|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR] Zawieszenie
rodi_ - Sro Lis 05, 2008 10:31 Temat postu: [MG ZR] Zawieszenie Mam okazje kupienia zawiechy od MG ZR 1.4 za smieszne pieniadze, czy jest ona taka sama jak w ZR 160?
Jak szukalem nowych sprezyn to wszedzie byly tylko jedne do ZR, nie bylo podzialu na 1.4 i 1.8.
marcinmarcin - Czw Lis 06, 2008 20:40 Temat postu: Re: [MG ZR] Zawieszenie
rodi* napisał/a: | Mam okazje kupienia zawiechy od MG ZR 1.4 za smieszne pieniadze, czy jest ona taka sama jak w ZR 160?
Jak szukalem nowych sprezyn to wszedzie byly tylko jedne do ZR, nie bylo podzialu na 1.4 i 1.8. |
Też nie słyszałem żeby się różniły czymkolwiek... Jest tylko jedno małe ale - trzeba lubić taczki
maniaq - Pią Lis 07, 2008 00:37
oj ni estrasz kolegi, nie jest az tak zle, wybiera drobne nierownosci w wlasnie to jest w nim fajne, ze nie skacze, odrywa sie jak taczka. zawias jest bardzo imho
xROnx - Pią Lis 07, 2008 10:28
i jaki banan się robi na twarzy na zakrętach/rondach
zouza - Pią Lis 07, 2008 10:29
Taaaa i się używa bardzo brzydkich słów na większości polskich dróg
marcinmarcin - Pią Lis 07, 2008 22:11
maniaq napisał/a: | oj ni estrasz kolegi, nie jest az tak zle, wybiera drobne nierownosci w wlasnie to jest w nim fajne, ze nie skacze, odrywa sie jak taczka. zawias jest bardzo imho |
Hmmm, może i ja wariat jestem ale właśnie się odrywa jak tnąc na ostrzejszym zakręcie na drodze pojawi się jakaś większa nierówność. (Tak chyba się rozbił BubuZR - mowa o kołach 205/45/17, na zimowych 195/60/15 jest już za miękko) W porównaniu do seryjnej 200/25 to różnica w zawiasie jest kosmiczna.... Inna sprawa że po 400 km zrobionych dziś w Octavii, z dziką przyjemnością się przesiadłem do swojej "taczki" (a właściwie już nie taczki - zimówki). Natomiast jak chodzi o trzymanie się na w miarę niezłej drodze to MG zrobiło genialny zawias. Jeździłem na gwincie KW, który uchodzi za jeden z najlepszych na świecie i mimo że auto było kilka cm niżej i było dużo sztywniej, trzymanie nie było wiele lepsze. Szybkość przejazdu ograniczała i w jednym i drugim przypadku przyczepność opon. BTW - fotele w ZR są sto razy lepsze niż w Octavii i mimo twardości zawiasu lepiej kręgosłup znosi trasę w MG niż w pontoniastej Octavii.
maniaq - Sob Lis 08, 2008 01:20
marcinmarcin napisał/a: | Hmmm, może i ja wariat jestem ale właśnie się odrywa jak tnąc na ostrzejszym zakręcie na drodze pojawi się jakaś większa nierówność. (Tak chyba się rozbił BubuZR - mowa o kołach 205/45/17, na zimowych 195/60/15 jest już za miękko) |
teraz bedziemy dywagowac co jest wieksza nierownoscia
a serio to jak jest hopa to kazdy zawias poleci przy duzej predkosci, mniej lub bardziej. to juz nasza ocena drogi i sytuacji, dlatego ja nie za%&(^#* drogami, ktorych totalnie nie znam, musze przejechac sie kilka razy zeby zpamiaetac dziurym, hopki itp
bubu przyznal, ze dyplomatycznie ujme za miskami i zaszereguje wypadek do - niedostosowanie predkosci do warunkow panujacych na drodze odsylam do watku samego bubu_ZR
wiec poprawie sie tak , imho jest super zrownowazony, jest sztywny dla tych co jezdza na serii, ale do takiej taczki to jeszzce troche. jezdziles na gwintach to pewnie wiesz, ze czesto nie wybieraja nawet malych rzeczy, a w MG wiem, ze daje rade jest auto na droge, a nie na tor- w domysle plaski i rowny
osobny temat czy na polska droge
Tomi - Sob Lis 08, 2008 11:57
marcinmarcin napisał/a: | na zimowych 195/60/15 jest już za miękko |
Udało Ci się włożyć 15-ki na te tarcze? Ja szukałem jakiegoś koła na zapas i niestety nie udało się założyć 15-ki na przedni zacisk
rodi_ - Sob Lis 08, 2008 12:08
No dzieki za opinie, wczoraj juz kupilem zawieche za 120E i jak dorwe troche czasu dzis to pewnie zaloze, bo 200 nie da sie normalnie jezdzic w zakretach. Mam takie wrazenie ze zaraz sie wywroci na bok
Jak cos to pomierze jak on stoi teraz a jak na sprezynach od ZR, to wreszcie zniknal watpliwosci o ile nizej siedzi MG
W tym samym ZR spodobaly mi sie jeszcze siedzenia, tylko czy czarne siedzenia beda pasowaly do jasnego srodka ?
marcinmarcin - Sob Lis 08, 2008 13:10
Tomi napisał/a: | marcinmarcin napisał/a: | na zimowych 195/60/15 jest już za miękko |
Udało Ci się włożyć 15-ki na te tarcze? Ja szukałem jakiegoś koła na zapas i niestety nie udało się założyć 15-ki na przedni zacisk |
Bezproblemowo, myślę że może to zależeć od konstrukcji felgi (ja mam INBUD R1-1384 6Jx15H2 4/100/56/ET 45) - zaciski mamy przecież ZTCW te same... chyba że masz swapa na większe tarcze?
rodi_ - Sob Lis 08, 2008 15:42
No i zawias zmieniony
Godzina pracy + piwko = banan jak ch....a.
Trzymanie w zakretach to sie dopiero teraz pojawilo . Jakby nie moj samochod teraz, a co do twardosci to tragedi nie ma
A teraz co do roznic miedzy starymi a tymi, wyszlo ze przod obnizyl sie o 30mm a tyl o 35mm (tyle ze wciaz jest mi troche za wysoko). Czy te sprezynki podejda na oryginalne amorki? Nic nie pisze ze trzeba wymieniac amortyzatory, wiec moze tylko zamianka i gotowe
Teraz mam jeszcze jedno pytanie, czy w ZR nie ma poprzecznego stabilizatora ktory idzie pomiedzy kolami z tylu? Gdzies czytalem ze niektore modele to maja, ale ktore to niewiem. Daje to jakies dodatkowe usztywnienie czy o co z tym chodzi?
|
|