiata pande albo peugota 206 , a jak widze wypowiedzi ze ktos ma 2.0 turbo i mu 13 l gazu to mnie pusty smiech ogrania ze mozna az takei glupoty pisac
AndrewS - Sob Lis 08, 2008 19:16

gucwiz napisał/a:
z kondesatorow schodzi na piecie i komputer sie sam restartuje i podczas pracy bez dodawania gazu programuje sobie wtrysk paliwa poprzez czujnik i sonde lambda


jesli chodzi osterownik MEMS rovera to no nie do konca, komp nic sobie nie programuje, wszystkie parametry ma zaprogramowane, oczywiscie jesli chodzi o wtrysk , komp na podstawie danych czujnikow dobiera czas wtrysku i wyprzedzenie zaplonu z gotowych map
jedyne czego sie uczy, to nastaw silnika krokowego odpowiedzialnego za wolne obroty

gucwiz - Sob Lis 08, 2008 19:30

wiesz co kolego masz moze racje, ale to powiedz mi jedna rzecz ja mam 620 si i mam wtrysk elektroniczny a ztego co tu piszesz i jesli ja dobrze rozumie w 820 jest wtrysk mechaniczny tak ?? pytam bo nie wiem ciekawosc
sTERYD - Sob Lis 08, 2008 19:39

niee . W 820 Ti też jest wtrysk elektroniczny, tylko ze sterowaniem Rovera MEMS stosowanym również w silnikach serii K.
W R 620 Si jest sterowanie PGM-fi hondy i tam takie resetowanie działa...

czy tak trudno uwierzyć w to, że w tych samochodach są zupelnie inne elektroniczne układy wtryskowe... ?? :bezradny:

Marrkus - Sob Lis 08, 2008 22:16

gucwiz napisał/a:
, a wogole spalanie 13l lpg w tak duzy aucie to nie jest duzo jak ja pogonie swojego po miesice to bez kozery lykie sobie 14 wiec.............. a jak chcecia auta co pala 9 l gazu to proponuje sobie kupic fiata pande albo peugota 206 , a jak widze wypowiedzi ze ktos ma 2.0 turbo i mu 13 l gazu to mnie pusty smiech ogrania ze mozna az takei glupoty pisac


Ale ty masz silnik wolnossący a to jest turbo - to całkowicie inna bajka.

Mam ten sam silnik tylko że buda trochę mniejsza (R600) i możecie wierzyć lub nie ale spalanie tego silnika na LPG wynpsi odpowiednio
- trasa ~9-10L/100km - raz jedyny udało mi się uzyskać imponujący wynik, poniżej 7,5L/100km
- miasto 10-12L/100km jak się go ostro pobutuje to dobija nawet do 13L/100km
dodatkowo jeszcze ok 10L Pb/miesiąc na rozruch

Tan silnik ma to do siebie że jeśli chcemy to można jeździć bardzo oszczędnie ale nic nie stoi na przeszkodzie by jeździć też bardzo szybko (nieoszczędnie) :D - wolnossące benzyniaki tak nie mają i dla tego wybrałem TURBO

Jeśli się nie wie to lepiej nie pisać głupot - taka moja myśl

gucwiz - Nie Lis 09, 2008 11:21

nei trudno uwerzyc ze sa inne ale nie wiedzialem tego wiec pytam, a co do 2.0 turbo to mi bajek nie opowiadajecie o 10 l lpg/100 , ja jezdze cassem nowa laguna 2.0 turbo i pali przy deptaniu 15-16 , po miescie przy bardzo delikatniej jezdzie 12 , a jak sie go kreci pod 6 tys to na kompie pokazuje 21 l /100 srednie wiec................. albo wam pali tyle ale oleju silnikowego bo turbo przepala albo ................. przyjedzicei mi to pokazac bo nie uwierze
Marrkus - Nie Lis 09, 2008 14:20

Ja nie mam ci czego udowadniać - chcesz to przyjeżdżaj będziemy jeździć i zobaczysz ile spali.

Oleju u mnie nie bierze a jedynie na zewnątrz wylewa - sączy się z pokrywy zaworów - standard w tej jednostce :D

Ponoć jak kiedyś Docent pociskał swojego Tomcata na torze to wyszło mu coś około 30L/100Km Pb -ale jeżeli ktoś jeździ po mieście jak po torze to ja gratuluję wyobraźni (a raczej jej braku).

Uważam że kasę zamiast na mandaty można inaczej wydać i to że mam taki silnik w aucie to nie znaczy że muszę być zawsze najszybszy i pierwszy z pod świateł - poco mi to - nie muszę sobie niczego udowadniać.

gucwiz - Nie Lis 09, 2008 16:40

udowadnaic sobie nic nie potrzebuje a co do mandatow , no niby masz racje chyba ze jak cie policja zatrzma to .............ci ich nie daje ale to juz inna historia a co do spalani i tak nie wierze , dla mie powaga nie obrazaj sie ale albo nie umiesz dobrze obliczyc ile ci pali albo opowiadasz glupoty , nie bierz tego do siebei to ino moja opina
Marrkus - Nie Lis 09, 2008 17:46

gucwiz napisał/a:
dla mie powaga nie obrazaj sie ale albo nie umiesz dobrze obliczyc ile ci pali albo opowiadasz glupoty , nie bierz tego do siebei to ino moja opina



Ot taki przykładzik. Z Białegostoku do Lublina jest około 250 km. Mi w tej trasie spalił 21L LPG. Ruch na tarasie średni, jazda normalna, 2 osoby na pokładzie.

Jeżeli ja nie umiem liczyć to policz sam i przedstaw kalkulację dla innych.

KRYS - Nie Lis 09, 2008 21:11

ŁoŁ tak szybko policzę i 21 LPG na 250 km to siakieś 6,7 Pb na 100 km

Jaki styl jazdy pozwala na takie spalanie?

gucwiz - Nie Lis 09, 2008 22:16

dokladnie 8,4 ale to i tak gratuluje - ale nie wiem czego , MARKUS wez jeszcze raz sie zastanow i napisz ile ci pali, bo 7 l to mi pali partner 2.0 hdi 2004' ale ropy na trasie katowice lodzi maks predksoc 140.... wiec ............... alebo lepiej juz nc nie pisz bo sie pograzasz...........albo nie niech inni sie wypowiedz konkretnie ile im pali takie auto ,
KRYS - Nie Lis 09, 2008 23:09

gucwiz napisał/a:
dokladnie 8,4


Tak jak napisałem 6,7Pb na 100 km

I to Ty sie zastanów zanim coś napiszesz bo zaczynasz przeginac w swoich postach

luzik

sTERYD - Nie Lis 09, 2008 23:17

nie sztresujta się chłopacy bo wrzodów dostaniecie :cool:
a poza tym to trochę offtop urósł nie sądzicie ;)

gucwiz - Pon Lis 10, 2008 08:03

krys jak 6,7 jak kolega zrobil 250 km na 21l, a weglog twoich wyliczen maszspalil bym 16.8l , no popatrz 6,7+6,7=13,4 i plus jeszcze 50 kmczyli 3,4 l to masz 16,8
Marrkus - Pon Lis 10, 2008 21:13

DObra to jeszcze raz. Dziś byłem w Warszawie. Przejechałem 238km i zatankowałem 20.3L LPG - jazda spokojna, czasami wyprzedając ciężarówkę do 140km/h a tak zazwyczaj 100-120km/h, czasami w okolicach remontowanych 40-70km/h. Bez szaleństw. (wszystkie prędkości i dystanse podane zgodnie z wskazaniami licznika w aucie - zawyża o jakieś 8km przy 100km/h)

Tomi (ten od tomateam.pl) pisał gdzieś kiedyś że udało mu się osiągnąć wynik coś w okolicach 5.5l/100km ale Pb. Zerknijcie też tu : dane techniczne R600 ile podaje producent

Generalnie jest tak jak już wcześniej napisałem można jeździć bardzo ekonomicznie a można też bardzo szybko i dynamicznie.


Niestety wspólne z tematem jest tylko to że w tej feralnej 800-tce jest ten sam silnik. Który i tak pomimo większych gabarytów R800 nie powinien palić aż tyle -moim zdaniem...

gucwiz - Pon Lis 10, 2008 22:07

dobra mnie pali 13l po miescie to jak to jest duzo czy jak , na trasie przy spokojniej i rownej 9 lpg ale kurde stary nie 6,1 a jsli patrzysz na dane producenta do przeczytaj w jakis sposob sa one robione, idelana nawierzchnia , opony profil szerkosc, auto zatankowane 1/2 ,raz nawierzchni idelanych nie mam 1/2 zbiornika mzoe i masz ale same czeci do gazu to jest waga rzedu 70 kg wiecej nie wime ile ty wazysz i jak jezdzisz ale naprawde ja uwazam ze jest to nei mozliwe , chyba ze ino masz taki bogaty napis ti a silnik w rzeczywistosci 1,8 , ale stary wez se zastanow jezdzca na samy momencie obrotowym co jest dosc ciezkie i utrudnione w warunkach miejskich , to dwa litry musi wypic nei wierze w to i nigdy nei uwierze , gadalem dzis z kolem co ma takiego rovera 600 ti i jemu pali na trasie olkusz katowice , 9 l gdzie naprawde nei pogoni bo non stop vetry albo jakie fotoradry i jak to kiedys powiedzialp.Andrzej dziurka na testach alfy ..."dajcie mi auto a ja wam powiem ile pali"
marcus - Wto Lis 11, 2008 15:03

Mój w cyklu mieszanym 70% trasa, miasto około 30% pije 10Pb/100km, troszeczke ale naprawde umiarkowanie lubie pocisnąć. I inaczej nie chce być zawsze ten sam wynik.
piotrbim - Wto Lis 11, 2008 21:13

marcus napisał/a:
Mój w cyklu mieszanym 70% trasa, miasto około 30% pije 10Pb/100km, troszeczke ale naprawde umiarkowanie lubie pocisnąć. I inaczej nie chce być zawsze ten sam wynik.


Mój też tyle palił przed wymianą motoru a teraz pali dużo więcej i dlatego pytałem o reset komputera ale tak jak czytam, to nie jest komputer.Tylko co to może być?

sTERYD - Wto Lis 11, 2008 21:20

wymieniałeś silnik wraz z osprzętem?? (znaczy kolektor ssący i listwa wtryskiwaczy) ??
może wtryskiwacze by trzeba było posprawdzać (to by też tłumaczyło odpalanie na dwa razy) :hm:
no i czujnik temperatury też nie zaszkodziło by przebadać... :hm:

Marrkus - Sro Lis 12, 2008 17:40

A filtr powietrza? jak się miewa? może warto zerknąć - ostatnio kolega wymieniał - kupił samochód 2lata temu, przejechał ~50kkm i się okazało że bardzo dawno filtr nie był wymieniany bo już nawet nie wyglądał - ponoć i spalanie spadło.

A sonda lambda została z starego silnika czy z tego nowszego

Gdzie dorwałeś silnik do tego auta??

piotrbim - Czw Lis 13, 2008 22:59

Silnik jest od 600ti cały osprzęt jest od starego silnika nawet musiałem wałki rozrządu wymienić na stare.Filtry wszystkie wymieniałem,przedwczoraj wymieniłem nawet cewkę żeby być pewny że prąd mam w porządku.Nie wiem dlaczego te samochody tak się mszczą dzisiaj pociekła mi chłodnica mam go dość.