Zobacz temat - [R75] Filtr cząstek stałych (parttikelfilter)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Filtr cząstek stałych (parttikelfilter)

du_dzik - Sro Lis 05, 2008 13:04
Temat postu: [R75] Filtr cząstek stałych (parttikelfilter)
:roll: Witam. Jestem nowy na forum. W instrukcji użytkowania wyczytałem że mój świeżo kupiony R75 2,0CDTI posiada filtr cząstek stałych i trzeba go czyścić co 25tkm. Czy ktoś już to robił i ile może to kosztować. :?: Jeszcze jedno. Pierwsza rejestracja mojego R była 27.12.2001 i posiada on silnik 2,0CDTI 131KM. Przy kupnie części w katalogach silnik jest wymieniany od 02.2003. Sprawdzałem po nr. VIN i wszystko jest o.k. Czy ktoś to może mi wyjaśnić. Pozdrawiam.
Rowan - Sro Lis 05, 2008 14:39

Jeśli masz 2001r. to masz silnik CDT 116km a nie 131. Dalej.... ten silnik nie posiada filtra cząsteczek stałych.
du_dzik - Sro Lis 05, 2008 18:48

Według nr VIN jest to silnik 96kW, 131KM. Też byłem tym zdziwiony
Dziadek - Sro Lis 05, 2008 18:51

Sporo czytałem i wydaje mi się,że Rowan ma rację. 131 KM było chyba później i najpierw pakowali je do kombi.A gdzie wyczytałeś o tym filtrze?To,jak mi się wydaje był późniejszy wynalazek i lokował go pierwszy Peugeot do 607-ki,ale to ok.'02.
Jeśli tak jednak jest,jak piszesz,to masz farta i Ci zazdroszczę.

du_dzik - Sro Lis 05, 2008 19:07

Auto kupiłem w niemczech i w brifie jest też 131KM. W instrukcji użytkowania jest opisane czyszczenie co 25tkm

[ Dodano: Sro Lis 05, 2008 19:10 ]
Zapomniałem dodać to jest kombi

Dziadek - Sro Lis 05, 2008 19:40

Ciekawa sytuacja.Sprawdzałem przed chwilą na kilku angielskich stronach i piszą tam,że CDTI produkowali od lutego'03 do kwietnia '04.No i nic o filtrze nie ma.Może szwaby coś kombinowali?Mieszkałem tam kilka lat(Osterode in Harz) i mam różne wspomnienia z autokomisów.Raz chcieli mi sprzedać BMW 316 jako 320,tylko,że kolega trochę się na tym znał.Może ktoś z Forum się wypowie,bo między silnikami są wizualne różnice,ja CDTI jeszcze nie oglądałem.
argail - Sro Lis 05, 2008 21:18

Dziadek napisał/a:
bo między silnikami są wizualne różnice,ja CDTI jeszcze nie oglądałem

Właśnie problem w tym, iż nie ma wizualnych różnic - CDTi to CDT ze zmienioną mapą wtrysków ....

Dam-Kam - Sro Lis 05, 2008 21:59

a właśnie że jest mała wizualna różnica. CDTI na wężu od intercoolera do kolektora ale jeszcze przed EGR ma jakiś czujnik czy coś takiego. Mniej wiecej na wysokości WEBAST'a
Rowan - Czw Lis 06, 2008 07:18

Dam-Kam, niestety ale się mylisz :cry:
Dopiero wersje po liftingu miały te czujnik temp. na wężu ic-EGR.

Dam-Kam - Czw Lis 06, 2008 12:46

a to pardom, zwracam honor :smile:
maciekmpl - Czw Lis 06, 2008 19:13

W wątku o "nagich kobietach" (porady dla kupujących Roverka 75) napisano, że silnik CDTI posiada sterownik silnika nr NNN500340, a wersja CDT NNN100720 A (automat) lub NNN100692 (manual). Oprócz tego doczytałam się, że był fabryczny chip, o nazwie bodaj X-Power, podwyższający moc na 131 KM. Może masz coś takiego?

M

Rowan - Czw Lis 06, 2008 20:55

Więc tak:
Sterowniki były różne, to znaczy miały różne numery, zależało to od:
- roku produkcji auta
-automat lub bez
-tempomat lub bez.

Sterownik był jeden i ten sam, różnił się jedynie numerem. Gdyby nawet kolega du_dzik, miał x-power to i tak miałby numer VIN zwykły. Coś było chyba kombinowane, a swoją drogą kolega jest z Łodzi, ja bym odwiedził Dominika jak najszybciej :wink: