Zobacz temat - [R220SD 97']Opony - ktore wybrac? 4xbieznik czy 2+2...?!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220SD 97']Opony - ktore wybrac? 4xbieznik czy 2+2...?!

krzysztof_ns - Wto Lis 04, 2008 20:45
Temat postu: [R220SD 97']Opony - ktore wybrac? 4xbieznik czy 2+2...?!
witam,

Zastanawiam sie nad oponami zimowymi: do wyboru mam opcje 4 opon bieznikowanych lub 2+2 (2 opony nowe+2 bieżnikowane)...mieszkam w terenie gorkowym i czesto wyjezdzam na stoki, poza tym 2x w tygoniu robie 1100km autostradami i drogami szybkiego ruchu - zatem potrzebuje opon ktore wytrzymaloscia i charakterystyka beda najodpowiedniejsze...
co doradzacie 4 bieznik czy 2+2 - cenowo 2+2 to ok 100zł wiecej na komplecie...?

interesuje mnie przedzial cenowy nowych opon do 140zł,

znalazlem kilka propozycji, prosze o opinie i porade:

1. Debica Frigo 2 - 126zl/szt
2. Goodride SW - 110zł/szt
3. Barum Polaris 2 128zł/szt.
4. Dayton DW510 128zł/szt.
5. Kormoran SnowPro - 127zł/szt.
6. Kleber HP2 - 137zł/szt.
7. FULDA Kristal Montero 2 - 139zł/szt.

nie mam doswiadczenia w w/w watku, zatem prosze o konkretne sugestie, dzieki

Jesli chodzi o ceny opon Goodride - to moglbym pokusisc sie o 4xnowe po 110zł - ale nie znam tych opon wiec nie wiem czy warto....jak sadzicie?

wild_weasel - Wto Lis 04, 2008 21:05

Heh, o tym samym podpowiedziałem przed chwilą innemu koledze :)
krzysztof_ns napisał/a:
6. Kleber HP2 - 137zł/szt.
7. FULDA Kristal Montero 2 - 139zł/szt.

Przeprowadzając rozpoznanie jakiś czas temu pozytywne wypowiedzi o powyższych spotkałem w moim temacie tutaj.
Co do bieżnikowanych... Nie oszczędzaj na bezpieczeństwie. Takie opony są na pewno tańsze i na pewno mniej wytrzymałe. Zainwestuj lepiej w komplet nowych, będziesz jeździł ze spokojnym sumieniem :ok: Tym bardziej, jeśli po autostradach śmigasz.

krzysztof_ns - Wto Lis 04, 2008 21:22

nie przekraczam 110-120km/h...

tak - najchetniej kupilbym 4xnowe, ale kwestia sa koszta - czeka mnie jeszcze kilka poprawek lakierniczych przed zima, zatem musze sie "scisnac" nieco...sadze ze skoro istnieja biezniki i ludzie na nich jezdza to 2+2 nie bedzie az tak "niebezpiecznym" rozwiazaniem...

wild_weasel - Wto Lis 04, 2008 21:29

No ja osobiście wolałbym mieć całe i niezawodne opony i rude nadwozie :mrg:
Nie będę się wymądrzał, bo wyrocznią nie jestem, ale tak jak niektórzy jeżdżą na oponach po 7-8 lat, tak są też miłośnicy budżetowych opon bieżnikowanych ;)
W kwestii opon jestem twardogłowy - wyłącznie nowe. Niech kosztują 120zł/szt, zamiast 250zł/szt, ale niech będą nowe, pewne.
PS. Naprawdę szybciej nie jeździsz? ;)

gucwiz - Wto Lis 04, 2008 21:32

kolego jesli bardzo koszt sa wazne najlepie wziasc 2 szt te daytony dw510 jezdzilem sa dosc dobre , a jesli nie masz kasy to osobiscie bym sie zastanowil na 2 szt opony uzywanej jakis w miare bierznik i w maire rok rpdukcji , co do bieznikowanych nie polecam sa twardsze i karkas juz nie jest rowny, czujesz jakbys jechal na kwadratowych kolach i sa duuuzooo glosniejsze a wiec moaj propozycja dytaon + 2 uzywki z dorbym bieznikem i w miare nwoy rok
krzysztof_ns - Wto Lis 04, 2008 21:35

no tak - nie mam potrzeby jezdzic szybciej to raz, dwa ze z calym szacunkiem szybsza jazda R200 nie sprawia mi jakos szczegolnej przyjemnosci: ) a trzy - ze po miescie nie ma gdzie - chyba ze ktos lubi "pociskanie" od swiatel do swiatel...a w trasie jesli robie 1100km weekendowo - to powod jest prozaiczny wole jechac 1-2h dluzej a potem za te kaske pojsc na wodke!:)
Kh4mell - Wto Lis 04, 2008 21:42

Ja tutaj popieram kolegę, który cały czas naciska na nówki. Opony zimowe dużo szybciej się zużywają niż letnie, dlatego uważam, że kupowanie używanych, czy też bieżnikowanych jest nieopłacalne...no, chyba, że trafisz tak jak ja, na takie, co zrobiły 600km i zostały zdjęte:)
gucwiz - Wto Lis 04, 2008 21:50

tak kolego ja tez sie zagdzam nowe to nowe ale wiem z autopisji ze sa rzeczy wazne i wazneijsze , np. kiedys jezdzilem autem za 60 tys zl i sie zastanwialem czy kupic sobie mp3 za 2czy za 3 tys albo felgi oz czy borbet za 1500 szt a teraz jezdze satarym autem za 10 tys i sie zastanawiam czy kupic na lato opony nowe czy uzywane niestety tak jest , wiec mysle ze zakup 2 nowe + 2 uzywki jest najlepszy
Brt - Wto Lis 04, 2008 21:50

Cytat:
No ja osobiście wolałbym mieć całe i niezawodne opony i rude nadwozie :mrg:

Ja wybralem właśnie ta opcję ;)

Kh4mell - Wto Lis 04, 2008 21:55

gucwiz napisał/a:
sa rzeczy wazne i wazneijsze

też tak sądzę i dlatego wolałbym, żeby ta bieżnikowana opona nie wywaliła mi po jakimś czasie buły i zaczęło walić w którymś kole:) dlatego z oszczędności i dla bezpieczeństwa wolałbym nowe oponki.

krzysztof_ns - Wto Lis 04, 2008 21:59

hmm....zamiescilem post z zamiarem zakupu 4xbieznik a wyjzde z 4xnowa: )
ktory zestaw bedzie najlepszy 4x Frigo, Barum,Dayton czy Kormoran?!

PS. chyba ze mozna laczyc 2xGoodride + 2x inna...?

gucwiz - Wto Lis 04, 2008 21:59

ale bieznik jest do bani tez odradzam zreszta jakbys uwaznie przeczytal to bys to zauwazyl , a wiem z autopsji ze mozna kupic naprawde 1 badz dwuletnia opone z bieznikiem w miare za dobre pieniadze dlatego tak uwazam ze 2 nowe plus 2 uzywane w dobry stanei i miare nowe 2-4 letnie ,
Konix - Wto Lis 04, 2008 22:08

Można łączyć 2+2 osiami, ale jak kupujesz wszystkie, lepiej kup takie same.
P.S.
Możesz jeszcze oszczędzać kupując używaną wódkę :roll:

krzysztof_ns - Sro Lis 05, 2008 08:23

wodka odnosila sie do oszczednosci na paliwie (predkosc do 120km/h VS predkosc powyzej 120km/h) - wg mnie lepiej jechac nieco dluzej i spalic znacznie mniej paliwa a zaoszczedzone pieniadze wydac na rzeczy "przyjemne" niz popychac po 140-160km/h i slyszec wir w baku....
PS. nie naleze do AA...jeszcze: )

Konix - Sro Lis 05, 2008 18:42

Używana wódka odnosiła się do poszukania oszczędności gdzie indziej. Kupując 4 nowe masz 2 zimy spokoju, kupując używane za rok znowu będziesz musiał kupić i wyjdzie drożej.
krzysztof_ns - Sro Lis 05, 2008 20:50

gdyby nowe opony mialy wystarczyc tylko na 2 zimy - to bym kupowal uzywane biezniki: )
licze na conajmniej 4 sezony przy "madrej" jezdzie...

PS. jesli szukanie oszczednosci na paliwie jest niemadrym rozwiazaniem - to ine pozostaje mi nic innego jak tylko "przemilczec" odpowiedz kolegi...

[ Dodano: Sro Lis 05, 2008 21:51 ]
po bacznych poszukiwaniach trafilem jeszcze na kilka typow w dobrej cenie jak sadze, co myslicie - podobno Firestone i Pirelli sa calkiem niezle:


SAVA Eskimo S3 - 135zł
PIRELLI Winter Carving - 145zł
Vredestein SPOWTRAC - 142zł
Firestone WINTERHAWK 2 - 136zł

no i jest dylemat...

PS. opony dzieli sie na "przednie i tyle" - traflem gdzies na taki podzial, jak to sie ma obecnie?!

wild_weasel - Sro Lis 05, 2008 22:54

Nie spotkałem się z podziałem na przednie i tylne. Tzn. tak jak na prawe i lewe - rozróżniać można, ale nie ma to chyba większego znaczenia przy zakupie opon ;)
Kiedy ja szukałem, po opiniach innych użytkowników rozważałem Firestone WINTERHAWK 2, Kleber HP2 oraz Fulda Kristal Montero 2.
Używane opony kupisz nie taniej jak 80-90zł/szt, a nigdy nie będziesz miał pewności co się z nimi działo. A może poprzedni właściciel efektownie palił gumy na nich?
Za 40-50zł/szt więcej masz pewność, że jesteś pierwszym i jedynym użytkownikiem. Raz na cztery latka chyba warto :roll:
Naprawdę odradzam używki. Lepsze nowe średniej klasy niż używane niewiadomego pochodzenia i stanu, nawet najlepszej marki.

Stacho - Czw Lis 06, 2008 10:33
Temat postu: [R45 1,4 16V, 2001r]
Witam,
Ja zeszłej jesieni miałem ten dylemat, rozważałem miedzy: SAVA Eskimo S3,Kleber HP2, Firestone WINTERHAWK 2. Po przeanalizowaniu wielu opinii zdecydowałem się na Firestone WINTERHAWK 2. Potwierdziły się opinie, są przede wszystkim ciche, dobre zarówno na suchą jak i mokrą nawierzchnię, błoto pośniegowe, ponadto są ....ładne :wink: , odradzam Pirelli, pozdr.....

krzysztof_ns - Czw Lis 06, 2008 10:53

z opini ktore czyalem wynika ze WINTERHAWK byly dobre ale w wersji PIERWSZEJ i ze te 2-ki sa juz znacznie gorsze - ale to informacja zaslysana,wiec moze ktos cos wie w temacie...?

wiekszosc km robie na drogach suchych (autostrada, drogi szybkiego ruchu) - ok 2000km/m-c, reszte ok.1000km to gorskie drogi i stoki...zatem potrzebuje czegos co nie bedzie sie zuzywalo mocno (slyszalem ze twardsza guma mniej sie zuzywa na czarnych drogach) - ma ktos moze doswiadczenia z Kleber HP lub SAVA w tym temacie - jak z wytrzymaloscia gumy i zuzyciem...?

PS.a moze jakies inne propozycje...

Stacho - Czw Lis 06, 2008 11:39
Temat postu: [R45 1,4 16V, 2001r]
Opinie są różne, wiadomo, im bardziej renomowana firma i opona droższa, tym chyba lepsza. Chodzi jednak o to, by zbytnio nie przepłacić, a jeździć bezpiecznie i być zadowolony z dokonanego wyboru. Przy wyborze nie sugerować się opiniami ludzi którzy mało jeżdżą i dopiero co je nabyli, ale opiniami kierowców zawodowych, robiących kilkadziesiąt tys.km na sezon. Sporo opini można znaleźć na stronie:
http://opony.interia.pl/o...nterhawk_2.html
Pozdr.... :wink:

gucwiz - Czw Lis 06, 2008 12:58

i jeszcze kolego masz na www.oponeo.pl i ceny sa dosc atrakcyjne
Brt - Czw Lis 06, 2008 13:05

Cytat:
i jeszcze kolego masz na www.oponeo.pl i ceny sa dosc atrakcyjne

korzystałem z tego serwisu (3x - 10 zakupionych opon) i polecam. Żadnych zastrzeżeń co do jakości, obsługi i dostawy :ok:

Dam-Kam - Czw Lis 06, 2008 13:25

najlepiej upatrz sobie jakąś konkretną oponę a potem na ceneo sprawdz który sklep oferuje ją najtaniej :smile: ja osobiście polecam w.w. oponeo oraz www.netcar.pl

[ Dodano: Czw Lis 06, 2008 13:26 ]
aha, na netcar pratycznie do każdej opony masz opinie użytkowników :)

krzysztof_ns - Czw Lis 06, 2008 22:10

sklaniam sie ku Firestone WinterHawk 2 - ale niepokoi mnie jedna kwestia - 2000tys km miesiecznie robie po autostradzie i drogasz szybkiego ruchu (czytaj czarny asfalt) - wiec powinna to byc oponka ktora sie nie sciera szybko i nie jest na tyle miekka abym musial ja zmieniac po 2 sezonach - ktos ma doswiadczenia z taka kwestia w przyapdku tych opon...?

PS.biare takze pod uwage SAVA Eskimo S3 oraz Vredestein SNOWTRAC 2 (czytalem swietne opinie o tych oponach)