Zobacz temat - [R75] Pompka sprzęgła BMW, przewód pomki, szybkozłączka
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Pompka sprzęgła BMW, przewód pomki, szybkozłączka

Boncky - Pią Maj 16, 2008 16:17
Temat postu: [R75] Pompka sprzęgła BMW, przewód pomki, szybkozłączka
witam,

Mam pytanie, co to za wężyk zaznaczony strzałką na zdjęciu. widok z góry od strony Aku.

rafalg - Pią Maj 16, 2008 19:09

jest to kombinacja alpejska czyli połaczenie pompy sprzegła z wysprzęglikiem ale coś tam jest zmienione bo ta czesć lewa nie jest oryginalna jedynie jest ona nasunięta na króciec oryginalny od pompy sprzegła.
sTERYD - Sob Maj 17, 2008 08:59

to jest zdjecie z opisu montazu pompki z BMW ;) ale Boncky pytal o to zazaczone strzalka po prawej ;)
niestety nie wiem co to :(

Boncky - Sob Maj 17, 2008 16:20

sTERYD napisał/a:
to jest zdjecie z opisu montazu pompki z BMW ;) ale Boncky pytal o to zazaczone strzalka po prawej ;)
niestety nie wiem co to :(


dokładnie tak, u mnie jest to zerwane i musze zamocować jak nalezy... nie mam żadnego błędu więc sie zastanawiam co to jest... chyba jakies podciśnienie ale myslalem ze ktos moze wie :)

Boncky - Nie Lis 02, 2008 21:49
Temat postu: [R75] Pompka sprzegła BMW, przewód pomki R75
Wymiana Przewodu Pompki Sprzęgła R 75 1.8 2000r

Witam serdecznie,
Niestety owy przewód uległ u mnie przetarciu po przez złe zamontowanie akumulatora ( przewód został nadcięty) z braku „ laku” prowizorycznie naprawiłem przewód. Wykorzystałem do tego 15 cm przewodu oraz 3 obejmy zaciskające

Niestety jak widać poniżej, obejma nie wytrzymała, zrobiłem na niej 16 tys km i zsuneła się uwalniając płyn, ciśnienie spadło i pedał został w podłodze. Nie polecam takiego rozwiązania jeżeli ktoś nie chce mieć pecha w trasie...



No to bierzemy się za rozbieranie plastików w kabinie :


Żadnej filozofii, będzie potrzebny śrubokręt płaski i krzyżak, kilka śrubek i plastiki schodzą, polecam zdemontować je wszystkie ponieważ przy pompce jest mało miejsca, da nam to więcej swobody a demontaż jest banalny. Przy odkręcaniu wtyczkę od bagażnika odczepiamy!.

Gdy już to mamy za sobą idziemy pod maskę, w moim przypadku trzeba było do końca odczepić starą złączkę a następnie :



Odkręcamy jak powyżej nakrętke, spada całkowićie cisnienie i płyn.

Po tym Etapie niestety wyciągamy akumulator oraz jego skrzynkę – wtedy zrobi nam się bardzo dużo miejsca. Kabel wchodzi pod akumulatorem w kokpit więc jego wyciągnięcie raczej jest konieczne.


Następnym krokiem jest demontaż pompki. Jest ona przykręcona na 2 śrubki. Niestety nie pamiętam wielkości ponieważ wymieniałem pare dni temu... wystarczy podstawowy zestaw kluczy i nie będzie problemu... to nie Opel tu nie ma samych Torx-ów J



Kolejno wyciągamy kabel z pompką ( oczywiście ciągniemy do środka auta. )
Uwaga by nie zapodziać uszczelek na przewodzie które sa montowane między grodziami kokpitu a maski.


Tak wygląda nasza pompka :

Nastepnie ściągamy przewód z pompki, ponieważ pompka zostaje a zmienia się sam kabel, przewód sciągamy wybijając młotkiem i cieńkim śrubokrętem trzpień zaznaczony powyżej.

Kolejnym krokiem jest włożenie nowego kabla pod maskę, przeciągniecie przez te same otwory przez które go wyciągneliśmy, założenie uszczelki grodziowej na kablu.

Następnie zakładamy pompkę, wbijamy trzpień i przykręcamy ją z powrotem na swoje miejsce.

Łączymy szybkozłączke ( otwiera się ja wciskając do środka biały kołnierz, lub w przypadku braku kołnierza, po obwodzie przejeżdzamy śrubokrętem i puszcza.)

tak wygląda szybkozłączka .
Jak poniżej :





Zalewamy zbiorniczek pompki najlepiej strzykawką z rurką i odpowietrzamy ukł, najlepiej w 2 osoby – jedna pompuje druga odpowietrza. Poniżej zdjęcie którym zaworkiem odpowietrzamy :



gdy wszystko już jest jak ma być składamy analogicznie wszystko do całości

Plastiki pod pedałami, akumulator.


Do wykonania zabięgu niezbedne :
1. Cierpliwość
2. Śrubokręty : płaski i krzyżak
3. Płyn hamulcowy
4. Strzykawka z wężykiem
5. oraz klucze ( jeden zawór odpowietrzania, drugi pompka)

Mam nadzieje że komuś to pomoże, nie tylko z samym przewodem, ale bawiąc się swoim sprzęgłem o którym sam Bóg zapomniał.... znajdzie tu coś przydatnego. Nie jestem ufny co do zmiany pompki na np. BMW dlatego w następnym art. Regeneracja starej pompki...

„Materiały pomocnicze dla ludzi walczących z sprzęgłem”
Przepraszam za jakość zdjęć ! - telefon
Kontakt : grabekr@wp.pl
GG : 1952206

Pozdrawiam, co złego to nie ja.

Boncky - Wto Maj 26, 2009 19:40
Temat postu: [R75] Sprzęgło zmiana pompki na BMW - chwalę się i żalę...
witam, pompka sprzęgła kończyła u mnie żywot... więc zanim by tak padła że bym holował autko postanowiłem ją wymienić, nie zastanawiając się wybrałem przeróbkę na pompkę z BMW.
koszty:

Pompka 150zł
Dot 4 - 40 zł
ojciec - podziękowania

Poniżej fotki ze złączki jaką zrobiłem do pompki, a raczej jaką zrobił mój ojciec bo kabla mi nie potrafili połączyć z pompką. złączka pasuje idealnie, nie cieknie nic... podwójna uszczelka więc nawet lepiej jak w bmw. uchwyt jest tak dokręcony że głowa boli więc mam nadzieje że wytrzyma długo... ( tata na tokarkach itp od 30 lat.... )


Jednak nie obyło się bez problemów. Żeby przykręcić tą blaszkę narobiłem się jak wół bo albo nie pasowała śrobka albo łepek albo nakretka, siedziałem do 1szej w nocy w garażu, potem zabawa z odpowietrzaniem ( masakra... ) potem zabawa bo wtyczka na wysprzegliku była już troche przepracowana... ale ok wszystko zrobiłem...

2 dni pózniej... :

zaczeło cieknąć - żeby dojechać do domu dolałem 05L. Dot 4 ... w aucie mała powódz, co sie okazało ? patrzcie na fotke... mikro pęknięcie i znowu wszystko rozbebeszone.... ;/

Boże i forum rovera dajcie mi siły do tego sprzęgła... :(













Początkowe zdjęcia to łączenie kabla z pompką a ostatnie to miejscie gdzie pękła koncówka od pompki, co dziwne chodziła dobrze 2 dni... i nagle bum...

mam dojść...

domel-x - Sro Maj 27, 2009 11:02

nie dałeś za grubego wezyka ,ja dałem zbrojony i po tygodniu zaczelo kapac płynem na wycieraczke zmiana wezyka na silikonowy tak zeby ten biały plastik nie pracował i narazie sucho.Pozdro..
Boncky - Sro Maj 27, 2009 12:17

domel-x napisał/a:
nie dałeś za grubego wezyka ,ja dałem zbrojony i po tygodniu zaczelo kapac płynem na wycieraczke zmiana wezyka na silikonowy tak zeby ten biały plastik nie pracował i narazie sucho.Pozdro..



właśnie miałem założony ten sylikonowy...

Rowan - Sro Maj 27, 2009 12:57

Ja mam założony sylikonowy i nie cieknie. Kurde, Boncky, teraz sobie przypomniałem, że nie wziąłem z warsztatu tej złączki, a byłem wczoraj :/ :głupek2: Zapomniałem, możliwe, że dzisiaj jeszcze pojadę to ją na 100% wezmę.
Boncky - Sro Maj 27, 2009 17:23

Rowan napisał/a:
Ja mam założony sylikonowy i nie cieknie. Kurde, Boncky, teraz sobie przypomniałem, że nie wziąłem z warsztatu tej złączki, a byłem wczoraj :/ :głupek2: Zapomniałem, możliwe, że dzisiaj jeszcze pojadę to ją na 100% wezmę.


spoczko, nie spieszy mi sie... nie mam ochoty patrzeć sie na te auto.. wole Punto 1 od ojca z żenującym 55konnym silnikiem i tapicerką z plastikowych kubków na jabole niż mojego R. Tyle zabawy i wszystko od nowa, ciekawe co znowu sprzęgło pokaze...

proartur - Wto Maj 21, 2019 16:59

witam, z racji że też chcę założyć pompkę z bmw chciałbym prosić kogoś o oddanie zdjęcia blaszki montażowej tej nowej pompki z bmw. wszędzie większość zdjęć wygasła i nie bardzo wiem jak to zrobić.
kolejna rzecz to przewód:
wysprzęglik <--------> pompka bmw
mam stary przewód z rovera i przewód z bmw
da się jakoś to połączyć w skuteczny sposób?
po zdjęciu pancerza jest jodełka ale opaska to chyba nie jest dobry pomysł?